Wat moet een DVD kosten om niet meer te kopieeren?

Started by J.A.F._Doorhof, January 9, 2004, 09:58:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat mag een DVD kosten om kopieeren tegen te gaan.

€ 5,00
136 (21.5%)
€ 10,00
241 (38%)
€ 12,50
89 (14%)
€ 15,00
69 (10.9%)
€ 17,50
9 (1.4%)
€ 20,00
6 (0.9%)
Ik ben tegen kopieeren
39 (6.2%)
Ik zal altijd kopieeren.
45 (7.1%)

Total Members Voted: 589

VlisChris

En dan wordt de kans dat ze ook nog maar in de aanbieding komen ook weer kleiner mee zodat mensen zoals ik en een heleboel anderen zowieso duurder uit zijn :).
Dat alleen al is voor mij een reden om NOOIT te kopieren. Je neemt zelf genoegen met een minderwaardig product, en je trapt voor een ander de ruiten in voor de kans op een normale prijsdaling :).
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Oracle

Ik heb gestemd voor 12,50...

Ik heb geen gekopieerde dvd's, maar soms vind ik de nieuwprijzen wel een beetje de pan uit rijzen.... Zoals al eerder gezegd: een dvd is geen cd, die je heel vaak draait/speelt. Maar afhankelijk van hoeveel extra's erop staan, ben ik (soms) ook wel bereid er meer voor te betalen...

Groet,
Mark

JürgenW

Ik kopieer geen DVD's. Maar ik wacht in het algemeen wel met het kopen ervan tot de prijs voor speelfilm-dvd's rond de 10 Euro is en voor muziek-dvd's rond de 17,50.

JürgenW

Johan Van Gompel

Quote from: Erik on January 10, 2004, 22:28:49
Nog een leuk voorbeeldje. Veel collega's van mij hebben kinderen. Kinderen willen allemaal Disney films zien. Disney weet dat. Dus Disney films zijn niet onder de 30 euro te koop. En het schijnen er nogal wat te zijn 10 tallen ;D
Na het vele geklaag kwam er een op het idee een dvd brander te kopen, dat scheelde zoveel geld. Nu kopiert hij voor hele afdelingen.  Nu kost het Disney een partij geld.

Als ik eerlijk ben geef ik ze nog groot gelijk ook.

Waar haal je die prijs van 30 EUR vandaan? Doorgaans kosten ze +- 15 EUR en zeker nooit meer dan 20 EUR. Lees dit recent artikel maar eens i.v.m. de praktijken en hebberigheid van Disney.  Blijkbaar hebben ze besloten om iedereen bij Disney Feature Animation-Florida (verantwoordelijk voor o.a. Who Framed Roger Rabbit, The Little Mermaid, Beauty and The Beast, Aladdin, The Lion King, Pocahontas, The Hunchback of Notre Dame, Hercules, Mulan, Tarzan, Lilo & Stitch en Brother Bear) aan de deur te zetten. Home on the Range (deze verschijnt dit jaar en werd eveneens geproduceerd door Disney Feature Animation-Florida) zou de laatste 2D film van Disney zijn.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Erik

Johan: ik koop zelf nooit Disney films dus ik zou het niet weten. Maar dat is wat zij altijd tegen mij zeggen / over klagen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

blue-eyes

Toch klopt het wel. Ik zie regelmatig bij de FRS de disney titels voor 30 euro liggen....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik

Quote from: Mark Lemmens on January 11, 2004, 01:26:52
Ik heb gestemd voor 12,50...

Ik heb geen gekopieerde dvd's, maar soms vind ik de nieuwprijzen wel een beetje de pan uit rijzen.... Zoals al eerder gezegd: een dvd is geen cd, die je heel vaak draait/speelt. Maar afhankelijk van hoeveel extra's erop staan, ben ik (soms) ook wel bereid er meer voor te betalen...

