Een 1e blik op Windows XP SP2 Beta

Started by Scarp, January 6, 2004, 11:52:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Ik wou al zeggen...zolang je student bent kan je hoogstwaarschijnlijk zolang je studeert de software voor speciale prijzen "huren/kopen..

Erik

#26
Ja idd, ik wil je wel eens horen als je de volledige prijs voor WinXp, OfficeXP (dus incl alle pakketten zoals frontpage en access) en natuurlijk Visio2003. Kijken of je dan nog zo enthousiast bent ;D
Of dat je dan toch maar voor een beamer kiest.  ;D

Of kies je toch voor de "Darkside" (use the force Luke)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass

Kijk als Christiaan zijn studie afmaakt, ach dan is het vast allemaal kleingeld  ;)

Erik

#28
Betaald ballet dan zo goed? ;D

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Kleingeld niet nee :)
Of ballet zo goed betaald? Zou het niet weten. Kom in de havens terecht ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Johan Van Gompel

Quote from: Blue-Eyes on March 27, 2004, 14:09:27
De meeste reacties zijn van mensen die niet eens weten waar het over gaat, nog nooit intensief met MS gewerkt hebben behalve in hun eigen thuis situatie. Met alle respect, dat is het topje van een OS. Uitgezonderd alle 3300 leden van dit forum, die allemaal syteembeheerders zijn ;) . Gekheid natuurlijk.

Hi,

Ik ben systeembeheerder ;) en beheer 17 Windows 2000 servers, 1 Linux server en 2 AS/400 servers verspreid over 4 sites.  Als je me kan vertellen waar bovenstaande opmerking op slaat dan kan ik eventueel een "gekwalificeerd" antwoord geven.

Quote
Zit in de mens om tegen iets aan te schoppen wat dichtbij staat, wat groot en rijk is. En dan is het altijd onterecht. En dan komen de opmerkingen dat dat geld beter naar afrika kan gaan.......... laat maar. Ik draaf alweer door ;) .

Zit in de mens om te stereotyperen. En dan is het altijd onterecht. ;)

Quote
p.s. MS, Bill Gates geeft miljarden aan goede doelen, zelfs het grootste gedeelte van zijn inkomen!

Hint: donaties aan goede doelen kan je in de States aftrekken van de belastingen.
Ginds kan je spreken van een echte liefdadigheids-industrie; daarover was er enkele maanden geleden op NL1 nog een documentaire.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

blue-eyes

Johan,

ik wist dat je systeembeheerder bent ;)

Mijn opmerking moet je meer zien in de trent van domweg meeschoppen van de mensen. En daarnaast letterlijk wat daar staat. MS is slecht hoor je telkens. Waarop gebaseerd? Op dat kleine stukje van MS wat je thuis benut? En ga zo maar verder.

Ik claim absoluut niet de kennis in huis te hebben, integendeel. Maar ik kan wel rationeel genoeg denken om dat soort opmerkingen niet te maken. Of anders op zijn minst er een gegrondde uitleg bij te kunnen geven. Meelullen met de groep, mening vormen op te weinig ervaring, etc. past dan niet.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik

#32
Slecht , slecht wat is slecht? Als je de eigenaar van de source code van Halflife 2 bent en je code ligt voor iedereen op straat door een exploit in ....  (weet niet voor hoeverre dit echt waar is, maar dit staat op een paar internet sites) 
Als je ze dan ook al niet verantwoordelijk mag stellen voor de schade verooraakt door deze fouten.

Of als je website heel makkelijk te hacken is door een andere fout die niet meteen hersteld wordt.

Dan kan ik me heel goed voorstellen dat je weinig tot geen vertrouwen hebt in MS producten. Zeker niet als je bedrijfsvoering ervan af hangt.

Als een bedrijf en goed OS zoekt om bv Word en andere Office documenten te maken en backuped, dan is het een geweldig en stabiel systeem.
Zelfs als je alleen maar gamed is het een perfect systeem, eventuele crashes zijn vaak aan slechte game software of videodrivers te danken.

Het is denk ik maar net waar je je bevind.

Als SP2 straks echt zo goed is als ze verwachten, dan zal veel van de huidge problemen oplossen.  In theorie zou het in ieder geval beter en veiliger moeten werken.
Dan ga ik misschien zelfs weer explorer en outlook gebruiken ;D

Als SP2 idd goed werkt, zal dat zeker schelen in de naam van MS.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

blue-eyes

Quote from: Johan Van Gompel on April  1, 2004, 12:58:20

Hint: donaties aan goede doelen kan je in de States aftrekken van de belastingen.
Ginds kan je spreken van een echte liefdadigheids-industrie; daarover was er enkele maanden geleden op NL1 nog een documentaire.

Wat jij schenkt is meer dan zijn inkomen. Hij schenkt een stuk van zijn VERMOGEN, niet inkomen. Tuurlijk heb je gelijk dat het ook grotendeels , of zelfs in het geheel daar aftrekbaar is. Maar hij doet het wel. Dat is mijn punt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

Wat Joham bedoeld is dat in de VS schenkingen je ook een soort statussymbool van rijkdom en vredelievendheid verschaffen...

Maar goed ik blijf erbij dat dit nooit voor niets gebeurd....dan had Microsoft IT bedrijven allang volledige toegang tot de windowsapi's verschaft.

(Windows Api's zijn een soort beschrijving van hoe bepaalde standaard windows functies aangeroepen en gebruikt kunnen worden. Beveiligingsissues zouden zo eerder aangepakt en herkend kunnen worden door de gemeenschap. Nu ben je afhankelijk of iemand het meld en er geen misbruik van maakt en of Microsoft er een oplossong voor aanbied. De laatste grofe lek heeft pas 6 maanden later een patch opgeleverd  ::) red.)

Daarom blijf ik hameren op .Net Dat zit een heel stuk beter in elkaar.

Erik

#35
SB@ jij stelt echt veel te strenge eisen, wat is nou 6 maanden op een heel mensenleven ;D


En euh SpaceBas, ik heb op mijn werk anders een beschrijving liggen over hoe je een NET virus maakt ;D stond in pc active geloof ik. Zat slim in elkaar.
Die kon wel eens vrij gevaarlijk worden. ;D

Grootste probleem van MS nu, is de diepe verwevenheid van bv explorer met het hart van het systeem, daarom kunnen oude en nieuwe gaten (exploits) er soms voor zorgen dat iemand het hele systeem over kan nemen.  Dwars  door firewalls en viruskillers heen.

Vandaar oa mijn overstap naar Mozilla. In geval van de zoveelste exploit, heb ik nu helemaal nergens last van. Het ergste wat me nu kan gebeuren als iemand al een exploit zou vinden. Is dat mijn browser het even niet meer doet ;D
Maar in ieder geval geen ongewenste toegang tot / overname van mijn computer.

Hebben we nog niet eens over de snelheid waarmee gepatched wordt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass

Ben dan heel benieuwd naar dat betreffende artikeltje  ;D

Ik ga er dan ook helemaal van uit dat daar een gebruiker onbewust zijn deuren openzet..tja de gebruiker is denk ik de grootste virus van allemaal  ;D

Kerstmanno

Quote from: Erik on April  1, 2004, 19:42:56
SB@ jij stelt echt veel te strenge eisen, wat is nou 6 maanden op een heel mensenleven ;D

Mooi ;)

Erik

Zal eens kijken of ik hem nog kan vinden, was een half jaar geleden dat ik het gelezen had, weet wel dat ik onder de indruk was van het vernuft en de mogelijkheden.
Had geloof ik iets met verspreiding via IML te maken, lastig te scannen en goed te verbergen.

Helaas voor jou ben ik morgen vrij dus wachten tot na het weekend ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass

#39
6 maanden op een afschrijving van 3 jaar bedoel je ;D  ;D

OK ben reuze benieuwd naar dit soort dingen..je kan niet voorbereid genoeg zijn als je diensten via internet aanbied  ;)

Erik

6 maanden x 6 exploits = 3 jaar, dit houdt in dat elke exploit die meer gevonden wordt pure winst is voor jou ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass

 ;D  ;D  ;D

Ahhh ik begreep altijd dat het een soort Bug was....maar het is nou juist een feature....geen opensource maar openPC  ;D

blue-eyes

#42
Quote from: Spacebass on April  1, 2004, 19:26:22
Wat Joham bedoeld is dat in de VS schenkingen je ook een soort statussymbool van rijkdom en vredelievendheid verschaffen...

