SACD + Vinyl Roger Waters - Amused to Death release 24/7/2015 US

Started by Ron_Z, January 13, 2013, 11:57:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

lynch1979

Quote from: Ron_Z on April 15, 2015, 19:14:50
Kan me ook niet voorstellen dat Plato een maand voor de US kan gaan leveren met een genoemde releasedatum van 15/6/15 op de website.

Mee eens, deze datum klopt inderdaad niet.

Nog een interview met de beste man zelf.

https://www.youtube.com/watch?v=uLCz05uGi2I

RobertVanWoerden


haythijs

Begreep ik nu goed dat er ook stukken opnieuws gemixd zijn en er zelfs nieuwe passages inkwamen die destijds niet de mix hebben gehaald? Ben benieuwd hoe dit wordt, album was al een meesterwerk. Ik heb ooit een soort fanmade dvd audio binnengehaald en dit klonk al geweldig. Surround in 24/96. Wellixht overgenomen van een cd maar diegene had er in mijn oren een mooi werkstuk van gemaakt.  Sommige hobbyisten weten er wel raad mee blijkbaar, zelfde gold voor The Wall en Animals trouwens ( nog voor de remasters uit 2011).
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Midcall

Mij doet het een beetje overkomen als de Nachtwacht overschilderen met allerlei airbrush technieken zodat de voorstelling nog sprekender en realistischer wordt. Best grappig, maar het wordt een kunstmatig geheel en een afbreuk aan het vakwerk van Rembrandt en voor mij daardoor minder genietbaar.

Dit album is bijzonder door de creativiteit en originaliteit van Roger Waters met (en door) de techniek die ten tijde van creatie beschikbaar was. Het recreëren van hetzelfde album met de huidige surroundtechniek zal het vast technisch perfect(er) maken, maar het ontneemt voor mij alle magie die het album in zich had. Een remaster okay, niks mis mee, maar DTS/BRD remixes, zit wat mij betreft al snel tegen heiligschennis aan  :shaun:.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

haythijs

Simpele oplossing, dan koop je het niet en blijf je bij je eígen aanschaf.  Weg heiligschennis en afbreuk en jij je eigen magie weer terug.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare


Ron_Z

Quote from: buizesmurf on April 17, 2015, 11:28:35
En een sacd versie?

The 2015 editions of Amused to Death will be available on:

CD (Details to be announced)
CD / Blu-ray (Details to be announced)
SACD
Hi-res digital download (Details to be announced)
2LP 200 gram vinyl (pressed at Quality Record Pressings)
Limited edition, numbered 2LP picture disc vinyl. (Details to be announced)
Legacy Recordings has collaborated with Analogue Productions / Acoustic Sounds in the United States on the release of the 2LP 200 gram vinyl as well as SACD and DSD download audio products.

Midcall

Quote from: haythijs on April 16, 2015, 22:48:38
Simpele oplossing, dan koop je het niet en blijf je bij je eígen aanschaf.  Weg heiligschennis en afbreuk en jij je eigen magie weer terug.
Heb je nog meer dooddoeners voor een forum in de aanbieding?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Ron_Z

Bij JPC.de is de SACD nu (weer) voor te bestellen met een verwachte uitleverdatum van 1/8/15. Mocht je geinteresseerd zijn: tot en met zondag hebben ze weer geen-verzendkosten-actie.

haythijs

Quote from: Midcall on April 17, 2015, 13:09:30
Heb je nog meer dooddoeners voor een forum in de aanbieding?

Oeps de lange tenen heb je nog immer als je eigen gedrag gespiegeld wordt. Geeft niks, je deed je best. Stel die vraag de volgende keer aan jezelf voor die nachtwachtbijdrage  plaatst in dit topic plaatst en je had zowel mijn reply als jouw eigen zinvolle bijdrage en je zoveelste ontmaskering kunnen besparen. Maar ja, die tenen heb je nu eenmaal ....
De dooddoeners laat ik dus weer graag aan je over op dit forum
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Deleted User

Daar gaan we weer.... Mooi om te lezen waar deze maatschappij naar toe gaat...  >:(

Ik ga de CD van Amused to Death opzetten....

De SACD ga ik bij Acoustic Sounds bestellen..

haythijs

Die sacd schijnt heiligschennis te zijn 😉

De teksten van Roger en zijn visie over de maatschappij blijven idd intrigerend, zeker als je het in deze muziek verpakt of ten tijde van PF albums als Dsotm of Animals.
Gisteravond die surround versie nog eens opgezet, deze had ik toch al een paar jaar niet beluisterd. Klonk al prima toen maarook gister wederom genoten en verbaasd over de kwaliteit en dat voor een fanmade versie. Ben dus benieuwd wat Roger en James er zelf van gemaakt hebben.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Deleted User


RobertVanWoerden

Quote from: jazzman on April 17, 2015, 21:17:13
Wat bedoel je met heiligschennis?
zie de reactie van Midcall een stukje terug. Hij vindt een surround mix bijna heiligschennis. Alsof de stereomix geen gemaakt iets is met bepaalde keuze.

Midcall

Quote from: jazzman on April 17, 2015, 20:17:29
Daar gaan we weer.... Mooi om te lezen waar deze maatschappij naar toe gaat...  >:(

Ik ga de CD van Amused to Death opzetten....
Ik heb hetzelfde gedaan.

Jammer dat er tegenwoordig niet meer over meningen gediscussieerd kan worden op een forum (of all places) maar er altijd wel door iemand een semi stoere persoonlijke aanval geplaatst moet worden met de bedoeling die persoon in een hoek te zetten. Dooddoener voor het forum.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Deleted User

Quote from: RobertVanWoerden on April 17, 2015, 21:59:33
zie de reactie van Midcall een stukje terug. Hij vindt een surround mix bijna heiligschennis. Alsof de stereomix geen gemaakt iets is met bepaalde keuze.
Ja duidelijk, ik speel alleen stereo, als ergens het woord surround staat  lees ik eroverheen ;-)

advr

en ik ga voor de LP dus surround is voor mij niet belangrijk  ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

haythijs

Quote from: Midcall on April 18, 2015, 00:44:49
Ik heb hetzelfde gedaan.

Jammer dat er tegenwoordig niet meer over meningen gediscussieerd kan worden op een forum (of all places) maar er altijd wel door iemand een semi stoere persoonlijke aanval geplaatst moet worden met de bedoeling die persoon in een hoek te zetten. Dooddoener voor het forum.

Het topic ging over de nakende release omtrent dit album, dat jij jouw mening ventileert waarom je het heiligsschennis noemt is je gegund maar voegt weinig toe aan de release.   
Dat je daarme wederom aangevallen voelt in je geveinsde onschendbaarheid en ik je zelfs nog help dit te voorkomen wordt uiteraard door jou vooral als een aanval op je laakbaarheid gezien Vandaar ook deze reactie van je maar dat is immers jouw bijdrage op dit forum.
Wellicht was het handiger voor je geweest dit in PM naar mij te doen doe, dat zou beter aansluiten op je pretenties in bovenstaande teksten. Daar is de plaats voor het laatste woord van je op te moeten willen eisen en niet hier. Dit gaat immers om de release van het album, niet om jouw heiligschennis.

Wat betreft het album, ook een surround versie kan je toch gewoon in stereo draaien en beluisteren? Althans wellicht afhankelijk van je set, maar in mijn speler en receiver kan ik aangeven om te downgraden naar stereo.  Gaat er dan zoveel verlies optreden als dit in surround gemixed is?

Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Ron_Z

Het zou een Hybrid SACD moeten gaan worden. Stereo liefhebbers hebben dan de keuze uit de gewone CD-laag of de SA stereo-layer bij afspelen met een SuperAudio speler.

Ik ga juist voor de surround versie. De remaster stereo versie (al dan niet in Super Audio kwaliteit) is mij de update niet waard.

En voor de vinylisten is het natuurlijk helemaal goed nieuws dat dit meesterwerk weer betaalbaar beschikbaar komt.

Midcall

Quote from: haythijs on April 18, 2015, 10:44:03
Het topic ging over de nakende release omtrent dit album, dat jij jouw mening ventileert waarom je het heiligsschennis noemt is je gegund maar voegt weinig toe aan de release.   
Dat je daarme wederom aangevallen voelt in je geveinsde onschendbaarheid en ik je zelfs nog help dit te voorkomen wordt uiteraard door jou vooral als een aanval op je laakbaarheid gezien Vandaar ook deze reactie van je maar dat is immers jouw bijdrage op dit forum.
Wellicht was het handiger voor je geweest dit in PM naar mij te doen doe, dat zou beter aansluiten op je pretenties in bovenstaande teksten. Daar is de plaats voor het laatste woord van je op te moeten willen eisen en niet hier. Dit gaat immers om de release van het album, niet om jouw heiligschennis.
Stoere praat hoor!  :clapping:
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

haythijs

Quote from: Midcall on April 18, 2015, 14:57:12
Stoere praat hoor!  :clapping:

Pm vriend.....pm. Of geneer je je graag zelf door er op door te moeten blijven gaan ipv het topic onderwep zelf. Ik meen te lezen dat je namelijk iets aan het forum wenst toe te voegen. Je schijnt immers te weten hoe een forum werkt dus weet vast heel goed hoe pm werkt en wanneer je genant wordt 👍
Dus: Al iets nieuws te melden inzake Roger of dit Album ??
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

MarkD

Pfft, beetje ruzie lopen maken over een geluidsdrager... Jullie beiden kunnen nog maar beter niet beginnen aan discussies over politiek of geloof... :nopompom:
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Ron_Z

Quote from: haythijs on April 18, 2015, 19:01:49
Pm vriend.....pm. Of geneer je je graag zelf door er op door te moeten blijven gaan ipv het topic onderwep zelf. Ik meen te lezen dat je namelijk iets aan het forum wenst toe te voegen. Je schijnt immers te weten hoe een forum werkt dus weet vast heel goed hoe pm werkt en wanneer je genant wordt 👍
Dus: Al iets nieuws te melden inzake Roger of dit Album ??

@Midcall, svp verder discussieren via PM met Haythijs over de al dan niet wenselijkheid van de release, zoals hij zelf al meermalen heeft voortgesteld. Roger zelf heeft er in ieder geval zelf geen problemen mee  ;) Of open je eigen topic. Kunnen we het hier in dit topic houden over de release zelf. Bedankt.

haythijs

Amen Ron, vandaar idd mijn herhaaldelijke optie. 

Ook ik ga wel de surround versie aanschaffen, de cd heb ik zelf wel ( q sound opname dacht ik) plus de dvd audio die dus destijds  door een fan is gemaakt.
Dit wordt dus zon album wat een prima melkkoe is voor de platenmaatschappij om het om de zoveel jaar in een nieuw jasje uit te brengen.  Albums als Dark side, The wall, A night at the Opera, Tubullar Bells, Brothers in Arms of Deadwing heb ik bv in meerdere formats in de kast staan. Ook ik trap er dus blijkbaar in 😛
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

maximus79

En hoe klinkt het? ik zit nog te wachten op mijn blu-ray box....... :(
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2