Einde zoektocht: Dynaudio of toch niet...........?

Started by Joske007, June 22, 2013, 21:22:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Quote from: RonK. on June 23, 2013, 21:38:35
Spendor A6r, Revel F206 ?


Ik roep maar wat  ;D
O0
Zou ook mijn eerste keus zijn.

Joske007

Quote from: RonK. on June 24, 2013, 21:25:31
Je hebt het er maar druk mee  O0 ....................
Ps; nog een vraagje je hebt naar Gamut geluisterd gezien je lijstje, ik neem aan de PHI5 ? ... wat vond je daar niet "OK" aan.
Druk heb ik het er zo niet mee, krijg hierdoor wel een veel beter idee van wat ik wil en het beste match in mijn ruimte.
In tijden van crisis wil je toch ook rekening houden op een miskoop.

GamuT PHI5:
Van wat me ervan is bijgebleven vond ik het laag aan de zwakke kant en verder te fel in het hoog, zelfs geprobeerd om dit met een buizenversterker te temperen.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Joske007

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

RonK.

Quote from: Joske007 on June 24, 2013, 21:51:01
Helaas niet uit te breiden naar surround.

Jawel toch ,.....

Revel Performa 3 serie ....


Joske007

De Revel website was me niet geheel duidelijk, de grote foto's in elk geval wel  ;)
Heb je deze speakers in het bezit of in het kort beluisterd, ervaringen..?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Raymond187

Quote from: Joske007 on June 24, 2013, 22:02:42
De Revel website was me niet geheel duidelijk, de grote foto's in elk geval wel  ;)
Heb je deze speakers in het bezit of in het kort beluisterd, ervaringen..?
Beluistert. Helaas TE kort of.... misschien wel goed dat het kort was anders had ik waarschijnlijk ruzie thuis en een maand pik straf :D

Dit zijn voor de prijs die ze kosten hele mooie neutrale speakers. Ik hou absoluut niet van die schreeuwende speakers met hun aanwezige hoog en bonkende bass  :-X
het moet gewoon neutraal klinken en dat doen deze speakers.

Ik weet alleen niet of ik de sub uit deze serie zou nemen.

Als me spaarpotje weer vol genoeg zit dan zal dit mijn eerste keus zijn om flink uitgebreid te gaan beluisteren.

Joske007

#31
Ik volg je smaak/mening, dealer zit in Nederland en weer geen dealer voor België.
http://www.audiac.nl/revel-performa-3-series

Volgens deze website zit er een dealer in Antwerpen-Gent België
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

RonK.

Quote from: Joske007 on June 24, 2013, 22:10:13
Ik volg je smaak/mening, dealer zit in Nederland en weer geen dealer voor België.
http://www.audiac.nl/revel-performa-3-series

Waar woon je Joske,.... als het goed is moet er wel de mogelijkheid zijn om ze in Zevenbergen te beluisteren denk ik.

Zevenbergen is een +/- 20km over de grens van Hazeldonk.


Beter Beeld en Geluid is een audiozaak aan het overnemen in Zevenbergen en hun zijn Revel en Harbeth dealer.

Joske007

#33
Provincie Antwerpen, de gevonden dealer in Antwerpen of Gent is ook voor me in de buurt  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

RonK.

Dan moet Zevenbergen wel te doen zijn ......

Contacteer Garmtz of Bjorn hier op het forum eens als je wil :-) ..



Edit;  Alpha High End te Antwerpen heeft veel en heel veel mooi's staan, ik ben er al een aantal keer geweest  8)

Joske007

#35
Dan is Antwerpen toch dichtbij en inderdaad een mooie winkel met kennis van zaken met diverse merken in huis.
Eens horen of ze Revel wel verdelen, helaas alvast geen Phonar?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Jumping Jack

Ik zou eerder naar Sammy van Alpha gaan dan naar Stevens. Even bellen en een afspraak maken en dan lekker gaan luisteren in Sammy's grot van Ali-baba (en 's zondags open, wat kun je nog meer wensen  ;))!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joske007

#37
Quote from: Jumping Jack on June 24, 2013, 22:33:42
Ik zou eerder naar Sammy van Alpha gaan dan naar Stevens. Even bellen en een afspraak maken en dan lekker gaan luisteren in Sammy's grot van Ali-baba (en 's zondags open, wat kun je nog meer wensen  ;))!
Ben er al geweest en wat kan het daar voor een zondag zeer druk zijn.
Jammer dat ik nooit eerder naar Phonar of Revel heb gevraagd, want geen enkel merk is daar vreemd in de oren.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

RonK.

Succes weer :-) ....


Je zou ook eens kunnen kijken voor de Proac D18 bij Hifi Corner in Antwerpen, deze zijn importeur.

Mogelijk zijn deze wel te fel, gezien uw beschrijving.


Edit,..... geen HT uitbreiding volgens mij, gaat het over  ;D.

garmtz

Je kunt inderdaad in Zevenbergen terecht voor een demo met bijv. de Revel F206. De center en surrounds zijn extreem goed gematched met elkaar en de prijs/kwaliteitsverhouding is subliem. Geen scherpte met deze speakers, ze zijn zeer uitgewogen en neutraal.

Maarja, wij van WC-eend adviseren WC-eend... ;)  Alleen een luistertest zal je kunnen overtuigen, dus je bent goed bezig!

Midcall

Quote from: loneranger on June 24, 2013, 17:10:18
Voor mij was ADAM te scherp in het hoog. Veel scherper dan de KEF R-serie.
Wonderlijk... zo zie je maar hoe verschillend mensen luisteren/interpreteren/ervaren.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

KayaRahnee

Quote from: Joske007 on June 24, 2013, 21:46:21
GamuT PHI5:
Van wat me ervan is bijgebleven vond ik het laag aan de zwakke kant en verder te fel in het hoog, zelfs geprobeerd om dit met een buizenversterker te temperen.

Ik heb deze GamuT's ooit in een privé luisterruimte mogen bewonderen alsook bij een verkoper (In Antwerpen hoofdwaarschijnlijk waar ook jij ze hebt gehoort)).

Heb het toen alsvolgt beschreven:

Gamut op PrimaLuna Dialogue one (el34 buizen).

Hier had ik zeer hoge verwachtingen van, zeker nadat ik GamuT al eerder had gehoord op Ayon buizenversterker, sinds toen was ik er laaiend enthousiast over.

Maar hier mijn luister ervaring  GamuT phi5/PrimaLuna DiaLogue Two:

Blikkerig irriterend hoog (kan het niet anders beschrijven).
Bij laag volume nauwelijks bas, hoger volume agressief.
Afwerking van deze gamut uitmuntend.
Vooral systeem met inklapbare voetjes lijkt me zeer nuttig daar ik denk dat deze speaker erg plaatsing gevoellig is.
Hierdoor kunnen ze achteruit leunend worden opgesteld wat een lichte verbetering gaf.
Kan het haast niet geloven maar er moet volgens mij iets erg fout zijn geweest in het systeem........de akoestiek leek me vrij goed in orde.
Is de oorzaak totale mis match? ................kan het nog steeds niet geloven, zo onaangenaam.
Zelfs een vriendin die gewoon huis/tuin installatie gewoon is werd er zenuwachtig van, zelf was ik luister moe na amper 10 min. te hebben geluisterd.
De telleurstelling was zo groot dat ik weiger te geloven wat ik heb gehoord.


Hier het topic:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121348.0
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Joske007

Hoe dan ook geloof ik nog altijd mijn eigen oortjes en scherp was deze GamuT in het hoog :music:
GamuT stond in dezelfde ruimte / akoestiek / plaats en met dezelfde apparatuur als de overige luidsprekers en ga deze zeker geen 2de keer beluisteren ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

RonK.

Dat moet vast in Brasschaat geweest zijn ......

Joske007

Quote from: RonK. on June 25, 2013, 20:37:42
Dat moet vast in Brasschaat geweest zijn ......
Ook bij een goede vriend heb ik dezelfde GamuT ervaring genoten  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

RonK.

Ik ben daar ooit eens tegen deze Gamut gelopen en ik was verrast van deze speakers.   Ik heb toen een serieuze luisterafspraak gemaakt en ik was laaiend enthausiast.  Omdat er door ziekte een behoorlijke kink in de kabel kwam en zodoende ik een 2 jaar verder was heb ik deze nogmaals beluisterd en idd groot was de teleurstelling.   Scherp en geen bas, iets was er wel maar het leek ergens diep van achter te komen.  Vandaar mijn vraag naar uwen bevinding .....

Raymond187

Quote from: Joske007 on June 24, 2013, 22:10:13
Ik volg je smaak/mening, dealer zit in Nederland en weer geen dealer voor België.
http://www.audiac.nl/revel-performa-3-series

Volgens deze website zit er een dealer in Antwerpen-Gent België
Ik ben zeer benieuwd hoe jij deze speakers ervaart.

Quote from: garmtz on June 24, 2013, 22:50:20
Je kunt inderdaad in Zevenbergen terecht voor een demo met bijv. de Revel F206. De center en surrounds zijn extreem goed gematched met elkaar

Welke surrounds??? de F206 als fronts en surround en de C208 als center. Als je ruimte/budget het toelaat de F208  :wub:

Balans van deze speakers...mijn mening dan is zeer mooi in balans. En voor het geld wat ze kosten.... :headbanging:


Joske007

#48
Quote from: loneranger on June 28, 2013, 16:04:31
Proac D18?
Geen mogelijkheid tot surround, bij gebrek aan een center.


Intussen heb ik deze luidsprekers nog beluisterd en bewonderd, welke helaas ook afvallen.
· Audio Physic Classic Line
· PMC Twenty 24

Mijn volgende en laatste luistersessie staat alvast gepland voor deze onderstaande luidsprekers, hierna zal mijn beslissing vallen.
· Revel Performa 3: F208 / F206
· Spendor A6
· Phonar Veritas P6
· Heco Celan GT702 - GT902 / Reference
· Canton Vento / Reference
· T+A TCD

Ik ben benieuwd of er een speaker uit het bovenstaande rijtje mijn smaak voor de Dynaudio Focus zal laten vallen of niet.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Raymond187

Dit hou ik nog even in de gaten. Ben benieuwd wat je gaat kiezen. Je neemt iig goed de tijd om te gaan luisteren en beter dan dat kan je niet doen.

Hoe groot is je luister ruimte?

QuoteRevel Performa 3: F208 / F206
:headbanging: