KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Started by Mr.M, January 30, 2013, 21:32:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Klopt. Maar als die hetgeen brengen wat de ts. zoekt, is hij klaar.
Het is ook meer bedoelt om een andere monitor als optie aan te dragen, zeker niet bedoelt als zijnde vergelijkingsmateriaal met de Step ;).


Quote from: Kingpin on August 30, 2014, 09:03:13
Is nogal een prijsverschil !
Kun je 3 Steps voor kopen ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Quote from: Xander32 on August 30, 2014, 10:51:46
Klopt. Maar als die hetgeen brengen wat de ts. zoekt, is hij klaar.
Het is ook meer bedoelt om een andere monitor als optie aan te dragen, zeker niet bedoelt als zijnde vergelijkingsmateriaal met de Step ;).
Zoals ik Maz ook al schreef, is de Step beduidend anders dan de Harbeths qua weergave, en komt nog bij dat hij ze niet breed kan plaatsen wat ik in z'n eerste reactie al naar voren kan halen wbt holografische weergave.
Helaas heeft de Reference lijn geen Monitor meer in z'n programma.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Mr.M

Het is wel een mooie monitor die usher.
Wel aan de prijzige kant gaat richting de SF guarneri. En ik probeer juist met een down to earth prijs een goed geluid neer te zetten thuis.dat is evenmijn nieuwe uitdaging..


**UNDER CONSTRUCTION**

Cobraatje

Heb je wel eens aan Aurum Cantus gedacht, SF afwerking en klinkt imo beter.
Als je wel van ribbon tweeter geluid houdt, the way to go.

Er staat op Marktplaats een Leisure 6(Chinese versie van de Volla) voor een vraagprijs van €700,-.
En nee is niet mijn advertentie 8).

Xander32

De beschreven prijs is een adviesprijs. Wanneer je contact zoekt met betreffende forumsponsor, hetgeen soms wel een uitdaging blijkt, zal het prijskaartje een stuk aantrekkelijker zijn  ;).


Quote from: maz on August 30, 2014, 12:46:56
Het is wel een mooie monitor die usher.
Wel aan de prijzige kant gaat richting de SF guarneri. En ik probeer juist met een down to earth prijs een goed geluid neer te zetten thuis.dat is evenmijn nieuwe uitdaging..
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ruud-

Maak t.s. nou niet al te nerveus met steeds weer nieuwe opties, laat hem eerst de LS50 maar eens proberen, die kan ik namelijk voor een leuk prijsje overnemen mochten ze niet bevallen ;D ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Xander32

Jouw goed bedoelde "advies" aan de ts. is dus op basis van persoonlijke belangen ¿


???
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Ja zo is Ruud...ooit eens platen bij hem gekocht. >:(

:D :D :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Quote from: Ruud- on August 30, 2014, 13:25:49
Maak t.s. nou niet al te nerveus met steeds weer nieuwe opties, laat hem eerst de LS50 maar eens proberen, die kan ik namelijk voor een leuk prijsje overnemen mochten ze niet bevallen ;D ;)

Hahaha. Heb de kefs even kort beluisterd bij correct en moet zeggen bouwkwaliteit ,gewicht en afwerking is perfect te noemen.
Niet gedacht dat zoeen groot geluid uit een inni mini conus kan komen...
Vraaag me aleen af of die het red om mijn kamer met geluid te vullen???want daar ging de conus aardig tekeer om op mijn luisterniveau geluid te producere.
Verder was de stage en verfijning van detail heel erg goed,
Een bijzondere speaker te noemen voor 699.--+
**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

Quote from: maz on August 30, 2014, 14:16:30
Hahaha. Heb de kefs even kort beluisterd bij correct en moet zeggen bouwkwaliteit ,gewicht en afwerking is perfect te noemen.
Niet gedacht dat zoeen groot geluid uit een inni mini conus kan komen...
Vraaag me aleen af of die het red om mijn kamer met geluid te vullen???want daar ging de conus aardig tekeer om op mijn luisterniveau geluid te producere.
Verder was de stage en verfijning van detail heel erg goed,
Een bijzondere speaker te noemen voor 699.--+

Denk dat dat helemaal goed moet komen, mijn woonkamer is groter dan die van jouw, en laatst een setje Boston A25 gekocht voor me moeder die ik even heb geprobeerd en die dingen kwamen helemaal tot zingen! (ook mini conusjes natuurlijk)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

Quote from: Mitch-- on August 30, 2014, 16:39:04
Denk dat dat helemaal goed moet komen, mijn woonkamer is groter dan die van jouw, en laatst een setje Boston A25 gekocht voor me moeder die ik even heb geprobeerd en die dingen kwamen helemaal tot zingen! (ook mini conusjes natuurlijk)
Hey mitch
Zie ik niu shl%5 bij je tekst????wanneer is dat gebeurt?? Feliciteerd ieder geval,
Je hebt dus echt een goed indruk gekregen toen bij mij....

Ik heb toevallig gister tegen een setje SF minima fm2 monitors gestuit met de bijbehorende Sonus faber QUID versterker, hele mooie tijdloze dingen...
Welke SF liefhebber kent die dingen en kan mij wat erover vertellen?
Prijs was heel gunstig en ze zagen er heel mooi uit...alleen geen stands he!aas.

Ga ze vandeweek eens beluisteren...
**UNDER CONSTRUCTION**

Kingpin

Als je een beetje richting SF zoekt zou je ook eens kunnen kijken naar Chario en bv Diapason.
Erg veel waar voor je geld, vooral Diapason vond ik erg goed matchen met bv Naim.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Mr.M

Diapason heb ik inderdaad naar gekeken.een keer gehoord op een show en vond het laag heel bijzonder in een mega groot ruimte.
Sf  spreekt my op het uitelijk aan en na het hebben gehoord vanGUARNIRI vond ik de SF ineens intressant.

Ik heb de nieuwe vloerstaande van SF uit nieuwsgierigheid ook beluisterd in eindhoven bij HOME AUDIO en dat viel een partij tegen....
**UNDER CONSTRUCTION**

Kingpin

De SF Guarniri is natuurlijk het top segment met dito prijs.
Wel een erg mooie kast ontwerp!

Zelfde vindt ik van de TAD (Pioneer) Compact Reference monitor :inlove:
Maar goed dat zijn geen instapmodellen waar je naar op zoek was.
Voor de prijs vond ik een stel Chario Academy op een Moon set ook erg goed matchen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Mr.M

Dat ziet er inderdaad mooi uit.en ik hreb ook nog een moon i5 geintegreerd versterkerergens onder de bank staan.haha. was helemaal vergeten.
**UNDER CONSTRUCTION**

Midcall

Overigens jammer dat het Kharma topic plots wordt gekaapt als een Showcase topic van Maz.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Bama

Maz is dit topic gestart maar zou idd handiger zijn als de topictitel aangepast wordt.

sultankat

Quote from: Bama on August 31, 2014, 14:37:20
Maz is dit topic gestart maar zou idd handiger zijn als de topictitel aangepast wordt.

Maar dat helpt weer niet vwb het terugvinden van eerdere posts................Als topics niet zuiver gehouden worden, vind je op den duur niets meer geordend terug. Dus Maz, begin gewoon een showcase! Leuk.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Midcall

Quote from: Bama on August 31, 2014, 14:37:20
Maz is dit topic gestart maar zou idd handiger zijn als de topictitel aangepast wordt.
Dat iemand een (algemeen/merk) topic start geeft hem toch niet het recht het topic te kapen voor zijn eigen showcase en een discussie te starten welke monitorspeaker hij nu moet hebben. Op zich niets mis met die vraag/discussie, maar laat een Admin svp dit topic met deze discussie afsplitsen naar een nieuw topic.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Mitch--

Quote from: maz on August 31, 2014, 12:22:06
Diapason heb ik inderdaad naar gekeken.een keer gehoord op een show en vond het laag heel bijzonder in een mega groot ruimte.
Sf  spreekt my op het uitelijk aan en na het hebben gehoord vanGUARNIRI vond ik de SF ineens intressant.

Ik heb de nieuwe vloerstaande van SF uit nieuwsgierigheid ook beluisterd in eindhoven bij HOME AUDIO en dat viel een partij tegen....

Same story, de grooste olympics gehoord op audio research (setje van 70k ! ) en ik heb het 10 min uitgehouden, vond er niets aan!

Als je wel in SF wil blijven, kijk eens naar de Olympica monitor, die hebben diepe indruk op mij gemaakt!

Quote from: sultankat on August 31, 2014, 14:40:11
Maar dat helpt weer niet vwb het terugvinden van eerdere posts................Als topics niet zuiver gehouden worden, vind je op den duur niets meer geordend terug. Dus Maz, begin gewoon een showcase! Leuk.

Inderdaad Maz, showcasje openen dan krijgen we een totaal overzicht van je zoektocht, nu dwarrelt het wat door verschillende topics heen ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Lijkt me inderdaad een beter idee als je een eigen showcase maakt Maz. Er zal er genoeg te beleven zijn. ;) Wij zorgen er wel voor dat de juiste posts op hun plek komen. Dan blijft dit topic wat meer eh on topic. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Ik snap jullie standpunt inderdaad niet handig om de kharma topic te varanderen.....zal moderator vragen of hij dit stuk kan verplaatsen voor me naar een ander topic of verwijderen....om kharma topic kharma te houden.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

@ moderator.  Zou u vanaf reply 663 de kharma topic willen verschonen tot de  laatste reply.. Mvg maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Bama


Mr.M

Quote from: Bama on September  1, 2014, 18:41:24
En, hoe was het vandaag bij Kharma Maz?

Pffff hou op schei uit.mij moet je niet in een toko als kharma los laten want ik plunder mijn rekening....
Ik was even vergeten hoe een kharma klinkt...maar nu weet ik weer waarom ik toen de kharmas kocht.
Ik was eerste instantie van plan om te bezuinigen op hobby en DOWN TO EARTH doen maar het lukt me maar niet als je mij in zoeen omgeving loslaat......

Heb intussen veel spullen gehad en aardig wat versleten maar het blijft mooi het geluid van kharma...vooral de nieuwe S7.(elegance) iets warmer klinkend en emotioneler dan de oude serie met ceramic units.

Zal het maar onthullen ton ..

Ze hadden nog een AVALON ASCENDANT op zolder welke ingeruild was en all een tijdje stond. Peter wilde ook van de LAMM voor eind combi af welke zij jaren mee hebben gedemonstreerd want ze hebben nu een eige versterking lijn compleet van A tot Z
Welke op heel hoge niveau (prijsniveau) speelt welke achter de duure exquisits kan bij demos,

Ik heb  een bod gedaan en tot mijn verbazing werd het geaccepteerd...

Volgende week ergens komt peter ze thuis bij me opstellen...

Ergste geval als ik het niets vind hoe de avalons of de lamms klinken dan gooi ik ze weer over tijdje op het net.. Hier kan ik nooit op stukgaan.

Ondertussem de Quad L2 ht set incl de sub naar slaapkamer verplaats.morgen bij correct een surround versterkertje halen en een grotere tv voor de slaapkamer om een bioscoop effect te creeren.. Dan heb ik ook een ht thuis.... :pompom:

Ps ik heb ook set thiel 1.5 ls  welke ook  ingeruild was meegenomen uit nieuwsgierigheid om muziek te hebben in me woonkamer tot volgende week ergens.
Heb ze net aangesloten op de MOON i5 ..... Ik denk dat dit een leuk setje is voor mijn broertje de nieuwe huis....

Dus all bij all een zwaare dag voor deze audiofiellll

Voel je niet alleen gelayen ton ik hou ook van kopen kopen en kopen.hahaha

**UNDER CONSTRUCTION**