Rob dikke HT :)

Started by Syphon, March 24, 2013, 17:31:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Quote from: Raymond187 on October 31, 2013, 08:29:52
Ralph heeft zeker een hele gave kamer  :worship: Enige nadeel van zijn kamer is dat de kamer in zijn huis staat en niet bij mij  O0

Gheghe ;D, jij bent momenteel anders ook goed bezig maistro ;).

Quote from: Syphon on October 31, 2013, 08:50:14
Monolith plus FF hoogglas wit.

Niice, jij bent er bijna klaar voor begrijp ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Syphon

Goed nieuws, woensdag komt mijn sub binnen.
Vraagje aan de kenners over het crossover verhaal.

Dali Zensor 7 - 40Hz tot 26.500 Hz

Dan moet ik de subwoofer toch op 60Hz zetten en de gain 50% open?

Mijn subwoofer BK Monolith plus FF heeft twee aansluitingen. Ik las dat je de 2e aansluiting kan gebruiken zodat de muziek beter klinkt met subwoofer.
Wat gebeurt er als ik in het begin maar één kabel gebruik? Neem aan dat die ook mee speelt met de muziek maar minder mooi?

DofN

Nog een DALI liefhebber :) Mooie zensoren ;)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Idske

Zo, bijna dezelfde setup als ik, zelfs zelfde tv :) Ik heb enkel de Dali zensor 5 als Fronts en de e12f als sub.

Kan het alleen maar mooi vinden  :thumbs-up:
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

Syphon

#79
Zeker weten, dikke liefhebber van Dali. Vind ze echt heel vet en ze klinken super.

Kan iemand nog even reageren op mijn vragen? Ben echt zo benieuwd hoe de subwoofer klinkt en hoe die staat in de woonkamer. Heb nu soms het gevoel dat de speakers te hard moeten werken voor het laag. Heb van het weekend nu 3 a 4 super vette bluray's gedownload met heel veel mooie scene's.

Heel handig om mijn set te testen en te patsen voor vrienden :headbanging:. De twee bluray's hebben 4/5 categorieën met super heroes / bass / surround / visueel / music.

Witalik

Het is zo dat je voor high level aansluiting een andere gain kan gebruiken, er zitten hier 2 knoppen voor op (Als het hetzelfde is als bij mijn XXLS400 dan) waardoor je met musiek de sub anders kan laten spelen als dat je voor films doet. Je moet je receiver dan wel op pure zetten omdat anders je sub out nog aangestuurd wordt en dus ook je low lvl gain instelling werkt (dat 'probleem' heb ik, ook in direct wordt de sub out nog aangestuurt. Dus als ik dan aan de high lvl draai kan ik hem ook nog eens veranderen met de low level instelling) Ook is het zo dat sommige stereo versterkers geen sub out hebben en dus sowieso met een high lvl input gewerkt moet worden.

Ik heb hem alleen low level aangesloten ik weet niet of het veel verschil moeten maken low of high als je hem op een receiver aangesloten heb en je gebruikt de Pure/direct mode niet.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Syphon

#81
Wooooooot! De subwoofer BK monolith plus is binnen, wat een zieke unit maar zeker niet te groot of lelijk. Heb als eerste de vier knoppen aan de achterkant (phase, crossover (40-120hz), high en low level gain) voor de helft open gezet. De subwoofer is via de tulp kabel aangesloten. Heb ook een high/low level kabel gekregen maar deze kon ik niet zo snel aansluiten, zitten 3 losse draadjes aan.

De sub staat op -3.5db
Frontspeakers large
Bass crossover 40hz
Subwoofer crossover 80hz

Is het zo goed aangesloten en ingesteld?

Net een scene van Transformers opgezet en werd weg geblazen. Verder klinkt het direct een stuk ruimtelijk er. Foto's komen eraan.






RalphH

Crossover op subje uit/vol open zetten. .1 kanaal is een full band kanaal.
LF/HF (ofzoiets) in receiver op 120 (max)
Crossover van je fronts moet je ff proberen, 40 is wel erg enthousiast laag. In principe zet je die op 80 (thx norm) en dan ff proberen of lager beter klinkt.

Beetje kort, maar moest ff vlug ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

LuPo

Zo die ziet er bruut uit!

schoonebeker

Wat ralph aangeeft is foed , kwa afstellingen .de mijnde draait ook al  8).ook vandaag binnen gekregen. Hehe mijn vrouw is er ook niet .ff blazen  ;D .foto's volgen
Lg 72lmv 650◆onkyo tx rz 1100◆onkyo bd sp809◆onkyo c7030◆yaqin mc 100 b ◆dudokus◆ vifa basis 2.0 ◆magnat 677◆ magnat 67◆triple bk monolith plus ◆

schoonebeker

Wil foto's plaatsen .zijn ze te groot  :D wordt vervolgt .blaas nu mijn straat ff op  ::)
Lg 72lmv 650◆onkyo tx rz 1100◆onkyo bd sp809◆onkyo c7030◆yaqin mc 100 b ◆dudokus◆ vifa basis 2.0 ◆magnat 677◆ magnat 67◆triple bk monolith plus ◆

schoonebeker

Wil foto's plaatsen .zijn ze te groot  :D wordt vervolgt .blaas nu mijn straat ff op  ::)
Lg 72lmv 650◆onkyo tx rz 1100◆onkyo bd sp809◆onkyo c7030◆yaqin mc 100 b ◆dudokus◆ vifa basis 2.0 ◆magnat 677◆ magnat 67◆triple bk monolith plus ◆

RalphH

Quote from: schoonebeker on November 21, 2013, 15:36:40
Wat ralph aangeeft is foed , kwa afstellingen .de mijnde draait ook al  8).ook vandaag binnen gekregen. Hehe mijn vrouw is er ook niet .ff blazen  ;D .foto's volgen

Wat bedoel je met foed? ;D Goed of foud (fout) ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Syphon

#89
Quote from: RalphH on November 21, 2013, 15:30:25
Crossover op subje uit/vol open zetten. .1 kanaal is een full band kanaal.
LF/HF (ofzoiets) in receiver op 120 (max)
Crossover van je fronts moet je ff proberen, 40 is wel erg enthousiast laag. In principe zet je die op 80 (thx norm) en dan ff proberen of lager beter klinkt.

Beetje kort, maar moest ff vlug ;D

Top! Direct instellen en ik ga The Avengers kijken. Thnx voor de felicitaties, ben zo blij als een kind  :pompom: :coffee:
Waarom zet de Yamaha mijn subwoofer en front speakers op large? De front speakers moeten toch op small staan?

RalphH

Moet niet, maar wel verstandige keus.
Auto DSP's doen dit eigenlijk altijd (op large zetten) Lekker zelf aanpassen en bloazen met die handel
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Syphon

FF checken

Crossover subwoofer 40-120hz staat op 40hz
Cross over receiver 40-200hz staat op 120hz

Front beide op small

Zo goed?

RalphH

Op de sub moet ie vol open/uit staan. De sub moet dus het hele signaal wat ie toegestuurd krijgt, weergeven.

Receiver crossover voor speakers, zet je om te beginnen op 80Hz (anders begint ie ze bij 120 al af te kappen).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Syphon

Duidelijk, de subwoofer staat vol open, de show kan beginnen. Thnx voor je snelle hulp. Zie dat je nog aardig kan instellen maar dat komt 3 december  ;)

schoonebeker

Lg 72lmv 650◆onkyo tx rz 1100◆onkyo bd sp809◆onkyo c7030◆yaqin mc 100 b ◆dudokus◆ vifa basis 2.0 ◆magnat 677◆ magnat 67◆triple bk monolith plus ◆

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

schoonebeker

Zeg ralph .nog een vraagje tussendoor , mag ik de nutrik kabel ook op een buizenversterker aansluiten.  :nopompom: shit vrouw komt thuis .moet het geluid weer zachter :D
Lg 72lmv 650◆onkyo tx rz 1100◆onkyo bd sp809◆onkyo c7030◆yaqin mc 100 b ◆dudokus◆ vifa basis 2.0 ◆magnat 677◆ magnat 67◆triple bk monolith plus ◆

yorkie13

Geef de Lab12 woofer wel even de tijd om lekker in te spelen.


gain op 12 uur , en lekker draaien maar.

Die witte M+ staat wel strak zo bij de rest van de luidsprekers  8)

DofN

Quote from: Syphon on November 21, 2013, 15:19:39
Wooooooot! De subwoofer BK monolith plus is binnen, wat een zieke unit maar zeker niet te groot of lelijk. Heb als eerste de vier knoppen aan de achterkant (phase, crossover (40-120hz), high en low level gain) voor de helft open gezet. De subwoofer is via de tulp kabel aangesloten. Heb ook een high/low level kabel gekregen maar deze kon ik niet zo snel aansluiten, zitten 3 losse draadjes aan.

De sub staat op -3.5db
Frontspeakers large
Bass crossover 40hz
Subwoofer crossover 80hz

Is het zo goed aangesloten en ingesteld?

Net een scene van Transformers opgezet en werd weg geblazen. Verder klinkt het direct een stuk ruimtelijk er. Foto's komen eraan.







Gefeliciteerd met de aanschaf van je sub. Krijg je dat helemaal goed zonder DSP enzo? Welke muziek van Transformers bedoel je precies?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Syphon

#99
Quote from: RA SUBS on November 21, 2013, 17:00:55
Geef de Lab12 woofer wel even de tijd om lekker in te spelen.


gain op 12 uur , en lekker draaien maar.

Die witte M+ staat wel strak zo bij de rest van de luidsprekers  8)

Het wordt super nog beter, goed om te horen.

Quote from: doorofnight on November 21, 2013, 17:21:09
Gefeliciteerd met de aanschaf van je sub. Krijg je dat helemaal goed zonder DSP enzo? Welke muziek van Transformers bedoel je precies?

Heb 2 blurays gedownload met allemaal verschillende scènes jm de volgende categorieën : surround, bass, visueel, animatie, music en super heroes. Hier is 1 scene van de Transformers.

Kijk nu Thw Avengers en dit awesome! Krijg bij iedere scene een massage en nog geen buren gehoord. Gain staat pas op 12 uur.

Net even een cd aangezet maar dan moet k volgens mij de receiver op pure direct zetten voordat die aan gaat.