Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Raymond187


Maikel_audionerd

Quote from: Raymond187 on March 13, 2017, 12:50:03
PPFFFF

Gisteravond terug gekomen van een SUPER fijne vakantie. 4 weken in Thailand geweest met het gezin  :inlove:

We zijn daar nu 5 x geweest in de afgelopen 10 jaar, en het blijft zo geweldig.
Kan ik me helemaal voorstellen  ;)
Lekker weer opgeladen  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Raymond187

Flink opgeladen idd. 2 weken zeer relax gedaan. Knap je van op.

Van film kijken is. Iet veel van gekomen. Lag 15 min later te slapen op de bank hahahaha.

Jetlag.. 6 uur verschil merk je wel. En de kleine man zijn tandjes komen door en is snot verkouden. Korte nachten erbij als cadeau  :pompom:

denoontje


BMWX6M

Ik vertrek over 3 weken voor een reisje Thailand en Myanmar... ( Ook reeds 4de keer )

Zie er al naar uit... 6 dagen liveaboard duiken Burma.
Samsung 65" LED TV UE65KS7000, Himedia Q5 Pro, Panasonic DMP-BDT460 blu-ray, Marantz SR5010, Sub Quadral Qube 10 active, 2x Dali Zensor 5, Dali Zensor Vocal, 2x Dali Zensor pico front high en 2x art sound inbouw surround achter.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159775.0

Raymond187

Quote from: denoontje on March 14, 2017, 19:27:54
nice welcome back
merci :)

Quote from: BMWX6M on March 15, 2017, 11:08:01
Ik vertrek over 3 weken voor een reisje Thailand en Myanmar... ( Ook reeds 4de keer )

Zie er al naar uit... 6 dagen liveaboard duiken Burma.
Lekker. Live aboard is voor ons niet te doen ivm de kids.

Ik heb wel weer gedoken uiteraard. En ik vind de Andamansea erg mooi om te duiken.

Raymond187

Als je een kleien maand op vakantie bent geweest, dan staan er allemaal leuke films te wachten :D

De NAS is bezig geweest.

Allied
Doctor strange
Hacksaw ridge
Passengers
Fantastic beast

En zag net Underworld Bloodwars staan. Uiteraard alemaal DTS HD  :popcorn:

Ben bijna van me jetlag af, dus lig niet meer te slapen op de bank om 21:30 hehehe.

RalphH

Je hebt nog wat te doen, enjoy.
Vergeet deepwater horizon niet trouwens. It will shake the room  ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Al gezien voor de vakantie.

Vrijdag hier met me maten john wick 2 kijken.

LuPo

Quote from: Raymond187 on March 19, 2017, 21:06:57
Al gezien voor de vakantie.

Vrijdag hier met me maten john wick 2 kijken.

Die lijkt me vet! Is ie al beschikbaar in DTS HD?

Raymond187


LuPo


Maikel_audionerd

Quote from: LuPo on March 20, 2017, 10:08:31
Dùh. Hoe kan ik het ook vragen :D
Haha nice, ook even checken
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Raymond187


Frido

Quote from: Raymond187 on March 17, 2017, 14:23:10
Als je een kleien maand op vakantie bent geweest, dan staan er allemaal leuke films te wachten :D

De NAS is bezig geweest.

Allied
Doctor strange
Hacksaw ridge
Passengers
Fantastic beast

En zag net Underworld Bloodwars staan. Uiteraard alemaal DTS HD  :popcorn:

Ben bijna van me jetlag af, dus lig niet meer te slapen op de bank om 21:30 hehehe.

Vraagje, hoe heb jij dat geregeld dat je NAS die films download? Ik ken de juist package ervoor enzo maar hoe laat je de NAS weten welke films hij wel en niet moet downloaden? Of heb je dat op je vakantie handmatig gedaan via een laptop of iets dergelijks? Zo niet, hoe weet de NAS dan wat goede films zijn en/of welke films jij goed vind?

Raymond187

Avond dat ik thuis kwam heb ik de DL handmatig aangezet. Tijdens de vakantie gene pc of laptop aangeraakt. Heerlijk  :headbanging:

Remote gebruik ik OpenVPN

Raymond187

Iemand een advies waar ik het beste naar onderstaande PJs kan kijken?

Epson 9300, Sony 65, jvc X5000.

Wil naar een van deze gaan upgraden.

Frido

Quote from: Raymond187 on March 21, 2017, 19:20:39
Avond dat ik thuis kwam heb ik de DL handmatig aangezet. Tijdens de vakantie gene pc of laptop aangeraakt. Heerlijk  :headbanging:

Remote gebruik ik OpenVPN

Ow oke, handmatig dus. Dacht dat je dat via remote deed op je vakantie. Maar geef je groot gelijk, op vakantie geen pc of laptop.
De films speel je af via je de Oppo 103?

Raymond187

Oppo heb ik verkocht. Streamen vanaf een blu ray speler met restricties schiet niet op.

