MVG's filmkamer, binnenkort weer open! Nieuwe vloer, agglomer/fermacell?

Started by MVG, January 12, 2013, 16:47:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MVG

Dat zijn de xq serie, een stapje hoger dan de q series, de r serie is nu de vervanger van de xq serie. Mooie spul hoor, klinkt goed. Jammer van die deuk in die ene die je me liet zien. Maar goed, met alleen die als fronts ben je er nog niet, center, rears..

Bedankt dat je me wil attenderen, als je er tegenaan loopt he!

W.Otter

kun je zo fixen.. kun je ze gelijk in de goede kleur spuiten ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

#52
Haha, jaja.. En dan weer drammen bij de vrouw omdat er bijpassende center en rears gezocht moeten worden  :D

Nee nee, first things first. Want als ik zulk caliber speakers neer ga zetten, moet de receiver eigenlijk ook weer beter denk ik. Ik ben van plan om het voorlopig te doen met wat ik heb, sub erbij bouwen en akoestiek. Zonder goede akoestiek hebben de duurdere modellen ls geen zin. Kan wel, maar dan moet ik eerst weer sparen om wat met akoestiek te doen. Sowieso moet ik het kalm aan doen, dit jaar wordt voor ons namelijk sowieso duur  ;)

Daarnaast ben ik nog erg gehecht aan de q35.2, ik blijf me nog steeds verbazen wat daar aan sound uit kan komen. Zeker als ik ze op de versterker beneden aansluit. Ik zou (bijna) durven zeggen dat ze mooier klinken dan de q55.2 die daar nu staan. Maar goed, heb ze boven nodig. Dus afscheid nemen van ze doe ik niet, zal ik ook nooit doen trouwens want dan verzin ik wel weer een ander plekje voor ze  :D (er zit emotionele waarde aan, dus daarom ook)


MVG

Wat me bijvoorbeeld erg gaaf lijkt is een surroundset van Totem met, gezien mijn ruimte, de dreamcathers of mites.

De mite hebben ooit een indruk op me achtergelaten die nooit uit m'n hoofd is gegaan  :D En dan gekoppeld, mits dat goed matcht, aan een anthem, puur vanwege het feit dat arc op dit moment een van de beste roomcorrectie mogelijkheden biedt. Of een mooie 2e hands pre met als eind een nad uit de silverline serie (wil ik ooit eens bezitten) Mooie zelfbouw sub erbij met bijvoorbeeld een TC Souds driver erin.  :pompom: :headbanging: Maar dat is écht toekomstmuziek hoor  :angel: Gelukkig leest Winja nu niet mee  ;)

W.Otter

ik denk dat je met je huidige set een prima filmpje kan kijken :)  :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

#55
Quote from: W.Otter on January 14, 2013, 12:47:54
ik denk dat je met je huidige set een prima filmpje kan kijken :)  :pompom:

Absoluut!  :pompom: Komt helemaal in orde dus, zeker als de bijpassende rears en sub er zijn! Dromen kan altijd  ;) Het lijkt nu net of ik niet tevreden ben en meteen hogerop wil, nee hoor, maar die totems zijn wel een stille wens  ;) Maar ach wie weet tegen die tijd wordt t wel iets heel anders. Voorlopig ben ik meer dan tevreden!

Gisteravond tijdens de Matrix kijken, er gaat een deur open in de film rechts net buiten beeld, precies op dat moment komt mijn vriendin binnen, en ging de deur dus bij mij ook open. (rechter zijmuur tov van het scherm) Ik schrok me wezeloos, brr dat was griezelig.  pfff. Spannend  :blush:

quattronl

Quote from: MVG on January 14, 2013, 12:26:03
Wat me bijvoorbeeld erg gaaf lijkt is een surroundset van Totem met, gezien mijn ruimte, de dreamcathers of mites.
Dat zou ik ook graag willen  :inlove:
Heb nu de Arro's in de kleur mahonie als front en zou graag ook achter iets soortgelijks willen hebben. Een setje Mite's zou kunnen maar liever wat zwaarders/groters.
Ultiem is als fronts een setje Hawk of Staff en de Arro's naar achteren.
Er staat al wel een hele mooie Totem center in de juiste kleur op MP. Zou bij mij een hele upgrade zijn alleen past ie én niet in m'n meubel én zal de directie het verbieden  8)

Dromen...  ::)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

MVG

Quote from: quattronl on January 14, 2013, 13:22:44
Dat zou ik ook graag willen  :inlove:
Heb nu de Arro's in de kleur mahonie als front en zou graag ook achter iets soortgelijks willen hebben. Een setje Mite's zou kunnen maar liever wat zwaarders/groters.
Ultiem is als fronts een setje Hawk of Staff en de Arro's naar achteren.
Er staat al wel een hele mooie Totem center in de juiste kleur op MP. Zou bij mij een hele upgrade zijn alleen past ie én niet in m'n meubel én zal de directie het verbieden  8)

Dromen...  ::)

Haha tja...dromen inderdaad, de directie zou het mij nu ook verbieden. Maar jij hebt ook al een mooie upgrade gekocht hé  :D

Maar bij de arro zou je dreamcatcher achter moeten nemen lijkt me ipv de mite. Als je de mites achter doet moet je de staff weer van voren hebben, alhans volgens de totem website dan. Daar staan de 5.1 paketten beschreven.

FGE

Kijk is, chef kaes filmhok! mooi werk man, schiet maar beetje op met die sub en alles, want voor je het weet sta ik weer voor de deur O0

MVG

Quote from: FGE on January 19, 2013, 17:33:58
want voor je het weet sta ik weer voor de deur O0

En dat vind ik dan weer mooi werk! Ik zal dan zorgen voor genoeg Grolsch/Warsteiner!  :headbanging:

MVG

Ik zal komende week weer eens wat foto's plaatesen trouwens, nu ziet men alleen het begin, ook al is het nu ook nog de begin fase.

Kreeg afgelopen week de ruimte niet mooi op de foto. Het feit dat er nog geen gordijn hangt en de ramen zijn afgeplakt doet op de foto enorm afbreuk aan de ruimte vind ik. Ik plaats dan liever foto's als het er netjes bijstaat dan van een rommelige kamer. Dat is het niet, maar zo ziet het er op de foto dan wel uit. Maar goed, de ht kamer gaat bij ons in fases. Komende week eerst maar eens op zoek naar een gordijn.

Iemand suggesties? Velours een goede keuze? In de winkel ziet het er nooit zo mooi uit vind ik, maar bij een vriend hangen bruine verlourse gordijnen en dat vond ik wel chique..

W.Otter

schiet eens op man ;)  :coffee:

gewoon een dik gordijn. kleur? pfff alles is antraciet? wat voor kleur stoelen/bank komt er in en welke kleur hebebn je andere 'accenten' ?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

CHEF! ik trek net een lade open en zie magneetjes liggen, jij wou er toch een paar van hebben? nog steeds of?...
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Quote from: W.Otter on January 19, 2013, 21:18:51
schiet eens op man ;)  :coffee:

gewoon een dik gordijn. kleur? pfff alles is antraciet? wat voor kleur stoelen/bank komt er in en welke kleur hebebn je andere 'accenten' ?

Jaja ik weet t :D ik kijk teveel film op dit moment  ;) Alles is antraciet, zelfs de bank die er nu in staat. Maar dat wordt waarschijnlijk deze bank over enige tijd: met bijbehorende hocker.

Accenten zijn er dus niet, muren, plafond en vloer is 'grijs' Dus dacht dat een rood gordijn wel mooi is, voor de 'theater' feeling... Zal maandag eens gaan loeren bij ikea, al is dat niet mijn favoriete bezigheid  ::)

MVG

Quote from: W.Otter on January 19, 2013, 21:47:11
CHEF! ik trek net een lade open en zie magneetjes liggen, jij wou er toch een paar van hebben? nog steeds of?...

Hahaha, ik wilde je er enige tijd geleden al over Pm'en, zo van: zijn ze bij je blijven plakken..  :P Nou graag hoor, want sinds eergister loopt hier een kleine huisgenoot rond, zo eentje met nageltjes zeg maar. Mini tijgerin, en die kan dan haar nageltjes wel eens in de woofer gaan zetten in de toekomst. Ze vind het al heel fijn om in de HT op mijn schoot film mee te kijken!

W.Otter

aii.. n kat? ;) ik zie mn hoogglans luidsprekers al als krabpaal dienen ;) 8 wou je er toch? pm mij nog even je adres dan doe ik t maandag op de bus.. als ze niet in de brievenbus blijven plakken  :tongue2: :hehe:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Quote from: W.Otter on January 19, 2013, 22:42:30
aii.. n kat? ;) ik zie mn hoogglans luidsprekers al als krabpaal dienen ;) 8 wou je er toch? pm mij nog even je adres dan doe ik t maandag op de bus.. als ze niet in de brievenbus blijven plakken  :tongue2: :hehe:

Haha ja een poes ja, maar ze is erg rustig met de meubels en mn leren bankstel. Zelfs na een paar dagen nog helemaal niks gesloopt  :happy:

Ja ik weet niet hoeveel je er hebt, maar 4 moet voldoende zijn denk ik voor een front? of 6?

W.Otter

beter ;) komt nog wel.. deuren dicht dus..  O0

denk dat je beter 8 kunt hebben, op elke hoek
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Martijnst1990

Mooie bank, heb hem zelf ook! :P Inclusief de voetenbank, bevalt me prima, zeker voor de prijs :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MVG

Quote from: Martijn90 on January 20, 2013, 09:52:42
Mooie bank, heb hem zelf ook! :P Inclusief de voetenbank, bevalt me prima, zeker voor de prijs :)

Dat weet ik  ;D ik had em ook in jouw topic gezien, gaan kijken bij Ikea en dacht ja, dat is wel een mooie! Normaal gesproken vind ik de banken daar niet zo fijn, maar deze is inderdaad meer dan prima, zeker voor het geld inderdaad. Er staat nu nog een andere grijze, die over was bij mijn ouders, en die bevalt ook prima. Vooral eigenlijk omdat je die uit kan schuiven tot een soort slaapbank, waardoor het een chaise longe wordt, je kan je voorstellen dat dat heel relaxt is  :laugh: dus de bank heet geen haast, al vind ik em, zeker om wat kleur aan te brengen wel erg mooi! Dus die komt er wel, is ook meer mijn vriendin haar ding, ik ben meer van de techniek upgrades haha

Martijnst1990

Quote from: MVG on January 20, 2013, 11:28:49
Dat weet ik  ;D ik had em ook in jouw topic gezien, gaan kijken bij Ikea en dacht ja, dat is wel een mooie! Normaal gesproken vind ik de banken daar niet zo fijn, maar deze is inderdaad meer dan prima, zeker voor het geld inderdaad. Er staat nu nog een andere grijze, die over was bij mijn ouders, en die bevalt ook prima. Vooral eigenlijk omdat je die uit kan schuiven tot een soort slaapbank, waardoor het een chaise longe wordt, je kan je voorstellen dat dat heel relaxt is  :laugh: dus de bank heet geen haast, al vind ik em, zeker om wat kleur aan te brengen wel erg mooi! Dus die komt er wel, is ook meer mijn vriendin haar ding, ik ben meer van de techniek upgrades haha
Nou graag gedaan dan! :D :P

Ben wel heel benieuwd hoe hij zal staan in de ruimte, denk inderdaad dat die kleur wel heel mooi zal zijn, breekt de ruimte mooi :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MVG

 :nervous:
Quote from: Martijn90 on January 20, 2013, 22:48:09
Nou graag gedaan dan! :D :P

Ben wel heel benieuwd hoe hij zal staan in de ruimte, denk inderdaad dat die kleur wel heel mooi zal zijn, breekt de ruimte mooi :D

En bedankt hè  :laugh: ben ook benieuwd, de kleur is in het echt in ieder geval erg mooi, toevallig was er bij de Ikea zo een muur antractiet, ik met de lap stof naar die muur om te kijken haha. misschien eerst die hocker kopen. Als het aan de vrouw ligt liever vandaag dan morgen haha. Ik zet t liever opzij voor de sub  :D

jerrytoet


MVG

Nog hetzelfde, mijn werkrooster ligt op dit moment zo overhoop dat de vriendin en ik gewoon geen tijd samen hebben om eens te gaan shoppen  :( en als we wel even tijd hebben samen brengen we die door in de ht  :D maar er moet echt een gordijn gaan komen, dus t zal zondag wel Ikea worden. Kijken of daar wat tussen hangt.

high-q

Mooi project, ben benieuwd naar de foto's.

Zwarte of Antraciet gordijnen kun je op maat laten maken bij de Kwantum of de Hema.
Die laatste is trouwens duurder geloof ik.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge