Van HT naar een goede stereo set advies gevraagd

Gestart door Lazybird, december 31, 2012, 10:58:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lazybird

Beste Forum leden ik ben op zoek naar een stereo versterker of losse combi voor eind voor mijn B&W 804D. Aanleiding is dat ik toch iets meer uit mijn speakers wil halen dan ik op dit moment doe met mijn Primare SP32 HD en A 30.7. Ik kijk een film per week maar luister dagelijks muziek. Dus besloten terug te keren naar stereo

Als bron gebruik ik de Linn Akurate DS en de OPPO 95 aangesloten op een Synolgy nas met Twonky.

Ik gebruik de onderstaande  tracklist om muziek pr/eind te testen.

Op dit moment heb ik te leen de Array B10 en 2 X M10
Een aantal dingen die bij deze combinatie mijn persoonlijk opvallen
Het laag is super strak, veel micro details in het hoog zonder scherp te worden.
De muziek vloeit van de speakers het lijkt wel of de set niet aanwezig is in positieve zin. Er zit meer emotie in de muziek en dat miste ik een beetje bij de primare.

Gisteren heb ik genoegen gehad om de volgende apparatuur te mogen beluistern. Als bron Akurate DS en B&W 804D

Moon 700I: zet een heel vloeiend plaatje neer, super laidback, mooi ruimtelijk beeld. Mist wel attack
Moon 350: 2x mono Moon 400M in your face, beetje teveel van het goede, wel super veel controle, goede attack. Geluid meer links/ rechts
Pass Labs XP-10 2 x Moon 400M, warmer middengebied,  beter ruimtelijk controle bljift.
Spectral DMCSS15 en 2X Moon 400M, zet een zeer fraai plaatje neer. Muziek zeer vloeiend, ruimtelijk, helder. Prachtig maar wel een ander prijskaartje
Ik ga nog de CP 800 beluisteren met CA 2300 beluisteren

Wat ik verwacht van een set. Mooi ruimtelijk beeld (goede plaatsing instrumenten), helder zonder scherp te worden, licht gekleurd midden gebied, niet donker. Super strak laag (absoluut niet boomerig) Natuurlijke weergave stemmen)

Ik ben niet goed in omschrijven hoe ik muziek wil ervaren maar ik hoop dat jullie er garen van kunnen spinnen.

Hebben jullie nog adviezen voor mij?.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

high-q

Volgmodus is aan.
Ik ben erg benieuwd naar de adviezen, waar je uiteindelijk voor gaat kiezen en natuurlijk waarom.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

frank2

Misschien een Plinius 9200. Klinkt erg mooi. Hoe hij klinkt op een B&W weet ik niet. Te koop bij mijn dealer in enschede
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

eric_audio

#3
"Wat ik verwacht van een set. Mooi ruimtelijk beeld (goede plaatsing instrumenten), helder zonder scherp te worden, licht gekleurd midden gebied, niet donker. Super strak laag (absoluut niet boomerig) Natuurlijke weergave stemmen)"

Afgezien van het licht gekleurde middengebied, voldoet Spectral goed aan dit beeld denk ik. Maar inderdaad niet goedkoop. Wat je volgens mij ook aan je lijstje zou moeten toevoegen is Chord Electronics. Ik draai al jaren met veel plezier met de combi Chord en B&W, echt een match made in heaven. Alleen weet ik niet zo goed hoe het momenteel met de verkrijgbaarheid van dit merk in NL gesteld is. En daarnaast zal Classe ongetwijfeld ook heel goed matchen, ze komen immers uit dezelfde stal.

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Lazybird

@frank2 plinus lijkt me een zeer interessant merk neem ik zeker mee. Enschede is ver fietsen ondanks dat ik gratis rijd  :D

@Eric_audio Chord combineerd volgens mij heel goed met B&W (ik las dat het merk het mechanisch af en toe laat weten) (is natuurlijk niet gezegd dat dit altijd het geval is) bij http://www.hollandlink.nl/hifi/ is chord nog steedts goed te koop :). ik vraag me alleen af of dit de meest recente modellen zijn.
Bijvoorbeeld CHORD CPA 3000 plus CHORD SPM-1050 4L lijkt mij persoonlijk een mooie combi
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

eric_audio

Volgens mij zijn de versterkers die bij Hollandlink te koop staan de meest recente modellen, maar je kan natuurlijk altijd even kijken bij Chord zelf. De SPM 1050 moet volgens mij heel mooi combineren met jouw speakers. Je zou ook de CPM-3350 geintegreerd kunnen nemen. Daar zit in principe dezelfde eindversterker in, en dat is een goedkopere oplossing dan een gescheiden voor- en eindversterker. Van mechanische problemen met Chord heb ik niet eerder gehoord, maar het kan natuurlijk...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

katwax

Volgens mij heeft Fanny van dit forum nog de Chord SPM 1200E eindversterker te koop staan. Dan moet je natuurlijk nog een goede voorversterker vinden.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

eric_audio

Als die nog te koop staat een nobrainer eigenlijk.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

vanzomereng

The sky is the limit  :butbut:

Mij lijkt het belangrijk om te weten wat je budget is, wil je nieuw en/of 2e-hands  :dontgetit:

Verder zal je (m.i.z.) met de aanschaf ook rekening houden, dat alles qua aanschaf e.d een beetje in verhouding staat
met de aanschrijfprijs en kwaliteiten van je speakers en overige componenten.

Straks wordt er voor bedragen, die het veelvuldigen kosten van je B&W, dure Krells, Mark Levinson
en/of ander "overkill-Amps" in huis gehaald en kan je over een aantal maanden een topic openen,
welke duurdere speakers je nu moet aanschaffen om het maximale uit versterker te halen  ;D

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Lazybird

@Vanzomereng het budget is rond 10k/12K.

Mijn huidige luidsprekers daar ben ik erg tevreden over, dus ga ik niet vervangen en eerlijk gezegd kan ik ook niet groter kwijt dus dat probleem is direct opgelost. Ik heb met mezelf ook afgesproken na deze upgrade de eerste 2 a 3 jaar niets te veranderen of te vervangen.

De huidige leen Array set is ook veel duurder dan de speakers maar het klinkt wel verdomd goed :).

Ik denk dat het mijn Linn Akurate DS/1 als bron de rest redelijk in balans is het kan altijd beter maar het hoeft niet beter. (man moet iets te dromen blijven hebben)

Nieuw of tweede hands maakt niet zoveel uit, ik kan wel een mooie inruil prijs krijgen op mijn huidige set en een forum lid denkt er misschien over om mijn set over te nemen. Dus wat dat betreft houd ik mijn opties open.

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vanzomereng

Citaat van: Lazybird op december 31, 2012, 14:53:46
@Vanzomereng het budget is rond 10k/12K.
Vind ik zelf zeer stevig aan de prijs voor luidsprekers die nieuw 7.000 euro p/paar kosten.

Ik zou zelf eerst gewoon wat diverse geintegreerde versterkers in de prijsklasse van ca. 2.500 tot 4.500 euro
proberen en wellicht wordt je aangenaam verrast.   Je kunt altijd nog verder shoppen als het tegenvalt
- Nad M2 of M3
- Marantz PM11S2 of S3
- Music Fidelity M6I of M6 500I
- Unison Rerearch Unico100
- etc...
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Huub-13

Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

vanzomereng

#13
Citaat van: Huub-13 op december 31, 2012, 16:14:03
Voor de helft van je budget: de ACCUPHASE E-460

Zie:  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129340.0

Lijkt me ook een goede optie, niet alleen klankmatig top maar ook qua bouwkwaliteit gemaakt
om een heel leven mee te gaan.....  :inlove:

Verder kan je ook in de marksectie hier kijken staat nog een geintr.Mark levinson versterker en verder een Mark Levinson eindbak
en o.a deze classe eindversterker (eventueel combineren met een mooie buizenvoorversterker
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=125396.msg2235675#msg2235675
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Lazybird

@vanzomereng, Bedankt voor de tips.  :clapping:

@Huub-13 mag ik vragen waarom je hem weg doet de Accuphase? en hoe zou je de sound omschrijven.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

eric_audio

Citaat van: Lazybird op december 31, 2012, 12:58:56
Bijvoorbeeld CHORD CPA 3000 plus CHORD SPM-1050 4L lijkt mij persoonlijk een mooie combi

Hier een leuke review van de SPM-1050 in the Absolute Sound: http://www.theabsolutesound.com/articles/chord-spm-1050-stereo-power-amp-tas-196-1/
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Lazybird

@Eric_audio, zal eens kijken of ik ergens een demo kan krijgen, thanks voor de info
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Deleted member

Met jouw budget: Devialet D-Premier! :) Best verkochte high-end versterker van 2012 met geintegreerde streaming. Kun je de Akurate ook inruilen, want speelt op 't niveau van de Klimax.

