Welke surroundspeakers voor 5.1 setup (B&W CM...)

Started by Ron_HT, February 4, 2013, 14:46:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ron_HT

Ik heb sinds kort alle 6xx S3 speakers verkocht. En heb de fronts ge-upgrade naar CM8. Prima combinatie met mijn Pioneer SC-LX75 receiver, ben er erg happy mee. Weer een stap voorwaarts qua geluidsbeleving.

De sub, de ASW650 (ook in mijn bezit) blijf ik voorlopig houden. Het misstaat niet en qua weergave van lage tonen heb ik ook nog niks te klagen. Al zou een witte uitvoering misschien wel meer passen, maar helaas.

Nu dan de surroundspeakers; ik ben eigenlijk aan het kijken voor CM1 bookshelf speakers dit in combinatie met FS700 stands. De surroundspeakers moeten op ongeveer 2.5m afstand van mijn luisterpositie staan. Is het afdoende om voor de CM1 te gaan, of zeggen jullie; neem de CM5? Het is eigenlijk puur voor het gebruik in surroundmodus, dus ik denk dat een CM1 voldoende is...
Marantz | B&W

W.Otter

CM5 hoort bij CM9 en de CM1 bij de CM8. eveneens als CMC2/CM9 en CMC/CM8

dus CM1, niet nodig om er een CM5 aan te hangen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

shoalinmonk

Heb je altijd met B&W gespeeld? Vroeger had ik ook altijd B&W.

Totdat ik in aanraking kwam met Monitor Audio, wow.

Als surround ben ik erg te spreken over Dipool luidsprekers, blijft wel smaak natuurlijk.

W.Otter

lijkt me niet handig om cm8 te combineren met een ander merk
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Ron_HT

Quote from: W.Otter on February  4, 2013, 15:16:34
lijkt me niet handig om cm8 te combineren met een ander merk

Lijkt mij ook niet. Denk dat ik dus de CM1's aanschaf, lijkt me goed genoeg voor in HT gebruik.
Marantz | B&W

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

JCL

CM1 lijkt mij ook voldoende. Ik speel zelf met CM7/CMC/CM1. De CM1 heb ik als laatste gekocht. Had er niet heel veel mee eerst. Speelde nog met 686 en zag het meer als "de set compleet maken". Toch was ik behoorlijk verrast door de impact die de CM1 hadden op het geluid. De surround bubble is veel beter geworden, plaatsing is beter. Doet toch meer met je set dan ik had gedacht. Ik kon bij een van onze forum sponsoren een mooie deal krijgen (PM voor details ;)) en toen was de keuze snel gemaakt!

shoalinmonk

Inderdaad verstandig om 1 merk speaker in je HT te hebben...Mooiste nog om ongeveer allemaal dezelfde drivers te hebben.

Veel plezier met je toekomstige aanwinst!

FeaR1986

Of naar 4G gaan en dus een paartje CM8 achter zetten  :devil:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

shoalinmonk


W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Ron_HT

Marantz | B&W

Ron_HT

En toen had ik ineens een aantal dozen in de woonkamer!
Marantz | B&W

Leentje

Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

JCL

Heel erg mooi! Ben je er nog uitgekomen met onze sponsor?

Ron_HT

Quote from: JCL on February  9, 2013, 12:15:17
Heel erg mooi! Ben je er nog uitgekomen met onze sponsor?

Nee want ben uiteindelijk terecht gekomen bij een andere hifizaak in de buurt die de spullen voor een goede prijs en de volgende dag al kon leveren!
Marantz | B&W

Leentje

Ben benieuwd naar je ervaringen. In ieder geval alvast heel veel luister plezier ;D
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

JCL

Quote from: Ron_HT on February  9, 2013, 20:55:38
Nee want ben uiteindelijk terecht gekomen bij een andere hifizaak in de buurt die de spullen voor een goede prijs en de volgende dag al kon leveren!

Dat klinkt ook prima! Kun je me deze tip nog delen per PM? Nu ben ik wel benieuwd geworden :)

Witte200

Hoi,

Ik heb zelf ook een paar CM8 vloerstaanders & CM Centre staan. (Geen subwoofer)

Ondertussen ben ik dan ook stilaan opzoek naar surround luidsprekers.

Ik was de B&W M-1 sattelietjes aan het overwegen. Dit met als hoofdreden dat de stands van de CM1's er nogal groot en zwaar uit zien (en dus niet echt mooi vind & er is dan ook het prijsverschil :) ). Ook heb ik niet enorm veel plaats waar de surround luidsprekers komen.

gaan de M-1 satelietjes dit nog goed doen, of zijn de CM1's echt een must? En ben ik correct over de stands? Of valt het wel mee?

Alvast bedankt voor de info!

JCL

Je kunt natuurlijk elke stand kopen die je wilt! De B&W stands zijn met name érg duur en voor de klank maakt het weinig verschil.

Zelf heb ik een tijdje gedraait met CM7/CMC/686 later overgestapt naar de CM1. Ik kocht de CM1 omdat ik ze voor een mooi prijsje kon krijgen en voor de looks (rondom hetzelfde). Pas toen ik ze aansloot besefte ik wat een verschil dit maakte! Veel  meer lucht en ruimte in surround. Plaatsing is  beter, detail is beter, echt een mooie upgrade. Hoe de M1 klinkt kan ik je niet vertellen, maar ik heb zelf wel versteld gestaan van het schil tussen 686 en CM1 als rear.

Witte200

Mmh ... OK

Dus voor jou is het de update waard.

Dan moet ik dus opzoek naar andere stands. Maar ze moeten wel stabiel blijven natuurlijk.

Zal eens moeten informeren bij mij lokale speaker boer.

Alvast bedankt voor de info en als er andere zijn die meer weten over de M-1tjes, feel free to share :p

JCL

Quote from: Witte200 on June  4, 2013, 11:18:23
Mmh ... OK

Dus voor jou is het de update waard.

Dan moet ik dus opzoek naar andere stands. Maar ze moeten wel stabiel blijven natuurlijk.

Zal eens moeten informeren bij mij lokale speaker boer.

Alvast bedankt voor de info en als er andere zijn die meer weten over de M-1tjes, feel free to share :p

Misschien wel belangrijk om te vermelden: de CM1 heeft een basspoort aan de achterkant. Dat maakt dat je ze niet kunt ophangen en wel redelijk vrij moet kunnen plaatsen. Zelf heb ik een tijdje stands gehad van Atacama (Nexus serie) maar er zijn natuurlijk vele andere oplossingen. Stabiliteit is vaak niet zo'n groot issue. Je kunt veel stands verzwaren waardoor de wel stevig blijven staan. Je moet dan alleen kijken of je de speakers goed op de stand vast kunt zetten. De CM1 heeft aan de onderkant schroefdraad voor spikes. Bij sommige stands kun je die volgens mij ook gebruiken om de speaker op de stand vast te schroeven.

Witte200

Ok bedankt voor de tip!

Gho ze gaan, net zoals mijn CM8 fronts, in ee hoek staan dus ik denk niet dat dat en probleem is. Het enige lastige is dat bij één van de twee een doorgang is, dus heb wat bang dat ikzelf of andere er tegen gaan aan lopen ...

W.Otter

mijn hoogglans cm9 staat ook bij een looppad en ik heb nogal een onhandige vader dus als die er langs loopt dan krijg ik bijna een hartverzakking  :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF