Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Started by Bas Akkerman, March 31, 2013, 22:48:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: lynch1979 on October  1, 2014, 14:30:37
Ik heb dat wel zo gedaan, eerst de platenspeler en daarna de phono pre, voor mij werkte dat het prettigst.
En een phono pre kan je makkelijk meenemen om te lenen  ;)
Uiteindelijk lijkt me dat ook het prettigst vergelijken. Nu vind ik de XS als phono pre zeker niet verkeerd, in tegenstelling tot de teleurstellende hoofdtelefooningang, dus het wordt niet afzien of zo. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Quote from: Bas Akkerman on October  1, 2014, 14:35:36
Uiteindelijk lijkt me dat ook het prettigst vergelijken. Nu vind ik de XS als phono pre zeker niet verkeerd, in tegenstelling tot de teleurstellende hoofdtelefooningang, dus het wordt niet afzien of zo. ;D

Frank (Lynch1979) en ik hebben onze phono pre's met elkaar vergeleken aan de Michell Gyro/SME309/ATOC9iii. Zelden zo'n groot verschil tussen twee audio-componenten gehoord. De aanpassing van de phono pre aan het element klopte redelijk goed.
Het geeft maar weer aan dat alles in de keten telt, maar dat het zo'n verschil kan maken....

lynch1979

Quote from: Onder013 on October  1, 2014, 15:00:34
Frank (Lynch1979) en ik hebben onze phono pre's met elkaar vergeleken aan de Michell Gyro/SME309/ATOC9iii. Zelden zo'n groot verschil tussen twee audio-componenten gehoord. De aanpassing van de phono pre aan het element klopte redelijk goed.
Het geeft maar weer aan dat alles in de keten telt, maar dat het zo'n verschil kan maken....

Je bent mij net voor  ;)

Ik zat eigenlijk naar een phono pre te luisteren die totaal niet overeen kwam met wat ik bij mij thuis heb gehoord, ik was met stomheid geslagen en wist eigenlijk niks te zeggen (voor degene die mij kennen, ja dat kan ook voorkomen).

Mordante

Quote from: Bas Akkerman on October  1, 2014, 14:35:36
Uiteindelijk lijkt me dat ook het prettigst vergelijken. Nu vind ik de XS als phono pre zeker niet verkeerd, in tegenstelling tot de teleurstellende hoofdtelefooningang, dus het wordt niet afzien of zo. ;D

FF zeuren, hoofdtelefoon ingang of uitgang?

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on October  1, 2014, 15:00:34
Frank (Lynch1979) en ik hebben onze phono pre's met elkaar vergeleken aan de Michell Gyro/SME309/ATOC9iii. Zelden zo'n groot verschil tussen twee audio-componenten gehoord. De aanpassing van de phono pre aan het element klopte redelijk goed.
Het geeft maar weer aan dat alles in de keten telt, maar dat het zo'n verschil kan maken....
Op welke manier maakte het verschil? Zelf zou ik denken in termen als autoriteit, rust, geluidsbeeld (hoogte, etc.).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Quote from: Bas Akkerman on October  1, 2014, 15:36:38
Op welke manier maakte het verschil? Zelf zou ik denken in termen als autoriteit, rust, geluidsbeeld (hoogte, etc.).

Een phonotrap kan effect hebben op ALLE geluidsparameters, dus ook tonale balans, dynamiek, detaillering etc. Etc.

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on October  1, 2014, 17:53:31
Een phonotrap kan effect hebben op ALLE geluidsparameters, dus ook tonale balans, dynamiek, detaillering etc. Etc.
Houd me nou lekker even in de waan... ;D
Eerst maar een loopwerken,  arm en element. Dan ga ik me druk maken om de phonotrap. :angel:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Mocht je trouwens evt. nog de Fat Bob S willen horen staat er hier één speelklaar.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

schieper

Ha ha [emoji1] ik bedoelde te zeggen dat ik sterk twijfel aan al dat test luisteren. Mijn ogen beinvloesen mijn gehoor veel sterker als ik zelf verwacht had.

Neemt niet weg dat het leuk is om al die systemen te horen en zien.

Eigenlijk vind ik dat je nu eindelijk eens wat moet kopen. We volgen deze threat nu al maanden en willen eens weten hoe het afloopt[emoji1]

LABO

Quote from: Staaled on October  1, 2014, 18:10:10
Mocht je trouwens evt. nog de Fat Bob S willen horen staat er hier één speelklaar.
En ik heb een Transrotor Zet 2 :-) mogelijkheden te over haha
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Bas Akkerman

Quote from: Staaled on October  1, 2014, 18:10:10
Mocht je trouwens evt. nog de Fat Bob S willen horen staat er hier één speelklaar.
Volgens mij had je me al eens uitgenodigd... :blush: Waar woon je?

Quote from: schieper on October  1, 2014, 18:16:40
Ha ha [emoji1] ik bedoelde te zeggen dat ik sterk twijfel aan al dat test luisteren. Mijn ogen beinvloesen mijn gehoor veel sterker als ik zelf verwacht had.

Neemt niet weg dat het leuk is om al die systemen te horen en zien.

Eigenlijk vind ik dat je nu eindelijk eens wat moet kopen. We volgen deze threat nu al maanden en willen eens weten hoe het afloopt[emoji1]
Tja, en dat vergelijken zal ik toch met mijn oren moeten doen. Maar ik begrijp je wel hoor, een dergelijke zoektocht blijft heel subjectief. Reacties als die van Staaled dat ik accurate beschrijvingen kan geven, sterken mij wel in het vertrouwen dat ik mijn oren geef.

Ik wil het ook weten, tijd is nu echter de grootste struikelblok. Heb ik tijd, dan heb ik geen geld en heb ik geld, dan heb ik geen tijd. :hehe:

Quote from: LABO on October  1, 2014, 18:46:23
En ik heb een Transrotor Zet 2 :-) mogelijkheden te over haha
Haha, wie weet. Zoals ik hierboven al schreef, die tijd joh!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Quote from: Bas Akkerman on October  1, 2014, 19:40:44
Volgens mij had je me al eens uitgenodigd... :blush: Waar woon je?
Tja, en dat vergelijken zal ik toch met mijn oren moeten doen. Maar ik begrijp je wel hoor, een dergelijke zoektocht blijft heel subjectief. Reacties als die van Staaled dat ik accurate beschrijvingen kan geven, sterken mij wel in het vertrouwen dat ik mijn oren geef.

Ik wil het ook weten, tijd is nu echter de grootste struikelblok. Heb ik tijd, dan heb ik geen geld en heb ik geld, dan heb ik geen tijd. :hehe:
Haha, wie weet. Zoals ik hierboven al schreef, die tijd joh!
Amsterdam.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted Member 2

Quote from: Bas Akkerman on October  1, 2014, 15:36:38
Op welke manier maakte het verschil? Zelf zou ik denken in termen als autoriteit, rust, geluidsbeeld (hoogte, etc.).

Het verschil was dat de phono pre van Frank zoals dat in fotografische termen "uitgevreten hooglichten" heet. Het betekent dat er geen nuances zijn en het hoog heel arm klinkt. Heel bijzonder was ook dat instrumenten zeer geïsoleerd van elkaar klonken. Een beetje zoals het stereobeeld uit de beginjaren van stereo. De verbinding in het geluidsbeeld tussen de diverse instrumenten waren gereduceerd. Met de eigen phono pre was de vloeiende, iets warme weergave met een zeer breed geluidsbeeld weer terug.

Gr
Henk

Xander32

Mannen, op deze wijze gaat here Akkerman nooit tot een draaitafel komen ...
Prioriteiten stellen, afbakenen, filteren, dat is wat hij nodig heeft. Niet nòg meer keuzemogelijkheden ;D.


Quote from: garmtz on October  1, 2014, 17:53:31
Een phonotrap kan effect hebben op ALLE geluidsparameters, dus ook tonale balans, dynamiek, detaillering etc. Etc.
Quote from: Onder013 on October  1, 2014, 15:00:34
Frank (Lynch1979) en ik hebben onze phono pre's met elkaar vergeleken aan de Michell Gyro/SME309/ATOC9iii. Zelden zo'n groot verschil tussen twee audio-componenten gehoord. De aanpassing van de phono pre aan het element klopte redelijk goed.
Het geeft maar weer aan dat alles in de keten telt, maar dat het zo'n verschil kan maken....
Quote from: lynch1979 on October  1, 2014, 15:05:02
Je bent mij net voor  ;)

Ik zat eigenlijk naar een phono pre te luisteren die totaal niet overeen kwam met wat ik bij mij thuis heb gehoord, ik was met stomheid geslagen en wist eigenlijk niks te zeggen (voor degene die mij kennen, ja dat kan ook voorkomen).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on October  1, 2014, 23:59:57
Het verschil was dat de phono pre van Frank zoals dat in fotografische termen "uitgevreten hooglichten" heet. Het betekent dat er geen nuances zijn en het hoog heel arm klinkt. Heel bijzonder was ook dat instrumenten zeer geïsoleerd van elkaar klonken. Een beetje zoals het stereobeeld uit de beginjaren van stereo. De verbinding in het geluidsbeeld tussen de diverse instrumenten waren gereduceerd. Met de eigen phono pre was de vloeiende, iets warme weergave met een zeer breed geluidsbeeld weer terug.

Gr
Henk
Ah ja, wat ik altijd "wit hoog" noem. Dan was jouw phonotrap een ontspannende ervaring daarna kan ik me voorstellen.

Quote from: Xander32 on October  2, 2014, 07:04:01
Mannen, op deze wijze gaat here Akkerman nooit tot een draaitafel komen ...
Prioriteiten stellen, afbakenen, filteren, dat is wat hij nodig heeft. Niet nòg meer keuzemogelijkheden ;D.


Haha, jawel hoor. Ik eindig met de keuze van de phonotrap, dus het meeste werk is dan al gedaan. :music:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on October  2, 2014, 07:33:28
O, dus je hebt een keuze gemaakt?
Wanneer ik bij de keuze van de phonotrap aanbeland ben wel, maar dat ben ik nog niet. .. :devil:
Voor nu heeft Acoustic Solid de beste papieren. Anders gezegd, dat lijkt mijn referentie voor het moment te zijn waar tegenover andere draaitafels zich moeten "bewijzen".
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Je hebt je budget dan weer naar de 3500(+) opgetrokken?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

#1744
Quote from: Eddye on October  2, 2014, 07:41:51
Je hebt je budget dan weer naar de 3500(+) opgetrokken?
Klopt. Platen draaien vind ik nu al erg leuk en om dat nu al te kunnen doen zou een budget rond de €750,- passen. Maar voor mij maak ik in mijn set de grootste winst met een draaitafel in die klasse. Natuurlijk maak je nog meer stappen met een nog grotere investering, maar zoals altijd is het maar net of je het die investering waard vindt. Dat vind ik nu niet en voor de komende jaren is mijn huidige budget absoluut "toereikend".
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Mooi man. Trouwens erg fraaie tafels van Acoustic Solid.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Mordante


Mordante

Quote from: Bas Akkerman on October  2, 2014, 07:39:35
Wanneer ik bij de keuze van de phonotrap aanbeland ben wel, maar dat ben ik nog niet. .. :devil:
Voor nu heeft Acoustic Solid de beste papieren. Anders gezegd, dat lijkt mijn referentie voor het moment te zijn waar tegenover andere draaitafels zich moeten "bewijzen".

Enig idee wat je budget is voor een phonotrap?

garmtz


Deleted Member 2

Quote from: garmtz on October  2, 2014, 09:57:38
Die heeft 'ie al!

De vraag is of deze "past" bij het element en draaitafel van zijn keuze.