Ik heb een HTPC met Kodi.

Frido

#2969
Quote from: Raymond187 on March 22, 2017, 10:35:35
Oppo heb ik verkocht. Streamen vanaf een blu ray speler met restricties schiet niet op.

Ik heb een HTPC met Kodi.

Mmmm daar heb je wel een punt. Je moet dan alleen even je "intro" update want op P1 staat nog dat je een Oppo heb  :smile:

Ok, een HTPC met Kodi.
Waarom niet de voor de simple versie gekozen, RPI2 of 3 met Kodi erop?

Raymond187

Ach...staat lekker interessant een Oppo in je topic  :pompom:

Ik had nog een vlotte PC staan dus die omgebouwd tot HTPC, maar zit te wachten met een goeie MP met Kodi erop.

RalphH

En PI bitstreamt geen HD audio ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

*lief dagboek*

Ben al een tijdje aan het oriënteren voor een leuke visuals upgrade, omdat het kijken op de PJ enorm veel toegevoegde waarde heeft tov een film op de tv kijken.

Had iets voor mezelf iets van max 6k in gedachten voor een PJ en een ander scherm. Veel lezen en dacht mooi dat gaat lukken en gebeuren vlak voor de herfst.

En dan.

3 weken geleden is het huis van de buren verkocht binnen 24 uur boven de vraagprijs  :blink: Ons huis is beter gelegen. Groenstrook langs ons huis ipv een ander huis, ruimere tuin en al een en ander verbeterd aan het huis. Taxatie waarde is 70k boven onze hypotheek.

Denk mooi dan kunnen we eindelijk verkopen en vrijstaand gaan wonen, want we willen ruimer wonen en een grotere tuin. Zitten nu in een 1-3 kap op de hoek. Dan ga je op funda kijken wat de vraagprijzen zijn voor een dergelijk huis. Tja.. logisch die huizen zijn ook fors duurder geworden.

Gaan rekenen en kijken wat we willen en kunnen betalen. Iets wat we 9 jaar geleden niet hebben gedaan helaas  :nopompom: Nu we ouder zijn en kids hebben, ben je verplicht om alles goed uit te zoeken.

Resultaat is dat we 150k extra moeten lenen ( Anders gaan we bijna niks vooruit qua woning), wat betekend dat onze netto hypotheek maandlasten verdubbelen.

Vinden wij erg veel.

Ons huis is 150m2, waarvan de zolder ~50m2 is, wat nu gebruikt wordt als opslag voor alle rommel, en de 3 katten die daar naar toe moeten als we gaan slapen. En de tuin dan, die is maar 70m2.

Aangezien de groenstrook geen bestemming heeft behalve dat er gras groeit, en door enkele *PIEP- honden eigenaren wordt gebruikt als strontstrook. Hebben wij een verzoek ingediend bij de gemeente om een deel te kopen.

Er staat nu een aanvraag open voor 60m2. Daarmee wordt de tuin 2m verbreed x 10m. Dus een lekkere 20m2 ruimere tuin. De schuur wordt dan ook 10m2 ruimer en de oprit ook 2m breder, waardoor er 2 auto's naast elkaar kunnen staan ipv achter elkaar.

Dat alles bij elkaar vergoot zeker het buiten wooncomfort en de waarde van het huis. Hopelijk keurt de gemeente de aanschaf goed. Nog uiterlijk 1.5 week wachten op reactie.

Zolder gaan we helaas niet verbouwen tot HT... :boehoeeee: Dit gaat de master bedroom worden en met een scheidingswand met daar achter een washok en opberghok. ~20m2 + vliering 5m2. Daar moete nwe dus een hoop in kwijt kunnen.

De slaapkamer krijg een dakkapel van 4.5m, en vanwege de hoogte van zolder 4.5m gaan we een verhoging maken wat het slaap gedeelte gaat worden.
Zoiets


De kamer wordt rustiek, dus de balken die gebruikt worden komen in het zicht en worden dan geverfd, alsof het oude boerderij balken zijn. De scheidings wand naar de washok krijgt een mooie schuif barn deur .



Met bovenstaande plannen, hebben wij geen behoefte om te gaan verhuizen, EN niet geheel onbelangrijk. Deze kosten zijn beduidend lager dan een ander huis kopen.

Betekend wel dat de centen die gereserveerd  waren voor me hobby hiervoor gebruikt gaan worden, dus de HT upgrades staan on hold tot 2018.

Fingers crossed en hopen dat de gemeente niet moeilijk doet.

Helaas geen HT upgrade plannen, maar toch :pompom:

Einde *lief dagboek* :D


LuPo

Mooie plannen Raymond. Jullie huis ziet er toch ook super nieuw en mooi uit :thumbs-up:. Lekker blijven genieten..

RalphH

Wat een fijn dagboek heb jij zeg ;D

Mooie plannen, ff geduld met ht'en maar je huis helemaal naar de zin is net zo mooi.
Duimen voor de grond.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer