MVG's filmkamer, binnenkort weer open! Nieuwe vloer, agglomer/fermacell?

Started by MVG, January 12, 2013, 16:47:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Daar is zijn HT topic dan eindelijk! :D Heb gelijk heel wat moeten lezen, maar ben inmiddels bij ;) Persoonlijk zou ik gewoon lekker met je KEF/NAD combi blijven spelen tot je een leuke sub hebt. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een sub van een kant en klaar setje echt wat toevoegt, zeker als je aangeeft dat je niet het idee hebt dat hij die aangegeven 30 hz zou halen. Maar proberen kan je natuurlijk altijd.

Ben ook wel benieuwd naar de foto's, ook al is het maar een donker hok zoals je zegt :D Mooie plannen ook voor je akoestiek en qua upgraden van je rears en het bouwen van een sub. Leuk dat je er zelf 1 gaat bouwen, die Monolith driver schijnt een hele mooie te zijn, succes en die ga ik met de tijd zeker volgen 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MVG

Thanks voor je leuke reactie!

Je hebt helemaal gelijk, gisteravond nog even geprobeerd of k het sub signaal door kon lussen naar de jvc set, om zo toch de lfe te kunnen weergeven. Maar kreeg er zo 1,2,3 geen geluid uit. En de vriendin wilde graag film gaan kijken, snel terug naar de NAD/KEF combi zoals je zegt, en dat bevalt toch het beste. Speelt veel vloeiender, mooier en betrekt je veel meer in de film. Dus ik ga lekker door met de NAD/KEF combi, dan maar even geen sub. Voordeel hiervan is dat ik straks mooi mijn film opnieuw kan gaan kijken :D

Dus die sub bouw komt wel, zal wel niet al te lang gaan duren  :D

MVG

En de eerste foto's, gemaakt op 24 december tijdens en na het klussen.


W.Otter

 :pompom: nice man! ziet er heel netjes uit  O0
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Nog een paar

W.Otter

 :o mooi gedaan! hoe ga je dat raam verduisteren?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

De projectie wand, plinten ga ik wellicht toch nog grijs maken. Vond het eerst wel chique, maar de stopcontacten en dergelijke zijn inmiddels matzwart, en dat vloekt toch een beetje met elkaar.

Thanks!  :pompom:

MVG

Quote from: W.Otter on January 13, 2013, 16:40:12
:o mooi gedaan! hoe ga je dat raam verduisteren?

Thanks! Met een gevoerd (velours?) gordijn van plafond tot grond, mocht dat niet voldoende zijn dan nog een rolgordijn erachter.

W.Otter

heb je wel genoeg ruimte voor je luidsprekers?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Gelukkig wel! Achterkant zou meer kunnen, heb daar zo een 80 cm. Als ik naar voor ga iets meer maar dat vind ik niet zo fijn zitten qua afstand van de projectiewand.  T is niet heel groot maar t werkt boven verwachting goed.  :pompom:

W.Otter

en je fronts? gaan die niet voor je scherm staan?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Nope staat precies goed zo, scherm past er mooi tussen, speaker staan zon 30 cm van de muur af. Ruimte is 2.80 breed, dus beamer schijnt er mooi tussendoor, sterker nog, ik kan ze nog verder de ruimte inplaatsen indien nodig. Maar ik nog spelen met plaatsing en fine tunen, voorlopig ben ik al erg tevreden nu eigenlijk. Wat je aanhaalt was ik ook bang voor van tevoren. Maar dit pakt allemaal erg positief uit  :popcorn:

Het kan nog kleiner, bekijk het topic micropolis maar eens..

W.Otter

oo ik lees het, je kijkt op 1,90 dan heb je nog 45 cm speling aan beide kanten. heb je een apart scherm of ga je rechtstreeks op de muur projecteren?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Juist! Nu nog op de muur, om te experimenteren met beeldgrootte en om weer wat te sparen. Zodra ik eruit ben hoe t moet worden, en ik weer geld mag spenderen aan de ht dan wordt de rest van die muur ook geverfd en komt er een echt scherm, vind ik wel zo mooi, netjes en komt de beeldkwailiteit natuurlijk ten goede. Al valt me op de muur nog lang niet tegen, beter dan verwacht eigenlijk!

W.Otter

goed idee inderdaad! wat zijn je plannen verder?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Martijnst1990

Zien er mooi uit die foto's! Mooie donkere tinten, ben benieud naar het uiteindelijke restultaat, ook met de akoestische maatregelen :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Bas Akkerman

Mooie kleur zo MVG! Dat wordt wel wat en zo te merken, geniet je er al heel erg van. En dat is toch het allerbelangrijkste!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MVG

Quote from: W.Otter on January 13, 2013, 21:02:21
goed idee inderdaad! wat zijn je plannen verder?

