De HTforummaandlijst voor Qobuz

Started by Bas Akkerman, December 31, 2012, 13:58:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wil je bijdragen aan de abonnementskosten voor Soundiiz ($36 per jaar)?

Ja, handig als ik de Qobuz-lijst in Spotify of Excel kan krijgen. Ik stuur Bas een PM.
Nee, het is wel goed zo.

Bas Akkerman

Quote from: johan d on May  5, 2013, 19:52:47
Heb er eens in rondgekeken, maar er staat eigenlijk veel te veel in (ganse albums) waardoor ik het snel op geef. Beter zou zijn een 10 tal albums te kiezen, en daaruit 3 of 4 tracks. Dat houd het overzichtelijk.
Johan, hoe zie je dat voor je om zo'n lijst te maken?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

johan d

Hoe maak je nu je selectie? Ik zou gewoon veel minder albums selecteren, en daaruit de top tracks in uw lijst zetten (als je zelf niet vertrouwd bent met het album' vraag het aan de persoon in kwestie). Ikzelf zou de lijst gebruiken om nieuwe muziek te leren kennen.

Ander idee om maandelijks 20-25 tracks door een forumlid te laten aanbrengen en dus afstappen VS huidige selectiemethode.

Eddye

Quote from: johan d on May  5, 2013, 21:37:31
Hoe maak je nu je selectie? Ik zou gewoon veel minder albums selecteren, en daaruit de top tracks in uw lijst zetten (als je zelf niet vertrouwd bent met het album' vraag het aan de persoon in kwestie). Ikzelf zou de lijst gebruiken om nieuwe muziek te leren kennen.

Ander idee om maandelijks 20-25 tracks door een forumlid te laten aanbrengen en dus afstappen VS huidige selectiemethode.
De selectie is nu het "Welke muziek luister je vandaag" topic. Alles wat daarin wordt gepost, komt in de spotify lijst (mits terug te vinden in Spotify). De lijst wordt dus gebruikt om nieuwe muziek te ontdekken.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: johan d on May  5, 2013, 21:37:31
Hoe maak je nu je selectie? Ik zou gewoon veel minder albums selecteren, en daaruit de top tracks in uw lijst zetten (als je zelf niet vertrouwd bent met het album' vraag het aan de persoon in kwestie). Ikzelf zou de lijst gebruiken om nieuwe muziek te leren kennen.

Ander idee om maandelijks 20-25 tracks door een forumlid te laten aanbrengen en dus afstappen VS huidige selectiemethode.
Quote from: Eddye on May  5, 2013, 21:44:17
De selectie is nu het "Welke muziek luister je vandaag" topic. Alles wat daarin wordt gepost, komt in de spotify lijst (mits terug te vinden in Spotify). De lijst wordt dus gebruikt om nieuwe muziek te ontdekken.
Klopt, de albums die ik in de lijst zet, komen uit dat topic. Ik wil ook zeker niet selecteren op wat ik mooi vind, dat moet men zelf doen. Anders zouden mensen alleen naar mijn smaak luisteren en dat is nu net niet de bedoeling.

Zelf luister ik de lijst en wat ik mooi vind, zet ik in de playlist "Favorieten". Die luister ik ook regelmatig en mocht ik die albums mooi blijven vinden, dan zet ik ze in de playlist "Aan te schaffen". Ook maak ik eens in de drie maanden een playlist "Kaf van het koren" waar ik de afgelopen drie Forumlijsten in zet. Daar haal ik dan de voor mij slechtste albums uit en zodoende wordt het grof geselecteerd zonder dat ik de bestaande "HTForumlijsten" aantast.

Nu klinkt het net alsof ik continu aan het samenstellen ben, maar dat valt gelukkig mee. Ik luister vooral veel en de pareltjes komen vanzelf wel bovendrijven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Nou, ik heb vanaf nu een HTForumweeklijst. Eens zien hoe jullie dat bevalt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on June  2, 2013, 15:00:00
Cool  :headbanging:
;) Het zal vast nog wel gebeuren dat ik vergeet van week te "wisselen", laat het me dan even weten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Een zomerstop, luiheid, vakantie, interessecheck. Geef het een naam, maar ik heb al een tijd geen lijsten meer aangemaakt. Ik ga op de oude, vertrouwde voet verder en laat het een maandlijst. Juni staat er in ieder geval weer op.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted Member 2

Quote from: Bas Akkerman on July 28, 2013, 19:41:47
Een zomerstop, luiheid, vakantie, interessecheck. Geef het een naam, maar ik heb al een tijd geen lijsten meer aangemaakt. Ik ga op de oude, vertrouwde voet verder en laat het een maandlijst. Juni staat er in ieder geval weer op.

Over luiheid gesproken: al 12 maanden heb ik een spotify premium Abonnement. Pas nu heb ik eens gekeken wat het is en hoe het klinkt. De Htforum maandlijst een beetje doorgespit en heb me zeer vermaakt. Mooi werk Bas. Doe je dat in je uppie of laat je je inspireren door mede-forummers?

Prachtig ook dat Maarten van Roozendaal in de lijst is opgenomen. Dit is/was iemand die relatief onbekend is en het verdient om wat meer gehoor te vinden.

Dank voor de effort die er in steekt.

Gr
Henk

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on August 15, 2013, 19:31:18
Over luiheid gesproken: al 12 maanden heb ik een spotify premium Abonnement. Pas nu heb ik eens gekeken wat het is en hoe het klinkt. De Htforum maandlijst een beetje doorgespit en heb me zeer vermaakt. Mooi werk Bas. Doe je dat in je uppie of laat je je inspireren door mede-forummers?

Prachtig ook dat Maarten van Roozendaal in de lijst is opgenomen. Dit is/was iemand die relatief onbekend is en het verdient om wat meer gehoor te vinden.

Dank voor de effort die er in steekt.

Gr
Henk
Henk, ik laat me inspireren in wat in het topic 'Welke muziek luister je vandaag?' wordt gepost. Dat wat ik kan vinden op Spotify zet ik in de lijst. Ik vind het een geweldige manier om nieuwe muziek te ontdekken en de soms matige kwaliteit boeit me dan ook niet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Quote from: Bas Akkerman on August 15, 2013, 21:30:02
Henk, ik laat me inspireren in wat in het topic 'Welke muziek luister je vandaag?' wordt gepost. Dat wat ik kan vinden op Spotify zet ik in de lijst. Ik vind het een geweldige manier om nieuwe muziek te ontdekken en de soms matige kwaliteit boeit me dan ook niet.

Het gekke is dat ik naar muziek heb geluisterd die ik al ken (Miles Davis, In a Silent Way) via de luidsprekers van de laptop en dat ik heb genoten van de muziek.......
Dezelfde muziek speelt nu via de set vanaf cd. Klinkt effe wat beter, maar dan toch.

Weer een medium er bij :wacko:

Gr
Henk

Duffel


Bas Akkerman

Quote from: Duffel on August 30, 2013, 13:55:34
Geweldig dit!  :clapping:
Goed zo! Zal hem vanavond of morgen weer even aanvullen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

daanvanduif

Dit is echt erg leuk, ontdek erg echt veel goede nieuwe muziek mee!
Corazón

Bas Akkerman

Quote from: daanvanduif on August 31, 2013, 19:17:13
Dit is echt erg leuk, ontdek erg echt veel goede nieuwe muziek mee!
Leuk he? Hoogstens wat minder voor mijn portemonnee. ;D

De nieuwe lijst van september alweer... En ik heb ook even de maandlijst van augustus in de startpost gezet, dat was ik vergeten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

pietjepc

Hallo,

Nu zou ik net de maandlijst van augustus beluisteren, maar wanneer ik op de link klik, start het wel op, maar geeft ie aan dat ik flash moet installeren. Dit inmiddels al een paar keer gedaan, maar hij blijft het aangeven. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

groet,
Pieter

Bas Akkerman

Quote from: pietjepc on September  1, 2013, 19:39:48
Hallo,

Nu zou ik net de maandlijst van augustus beluisteren, maar wanneer ik op de link klik, start het wel op, maar geeft ie aan dat ik flash moet installeren. Dit inmiddels al een paar keer gedaan, maar hij blijft het aangeven. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

groet,
Pieter
Geen idee Pieter. Werkt de link met een andere browser wel?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

pietjepc

met bijv. chrome bedoel je? Ga ik proberen...

pietjepc

Nou, het ligt idd aan de browser (IE). Met chrome floepte die er zo voor.
Bedankt voor je hulp en de lijsten!

Bas Akkerman

En oktober staat (eindelijk online).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

johan d

Quote from: Bas Akkerman on May  5, 2013, 20:08:17
Johan, hoe zie je dat voor je om zo'n lijst te maken?
If "Starred by HT members in Octobre" geen idee? Als jij die mensen volgt, kanje ook makkelijk hun starred tracks per maand bekijken en deze toevoegzn in een lijstje? Is maar een idee

Bas Akkerman

Quote from: johan d on October 21, 2013, 12:51:16
If "Starred by HT members in Octobre" geen idee? Als jij die mensen volgt, kanje ook makkelijk hun starred tracks per maand bekijken en deze toevoegzn in een lijstje? Is maar een idee
Dat zou een idee kunnen zijn... Nadeel daarvan is dat de mensen die geen Spotify hebben, maar wel albums/nummers posten niet in de lijst komen te staan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Duffel