Afstelling draaitafel m.b.v. software

Started by Deleted Member 2, May 17, 2013, 13:07:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted Member 2

Via de site van dr Feickert kwam ik op een app waarmee de draaisnelheid gemeten kan worden. Je hebt een testsignaal van 3150Hz nodig zoals deze bijvoorbeeld op de Adjust+ LP staat. Je kan dan tevens zien hoe de gelijkloop is.
De app Platterspeed is er voor apple en voor Androïd en is gratis.

Is er bij jullie wellicht ervaring opgedaan met deze app en/of met de software zoals Adjust+?

Groet,

Henk

Exxar

Geen ervaring met dat soort apps.
Mijn vorige Toshiba platenspeler had een ingebouwde stroboscoop, en op volgende link kun je die gewoon downloaden en zelf afprinten:
http://www.vinylengine.com/strobe-discs.shtml

Deleted Member 2

Quote from: Exxar on May 17, 2013, 13:50:57
Geen ervaring met dat soort apps.
Mijn vorige Toshiba platenspeler had een ingebouwde stroboscoop, en op volgende link kun je die gewoon downloaden en zelf afprinten:
http://www.vinylengine.com/strobe-discs.shtml

Ja met een lamp er boven die afhankelijk is van de frequentie. Op basis van een dergelijke stroboscoop klopt het toerental heel aardig. op basis van de weergegeven hoogte van de toon scheelt het circa +8 Hz (dus 3158 Hz gemeten)

Gr,

Henk

Robiwan

Quote from: Onder013 on May 17, 2013, 13:07:48
Via de site van dr Feickert kwam ik op een app waarmee de draaisnelheid gemeten kan worden. Je hebt een testsignaal van 3150Hz nodig zoals deze bijvoorbeeld op de Adjust+ LP staat. Je kan dan tevens zien hoe de gelijkloop is.
De app Platterspeed is er voor apple en voor Androïd en is gratis.

Is er bij jullie wellicht ervaring opgedaan met deze app en/of met de software zoals Adjust+?

Groet,

Henk

je hebt er alleen wat aan als je de draaisnelheid ook daadwerkelijk kunt finetunen ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Quote from: LPlover on May 17, 2013, 14:14:01
je hebt er alleen wat aan als je de draaisnelheid ook daadwerkelijk kunt finetunen ;)

Dan kan je er iets aan doen. Zijn er dan draaitafels in het wat betere segment die geen stelmogelijkheid hebben?

Gr,

Henk

Deleted Member 2


Exxar

Wat noem je "het betere segment"?
Die Toshiba platenspeler was 35 jaar oud of zoiets, en had een fijnregeling.
De TT15s1 heeft dat niet.

Robiwan

Quote from: Onder013 on May 17, 2013, 14:17:08
Dan kan je er iets aan doen. Zijn er dan draaitafels in het wat betere segment die geen stelmogelijkheid hebben?

Gr,

Henk

jazeker :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Deleted Member 2


Jumping Jack

VPI (zonder de externe sds van >€1000)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Quote from: Onder013 on May 17, 2013, 14:21:31
Laat me raden.....

AudioNote? neeee...

die van mij heeft dat niet nee, Rega ook niet en sommige Clearaudio's e.d.. Geeft ook niet want een afwijking van +- 0,1% is niet hoorbaar, alleen voor de echte zeikerds wellicht wel :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Quote from: LPlover on May 17, 2013, 14:25:00
die van mij heeft dat niet nee, Rega ook niet en sommige Clearaudio's e.d.. Geeft ook niet want een afwijking van +- 0,1% is niet hoorbaar, alleen voor de echte zeikerds wellicht wel :D.

Zoals ik ;D

Soms zit er een regelmogelijkheid verstopt in de voedingsadapter.

Robiwan

Quote from: Onder013 on May 17, 2013, 14:33:19
Zoals ik ;D

Soms zit er een regelmogelijkheid verstopt in de voedingsadapter.

bij mijn audio note zie ik alleen wat "condensatortjes/weerstandjes".
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Quote from: LPlover on May 17, 2013, 14:35:30
bij mijn audio note zie ik alleen wat "condensatortjes/weerstandjes".

Ok. op basis van faseverschuiving dus.

Robiwan

Quote from: Onder013 on May 17, 2013, 14:43:00
Ok. op basis van faseverschuiving dus.

geen idee, als jij het zegt zal dat wel :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Quote from: LPlover on May 17, 2013, 15:12:33
geen idee, als jij het zegt zal dat wel :D

Zoals van de good old Thorens TD160

garmtz

Lage wow & flutter is belangrijker dan absolute gelijkloop. Ik denk dat de afwijking van laatstgenoemde ook wel erg meevalt bij de niet aanpasbare modellen (uitzonderingen daargelaten). Weinig mensen hebben zo'n goed absoluut gehoor.

Deleted Member 2

Quote from: Onder013 on May 17, 2013, 13:07:48
Via de site van dr Feickert kwam ik op een app waarmee de draaisnelheid gemeten kan worden. Je hebt een testsignaal van 3150Hz nodig zoals deze bijvoorbeeld op de Adjust+ LP staat. Je kan dan tevens zien hoe de gelijkloop is.
De app Platterspeed is er voor apple en voor Androïd en is gratis.

Is er bij jullie wellicht ervaring opgedaan met deze app en/of met de software zoals Adjust+?

Groet,

Henk

Volgens de meting met een android telefoon wordt de 3150 Hz die het zou moeten zijn als 3160Hz weergegeven. De snelheid is nu bijgesteld en ga eens luisteren hoe dit bevalt.

garmtz

Maar om op je oorspronkelijke vraag terug te komen: ik wil dit pakket wel eens proberen ja!

Deleted Member 2

Quote from: garmtz on May 18, 2013, 01:09:24
Maar om op je oorspronkelijke vraag terug te komen: ik wil dit pakket wel eens proberen ja!

het adjust+ pakket of de app platterspeed?

garmtz


John Wx

zal een app voor android 100% zijn ?
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.