Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Started by Bas Akkerman, March 31, 2013, 22:48:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

garmtz

Quote from: Bas Akkerman on April 22, 2015, 13:34:17
Grappig, je eerste indrukken komen aardig overeen met die van mij toen ik de Garrard voor het eerst hoorde.
Tja muzikaal versus audiofiel. Ik vind de Garrard een holistisch geluidsbeeld geven waarin zaken als detail en dynamiek net als laag, midden en hoog gelijk worden "behandeld". Er wordt nergens de aandacht op gevestigd en sommigen zullen daardoor inderdaad detail missen. Wat mij betreft is dat ook vooral persing- en opnameafhankelijk, zoals ik gisteren weer hoorde bij Nicolas Jaar.

Mooi gezegd... Een component (vooral speakers) dat heel uniform goed presteert, wordt nog wel eens ondergewaardeerd. Omdat er niets 'uitspringt', lijkt er iets te missen. Ik merk dat mensen bijvoorbeeld van Harbeth speakers zeggen dat ze hoog missen. Wat ze echter missen, is de discontinuïteit tussen en midden en hoog, waardoor het hoog los komt te staan. Een klassieke fout... (en slechts een voorbeeld)

Jumping Jack

Grappig, in juli 2013 schreef Bas dit nog in mijn topic nav zijn bezoek:

QuoteDat ligt overigens meer aan het hele systeem dan aan de draaitafel op zich verwacht ik. Die speelt niet bijzonder, maar wel goed. Een leerling die het op alle vakken goed doet, maar nergens in uitblinkt. Dat kan juist ook heel aantrekkelijk zijn als ik zou willen gaan tweaken.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Quote from: Jumping Jack on April 22, 2015, 14:00:52
Grappig, in juli 2013 schreef Bas dit nog in mijn topic nav zijn bezoek:
En daar sta ik nog steeds achter. Absoluut lastig om objectief te zeggen, maar de Garrard pakte me vanaf het eerste moment meer dan de VPI. Ik hecht daar best veel waarde aan, omdat er naar mijn idee in die eerste momenten dat je luistert de uiteindelijke bevrediging zit. In die eerste momenten hoor ik, haast intuïtief,  de basiskenmerken van een apparaat of set. Dan hoor ik het meest puur.

Gevoelsmatig is de Garrard een leerling met achten, de VPI een leerling met zevenen. Dat is uiterst rudimentair en ongenuanceerd zoals ik het uit mijn geheugen diep.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Ik bedoelde het ook niet om de VPI te vergelijken met jouw garrard (want dat is imo onmogelijk) maar meer dat je het principe waarin je de garrard vindt uitblinken toen ook al noemde als zijnde belangrijk voor jou  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Quote from: Jumping Jack on April 22, 2015, 17:24:10
Ik bedoelde het ook niet om de VPI te vergelijken met jouw garrard (want dat is imo onmogelijk) maar meer dat je het principe waarin je de garrard vindt uitblinken toen ook al noemde als zijnde belangrijk voor jou  ;).
Ok. Soms kunnen mensen hun eigen spullen heel erg verdedigen en daar probeer ik een beetje voorzichtig mee om te gaan. ;D

Maar het klopt. Liever iets dat op alle gebieden een 7 scoort dan op het ene een 8 en het andere een 6. Aan die onbalans erger ik me dan meer dan dat ik plezier haal uit de 8. Bovendien past dat laatste systeem daardoor beter bij de ene muziek dan de andere en ik luister juist allerlei genres.

Het mooie van de Garrard is dat ik uiteindelijk een keuze zou kunnen maken voor twee verschillende arm-elementcombinaties waarvan er bijvoorbeeld één uitblinkt in elektronisch en pop en de ander in jazz en klassiek. Eerlijk gezegd denk ik dat het evengoed haast onhaalbaar is om dat voor elkaar te krijgen, maar wie weet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

advr

Genieten Bas, da's het belangrijkste!  Keuzes kun je toelichten maar moei je niet verdedigen. [emoji6]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Bas Akkerman

Doe ik ook absoluut en zeker! Nu Keep The Streets Empty op. Rillingen...! Het is dat ik niet alleen thuis ben, anders had het nog wel wat harder gegaan...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Hij moet zelfs wat zachter. :(
Toch hoorde ik "uncover your heads and reveal your souls" in een prachtige, haast etherische aura achter en boven de muziek.

En het daaropvolgende Coconut begint ook echt als een warme, broeierige cocon die zich na bijna 2 minuten totaal ontpopt. En harder moet... Veel harder moet.
Dat was het enige voordeel van werkzoekend zijn, ik had meer tijd om alleen naar muziek te luisteren. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Quote from: Bas Akkerman on April 22, 2015, 19:54:36
Hij moet zelfs wat zachter. :(
Toch hoorde ik "uncover your heads and reveal your souls" in een prachtige, haast etherische aura achter en boven de muziek.

En het daaropvolgende Coconut begint ook echt als een warme, broeierige cocon die zich na bijna 2 minuten totaal ontpopt. En harder moet... Veel harder moet.
Dat was het enige voordeel van werkzoekend zijn, ik had meer tijd om alleen naar muziek te luisteren. ;D

nu niet gaan overdrijven he het blijft maar hifi :crazy:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Gevolgd door het subliem op lp gezette Space Is Only Noise van Nicolas Jaar. Misschien wel de beste persing die ik ken. En dan zeggen sommigen dat er geen leven in elektronische muziek zit... :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Quote from: LPlover on April 22, 2015, 20:02:10
nu niet gaan overdrijven he het blijft maar hifi :crazy:
Soms overstijgt muziek de hifi afgespeeld via hifi, LPLover.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Bas Akkerman

En dan nog is het in woorden brengen een slap aftreksel van wat ik echt beleef in de muziek.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.