Plannen staan in openings post  ;D moet je toch nog lezen  :devil: inzet kort: eerst gordijnen. Komende week wil een center stand maken volgens het flex rack principe. Dan eventueel nog stands om de fronts wat te verhogen, deze nl maar 70cm hoog. Tussendoor nog rears, subwoofer, akoestiek  :D

Quote from: Martijn90 on January 13, 2013, 21:04:15
Zien er mooi uit die foto's! Mooie donkere tinten, ben benieud naar het uiteindelijke restultaat, ook met de akoestische maatregelen :)

Thanks! Ik zal dinsdag nieuwe fotos maken, het namelijk niet meer zo kaal als op de foto's, staat een simpel bankje etc. Akoestische maatregelen, als die zo gemaakt kunnen worden zoals in mijn hoofd, dwz dat dit ook daadwerkelijk nut heeft en ik niet de verkeerde frequenties etc ga dempen, dan kan dat wel eens mooi worden, ik wil zo een zelfde soort constructie gebruiken als ik beneden heb, zie mijn stereo topic, maar dan in het groot en vrijhangend alsook een stuk dikker. Voor de zijwanden zit ik te denken aan auralex metrofusers.

Maakte, jij bent ook lekker bezig! Leuk man die 2e sub!  :D

MVG

Quote from: Bas Akkerman on January 13, 2013, 21:10:51
Mooie kleur zo MVG! Dat wordt wel wat en zo te merken, geniet je er al heel erg van. En dat is toch het allerbelangrijkste!

Bedankt! Haha Winja leest mee, en zegt: hij slaat een beetje op hol  :blush: maar ik ben er inderdaad erg happy mee!

W.Otter

Quote from: MVG on January 13, 2013, 21:15:59
Plannen staan in openings post  ;D moet je toch nog lezen  :devil: inzet kort: eerst gordijnen. Komende week wil een center stand maken volgens het flex rack principe. Dan eventueel nog stands om de fronts wat te verhogen, deze nl maar 70cm hoog. Tussendoor nog rears, subwoofer, akoestiek  :D

heb ik gelezen, maar er staat niet echt een volgorde bij?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Quote from: W.Otter on January 13, 2013, 21:36:17
heb ik gelezen, maar er staat niet echt een volgorde bij?

Nee dat is waar, geen volgorde. Eerst een gordijn. En dan afhankelijk van wat ik t meeste mis of op de moment de wensen zijn de rest. Lekker vaag dus  :D als ik bijvoorbeeld volgende week tegen een paar q15.2 aanloop dan komt dat eerst, als rears.

jerrytoet


W.Otter

staat ook nog een set kef xq3 op internet..
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m634403916-kef-boxen-type-xq3.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

die q15.2 ga je nooit vinden denk ik ;) waarom niet even een gezocht advertentie op MP
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

#48
Quote from: W.Otter on January 14, 2013, 10:32:31
staat ook nog een set kef xq3 op internet..
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m634403916-kef-boxen-type-xq3.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

die q15.2 ga je nooit vinden denk ik ;) waarom niet even een gezocht advertentie op MP

Haha, ja dan kan ik de rest ook meteen gaan upgraden, het upgrade pad laat ik nog even links liggen. Wel hele mooie speakers, zou ik ooit nog wel eens willen hebben. Eerst andere dingen  ;D  Maar ja, zo zijn er zoveel modellen. Stiekem zou ik eigenlijk wel een totem 5.0 set willen met een mooie zelfbouw woofer erbij. Maar als zulke KEF's een keer voorbij komen, met een complete set voor een mooie prijs...wie weet  ;)

Die kef 15.2 is een kwestie van geduld, evenals de 35.2. Laats kwam er een paar voorbij (15.2) op marktplaats, maar ik was net te laat en ze waren te duur. Staan er geregeld op hoor, niet elke week maar ze komen vanzelf wel een keer voorbij (hoop ik) Dus een gezocht advertentie is een goede inderdaad! Thanks!

Maar natuurlijk erg bedankt voor het meekijken!, mocht je er tegenaan lopen, waarschuw me  ;D

W.Otter

ik zoek vrij weinig op KEF maar als het voorbij komt gaat er uiteraard een belletje rinkelen. Het punt is met KEF dat ik eigenlijk niet echt bekend ben met hun model namen :P ik vind die ene KEF's zo mooi met die tweeter bovenop (net als de B&W 803/804/805)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF