Mediaplayers: welke instellingen kan je best kiezen?

Gestart door KayaRahnee, januari 20, 2013, 13:31:45

Vorige topic - Volgende topic

KayaRahnee

"Streamen voor beginners" is intussen aan het hoofdstuk "welke mediaplayer kiezen" gekomen.
Ik heb MediaMonkey gedownload.
Hier de MediaMonkey story.

Eerste "keuze" die moest worden gemaakt  was  "koppeling in de werkbalk snel starten" en "snelkoppeling op bureaublad"
Niet belangrijk maar ik haal het toch even aan omdat achteraf  bleek dat bij de keuze van beide toch maar alleen de koppeling in de werkbalk het resultaat was, waarom de keuzemogelijkheid vraag ik me dan af.

Bij "volledige skins inschakelen(overschrijft Windows-thema)" wist ik niet over wat het ging,
Ik had geen zin om verkeerde instellingen te kiezen en alzo mezelf te verplichten om x aantal keer opnieuw te moeten beginnen ....... dan toch maar liever eerst vragen en deze uitgeschakeld.
Ik wist toen ook nog niet of men deze keuzes achteraf nog kan corrigeren/aanpassen, sommige blijkbaar wel.

Dan via MediaMonkey --> Extra --> Opties --> Bibliotheek --> Bestandsmonitor --> Deze Computer zou de NAS moeten gevonden worden maar dat was niet het geval.
Na van alles en nog wat te hebben geprobeerd, van ellende de PC uitgeschakeld en na heropstarten was de map "Z:\Music" wel te zien.
Poepsimpel dus maar men moet er maar aan denken. .........computers.........gekke dingen zijn het.

Weer verder via de map Muziek 'Scan bij starten' kiezen. (continu scannen zou het programma wel eens kunnen vertragen).
Deze scan wou blijkbaar niet lukken.

Later bij het heropstarten van "het gekke ding" had deze weer een verrassing in petto.
Tot mijn grote verbazing was de map "Z:/music" na de (mislukte) scan terug spoorloos!!!!..... dan maar even telefoontje gedaan naar kennis die itunes gebruikt en heel wat afweet van computergedoe.
Via "Team Viewer" hulp op afstand heeft hij het probleem verholpen ...... map "Z:\Music" ergens handmatig ingegeven en probleem was opgelost.
Voor mij Latijn en Chinees tegelijk.
En zo'n programma's worden  beschreven als "Plug en Play".

Ben benieuwd wat ik nog allemaal ga tegenkomen wanneer ik aan het rippen ga beginnen ............. alle info en ervaringen welkom.

Edit door Christiaan S: linkje naar Streamen voor beginners toegevoegd.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Misschien is het wel interessant om ook jullie voorkeuren vanuit kennis en ervaringen hier te delen voor instellingen van andere mediaprogramma's?

Maar dan best wel kort houden zodat het duidelijk en overzichtelijk blijft.
Had zelf gedacht aan iets  in de vorm van:

Programma/  MediaMonkey.

Welke instelling/ scan bij starten of continu scannen.

Keuze van instelling/ scan bij starten.

Eventuele motivatie of reden/ continu scannen zou het programma wel eens kunnen vertragen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /

_ MarcelloW _

Je titel zette mij een beetje op het verkeerde been... ik verwachtte iets te  zien over mediaspelers, niet over afspeelsoftware
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

KayaRahnee

Citaat van: _ MarcelloW _ op januari 20, 2013, 21:02:26
Je titel zette mij een beetje op het verkeerde been... ik verwachtte iets te  zien over mediaspelers, niet over afspeelsoftware

Attente opmerking en gelijk heb je, even uitleggen: dit topic is op aangeven van admin Christiaan S gestart, eigenlijk bedoelt als neventopic van "Streamen voor beginners"
Uiteindelijk is mijn keuze voor MediaMonkey er gekomen omdat ik de indruk had dat dit een van de eenvoudigste zou zijn m.b.t. instellingen vandaar de titel van dit topic.
Het is om het wat duidelijker te maken misschien wenselijk dat ik de titel wat aanpas ..... bij deze zal ik dat dan ook doen.

KayaRahnee

Oeps titel aanpassen lukt me blijkbaar niet........?

KayaRahnee

Hoe kan ik alleen de titel aanpassen?

KayaRahnee

Is er hier nu echt niemand die mij even kan uitleggen hoe ik enkel en alleen de titel van dit topic kan veranderen zonder dat ook de tekst word verwijderd of dubbel geplaatst .......

johan d

op de eerste post op "modify" klikken.