Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Started by Bas Akkerman, March 31, 2013, 22:48:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Deleted Member 2

Quote from: Joris1971 on September 22, 2014, 14:48:47
Maar na anderhalf jaar.......

Prijs je gelukkig dat jij het allemaal heel anders doet en het geweldig voor elkaar hebt. Aan jou zouden heel wat een voorbeeld kunnen nemen.

Joris1971

Quote from: Onder013 on September 22, 2014, 14:56:20
Prijs je gelukkig dat jij het allemaal heel anders doet en het geweldig voor elkaar hebt. Aan jou zouden heel wat een voorbeeld kunnen nemen.

Dat hoor je mij toch niet zeggen!!!

Ik vind alleen de weg die Bas bewandelt ietwat overdreven....

Deleted Member 2

Quote from: Joris1971 on September 22, 2014, 14:58:09
Dat hoor je mij toch niet zeggen!!!

Ik vind alleen de weg die Bas bewandelt ietwat overdreven....

Soms is bij reizen het doel uitsluitend het bereiken van de bestemming; soms is echter het doel om zeker ook te genieten van de reis en om op enig moment de bestemming te bereiken.

Deleted member

Quote from: Joris1971 on September 22, 2014, 14:58:09
Dat hoor je mij toch niet zeggen!!!

Ik vind alleen de weg die Bas bewandelt ietwat overdreven....

Dan stop je toch met lezen... Er zijn volgens mij maar weinig mensen die het goed doen in jouw ogen... Bas treuzelt te veel en Frank zeurt te veel. Doe jezelf (en ons) een plezier en volg dan gewoon die topics niet meer.
Stereo-fan for life!

chansig

Quote from: Joris1971 on September 22, 2014, 14:48:47
Maar na anderhalf jaar.......

Ik weet het jij zou er al drie gekocht en weer verkocht hebben. Zo heeft iedere gek zijn gebrek.

Ik lees het met plezier en heb bewondering voor het geduld wat Bas ten toon spreid. Zelf zou ik het niet kunnen. Als ik iets op het oog heb moet het er vrijwel ook direct komen.

Zo nu ook met de Classe EV. Goed is goed...mogelijk is er nog wel beter...maar ik heb geen zin om stad en land af te rijden om dan mogelijk weer bij de Classe terecht te komen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Geen reden om zo op Joris' nek te gaan zitten, ik was degene die er een opmerking over maakte. Joris haakte enkel aan...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971

Quote from: Jumping Jack on September 22, 2014, 15:20:32
Geen reden om zo op Joris' nek te gaan zitten, ik was degene die er een opmerking over maakte. Joris haakte enkel aan...

Merci, maar kan er wel tegen...

Bama

Een paar weken geleden was de Benesch Circle nog voor jouw de ultieme draaitafel Joris, vanwaar de omzwaai?

Joris1971

Quote from: Bama on September 22, 2014, 18:39:40
Een paar weken geleden was de Benesch Circle nog voor jouw de ultieme draaitafel Joris, vanwaar de omzwaai?

een paar maanden geleden bedoel je...

Dit was vanwege het zeer compacte formaat, mijn  Mimetism versterker paste niet in mijn kastje, zodat hij erop moest komen.
Doordat de Full circle er dan mooi naast zou passen leek mij dat een goede oplossing.

Nu is de mimetism weg, staat de Linn Majik DSM in het kastje en kan er een Linn LP12 op het kastje komen.

Bama

Quote from: Joris1971 on September 22, 2014, 18:42:48
een paar maanden geleden bedoel je...

Dit was vanwege het zeer compacte formaat, mijn  Mimetism versterker paste niet in mijn kastje, zodat hij erop moest komen.
Doordat de Full circle er dan mooi naast zou passen leek mij dat een goede oplossing.

Nu is de mimetism weg, staat de Linn Majik DSM in het kastje en kan er een Linn LP12 op het kastje komen.

Half juli is een paar weken en een paar maanden, maar de circle was echt je droomspeler en moest er weer een keer komen je was daar heel uitgesproken in. En die past ook op je kast maar het is dus niet op basis van luisterervaring?


edit: Ik zie nu dat ik Bas zijn topic zit te vervuilen excuses.
Gewoon lekker blijven zoeken Bas. ;D

Joris1971

Quote from: Bama on September 22, 2014, 18:47:57
Half juli is een paar weken en een paar maanden, maar de circle was echt je droomspeler en moest er weer een keer komen je was daar heel uitgesproken in. En die past ook op je kast maar het is dus niet op basis van luisterervaring?


edit: Ik zie nu dat ik Bas zijn topic zit te vervuilen excuses.
Gewoon lekker blijven zoeken Bas. ;D


even goed lezen:

De Full circle was de ENIGSTE die qua formaat op mijn kastje paste NAAST mijn Mimetism versterker.

Robiwan

Quote from: Joris1971 on September 22, 2014, 18:52:35

even goed lezen:

De Full circle was de ENIGSTE die qua formaat op mijn kastje paste NAAST mijn Mimetism versterker.

als je op basis van praktische ruimte een DT moet gaan zoeken vind ik wel heel apart? :crazy:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

#1687
Geen probleem om af en toe hier aan te haken hoor Joris! Voor de in en outs van jouw zoektocht is je eigen topic dan misschien wel weer handiger.

En ja, ik ben een treuzelkont. Maar naast dat ik de weg er naar toe inderdaad heel leuk vind, heb ik eenmaal na aanschaf veel rust en tevredenheid over datgeen ik heb gekozen. Anderen doen dat anders en ervaren de rust na aanschaf als onrust. Ik vind die twee tegenpolen juist leuk, interessant en bovenal leerzaam.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


Deleted Member 2


Deleted member

Stereo-fan for life!

Joris1971

Quote from: LPlover on September 22, 2014, 19:07:41
als je op basis van praktische ruimte een DT moet gaan zoeken vind ik wel heel apart? :crazy:

Nee, ik ga gewoon een grotere antieke kast kopen nou goed.

Robiwan

Quote from: Joris1971 on September 23, 2014, 09:32:51
Nee, ik ga gewoon een grotere antieke kast kopen nou goed.

er zijn zoveel andere mogelijkheden, dat is nog raarder (is dit nederlands?), dan pas na 2 jaar testen en doen een DT aanschaffen.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Joris1971

Quote from: LPlover on September 23, 2014, 09:35:40
er zijn zoveel andere mogelijkheden, dat is nog raarder (is dit nederlands?), dan pas na 2 jaar testen en doen een DT aanschaffen.

Zoals? Er vanuitgaande vd situatie toen, de Mimetism kon niet in de kast, daardoor moest die op de kast.

En nee, een muurbeugel vond ik geen optie  ;D

Robiwan

Quote from: Joris1971 on September 23, 2014, 09:50:10
Zoals? Er vanuitgaande vd situatie toen, de Mimetism kon niet in de kast, daardoor moest die op de kast.

En nee, een muurbeugel vond ik geen optie  ;D

goed ieder z'n keuze, maar blijf het raar vinden :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Graag wil ik jullie verzoeken de zoektocht van Joris in zijn topic voort te zetten. Ook al gebeurt er daardoor helemaal niets in dít topic. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Joris1971

Quote from: Bas Akkerman on September 23, 2014, 12:28:01
Graag wil ik jullie verzoeken de zoektocht van Joris in zijn topic voort te zetten. Ook al gebeurt er daardoor helemaal niets in dít topic. ;D

Ik ben klaar met zoeken Bas, ik ga voor de LP12  :tongue2: ;D ;D

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

schieper

Ik heb onlangs thuis een ab test gedaan met mijn dropveter luidspreker kabels en mijn nieuwe dikke kabels. De dikke kabels hebben een gedetaileerder en voller geluid. Vooral in het hoog. Ik heb talloze platen en cd's gedraaid en heb een duidelijk subtiel verschil gehoord en op notities vast gelegd. De volgende dag kwam ik er achter dat ik de kabels omgedraaid aangesloten had. Uit een daarop volgende blinde ab test, kon ik met geen mogelijkheid de kabels uit elkaar halen.

PuNkEnStEiN

Het verband met Bas' zoektocht naar een platenspeler ontgaat mij?  :blink:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840