Groet,
Mark
Dara ben ik het weer niet mee eens. Een dvd kijk ik meerdere keren per jaar. Een cd niet daarom koop ik die dus ook maar niet meer. Dus om nou in het algemeen te zeggen dat je een dvd niet meerdere keren pj kijkt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jeroen_B

Quote from: christiaan sauer on January 11, 2004, 00:42:00
En dan wordt de kans dat ze ook nog maar in de aanbieding komen ook weer kleiner mee zodat mensen zoals ik en een heleboel anderen zowieso duurder uit zijn :).
Dat alleen al is voor mij een reden om NOOIT te kopieren. Je neemt zelf genoegen met een minderwaardig product, en je trapt voor een ander de ruiten in voor de kans op een normale prijsdaling :).

En dit is onzin! Als iedereen gewoon die dvd koopt zoals jij zegt gaat die prijs zo wie zo NOOIT omlaag. Wat zou daar de reden dan voor zijn dat ze de prijs verlagen?Dat ze minder willen verdienen of zo?

Bovendien is het geen minderwaardig produkt! Je kan een dvd ook exact copieren met alles erop en eraan zonder kwaliteitsverlies! Soms moet hij alleen over 2 dvd,s worden gezet.
Jij zal niet zien of horen op mijn setup of je een origineel of een copie ziet in ieder geval. Kan ik je garanderen!

jeroen

VlisChris

IK denk dat geen volslagen onzin is :). Kijk maar naar cd's. Daarvan kopieert men ook bij de vleet en wat doen de prijzen? Ik zie ze ECHT niet naar beneden gaan :).
Die prijzen blijven ook alleen maar stijgen. Nu weet ik niet hoe het zou gaan als men gewoon braaf zoals het hoort de cd's koopt, maar ik heb gewoon het hele sterke vermoeden dat in dat geval de prijzen wat zullen temperen.
Een prijsverlaging kan zijn om bv mensen MEER te laten kopen. Liever 100 dvd's voor 20 euro verkopen dan 50 dvd's voor 25 euro :).
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jeroen_B

Als ze dvd,s een stuk goedkoper maken dan zakt de illegale markt voor dvd,s vanzelf in elkaar. Meeste mensen die ik ken willen best wel originele dvd,s hebben maar niet voor dat geld. Daarom kopen ze copietjes!
Toch verlagen ze de prijzen niet en proberen met man en macht alle manieren waarmee je een dvd of cd kan copieren te bemoeilijken. Beveiligingen, rechtzaken,copieerheffingen en dergelijke.
Waarom zouden ze dat doen in plaats van die dingen goedkoper te maken? Omdat ze hun melkkoe proberen te beschermen!

ALs de cd,s niet meer gecopieerd worden gaan de prijzen niet omlaag! Waarom zou dat gebeuren dan? Willen ze minder winst maken? Er is geen concurentie voor hun dus ook geen noodzaak om de prijs te verlagen. Dan prijzen verlagen is je eigen brood uit de mond stoten.


jeroen

Erik

Doet me aan een discussie uit de game industrie denken (denk jaren c64 en amiga). Toen zei de industrie ook al dat de prijzen zo hoog waren, vanweg het kopieren. Toen kwamen er consoles uit die in het begin niet kopieren waren. Gingen de prijzen omlaag? nee ze gingen juist omhoog en bleven  jarenlang hoog. De game industrie was toen ineens heel stil.

Zo is het ook bij de cd en dvd industrie. Als er helemaal niet meer gekopieerd zou kunnen worden. Zie ik de prijzen eerder omhoog dan omlaag gaan. Misschien hebben we het juist wel aan het kopieren te danken dat de prijzen niet nog hoger zijn dan ze al zijn.

Alhoewel dit meer geldt voor cd's, dvd's vind ik eigenlijk over het algemeen juist heel betaalbaar als je aanbiedingen volgt.