Streamz

Citaat van: Lazybird op december 31, 2012, 10:58:21
Wat ik verwacht van een set. Mooi ruimtelijk beeld (goede plaatsing instrumenten), helder zonder scherp te worden, licht gekleurd midden gebied, niet donker. Super strak laag (absoluut niet boomerig) Natuurlijke weergave stemmen)


Lijkt erop dat je bij Studio Wilbert bent wezen luisteren?

Ben geen fan van de B&Ws zeg ik maar vast even. Vooral als het moeilijk wordt, bij complexe rock bijvoorbeeld, worden ze soft, ze missen definitie. Dat ruimtelijke beeld, met goede plaatsing is ook al geen hele sterke kant van ze, je zoekt dus iets wat je luidsprekers je niet in hoge mate gaan geven. Verder wel een likeable sound.

Vwb je overige eisen, je zou eens naar Norma Design kunnen kijken. Strak laag, goede definitie, zeker niet donker. Helder zelfs. Zou goed kunnen combineren. En de AudioResearch DSi200. Levert voldoende vermogen om het laag van je B&Ws onder controle te houden.

eric_audio

Citaat van: Antoine op januari  1, 2013, 16:04:34
Met jouw budget: Devialet D-Premier! :) Best verkochte high-end versterker van 2012 met geintegreerde streaming. Kun je de Akurate ook inruilen, want speelt op 't niveau van de Klimax.

Als het matcht met de rest van de set (of het kan vervangen), inderdaad een gouden tip. Ook nog eens heel flexibel en upgradable, en het ziet er mooi uit (vind ik). Onlangs een demo gehoord op Marten Django speakers, en ik was onder de indruk. Revolutionair product!
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

vanzomereng

#20
Citaat van: Streamz op januari  1, 2013, 16:38:24
Ben geen fan van de B&Ws zeg ik maar vast even. Vooral als het moeilijk wordt, bij complexe rock bijvoorbeeld, worden ze soft, ze missen definitie. Dat ruimtelijke beeld, met goede plaatsing is ook al geen hele sterke kant van ze, je zoekt dus iets wat je luidsprekers je niet in hoge mate gaan geven. Verder wel een likeable sound.
- en dit is gebaseerd op 1 of 2 of 3 of zeer vele gedane luisterervaringen met B&W in goede optimale condties ?
- welke type heb je gehoord ?
- vindt je dit ook van hun nieuwste 800-series   :butbut:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Er staat op hifi.nl in de 2e-hands marktsectie een "Pass Labs INT-150"
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Streamz

Vanzomereng, zie mijn luisterervaring van 6 mei dit jaar.
Ja, de 803. Ja, de nieuwe serie, ik heb geen interesse in oud spul. En ja, lang genoeg voor een oordeel. Bij een dealer dus, niet ergens thuis. En bij een dealer die wat langer en intensiever met dit merk omgaat. Een dealer die mij wat wilde verkopen, dus ik kan er vanuit gaan dat ze hun best hebben gedaan de spullen goed op te stellen. In een ruimte met akoestische aanpassingen.
Ik kan er dus wel iets zinnigs over zeggen lijkt me.

Nu heb ik toevallig ook de Pass INT150 gehoord. En ben ik op mijn beurt nieuwsgierig waarom je juist deze versterker noemt. Topicstarter wil juist een heldere versterker. Niet donker, wat juist de Pass wel degelijk is.

Heb jij deze ooit wel eens beluisterd?

Lazybird

@Antione, bedankt voor de tip.

@Streamz, inderdaad bij Wilbert wezen luisteren, uitstekend geholpen. Was er nog nooit geweest, goed kundig personeel.  :clapping: :clapping:
Erg goed geholpen!! de combi Spectral/ Moon was echt heel fraai.

Ik was ook geen fan van B&W tot ik de 804 hoorde toen was ik direct verkocht. Dus de B&W's blijven ik vindt de sound goed en qua akoestiek past het prima in mijn huis.

@vanzomereng de pass labs combi XP-10 en 150.5 werd mij inderdaad afgeraden omdat die te donker zou zijn voor mijn smaak.

Mijn short list op dit moment is de
Array B10 2 X M10
Spectral DMCSS15 pre /  moon eind 2 x 400M

En dan moet ik inderdaad nog wat dingen gaan beluisteren.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Streamz

Wel zelf blijven luisteren en kritisch zijn. De Spectral / Moon combi is een favoriet van Wilbert (werd mij ook aangeraden, terwijl ik heel andere wensen heb dan jij). Wellicht is het wat voor je, wellicht zijn er betere opties.

Bekijk zeker eens de opties die ik je heb aangedragen. Ben zelf ook bezig met nieuwe versterking, in dezelfde prijsklasse als jij. Alleen dus met andere wensen qua sound.