Hoe houden jullie overzicht van je verzameling?

Started by Mordante, October 1, 2014, 09:54:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rusher

#25
Van de week de App Collectorz voor iOS aangeschaft. Beetje vergeleken met andere apps, maar gezien de mogelijkheden en hoge prijs (€14,99) dacht ik: dat moet wel goed zijn.

Ik ben nu mijn beperkte platenverzameling aan het invoeren; wat een drama! Volgens de maker van de app zou je snel met de barcode-scan kunnen zoeken in de gigantische database en bij geen resultaat ook in Discogs zoeken. Helaas pindakaas. Bijna geen één LP wordt herkend, steeds nul resultaten. Ja, de scan ziet wel degelijk wat de barcode is (er komen wat getalletjes in beeld die overeenkomen met de getallen onder de barcode van de plaat), echter vervolgens geen enkel resultaat in de database. Niet bij wereldberoemde platen die nieuw zijn en wereldberoemde platen uit de jaren 70, 80, 90...

Ik ben nog niet begonnen aan mijn cd collectie. Als dat net zo dramatisch is als met de platen, dan vraag ik mijn geld terug.

Je kunt ook op artiest en album zoeken. Dat is veel werk. Elke keer typen...

Hoe ervaren jullie Collectorz ?

Cyreg

Niet  :D ...weet alleen ongeveer waar welke LP's staan, dan even zoeken...
...en dan kom ik inderdaad ook nog wel 'n LP tegen die ik niet meer in m'n hoofd had... ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Deleted User

Quote from: Jumping Jack on October  1, 2014, 10:19:09
Mijn collectie hou ik bij met Discogs en in de kast zitten ze alfabetisch geordend met tussenschotten. Sommige artiesten waar ik meerdere albums van heb, hebben een eigen onderverdeling... Met mijn telefoon kan ik Discogs raadplegen als ik twijfel over een album of ik het al of niet heb.

Dank voor deze tip. Ik had er echt nog nooit van gehoord. Net een account aangemaakt. Het toevoegen van de juiste versie aan je collectie gaat echt vliegensvlug. Zeker als je alles van 1 artiest hebt. Ik heb bijvoorbeeld alles van Stevie Ray Vaughan op SACD. Binnen 5 minuten stonden deze in mijn collectie. THX voor de tip.  :worship:

Bas Akkerman

Quote from: jazzman on May 23, 2015, 21:41:15
Dank voor deze tip. Ik had er echt nog nooit van gehoord. Net een account aangemaakt. Het toevoegen van de juiste versie aan je collectie gaat echt vliegensvlug. Zeker als je alles van 1 artiest hebt. Ik heb bijvoorbeeld alles van Stevie Ray Vaughan op SACD. Binnen 5 minuten stonden deze in mijn collectie. THX voor de tip.  :worship:
Daar ga ik ook eens mee aan de slag. Ideaal zou het zijn als er een programma is dat je NAS scant en deze gegevens in een omgeving als Discogs zet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Quote from: Cyreg on May 23, 2015, 16:06:21
Niet  :D ...weet alleen ongeveer waar welke LP's staan, dan even zoeken...
...en dan kom ik inderdaad ook nog wel 'n LP tegen die ik niet meer in m'n hoofd had... ;)

ha ha hier ook zo.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Rusher


Quote from: Cyreg on May 23, 2015, 16:06:21
Niet  :D ...weet alleen ongeveer waar welke LP's staan, dan even zoeken...
...en dan kom ik inderdaad ook nog wel 'n LP tegen die ik niet meer in m'n hoofd had... ;)
Heerlijk om op die manier met je collectie om te kunnen gaan, toch?! Leuk om te lezen.

Mijn muziekverzameling op de iPhone middels de app Collectorz heeft als hoofddoel in een winkel, op een beurs of bij een muziekmaatje te kunnen bepalen of ik die cd of lp nu wel of niet al heb.

Gisteren heb ik enkele 5!cd's getest met de barcode scan van de app. Dat gaat vlekkeloos. Eerder vertelde ik dat lp's geen hits geven, zelfs nieuwe platen niet. Ik ga een mailtje sturen naar de ontwikkelaar.

Groovy

Niet :)
Ik heb op zolder en op mijn luisterkamer en beneden een aantal lp's staan.
Zo nu en dan haal ik er een stapeltje naar beneden en vice versa.
Ik wel enkele exemplaren dubbel.
Ik heb ongeveer 450 platen dat is te weinig om het overzicht kwijt te raken.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Rusher


Bama

#33
Ik heb ze ook alfabetisch in mijn kamer staan maar heb dus een slecht geheugen.

Had een keer iemand over de vloer die een platenspeler bij me kwam kopen en die had wat platen meegenomen. Op een geven moment zette hij een plaat op die ik erg leuk vond en ik ging de naam dus opschrijven omdat ik die ook wou kopen.
Man zei dit is deel 1 en ik zoek al jaren naar deel 2.

Even later zat de man in mijn platencollectie te kijken en haalde daar deel 1 en 2 uit in mint conditie :blush:

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rusher

Bedankt voor het delen van deze ervaring, Bama!
Mooi slot en ik denk dat je daarna supertrots was op je collectie![emoji2]

Broem

Quote from: Bas Akkerman on May 23, 2015, 23:09:10
Daar ga ik ook eens mee aan de slag. Ideaal zou het zijn als er een programma is dat je NAS scant en deze gegevens in een omgeving als Discogs zet.
d

Dat zou technisch toch te realiseren moeten zijn. Prima idee.
Wat betreft vinyl heb ik inmiddels wel de nodige dubbele albums gekocht. Weet dan niet zeker of ik 'm al heb. Ik hik tegen het werk aan om al mijn vinyl en cd's in discogs te zetten. Hell of a job.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Bas Akkerman

Quote from: Broem on May 25, 2015, 12:03:38
d

Dat zou technisch toch te realiseren moeten zijn. Prima idee.
Wat betreft vinyl heb ik inmiddels wel de nodige dubbele albums gekocht. Weet dan niet zeker of ik 'm al heb. Ik hik tegen het werk aan om al mijn vinyl en cd's in discogs te zetten. Hell of a job.
Ik heb al wel gevonden dat je dat via DbPoweramp in Excel kan krijgen. Zal later nog wel een linkje sturen.

LP's zijn een ander verhaal. Erg omslachtig zoals ik dusver gevonden heb middels Discogs.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Vinyl vergt discipline! Plaatjes invoeren in discogs, en ook toevoegen als ze nog niet in de database zitten, alfabetisch ordenen en dividers ertussen. Ik ben een beetje neurotisch vrees ik  :blush:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rusher

Ah, het is dus niet vreemd dat Collectorz, dat ook gebruik maakt van de Dicogs database, niet alles een twee drie kan vinden?!!!!!

Deleted User

Omdat de database van Discogs gevuld wordt door de gebruikers staat niet alles er in. Heel veel van mijn SACD's staan er niet in en zal ik dus handmatig moeten aanvullen. De aanvulling wordt dan weer door anderen binnen Discogs gecontrolleerd. En ja het is even een kl.teklus maar dan heb je ook wel wat. We liepen ook te "zeuren" dat het rippen een K-klus was toch...?? Maar uiteindelijk heb je er profijt van.. Zo zie ik dat :clapping:

Alco

#42
Voor mijn zeer bescheiden vinyl collectie van zo'n 70 LP's had ik tot nu nooit een programmaatje.
(komt waarschijnlijk ook omdat ik geen draaitafel heb ::) :P ;) )

Maar dit topic, gecombineerd met een buitje van verveling vanmiddag, heeft me geïnspireerd.
Onder 't mom 'keep it simple' heb ik gewoon een overzichtje gemaakt in de Excel-variant in Google drive.
Simpel aan te maken, aan te vullen, te sorteren op artiest, jaar of whatever en overal te bekijken.  :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Paul Demo

Heb nu op de Iphone een appje Vinylwall, gisteren in een paar uurtjes ca. 600 LP's ingevoerd, werkt snel.

Mordante

Heb nu al mijn LPs in Discogs staan. Moet nu eigenlijk aan de singletjes beginnen en daarna de CD's. Moet eerst nog wat moet verzamelen om dat te doen.