"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MarcoV

Ik ben het met Jeroen eens; prijzen van 20 euro of meer voor normale releases vind ik te veel van het goede, daarom heb ik gekozen voor 12,50. een prijs daaromtrent lijkt me redelijk (even los van bijzondere releases dus); tenslotte kun je wereldwijd bij internet leveranciers al terecht voor ergens in die prijscategorie...zelfs inclusief verzendkosten!


Marco

Mark Beerens

Hi,

toevallig ben ik met nieuwjaar in Engeland geweest, en ik heb gezien wat ze daar vragen voor een DVD. Sommige (vrij recente) films lagen daar voor 4 pond te koop. En hier in NL betaal je makkelijk het viervoudige. Dat is teveel van het goede. Sinds kort kopieer ik (foei toch!!) veel DVD's omdat het gewoon niet meer te doen. Bovendien vind ik dat ik met mijn originele aankopen (+/- 300 films) Hollywood en co. genoeg gesponsord heb. Ik ben simpelweg geen dief van mijn eigen portemonnee. Maar, en dat is denk ik belangrijk, ik wil ook NIET graag de dief van een ander zijn portemonnee zijn. Daarom koop ik DVD's waar echt moeite in is gestopt of die voor een redelijke prijs te koop zijn gewoon nog in de winkel (ook al zou kopieren goedkoper zijn). Dat vind ik een goed compromis.

MvG,

Mark.
:: Mission 753 :: Arcam Diva A85 + P85 :: Marantz CD-16 :: Eichmann Six :: Nordost Flatline Gold MKII ::

jeroen_B

En het zou zo simpel zijn en zo weinig moeite kosten om de subs in heel veel talen op de dvd te zetten. Er is bijna altijd ruimte zal over op de dvd. Daarmee kun je de kosten drukken en 1 prijs voor een groot gebied maken.
Goed voorbeeld hoe de maatschappijen maximale opbrengsten halen uit de verschillende landen.


jeroen

Rick-DTS

Mij lijken prijzen van € 12,50 normaal.
Voor de SE en CE mag uiteraard meer worden gevraagt.
Er gaat in deze tak van de industrie zo belachelijk veel geld in om . Daar wordt je gewoon misselijk van.
Als was het alleen maar om de salarissen van de acteurs.
Wat deze gasten zolangzamerhand eisen  :cwm36: :smiley4:

suyver

Ik heb 'Ik ben tegen kopieeren' gestemd, omdat ik principieel tegen kopieren van CD's / DVD's ben (het is gewoon stelen in mijn optiek). Natuurlijk zou ik graag lagere prijzen zien (hoe lager, hoe beter! ;) ), maar dat is een andere vraag. Ik denk overigens niet dat je kopieren tegenhoud, tenzij je de prijs van een originele DVD vergelijkbaar maakt met die van een blanco DVD. Er zullen anders altijd (veel) mensen zijn die voor de goedkoopste optie gaan... :(

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

riwi

Ik ben ook tegen kopieren.
Ik heb alleen originele DVDs afgezien van 1 gedownloade, die nog niet op DVD uit is en die ik wel zal kopen (R1) zodra ie uitkomt.

Ik vind teneerste wel dat de prijs voor een nieuwe DVD te hoog is. Ik heb DVDs van 32 euro, en dat is niet het ergste. Het ergste is dat deze zelfde DVD 3 maanden later voor 12 euro te koop is. Had er dan 17,50 van gemaakt en hou de prijs stabiel. Nu voel ik mij echt bekocht. In deze categorie vallen Shrek, Spiderman, resident evil, star trek, xmen en vele anderen, met als top of the bill terminator2 : ultimate, waar ik ruim 80 gulden voor heb betaald, die is er nu voor 15 euro ???

