witte actieve monitors , aanraders ?

Started by Dirk, July 10, 2013, 21:07:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Ik ben een beetje aan het verbouwen en wil binnenkort ook de keuken van geluid voorzien.
inbouwen heb ik geen zin in, dus ik zoek iets betaalbaars (budget = max 250€ all in) wat ik gewoon kan ophangen (bij voorkeur) of eventueel boven op de (hang)kastjes zetten...en ben daarom aan het uitkijken naar actieve monitors.

voorwaarde is wel dat ze in witte afwerking te krijgen zijn, om toch een beetje onopvallend te blijven in de verder witte keuken.

er zijn zelfs nieuw al wel setjes te vinden (van bvb KRK) die binnen deze prijsrange zitten, maar ik heb eerlijk gezegd 0,0 ervaring met dergelijk kleine speakers, dus alle first hand advice is welkom  ;)

ohja ; mocht iemand zelf wat te koop hebben mag dat natuurlijk gemeld worden (mag ook via PM), maar ook links naar specifieke modellen oid worden gewaardeerd ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

quattronl

AudioEngine A2 bij Wifimedia is een optie.
Of anders een (witte) Logitech Squeezebox Boom. Heb je alles-in-1 en makkelijk verplaatsbaar.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Dirk

Quote from: quattronl on July 10, 2013, 21:32:13
AudioEngine A2 bij Wifimedia is een optie.
Of anders een (witte) Logitech Squeezebox Boom. Heb je alles-in-1 en makkelijk verplaatsbaar.
die AudioEngine A2 is wel wat, thx !
een Boom wordt het zeker niet, de bron ligt nl al vast...er komt een 2e zone op de Meridian, en daardoor wordt het ook gewoon met de Sooloos app te bedienen.
en ik hoef ook niets verplaatsbaars, integendeel  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

M:iNdO

Toevallig heb ik de Audioengine A2 speakers ook. Ik gebruik ze i.c.m. met mijn Apple iMac voor het afspelen van mijn (computer)audio (en daar zijn ze denk ik ook voor bedoeld). Ik kan je wel zeggen dat dit de beste speakers zijn die ik ooit op een computer heb aangesloten. Hiervoor had ik o.a. de JBL Creature speakers en dat vond ik al aardig klinken maar de Audioengine A2 spelen deze speakers helemaal weg qua klank en power. Je hoort ook meer detail (dingen die ik voorheen niet hoorde) en het klinkt gewoon zuiver. Eigenlijk mag je ze ook geen computerspeakers noemen maar kleine "actieve" HiFi speakers en zo klinken ze ook!

Ik moet wel eerlijk zeggen dat het laag van deze speakers voor mij niet voldeed en ik had kort na de aanschaf toch maar de Audioengine S8 subwoofer toegevoegd. Mijn gevoel zegt dat je dit wel nodig hebt (vooral als je niet zo'n kleine ruimte hebt) maar ik weet niet wat voor geluidsbeeld je voor ogen hebt en hoe kritisch je bent.



Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

quattronl

Och, om nou in de keuken een sub neer te zetten... :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Dirk

dat lijkt me bij die A2 idd een klein minpuntje, maar da's ook niet verwonderlijk bij een dergelijke kleine driver.
ik kijk het nog even aan (heb nog wel even), maar de Kanto Yumi (ook bij Wifimedia te koop) lijkt me ook wel wat, en met iets meer laagpotentie, althans op papier ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: quattronl on July 10, 2013, 22:22:20
Och, om nou in de keuken een sub neer te zetten... :D
da's niet de bedoeling  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

M:iNdO

#7
Ik zeg niet dat je een sub in de keuken neer moet zetten maar persoonlijk vind ik wel dat de A2 een sub nodig heeft om een "vol" geluid te produceren.
Maar misschien denkt een ander daar wel anders over.......

Het beste is natuurlijk om zelf te gaan luisteren ;)
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Dirk

de eisen (qua geluid) liggen ook niet zo hoog...het is immers "maar" de keuken.
maar het lijkt me wel prettig als er toch nog iets substantieels beneden de 100Hz wordt weergegeven...
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Faker007

Quote from: Dynky on July 10, 2013, 22:55:36
de eisen (qua geluid) liggen ook niet zo hoog...het is immers "maar" de keuken.
maar het lijkt me wel prettig als er toch nog iets substantieels beneden de 100Hz wordt weergegeven...
De audioengine a5 geeft meer laag en is er eveneens in het wit. Is wel over je gestelde budget.

Dirk

Quote from: R3 on July 11, 2013, 00:13:44
De audioengine a5 geeft meer laag en is er eveneens in het wit. Is wel over je gestelde budget.
yep, maar de Kanto Yumi is dat niet, dus ik denk dat ik die eens eerst ga beluisteren
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Dynky on July 11, 2013, 07:11:48
yep, maar de Kanto Yumi is dat niet, dus ik denk dat ik die eens eerst ga beluisteren
Vanaf 20Hz lijkt me wel heel erg optimistisch... zelfs met -6dB.

Dirk

Quote from: AbZ on July 11, 2013, 22:04:12
Vanaf 20Hz lijkt me wel heel erg optimistisch... zelfs met -6dB.
die specs lijken me ook met een zakje stopworst zout te nemen ;)...maar een drivertje van 5" is al niet meer zo piepklein, dus het kan best wel eens ok klinken voor het geld
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Ja zo'n zakje idd  ;D

Weet niet wat je kwaliteitseisen zijn voor de keuken
(ik doe zelf weinig moeite voor zo'n plaats)
maar wat betreft KRK vond ik VXTs heel aardig klinken en Rokits niet zo.

Dirk

de eisen zijn niet erg hoog, vandaar ook heel bewust het beperkte budget wat ik eraan wens te spenderen.
maar mezelf kennende wil ik dan wel bang for the buck...dus kijk ik ook al wel eens naar wat minder voor de hand liggende produkten, zoals bvb. die Kanto Yumi
een VXT4 kost al meer per stuk dan wat ik aan een paartje wil uitgeven, dus dat wordt hem niet denk ik ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

ok, zoektocht is beëindigd.
zonet een paartje RCF Ayra six opgehaald en ze bevallen me prima.
prijs was dermate leuk dat ik ze (binnen budget) wel ff in het wit ga plasti-dippen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

M:iNdO

Quote from: Dynky on July 22, 2013, 20:19:26
ok, zoektocht is beëindigd.
zonet een paartje RCF Ayra six opgehaald en ze bevallen me prima.
prijs was dermate leuk dat ik ze (binnen budget) wel ff in het wit ga plasti-dippen  ;)

Gefeliciteerd! Ik heb nog nooit van dit merk gehoord maar dat is niet zo moeilijk voor een leek haha
Ze zien er wel een beetje plastic-achtig uit (vraag me af van welk materiaal de behuizing is)  :blush:

Anyway, veel plezier ermee!
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Dirk

hij is aan de zware kant, denk dat het een basis van MDF is afgewerkt met een kunstof-achtige coating.
voelt vrij degelijk aan en klinkt beter dan ik had verwacht.
btw : Ik kende RCF wel als fabrikant van drivers, maar wist tot een paar dagen geleden eerlijk gezegd niet dat ze ook compleet afgewerkte speakers maken, laat staan actieve monitoren  ;)
voor in de keuken zal dit ruim volstaan
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea