SACD + Vinyl Roger Waters - Amused to Death release 24/7/2015 US

Started by Ron_Z, January 13, 2013, 11:57:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted User


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Nosferatu

Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Ron_Z

Ik kwam vanochtend een rip van de cd tegen  ;) . Staat nu te spelen. Mmmm, er is nogal wat aan "The bravery of being out of range" gewerkt... Vanavond maar eens rustig luisteren. Lees iig wat goede berichten over de 5.1 mix op Steve Hoffman forum. North End Haarlem schreef me dat de SACD op 4/8 gereleased zou worden. Bedoeld waarschijnlijk dat ie dan zijn zending uit US verwacht.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Brammus

Gisteren heb ik de stereo cd van "Amused to Death" van een collega van mij gekregen omdat hij de surround versie ging halen.

De beste man begint helemaal te stralen wanneer we over muziek praten en aangezien hij 15 jaar ouder is dan mij vindt hij zijn heug in een ander genre dan mij. Toch vind hij het leuk om mij in zijn wereld van muziek mee te nemen dus schonk hij mij deze cd. Hij kan in geuren en kleuren vertellen over zijn muziek en wordt door mij dan ook weleens een lopende muziek encyclopedie genoemd.

Gisterenavond heb ik de cd rustig beluisterd en...

Wow, nooit geweten dat stereo zo kon klinken. Ik heb 2 keer gecheckt of mijn dipoles niet aanstonden maar nee. Het leek wel surround. De soundstage was zo breed dat het soms leek dat sommige effecten helemaal naast of zelfs bijna achter je zich afspeelden.

Natuurlijk heeft mijn collega me wat verteld over Roger Walters en de achterliggende gedachte van de opnames op de cd. Aangezien ik me hiermee moeilijk kan identificeren, spreekt dit mij in eerste instantie niet zo heel erg aan. Ook de gezongen stukken boeiden mij niet zo heel erg maar de muziek erachter des te meer. Ik kan zeker wel horen dat dit een prachtige opname is.

Mijn collega adviseerde mij om de cd een aantal keer te luisteren om hem echt te kunnen waarderen en dat ga ik zeker doen.

Al met al, een heel leuke ervaring rijker sinds gisterenavond.

Gr. Bram
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

advr

Op hdtracks is deze ook al te downloaden (kopen). Echter vanuit Italië lukt dat niet. Vanuit Nederland nooit probleem mee gehad. Dan maar downloaden als ik thuis ben. Benieuwd wanneer de lp komt. Staat in bestelling.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Paul1967

Gisteren lag hij op de mat de cd/blu ray maar moest werken  :(
Vandaag vrij en zojuist de 5.1 uitvoering beluisterd van de blu-ray.
De originele '92 stereo mix zit diep genesteld in mijn kop en de nieuwe 5.1 mix is echt andere koek.
Lijkt hier en daar opnieuw ingezongen, gespeeld en geluiden/effecten te zijn toegevoegd.
De surrounds geven nog meer diepte mee en in totaliteit niet verkeerd gemixed door James Guthrie.
Later vandaag ook ff de stereo uitvoering beluisteren, ben benieuwd hoe die is t.o.v. het origineel.

luuk

Ik had een tijd geleden bij wowhd de Sacd besteld en betaald en vorige week werd de order door hun geannuleerd omdat hij niet leverbaar was bij hun leverancier... Op mijn emails waarin ik zei dat ik niet wilde dat de order geannuleerd werd en dat het logisch was dat de leverancier hem nog niet kon leveren omdat  de Sacd nog niet op de markt was, werd amper gereageerd. Ook niet op mijn angst dat hij later weer in hun webshop zou komen maar dan voor een hogere prijs.. Wat dus precies een paar weken later gebeurde!
Op mijn nieuwe emails waarin ik het oneerlijke naar voren bracht  en mijn verzoek tot handhaving van de prijs die ik al eerder betaald had voor de pre order (24,54) werd niet meer gereageerd.. Lekkere zaak.
Nu heb ik de bluray versie voor €17,80 besteld bij bol.com. Ben benieuwd wanneer ik hem krijg.
Misschien gaat dan mijn golddisc uitvoering (SBM) in de verkoop.
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

Paul1967

Quote from: luuk on July 25, 2015, 13:51:17
Ik had een tijd geleden bij wowhd de Sacd besteld en betaald en vorige week werd de order door hun geannuleerd omdat hij niet leverbaar was bij hun leverancier... Op mijn emails waarin ik zei dat ik niet wilde dat de order geannuleerd werd en dat het logisch was dat de leverancier hem nog niet kon leveren omdat  de Sacd nog niet op de markt was, werd amper gereageerd. Ook niet op mijn angst dat hij later weer in hun webshop zou komen maar dan voor een hogere prijs.. Wat dus precies een paar weken later gebeurde!
Op mijn nieuwe emails waarin ik het oneerlijke naar voren bracht  en mijn verzoek tot handhaving van de prijs die ik al eerder betaald had voor de pre order (24,54) werd niet meer gereageerd.. Lekkere zaak.
Nu heb ik de bluray versie voor €17,80 besteld bij bol.com. Ben benieuwd wanneer ik hem krijg.
Misschien gaat dan mijn golddisc uitvoering (SBM) in de verkoop.

Pre-ordered bij JPC en wordt uitgeleverd, zal vd week op de mat liggen hoop ik.
Cd/bluray had ik pre-ordered bij bol en werd netjes op de dag van release bij mij afgeleverd.

luuk

Het zal wel te maken hebben met nieuwe afspraken met Sony die zich nu ook ineens met de distributie aan het bemoeien is.  Ik heb begrepen dat Amazon ook hun pre orders hebben ingetrokken...
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

Nosferatu

Zit de stereo CD via iTunes te beluisteren achter m'n iMac; bizar, track 1, de gesproken stem komt een meter linksachter me vandaan. (pak'm beet 100-110 graden gemeten vanaf de MAC).  :wacko:

Dat de Blu-Ray een erg fraaie surround bubble neerzet had ik al ervaren, dat de CD er ook wat van kan eveneens (m.i. alleen overtroffen door de 2CH Pure Audio Blu-Ray van Supertramp's Crime of the Century) maar dat vanachter een PC met 2 vooruitstralende luidsprekertjes zoiets komt, nee, dat had ik niet verwacht.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

henkt1

Gisteren de 5.1 pcm track van de blu ray beluisterd.

hmmm. Zeer strakke en diepe bass.  Maar verder?
De bubble in Qsound is gewoon beter.  De stemmen staan beter op de voorgrond. En geen gaten in de effects. En nee, bij andere opnames en films heb ik in 5.1 ook geen gaten in de bubble.  Ik vind de blu ray zelfs een beetje dof klinken.

Jammer, ik luister wel weer naar de originele sbm gold disc.

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest


Nosferatu

Quote from: buizesmurf on August  7, 2015, 22:10:56
Sacd lag vanmiddag in de brievenbus :pompom: :clapping:
Oh..... helemaal release datum hiervan gemist. Besteld.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000