Een 1e blik op Windows XP SP2 Beta

Started by Scarp, January 6, 2004, 11:52:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Shorty

Dacht even dat het een geintje was......."wankerdesk".... ;D

VrGr,

Bart J.

Scarp


VlisChris

QuoteOverall, Microsoft has made a step in the right direction with this service pack. The increased focus on security will be good not only for the average user who does not spend much time thinking about securing her system, but also for "power users" and those who work supporting end users. Most of all, the firewall changes will likely prove to be the most significant improvement. Simply removing the number of potential targets will go a long way towards preventing further attacks.
Ik denk dat het best wel eens een vrij redelijke upgrade kan worden. Maar dit wordt een normale download toch? Dit wordt toch alleen een upgrade voor het huidige XP? Dit is toch niet iets van de nieuwe XP?
Is daar al wat over bekend?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Spacebass


VlisChris

Duurt nog we leven dus :D
Kreeg net de melding dat ik met een ongeldige key werk van XP
Geen commentaar ;D
Kan dus alleen SP1 niet downloaden :-\
Eens kijken wat ik daar weer aan ga doen....
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Quote from: christiaan sauer on March 22, 2004, 14:34:23
Duurt nog we leven dus :D
Kreeg net de melding dat ik met een ongeldige key werk van XP
Geen commentaar ;D
Kan dus alleen SP1 niet downloaden :-\
Eens kijken wat ik daar weer aan ga doen....

Nogal simpel: 130-150 euro investeren voor een LEGALE versie!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

roland p

QuoteNogal simpel: 130-150 euro investeren voor een LEGALE versie!

Ik wil eerst een trial downloaden, kijken of 't wat is :-X
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Erik

#8
Quote from: christiaan sauer on March 22, 2004, 14:34:23
Duurt nog we leven dus :D
Kreeg net de melding dat ik met een ongeldige key werk van XP
Geen commentaar ;D
Kan dus alleen SP1 niet downloaden :-\
Eens kijken wat ik daar weer aan ga doen....
Kijk nu val je door de mand christiaan ;D
Wel originele dvd's en cd's kopen, maar geen originele windows versie  :o  Hoe kun je met jezelf leven ;D

En ik hoorde vandaag dat M$ jouw geld juist hard nodig heeft om een bepaalde boete te kunnen betalen   ;D

Maar ontopc die SP2 lijkt idd een behoorlijke veiligheidsverbetering te geven.  Als de reviews ook echt kloppen. Maar of het echt veilg wordt zal de tijd moeten leren.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: Blue-Eyes on March 22, 2004, 14:43:17

Nogal simpel: 130-150 euro investeren voor een LEGALE versie!
Of een gratis linux versie dloaden, of een versie met boeken erbij kopen voor rond de 30 euro.

Zou je onder linux eigenlijk ook al je dvd's en hdtv clips kunnen afspelen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass

QuoteZou je onder linux eigenlijk ook al je dvd's en hdtv clips kunnen afspelen?

Misschien eerst middels internet de belangrijkste websites vinden waar je deze info kan vinden..

VlisChris

Quote from: Blue-Eyes on March 22, 2004, 14:43:17

Nogal simpel: 130-150 euro investeren voor een LEGALE versie!

Quote from: Erik on March 24, 2004, 22:28:13
Kijk nu val je door de mand christiaan ;D
Wel originele dvd's en cd's kopen, maar geen originele windows versie  :o  Hoe kun je met jezelf leven ;D
Ik sta elke ochtend ook weer met pijn in mijn hart op. Wetende dat ik een arm bedrijf als MS dat toch al geen geld heeft nog minder geld geef. ik ga al op mijn knieen. ;D ;D ;D
Moet bekennen dat computersoftware tot nu toe iets is dat ik over het algemeen van internet pluk. Al gaat daar onderhand ook wel weer verandering in komen. Het echte kopieren en branden ed doe ik bijna niet meer.

Quote from: Erik on March 24, 2004, 22:28:13
En ik hoorde vandaag dat M$ jouw geld juist hard nodig heeft om een bepaalde boete te kunnen betalen   ;D

Oooow wacht, nou snap ik waarom MS geen geld meer heeft ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Dat is natuurlijk een belachelijke reactie. MS is groot heeft dus veel geld als ze winst maken. Je moet echter naar marge per werkernemer kijken, niet naar het totaal.

De manier waarop kunnen we over discuseren. Niet over de hoeveelheid. Als de fietsenmaker 100 man in dienst heeft maakt ie ook miljoenen. Vgl de Shell. Miljarden winst. Absoluut een groot aantal, maar per werknemer, of andere kengetallen valt dat best weer mee.

Laat dat soort opmerkingen achterwege. Je bent het niet verplicht te kopen, er zijn alternatieven. Het blijft gewoon diefstal!

Als ik naast je woon, mijn tuin is veel kleiner, jij hebt een veel, veel grotere tuin waar je niet naar omkijkt....... Pak ik gewoon een stukje tuin van je, maakt niets uit toch?!?!!?

Sorry van de toon, maar hier kan ik me over ergeren  >:(

;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik

#13
BlueEyes@ Wat ben jij toch altijd heerlijk gevoelig zodra MS ter sprake komt   :)
Je bent normaal altijd zo rustig, zo beheerst  en welbespraakt.  Maar zodra iemand over MS begint en dat is niet positief dan verander je in een wild beest  ;D (mr Hyde ;) )

Je hoeft het niet met iemand eens te zijn maar om nou maar te zeggen dat iemand zijn mening niet meer moet gaan neerzetten  :o
Zo'n reactie doet me gewoon pijn aan het hart. :-X

Als hij en anderen hun reactie niet meer durven te posten, dan kan er ook niet meer over gesproken worden. Maw jij kan hem niet meer van zijn ongelijk overtuigen en hem aanzetten tot de aanschaf van het origineel. En hij kan jou niet overtuigen van het omgekeerde ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

blue-eyes

Tja, zo leer je mij kennen ;D ;)

Mischien dat het vaak voorkomt bij MS, tja. Dat kan. Maar ik vind dat wel een typisch iets waar mensen continue op reageren. Soms terecht, soms onterecht. Maar altijd op hun. Dat vind ik niet terecht. Ik ben tegen hetzes... vandaar. Bij andere zaken als die aangeroert gaan worden, en ik zie het, zal ik ook reageren. De meeste reacties zijn van mensen die niet eens weten waar het over gaat, nog nooit intensief met MS gewerkt hebben behalve in hun eigen thuis situatie. Met alle respect, dat is het topje van een OS. Uitgezonderd alle 3300 leden van dit forum, die allemaal syteembeheerders zijn ;) . Gekheid natuurlijk.

Zit in de mens om tegen iets aan te schoppen wat dichtbij staat, wat groot en rijk is. En dan is het altijd onterecht. En dan komen de opmerkingen dat dat geld beter naar afrika kan gaan.......... laat maar. Ik draaf alweer door ;) .


p.s. MS, Bill Gates geeft miljarden aan goede doelen, zelfs het grootste gedeelte van zijn inkomen!
p.s. Ik draai normaliter zelf ook Linux hier, maar dat terzijde ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik

Grappig ik heb net 1 sec geleden mijn reactie wat afgezwakt voor het geval het te aanvallerig overkwam, ben je me weer voor ;D
Zal eerst even jouw reactie lezen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

blue-eyes

Quote from: Erik on March 27, 2004, 14:14:12
Grappig ik heb net 1 sec geleden mijn reactie wat afgezwakt voor het geval het te aanvallerig overkwam, ben je me weer voor ;D
Zal eerst even jouw reactie lezen.

Ik voel me nooit persoonlijk aangevallen Erik! En mijn postings zijn nooit persoonlijk bedoeld. Als dat voor sommige van ons wel zo over komt: Excuses van mijn kant!

De sfeer op de dit forum is dermate dat dit soort discussies gelukkig kunnen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik

#17
QuoteTja, zo leer je mij kennen 
bibber, bibber ;D

Ik zal overigens ook niet zeggen dat ik winxp een slecht os vind. Win98 wel, maar xp is behoorlijk stabiel en heeft zeker goede functionaliteiten. Zeker die restore punten vind ik een goede optie. Een nadeel vind ik echter wel de vele veiligheidsgaten die steeds boven komen drijven waarvan enkelen wel erg lang duren om op te lossen.
SP2 zou dat wel eens behoorlijk kunnen verbeteren, maar dat duurt weer tot volgend jaar voor we er wat aanhebben.

btw overgestapt naar een andere browser / emailclient dat scheelt ook behoorlijk in veiligheid, maar dat terzijde. Een andere firewall (sygate) had ik al. Who needs SP2 ;D

QuoteZit in de mens om tegen iets aan te schoppen wat dichtbij staat, wat groot en rijk is. En dan is het altijd onterecht.
Ja en nee, ja afgunst en egoisme zit helaas in in vele mensen.
Nee, er zijn ook zat grote bedrijven waar je niets van of bijna niets over hoort. Zoals ik al in een ander topic zei MS heeft het een groot deel van de verwijten allemaal aan zichzelf te denken.
Maar als iets ten nadele van MS niet klopt zal ik het ook zeker aangeven. Voor mij is de waarheid altijd belangrijker., maar ik moet het wel geloven natuurlijk.

Quotep.s. MS, Bill Gates geeft miljarden aan goede doelen, zelfs het grootste gedeelte van zijn inkomen!
p.s. Ik draai normaliter zelf ook Linux hier, maar dat terzijde
Dat siert de man dan weer, eens vragen of hij een miljoentje wil doneren naar kde en een miljoentje naar OO ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass

#18
QuoteMS, Bill Gates geeft miljarden aan goede doelen, zelfs het grootste gedeelte van zijn inkomen!

Misschien aan India die vervolgens de wettelijke 3 jaar verplicht in eigen land werken na afstuderen wat heeft afgezwakt  ::)

Ik zou ook miljoenen weggeven als ik zelf mijarden had...
Trek dat nou eens in verhouding naar wat ik per jaar aan liefdadigheid uitgeef naar inkomen, zonder er iets voor terug te krijgen (contracten en afspraken)

Ik ben blij dat Sint Bill dat doet begrijp mij niet verkeerd. Ik ben anzich ook tegen het gebruik van illegale software, zeker omdat Windows producten geen absurd hoge prijzen hebben. En ik zelf ook mijn brood verdien aan software ;)  ;D


Ik zie persoonlijk meer in de oude filosofie van een licensie op werk + toegestaan gebruik op 1 PC thuis of laptop.

Mja dat waren die goede oude WP tijden  ;D  ;D

Oracle

Ach, Bill liet een huis bouwen van 100 miljoen dollar. Lijkt veel, maar als je het in verhouding zet, is dat hetzelfde als dat iemand als wij een huis laat bouwen van 80.000 dollar...  ;D

Groet,
Mark

(P.s. weet je hoe een boete van 497 miljoen euro voelt? Zie plaatje... ;D )

blue-eyes

#20
Quote from: Spacebass on March 27, 2004, 18:32:55

Misschien aan India die vervolgens de wettelijke 3 jaar verplicht in eigen land werken na afstuderen wat heeft afgezwakt  ::)

Ik zou ook miljoenen weggeven als ik zelf mijarden had...
Trek dat nou eens in verhouding naar wat ik per jaar aan liefdadigheid uitgeef naar inkomen, zonder er iets voor terug te krijgen (contracten en afspraken)

Ik ben blij dat Sint Bill dat doet begrijp mij niet verkeerd. Ik ben anzich ook tegen het gebruik van illegale software, zeker omdat Windows producten geen absurd hoge prijzen hebben. En ik zelf ook mijn brood verdien aan software ;)  ;D


Ik zie persoonlijk meer in de oude filosofie van een licensie op werk + toegestaan gebruik op 1 PC thuis of laptop.

Mja dat waren die goede oude WP tijden  ;D  ;D

Laten we het even heel zwart wit zien.

Bill geeft miljarden, zelfs tientallen miljarden aan goede doelen. Tegenstanders geven aan dat dit lekker  makkelijk is, hij heeft toch dan nog tientallen miljarden....?!?!?! Allemaal geld wat hij toch niet nodig heeft. Terechte opmerking lijkt me.

Trekken we dat nu door naar ons. We leven goed, hebben een huis, we sparen, potten voor de oude dag kopen  dure HT's en houden soms nog geld over. Puur gekeken naar wat je nodig hebt, houden velen geld over.

Ben benieuwd wie van ons van het geld dat we overhouden sturen naar Afrika, leger des heils of wat voor goed doel dan ook! Wie doet dat? Ik niet moet ik bekennen. Bill wel! Ook ik weet dat het gemakkelijk is omdat hij het geld nu eenmaal heeft. Maar het gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit toch? Waarom wel HT's van 10 duizenden euros en niet de mensen elders geholpen..............

Is niet helemaal een correcte vergelijking. Maar bedenk wat je zegt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

Lees mijn post nog eens een keer en dan jouw stelling....

Ik geef wel degelijk veel uit aan liefdadigheid, niet zoveel dat ik het mag aftrekken van de belastingdienst, maar wel evenwichtig naar inkomen en kosten... Sowieso heb ik dat meegekregen van huis uit, dus misschien is dat ook een kwestie van opvoeding.

trouwens kinderen hebben is al een stukje liefdadigheid opzich hoor  ;D Als je eens weet met welke liefdadigheidsacties ze tegenwoordig allemaal naar huis komen ;D

Verder moet je ook de Amerikaanse cultuur een beetje kennen qua Liefdadigheid (de rijken dan)

blue-eyes

He Spacebass,

dat was een algemene, generaliserende opmerking ;D

Ik denk wel dat je de opmerking snapt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

Je moet ook geen "eerlijke" VVD achtige generaliserende opmerkingen maken  ;D  ;D

(Ik snap het  ;) )

VlisChris

Quote from: Blue-Eyes on March 27, 2004, 14:16:53

Ik voel me nooit persoonlijk aangevallen Erik! En mijn postings zijn nooit persoonlijk bedoeld. Als dat voor sommige van ons wel zo over komt: Excuses van mijn kant!

De sfeer op de dit forum is dermate dat dit soort discussies gelukkig kunnen!

Waar ben je zonder discussies? Dan wordt het ook zo saai.
De reden dat ik MS als kopie heb? Tja, had gewoon geen zin om voor de software te betalen. Tis de bedoeling dat mijn pc nog tijdens mijn studie vervangen gaat worden door een laptop, en daar laat ik rustig de XP variant op staan die er op staat. Of ik koop de gewone variant. Maar bij mijn huidige pc vond ik het totaal niet nodig om ervoor te betalen. Stond overigens nog 2000 op ipv de beloofde XP.
Ga wel vrij binnenkort eens Office officieel kopen. Als student zijnde kun je die echt voor spotprijzen krijgen op 1 of andere site. Echt maar voor 20 of 30 euro voor het hele pakket als ik het me goed kan herrineren.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.