Maar goed ik blijf erbij dat dit nooit voor niets gebeurd....dan had Microsoft IT bedrijven allang volledige toegang tot de windowsapi's verschaft.

(Windows Api's zijn een soort beschrijving van hoe bepaalde standaard windows functies aangeroepen en gebruikt kunnen worden. Beveiligingsissues zouden zo eerder aangepakt en herkend kunnen worden door de gemeenschap. Nu ben je afhankelijk of iemand het meld en er geen misbruik van maakt en of Microsoft er een oplossong voor aanbied. De laatste grofe lek heeft pas 6 maanden later een patch opgeleverd  ::) red.)

Daarom blijf ik hameren op .Net Dat zit een heel stuk beter in elkaar.

Helemaal waar SB. Tuurlijk gaat het daarom ook.

@Erik: de beste tip die je gegeven hebt: Mozilla ;)

Beroerde is dat MS het meest verspreidt is, dus daarom alleen al de meest potentiele lekken heeft. Linux heeft minstens even veel lekken, maar daar is minder ophef over en het komt minder snel boven water omdat de aandacht van hackers ed meer op MS gericht is.

Ik heb ooit een overzicht gezien van lekken, etc. MS stond niet bovenaan....... Dat was Linux. Maar dat doet niets af aan het feit dat de policy kwa beveiliging niet de juiste is naar de consument. Dat kan je best misbruik noemen. Ach, je kan het ook economie noemen ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik

Quote from: Spacebass on April  1, 2004, 20:03:25
;D  ;D  ;D

Ahhh ik begreep altijd dat het een soort Bug was....maar het is nou juist een feature....geen opensource maar openPC  ;D
Meesterlijk ROTFL ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass

Zou het echt? verschil zou dan wel zijn dat de beveiligingslekken van linux eerder gedicht worden door de openheid en dedicatie van linux programmeurs..

Maar goed...ik hoop net als alle anderen die afhankelijk zijn van Microsoft dat SP2 een enorme verbetering zullen brengen en bovenal dat je na een verse install alleenmaar SP2 hoeft te installeren...door al die ellende heb ik uiteindelijk maar ghost via het web aangeschaft...was het echt zat om meer dan 4 uur te besteden aan updaten na een verse install (mijn oude ghost werkte niet meer lekker meer sinds XP  :(

blue-eyes

Dat is zeker! Die gaten worden eerder en beter gedicht! Bij Linux is het alleen wat minder bekent. Als voorbeeld: bij een grote beveiligingslek van MS is het op TV, iedereen weet het. Bij Linux niet, terwijl Linux die gaten ook heeft gehad, of wellicht nog heeft. Wat niet weet, wat niet deert zullen we maar denken.

Het was wel een jaartje of 2 geleden dat ik die lijsten zag.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik

#46
Mijn kennis is op dit specifieke gebied iets minder. Maar wat ik mij herinner viel dat allemaal wel mee. Ik heb die lijsten ook gezien, maar net als met statistiek kun je daar aardig mee rommelen. De een kwam op aantal x, de ander (gesponsord) op aantal y. 

Er werden toen bv miniscule fouten aangemeld van Linux om te zeggen "zie je wel daar zitten 21 fouten in tegenstelling tot 20 in windows" men vergat alleen te vertellen dat van die 20 er 14 critical waren.

Er was zelfs een rel waarbij eea bekende beveiligins firma Windows fouten achterhield tot MS een oplossing had gevonden duurde soms enkele maanden. En die van Linux wel meteen publiceerde zonder iemand vooraf te waarschuwen of de kans te geven een patch te maken. Gelukkig werd er altijd snel gereageerd vanuit de Linux community.

Linux fouten worden altijd (nog steeds) zeer snel opgelost, maar je moet natuurlijk wel updaten ;)
Om een voorbeeld te geven Mandrake Linux had bv 3 jaar geleden al autoupdate. Dus het kan wel ;D

BlueEyes heeft wel gelijk dat Linux minder gebruikt wordt (net als Mozilla) waardoor crackers en scriptkids het een minder interessant doel vinden.


Ik zou trouwens wel een onafhanklijke up to date lijst willen zien, gewoon per OS het aantal fouten (incl critical of niet) van de laatste 18 maanden. Opgelost of niet en hoe lag het duurde van melding tot oplossing.

De laatste lijst die ik vond op internet had het over 14 of 20 exploits die nog niet gedicht waren. Helaas alleen van Windows. Het bedrijf die het bijhield had besloten met publicatie te stoppen. Onder druk gezet? ;)

Maar ja hoe je het ook wendt of keert Linux is nog steeds geen mainstream OS.
95% van de bevolking gebruikt nou eenmaal Windows en zal dat wel even blijven gebruiken, dus je kan gewoon niet om Windos heen, dat heeft die Bill wel verdomde goed gedaan.
En we gebruiken nou wel allemaal één standaard ipv van 30 verschillende en dat vind ik toch ook wel prettig.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Johan Van Gompel

Quote from: Blue-Eyes on April  1, 2004, 13:26:39
Mijn opmerking moet je meer zien in de trent van domweg meeschoppen van de mensen. En daarnaast letterlijk wat daar staat. MS is slecht hoor je telkens. Waarop gebaseerd? Op dat kleine stukje van MS wat je thuis benut? En ga zo maar verder.

Waarom is MS slecht? Omdat de gemiddelde gebruiker dankzij hun monopoliserend gedrag gedwongen wordt om een behoorlijke som neer te tellen voor een besturingssysteem dat ten gevolge van hun "innovatie" en "integratie" erg gevoelig is voor virussen en te wensen overlaat op het gebied van veiligheid. En omdat de gemiddelde gebruiker omwille van deze tekortkomingen gedwongen wordt om nog maar eens een behoorlijke som neer te tellen voor een anti-virus pakket, een firewall, een spyware cleaner, enz.  De gemiddelde gebruiker doet dit echter niet en dus loopt het elke paar maanden behoorlijk mis.

Buiten het feit dat je volledig aangewezen bent op hun documentatie als er iets mis gaat en die documentatie niet altijd een antwoord biedt op bepaalde problemen is er niets aan te merken op hun serverprodukten.

Het aantal door mij in de voorbije vijf jaar uitgevoerde Windows herinstallaties kan ik overigens niet op twee handen tellen. Een sterk contrast met mijn Debian GNU/Linux installatie die ik na vijf jaar nog steeds met veel plezier gebruik; gratis en zonder virussen, spyware, enz. 8)

Quote
Ik claim absoluut niet de kennis in huis te hebben, integendeel. Maar ik kan wel rationeel genoeg denken om dat soort opmerkingen niet te maken. Of anders op zijn minst er een gegrondde uitleg bij te kunnen geven. Meelullen met de groep, mening vormen op te weinig ervaring, etc. past dan niet.

Als ik het goed begrijp ben je dus helderziende en weet je zo te vertellen dat een persoon die dergelijke opmerkingen maakt al dan niet vanuit zijn of haar eigen ervaring spreekt. ;)
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

EdwinB

Quote from: Johan Van Gompel on April  3, 2004, 16:04:23

Buiten het feit dat je volledig aangewezen bent op hun documentatie als er iets mis gaat en die documentatie niet altijd een antwoord biedt op bepaalde problemen is er niets aan te merken op hun serverprodukten.



Dit geldt voor alle software lijkt mij. Kun je een probleem niet terug vinden in de documentatie van MS, of van derde partijen, dan kun je altijd nog bijvoorbeeld forums en nieuwsgroepen raadplegen.

Kom je er dan nog niet uit dan kun je bij MS zelf het probleem aanmelden. Blijkt het probleem veroorzaakt te zijn door een bug in hun produkt dan kost dit je geen cent. Lijkt mij toch geen slechte service...  ;)

Mvg,

Edwin

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill