Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Started by Bas Akkerman, March 31, 2013, 22:48:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on October  2, 2014, 10:11:36
De vraag is of deze "past" bij het element en draaitafel van zijn keuze.
Zoals ik het nu zie, neem ik in de vergelijking wel de phonotrap mee tijdens de luistersessies. Mocht dat echt een betere match blijken dan de XS dan ga ik daar na aanschaf van de draaitafel voor sparen. Dan speel ik wellicht een tijdje met een mindere match, maar dat is niet zo erg. Wat upgraden betreft, heb ik toch genoeg geduld. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scrutinizer

Quote from: Bas Akkerman on October  2, 2014, 07:39:35
Wanneer ik bij de keuze van de phonotrap aanbeland ben wel, maar dat ben ik nog niet. .. :devil:
Voor nu heeft Acoustic Solid de beste papieren. Anders gezegd, dat lijkt mijn referentie voor het moment te zijn waar tegenover andere draaitafels zich moeten "bewijzen".
'Bewijzen' ....In uiterlijke zin of ...welke andere disciplines, Bas?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

#1753
Als je nu blij word bij het zien van de Acoustic Solid.
Dan is het toch de arm/element combinatie i.s.m. de phono stage die je de glimlach bij het beluisteren, in eigen set up, op het gezicht brengt. ;)

En daarmee de pijn van de uitgave verzacht/ontneemt. ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bas Akkerman

Quote from: scrutinizer on October  2, 2014, 11:40:58
'Bewijzen' ....In uiterlijke zin of ...welke andere disciplines, Bas?
Nee, in klankmatige zin. Uiterlijk boeit me eigenlijk voor geen meter.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scrutinizer

#1755
Quote from: Bas Akkerman on October  2, 2014, 12:40:50
Nee, in klankmatige zin. Uiterlijk boeit me eigenlijk voor geen meter.

'Klankmatig'!

Is je verwachting dan gebaseerd op een 'encounter' dat bij een SYSTEEM waarbinnen je deze bron ervaart,  zich dit ook in jouw set up/omgeving manifesteert, Bas?

En wat betreft 'uiterlijk'....... Ik heb toch meerdere apparaten, hoe goed functionerend dan ook, het veld zien ruimen gebaseerd op uiterlijk.

Maar...geen mens hetzelfde ;) 

Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bas Akkerman

Quote from: scrutinizer on October  2, 2014, 13:33:04
'Klankmatig'!

Is je verwachting dan gebaseerd op een encounter bij een SYSTEEM waarbinnen je deze bron ervaart en deze zich ook bij jou manifesteert?
Alleen het eerste. Binnenkort ga ik een andere ontmoeting in een andere set krijgen, benieuwd of de verwachting dan wordt voldaan. En ja, wederom is het dus een deel van de keten die ik niet of nauwelijks ken. Maar dat punt heb ik al te uit en te na besproken.

QuoteEn wat betreft 'uiterlijk'....... Ik heb toch meerdere apparaten, hoe goed functionerend dan ook, het veld zien ruimen gebaseerd op uiterlijk.

Maar...geen mens hetzelfde ;)
Ik ben daar inderdaad heel anders in. Een audioapparaat moet goed klinken en heeft voor mij geen ander doel. In het uiterste geval vind ik wel een creatieve oplossing om het weg te bergen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scrutinizer

Quote from: Bas Akkerman on October  2, 2014, 13:43:08
Alleen het eerste. Binnenkort ga ik een andere ontmoeting in een andere set krijgen, benieuwd of de verwachting dan wordt voldaan. En ja, wederom is het dus een deel van de keten die ik niet of nauwelijks ken. Maar dat punt heb ik al te uit en te na besproken.
Ik ben daar inderdaad heel anders in. Een audioapparaat moet goed klinken en heeft voor mij geen ander doel. In het uiterste geval vind ik wel een creatieve oplossing om het weg te bergen.

Helder!! We zijn dan ook inmiddels 1 1/2 jaar verder..... ;D

Maar ...voor wat betreft jou verwachting en de tot nu toe opgedane ervaringen rijst mij de vraag......Leg je d(j)e plank niet te hoog?
......en dan heb ik het ff niet over 'de weg er naar toe' ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

#1758
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen......
In mijn set up kan ik binnen het systeem, gebruikmakend van de zelfde tafel, vele karakters en verschillende indrukken creeeren.

Jammer dat dit je nog niet voorgehouden is .......

Zelfs binnen een 'full blown' LP12 rig, zijn meerdere 'índrukken' mogelijk. ;)

Oh ja .....Goed bedoelde info!
(wtf is changed here......)  ???
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bas Akkerman

Quote from: scrutinizer on October  2, 2014, 14:10:21
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen......
In mijn set up kan ik binnen het systeem, gebruikmakend van de zelfde tafel, vele karakters en verschillende indrukken creeeren.

Jammer dat dit je nog niet voorgehouden is .......

Zelfs binnen een 'full blown' LP12 rig, zijn meerdere 'índrukken' mogelijk. ;)

Oh ja .....Goed bedoelde info!
(wtf is changed here......)  ???
Dat besef ik. Enerzijds weet ik dat ik niet alles kan hebben en dat er altijd wat overblijft dat net wat minder goed klinkt. Anderzijds zoek ik een combinatie van vanzelfsprekendheid waardoor alle genres tot hun recht komen, meer Nog dan ik al heb. Akoestiek is daar naast de draaitafel zeker onderdeel van. Voor het laatste is een draaitafel die plaats aan twee armen biedt zeker een pre!

Wees niet bang, ik zie alles als goede intentie tot het tegendeel bewezen is. :smile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scrutinizer

Quote from: Bas Akkerman on October  2, 2014, 14:34:09
[....]

Wees niet bang, ik zie alles als goede intentie tot het tegendeel bewezen is. :smile:

Ik ook, Bas.
Thats why I'll never cry about spilled milk wine ;) 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....


Bas Akkerman

#1762
Quote from: bmateijsen on October  2, 2014, 14:59:11
Waarom 2 armen???
Omdat ik me voor kan stellen dat je daarmee twee sterktes kan hebben. Zeg één voor jazz en één voor elektronische muziek. Of één voor mono en één voor stereo. Of één arm met een minder duur element voor minder goede lp's en één voor de schoonste en beste lp's. Met 1 arm ben je wellicht meer gebonden.
Het betekent natuurlijk niet dat ik een draaitafel waar ik dol op ben afwijs omdat er geen twee armen op kunnen.

Het is maar een idee, ik hoor graag meningen van meer ervaren platenspelerspelers. :bigsmile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bama

Quote from: Bas Akkerman on October  2, 2014, 17:57:16
Omdat ik me voor kan stellen dat je daarmee twee sterktes kan hebben. Zeg één voor jazz en één voor elektronische muziek. Of één voor mono en één voor stereo. Of één arm met een minder duur element voor minder goede lp's en één voor de schoonste en beste lp's. Met 1 arm ben je wellicht meer gebonden.
Het betekent natuurlijk niet dat ik een draaitafel waar ik dol op ben afwijs omdat er geen twee armen op kunnen.

Het is maar een idee, ik hoor graag meningen van meer ervaren platenspelerspelers. :bigsmile:

Maar 2 armen?

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Quote from: Bas Akkerman on October  2, 2014, 17:57:16
Omdat ik me voor kan stellen dat je daarmee twee sterktes kan hebben. Zeg één voor jazz en één voor elektronische muziek. Of één voor mono en één voor stereo. Of één arm met een minder duur element voor minder goede lp's en één voor de schoonste en beste lp's. Met 1 arm ben je wellicht meer gebonden.
Het betekent natuurlijk niet dat ik een draaitafel waar ik dol op ben afwijs omdat er geen twee armen op kunnen.

Het is maar een idee, ik hoor graag meningen van meer ervaren platenspelerspelers. :bigsmile:

Dat is ook precies wat ik nog wil. Twee armen op de Michell Gyro met twee verschillende elementen. Het aantal mono lp's dat ik heb is te gering om een beetje verantwoord te investeren. Daarom overweeg ik een combinatie die minder gevoelig is voor krasjes en tikken en de ATOC9 die ik nu heb.

Weet ook Bas dat er phono pre's zijn met twee ingangen.

Gr
Henk

eddy135

Wat een gedoe...
Je krijgt dan toch snel een voorkeur voor 1 van de 2..

Begin gewoon uberhaupt eens iets aan te schaffen... :tounge:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

bmateijsen

De enige reden die ik mij kan voorstellen is stereo en mono cartridges. Ik zou investeren in een allround transport. De arm en het element zijn wel belangrijk, maar veeeeeeeeeeel minder belangrijk dan een goed transport..... Maar ik dacht dat je dat inmiddels wel wist... ;)

Quote from: Bas Akkerman on October  2, 2014, 17:57:16
Omdat ik me voor kan stellen dat je daarmee twee sterktes kan hebben. Zeg één voor jazz en één voor elektronische muziek. Of één voor mono en één voor stereo. Of één arm met een minder duur element voor minder goede lp's en één voor de schoonste en beste lp's. Met 1 arm ben je wellicht meer gebonden.
Het betekent natuurlijk niet dat ik een draaitafel waar ik dol op ben afwijs omdat er geen twee armen op kunnen.

Het is maar een idee, ik hoor graag meningen van meer ervaren platenspelerspelers. :bigsmile:

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on October  2, 2014, 19:40:08
Dat is ook precies wat ik nog wil. Twee armen op de Michell Gyro met twee verschillende elementen. Het aantal mono lp's dat ik heb is te gering om een beetje verantwoord te investeren. Daarom overweeg ik een combinatie die minder gevoelig is voor krasjes en tikken en de ATOC9 die ik nu heb.

Weet ook Bas dat er phono pre's zijn met twee ingangen.

Gr
Henk
Precies, zo vreemd ben ik dus niet. ;)

Quote from: eddy135 on October  2, 2014, 19:45:58
Wat een gedoe...
Je krijgt dan toch snel een voorkeur voor 1 van de 2..

Begin gewoon uberhaupt eens iets aan te schaffen... :tounge:
Geduld is een schone zaak en het gaat om de reis niet om de eindbestemming. En het erge (?) is, ik meen het nog ook.

Quote from: bmateijsen on October  2, 2014, 19:46:34
De enige reden die ik mij kan voorstellen is stereo en mono cartridges. Ik zou investeren in een allround transport. De arm en het element zijn wel belangrijk, maar veeeeeeeeeeel minder belangrijk dan een goed transport..... Maar ik dacht dat je dat inmiddels wel wist... ;)

Mmm, ik denk dat er wat onduidelijkheid is. Ik wil in eerste instantie ook vooral investeren in het transport en minder in één arm en element, precies om de redenen die je noemt. Pas later zou ik dan investeren in een andere arm/armen. Het lijkt me gewoon fijn om meerdere armen te gebruiken. Maar nogmaals, het is een pré geen must.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Quote from: bmateijsen on October  2, 2014, 19:46:34
De enige reden die ik mij kan voorstellen is stereo en mono cartridges. Ik zou investeren in een allround transport. De arm en het element zijn wel belangrijk, maar veeeeeeeeeeel minder belangrijk dan een goed transport..... Maar ik dacht dat je dat inmiddels wel wist... ;)

Hmmmm, even afstemmen met je collega Garmt?:

Quote from: Bas Akkerman on September 21, 2014, 23:34:28
Ik heb je woorden even tot me door laten dringen en ik denk dat ik iets te slordig was in mijn bewoording. Met loopwerk en sturing bedoelde ik feitelijk alles vóór de arm en het element. Nogal grof omschreven, ik weet het.

Quote van garmt:
O.k. Maar het is dus de hele speler (minus arm en element) die voor bijna alle aspecten verantwoordelijk is. Wat een arm en element doen, is relatief subtiel bij wat het complete 'loopwerk' doet.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Quote from: chansig on October  2, 2014, 20:44:53
Afstemmen dat ze beide hetzelfde zeggen ?

Gr Hans
Ja, ik zie ook het probleem niet. En al hadden ze een verschillende mening, ook dat kan toch?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted Member 2

Quote from: Bas Akkerman on October  2, 2014, 20:51:19
Ja, ik zie ook het probleem niet. En al hadden ze een verschillende mening, ook dat kan toch?

Achteraf bezien kan dat inderdaad en had de vraag kunnen zijn of ze daadwerkelijk een op dit punt zo verschillende mening hebben.

Het kan ook een verkeerde interpretatie van de berichten van beiden zijn?

Gr
Henk

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on October  2, 2014, 21:50:22
Achteraf bezien kan dat inderdaad en had de vraag kunnen zijn of ze daadwerkelijk een op dit punt zo verschillende mening hebben.

Het kan ook een verkeerde interpretatie van de berichten van beiden zijn?

Gr
Henk
Beauty is in the eye of the beholder, Henk. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten