Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

katwax

Quote from: rdebruin on October 10, 2017, 08:37:25
Zojuist de prijs binnen gehad van een stewartscherm. Zijn niet goedkoop maar als je de overzetting per jaar bekijkt valt het mee😂
Iemand een idee wat de xtreem daylight schermen kosten?
Tab 240.
Volgens mij is het minder dan 2600, maar best even Home@themovies (Werner) contacteren
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543


katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Raymond187

Quote from: Dynky on October 10, 2017, 08:06:34
je mag hier gerust komen kijken, maar 'k woon (denk ik) ook niet bij de deur  ;)
Thanks 4 the offer :)

Ik ga 21 okt naar de fappening :D van Cinedream in Belgie. Kan ik die Extrem schermen eens bekijken.

gaan er nog andere die kant op?

Quote from: rdebruin on October 10, 2017, 08:37:25
Zojuist de prijs binnen gehad van een stewartscherm. Zijn niet goedkoop maar als je de overzetting per jaar bekijkt valt het mee😂
Iemand een idee wat de xtreem daylight schermen kosten?
Tab 240.
Ligt eraan hoe lang je het scherm houdt. € 4500 voor een doek is idd een hoop centen.

Quote from: katwax on October 10, 2017, 14:36:25
Het was een TAB, ik had prijzen van vast frame in mijn hoofd :)
Ook ik wil een tap hebben.

Ben wel benieuwd naar hetscherm. Ff een weekje wachten.

Dirk

welke breedte wil je gaan kijken?

ik wou eerst ook een Xtrem tab tensioned kopen, maar na uitgebreid overleg met de Laurent Fernandez (één van de eigenaars van Xtrem Screen) ben ik voor een "Dynamic black contour" gegaan, wat zoveel betekent dat je geen zwarte omranding en zwarte blackdrop hebt, maar één volledig donkergrijze folie waarop je projecteert zo groot of in welke beeldverhouding je maar wil.

ik heb hier een schermbreedte hangen van 2m43 ('k projecteer op +-2m35, dus slechts enkele cm aan beide zijkanten laat ik als "randje") en op die breedte is tab-tensioned echt nergens voor nodig, dat bespaarde geld kan je dan iig in wat anders steken ;)

fwiw; ik kocht mijn scherm ruim voordat Werner ermee aan de gang ging (april 2015), dus nu kan je idd met eigen ogen eens goed bekijken wat er allemaal kan bij Cinedream en daar je keuze bepalen :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raymond187

Thx 4 the info Dynky.

Ik heb nu 230cm, en ga zeker niet kleiner. We zitten er 5m vanaf. En de PJ hangt 3.7m van het doek af. Op zich een fijne kijk afstand en scherm breedte, maar zou stiekem wel naar 120"willen. Maar met het lichtinval wat we hebben, is dat misschien niet zo wijs.

Maar moet wel op zoek gaan naar een zwartdoek, want mijn vrouw vertelde va nde week dat ze de achterwand wilt schilderen...ik zeg ok..hij is nu donkergrijs, en het wordt dan ZWART :D
Nee niet dus, soort zeegroen oid  :nopompom:

Quoteben ik voor een "Dynamic black contour" gegaan
Is dat wel het zelfde materiaal als de daylight? Dit ivm met testen op de fappening.

Is Vik ook van Cinedream?

Dirk

Quote from: Raymond187 on October 12, 2017, 06:53:23
Is dat wel het zelfde materiaal als de daylight? Dit ivm met testen op de fappening.
yep, kijk hier maar ff  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

  hier zie je de dynamic black contour ff goed "uitgelegd"
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raymond187

Thanks. Ben wel benieuwd wat het verschil is. Woon je ver van Amersfoort vandaag? Dkny

Dirk

vandaag net zo ver als gisteren volgens mij
woonplaats staat in m'n profiel ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raymond187


Richard70…

Quote from: Dynky on October 12, 2017, 08:14:06
  hier zie je de dynamic black contour ff goed "uitgelegd"

Dat zie er idd top uit, gaat dit net zo ver als een masking screen of zie je toch nog iets ?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Raymond187

Quote from: Dynky on October 12, 2017, 08:14:06
  hier zie je de dynamic black contour ff goed "uitgelegd"
Heb jij ook de lengte van het doek kunnen aanpassen?

Dirk

lengte is vrij te kiezen bij bestelling, hier bij mij is die dus afgestemd op de hoogte waarop ik de onderkant vh scherm wou hebben hangen
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raymond187

Kijk, dat wilde ik graag lezen :)

Ga je ook naar the fappening ?

Dirk

nope, geen zin om me te verlekkeren aan PJ's die ik me momenteel toch niet kan/wil veroorloven, geniet hier nog wel even van m'n "oude" RS46  ;)
àls ik een stap wil maken zal het binnen ten vroegste een jaar of 2 à 3 misschien naar een"nieuwe" (= jonge 2dehands) laser PJ zijn, maar 'k ben nu nog perfect gelukkig met m'n dagelijks plaatje
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raymond187

Ahaa, makes sense.
Vind ook wel leuk om andere forumleden te ontmoeten.

Vandaag 2 maanden geleden ben ik begonnen bij me nieuwe werkgever. Ik ben weggegaan, omdat ik me dood verveelde bij mijn vorige WG. Ik word nu verhuurd als service delivery manager voor een van de grotere banken van NL, en ik moet een team samenstellen van ong. 15 man.

Er waren er al 4 begonnen, maar moest er vorige week helaas 1 weer laten gaan na 4 dagen. Vond ik vrij lastig, maar zakelijk gezien kon ik niet anders. Hij was op de eerste dag al zijn ongenoegen aan het uiten over zijn werkzaamheden, en vrowg op zijn eerste dag al, an me of hij eerder naar huis kon, omdat hij dan de trein op tijd kan nemen.... :wacko: dat was om 16:00...zucht. ACh die heb je er ook soms bij.

En vandaag staan er 6 nieuwe collega's op de stoep en woensdag nog 1 en afgelopen vrijdag heb ik de laatste aangenomen. Dus op 1 december ben ik compleet  :pompom:

Dus voor mij eindelijk een flinke uitdaging.

En werken met ITers blijf ik heerlijk vinden, nog steeds na 20 jaar.

Maikel_audionerd

Super om te horen Ray!! Een enerverende job is zo belangrijk omdat je dat de meeste uren van je leven doet. Mijn allereerste job verdiende heel goed, super arbeidsvoorwaarden maar zo ongelofelijk saaaaaaai dat ik na een half jaar zelf het contract heb ongezegd.
Erg veel plezier en succes gewenst met je nieuwe uitdaging. Je kan weer lekker veel leren zo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

denoontje

Goed om te horen ray. Ging ging jij zaterdag of zondag? Ik wellicht zondag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymond187


denoontje

Jammer, ga zondag


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymond187

Quote from: Maikel_audionerd on October 20, 2017, 05:02:20
Super om te horen Ray!! Een enerverende job is zo belangrijk omdat je dat de meeste uren van je leven doet. Mijn allereerste job verdiende heel goed, super arbeidsvoorwaarden maar zo ongelofelijk saaaaaaai dat ik na een half jaar zelf het contract heb ongezegd.
Erg veel plezier en succes gewenst met je nieuwe uitdaging. Je kan weer lekker veel leren zo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Thanks.

Vermaak me super. Iets van scratch opbouwen is gewoon GAAF.
Maar morgen eerst kieken voor een nieuw scherm

Maikel_audionerd

Quote from: Raymond187 on October 20, 2017, 21:11:13
Thanks.

Vermaak me super. Iets van scratch opbouwen is gewoon GAAF.
Maar morgen eerst kieken voor een nieuw scherm
Zeker [emoji6]
Veel plezier vandaag. Ben benieuwd waar de keus op valt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Raymond187

Quote from: Maikel_audionerd on October 21, 2017, 04:08:05
Zeker [emoji6]
Veel plezier vandaag. Ben benieuwd waar de keus op valt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
De extreme daylight contour 2.0 en 250 breed. Heb een offerte opgevraagd, want deze hebben ze niet in de prijslijst staan. Zal  rond de 3600 zijn denk ik. Als dat zo is wil ik de black diamond eerst zien, want die is niet gek veel hoger in de prijs. Als die nog een stuk mooier is dan weet ik het wel.

Maikel_audionerd

Quote from: Raymond187 on October 21, 2017, 14:32:33
De extreme daylight contour 2.0 en 250 breed. Heb een offerte opgevraagd, want deze hebben ze niet in de prijslijst staan. Zal  rond de 3600 zijn denk ik. Als dat zo is wil ik de black diamond eerst zien, want die is niet gek veel hoger in de prijs. Als die nog een stuk mooier is dan weet ik het wel.
Sodeju zeg, das best een hoop centen hoewel ik begrijp hoeveel winst er zit in een erg goed scherm.


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0