Ik denk dat het kopieren wel zal verminderen als de prijs ervan rond 15 euro komt te liggen, maar er zullen altijd mensen blijven die liever kopieren dan kopen. Ik denk ook dat dit niet noodzakelijk verlies voor de filmmaatschappij betekent want deze ras-kopieerders hadden toch niet de originele DVD gekocht.

Richard

sarsippius

wel grappig om te zien dat de vorm al een beetje op een normaalverdeling begint te lijken met een gemiddelde waarde van 15 euro.

Communicator

Ik haal nu mijn DVD's uit Canada en deze kosten tussen de 17 en 20 EUR (om en nabij).....Als ze hier in Nl. 17,50 zouden zijn en een beetje tegelijkertijd uitkomen als in R1 (en dus niet net als Finding Nemo die ik in de USa heb gezien en al in Canada had gekocht, nog voordat men er hier überhaupt van had gehoord...... :kma: ), dan zal ik veel meer hier kopen.....en wellicht minder downloaden (maar dat hagt eigelijk meer van Chello af......zolang die mij niet afsluiten, gaan we door....).

BOUBOU

Ik heb 10 euro genoteerd.

Vroeger downloade en ripte ik veel films.
Ik heb hier iets van 80 films in divx formaat in het rek staan. :-[
Achteraf vindt ik dat een verspilling van het geld dat ik voor de lege cd's betaalde.
Ik kijk ze namelijk nooit.
sinds mijn analoge receiver plaats heeft gemaakt voor mijn huidige digitale, in combinatie
met de DVD, ben ik daar compleet mee gestopt. :D
Het geluid van de DIVX vindt ik nu veel te brak om naar te luisteren (de hele beleving van film is weg)
Tegenwoordig huur ik voor zo rond de 250 euro aan films, en koop er ook minimaal 1 a 2 keer in de maand 1 DVD.

Als ik een DVD graag wil hebben en de prijs berijkt de 20 euro dan schaf ik hem meestal wel aan.

Voor een verzamelbox, bv van Matrix 1,2 en 3 of LOTR 1,2,3 en Terminator 1,2,3 ben ik best bereid iets meer te betalen

MvGr BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Erik

Niet alleen geluid van divx is brak, sommige dvds kunnen er ook wat van. Vind het soms net een mp3 op 128kps
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

BOUBOU

Klopt, ik heb ooit ook een copie thuis gehad van LOTRTT, zo op het eerste gezicht zag alles er goed uit, maar later viel mij ook op dat de bitrate veel lager was dan bij het origineel.
Het kopie heb ik dus toen ook weg gegooid. :P

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Erik

Sorry ,ik bedoelde eigenlijk dat sommige orginele dvds er ook wat van kunnen. Het gelduid is dan gewoon te dof te mat. Andere zijn weer wel goed dus het kan wel.

Kopieen doen we hier niet aan :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

BOUBOU

Sorry ik bedoelde backupen....ik backupte te DVDs voor videoland, voor het geval ze bij een overval gestolen zouden worden.  ;D ;D

Nee, zonder gekheid, ik heb hier genoeg legitiem spul liggen/staan, om aan te geven dat ik geen verkeerde bedoelingen heb.  :)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Bram

Quote from: Rob_Dingen on January  9, 2004, 12:57:01
Hoi

Ik koop nu gewoon alle DVD's orgineel omdat de meeste films niet eens gekopieerd kunnen worden zonder compressie naar een DVD.
Verder vind ik de kwaliteit van de iligale dvd's ook niks dus lekker orgineel regio 1 ook nog snelle release data.

Rob

Rob, wil je een keer dvdshrink testen. (via www.doom9.org) Daar kan je zelf de compressie instellen. Ik doe uncompressed en tot nu toe is werkt iedere film.  Het is echt  inlezen en backuppen meer niet...

Ik kopieer eerst een dvdnaar hd en speel hem altijd vanaf hd.  Heb het (rare) idee dat een computer daar veel beter/sneller ivm io dan via een cdrom. En geen herrie...

Bram
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek