Ik kon via een vriend van mij even een Crown XLS 1502 lenen, en proberen kan nooit kwaad, dus even opgehaald.
Even voor de achtergrond, ik draai actief, de Minidsp DDRC-24 doet filtering en Dirac, en voor het laag staat een studio versterker van Labgruppen te draaien op 15 inch laag in bassreflex. Voor mid/hoog staat er een Sun audio SV2A3 buizenbakje op een Oris 250 hoorn.
Om die Labgruppen ging het me, ik wilde wel eens zien wat de Crown als powerhouse kon brengen, dus 350 W tegen 100 W van de Labgruppen. Mijn verwachtingen waren hooggespannen voor wat betreft de laagweergave, de rest kon ik dan wel zien.
Wat denk je, laat die Crown het gewoon afweten, en juist in het laag, ik kwam gewoon een octaaf te kort, en ook in dynamisch opzicht moet de Crown zijn meerdere in de Labgruppen erkennen.
Wat ik ook verwacht had, niet dat!
Gewoon te kort schieten, en laag zonder ballen.
Ik had ook nog een brommetje, maar na de ervaring vond ik het niet eens de moeite om dat op te sporen.
En, nee, het is niet dat het laag strakker is, en daardoor minder lijkt, het is er gewoon niet, en nee, ook geen filters ingesteld op de Crown, bizar gewoon.
Herkennen meer mensen een dergelijke ervaring?
Ik zou wel eens een paar hoogvermogens Hypex willen proberen op het laag, gewoon om te zien wat dat brengt.
Kanttekening, als het hier echt hard gaat, en dan bedoel ik hard, dan zie ik op de Labgruppen het ledje van -25 dB wel oplichten, dus ook dan is er niet echt vermogen nodig voor de laagweergave, zou dat de Crown nekken?
Met vriendelijke groet,
Kermy