CD-i Wie heeft hem nog?

Started by Worstebrood, December 29, 2012, 21:59:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Worstebrood

Voor €2 in de na-kerst dump bij de lokale kringloop winkel (mét video module!). 8)
Een Philips CD-i 450.

Wie heeft hem nog? En heeft iemand nog schijfjes?
Ik heb zelf nog een gaar schijfje van 2 unlimited liggen, en een paar Video-CD schijfjes.
De kwaliteit is vergeleken met de huidige standaard natuurlijk bagger, maar beter dan de gemiddelde VHS band.  :D
Live Long and Prosper
Beeld: Samsung 55Q95, 46ES8000.
7.1.2 Setup: Marantz SR6011, CD 5005, Sony UBP x800Mk2, Technics SL-10
Speakers: MA RS-6, R360, Kef Cresta Center, 6xHTS 2001.
5.1 Setup: Denon AVR-3805, POA-T2, DVD-2910. Draaitafel: Pro-ject Debut III, Technics SL-j2/SL-L3, CD: TEAC CD-Z5000, Oppo BDP-93, LD: Pioneer, DVL-909, Sony SP-90es, MD: Sony MDS-JD 930, Tape: Denon DRS-810, Yamaha KX-800, Speakers: B&W DM683, KEF Cresta rear, Reference M100 center, Klipsch KSW-10s.

Nosferatu

Ik heb nog steeds een paar VCD's liggen. Dat was, voor die tijd, best goeie beeldkwaliteit.  :P
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

luuk

Ik heb ook nog zo'n ding liggen met een tas vol met spelletjes. Kon ik toen overkopen van iemand die dozen vol had van die spelletjes. Heb ze alleen nog nooit gespeeld eigenlijk. Is ook weer achterhaald he. Ook de nodige concerten en films op cdi. Vanwege de beperkte ruimte op de plaatjes zijn de films vaak over 2 plaatjes verdeeld.
Ik zag op Ebay dat de spellen  van Zelda nog grof geld opbrengen. Vragen ze zo nog 100 euro of meer voor. Volgens mij heb ik die ook nog in die tas zitten  ;D Ik zal eens een keer gaan kijken.
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

marcbons

Begin van het jaar proberen te verkopen op marktplaats maar is niet gelukt. Heb het maar aan de rd4 gegeven.

Ik heb nog wel de filmen ergens liggen.

Was idd leuk indertijd. Maar ben daarna op laserdisc overgegaan voor de filmen alleen dat is het ook mee afgelopen toen dvd eraan kwam.

BarcoCRT

Quote from: marcbons on December 30, 2012, 19:43:12Was idd leuk indertijd. Maar ben daarna op laserdisc overgegaan voor de filmen alleen dat is het ook mee afgelopen toen dvd eraan kwam.
En dan te bedenken dat de CD-i de opvolger was van LD  :clapping:
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

jantje112

Je kunt die video cd's zelf branden :) kun je Avatar op je CDI kijken :)

donaldk

En dan waren er nog de demo modellen met Vision 1250.


MaxxMark

Ik had ooit StarTrek:Generations op een VCD liggen. Ik stond er toen toch erg versteld van dat die kwaliteit beter was dan de VCD's die in die tijd in het illegale circuit de ronde deden.

Daarnaast hadden ze op school "lingo" voor de CD-I met François Boulanger (schrijf je dat zo?) dat was vrij tenenkrommend :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com


marcbons

Quote from: BarcoCRT on December 30, 2012, 19:48:14
En dan te bedenken dat de CD-i de opvolger was van LD  :clapping:

Het film aanbod op ld was groter. Ik had ze toen ook in dezelfde periode aangeschaft. Was vooral blij toen met de starwars special uitvoerin op ld.

Kjelt

#10
Quote from: BarcoCRT on December 30, 2012, 19:48:14
En dan te bedenken dat de CD-i de opvolger was van LD  :clapping:
Nou, ik had destijds ook een laserdisc speler en een collega kocht toen de CI-i en was helemaal enthousiast. Dus ik had hoge verwachtingen en ging een avond met hem "Clear and Present Danger" kijken. Wat een bagger vond ik het toen vanwege alle blocking artifacten van de MPEG1 encodering en het veels te kleine formaat schijfje. De film stond geloof ik op twee cd's van 700MB.
Kortom ik was blij dat ik mijn laserdisc speler had.
Wat wel leuk was aan CD-i destijds waren de interactieve schijfjes, dat was echt nieuw tov laserdisc.
Alhoewel... een kennis van me ook zijn complete laserdisc service manual op een laserdisc had staan. Dit was zo'n beetje de eerste voorganger van de pdf maar dan ook nog met moving video om te kunnen zien hoe je bepaalde handelingen moest verrichten. En als je je nog de arcade games herrinnert met laserdisc (Dragon's Lair en Firefox (die Firefox arcade disc  heb ik nog ergens trouwens  :D ) dan was het wel mogelijk alleen is het nooit commercieel beschikbaar gemaakt.

donaldk

Beeldplaat was juist het originele interactieve optical disc formaat, al ongeveer tien jaar voor de commerciele introductie van CD-i.

chaka

CD-i dan denk ik enkel aan Mad Dog McCree. Het spel had zelf een geweer waar niet  mee te mikken viel (nog erger als bij de wii)
Films (buiten een paar demo's) heb ik er nooit op gekeken

Heb hem al lang niet meer.
under construction

Kjelt

Quote from: chaka on January  1, 2013, 22:41:31
CD-i dan denk ik enkel aan Mad Dog McCree. Het spel had zelf een geweer waar niet  mee te mikken viel (nog erger als bij de wii)
Ken dat probleem, je had een ouderwetse 50Hz CRT tv nodig en in die tijd kwamen de eerste 100Hz of hogere tv;s uit, dat werkte dus niet.

THX-UltraII

Quote from: BarcoCRT on December 30, 2012, 19:48:14
En dan te bedenken dat de CD-i de opvolger was van LD  :clapping:
echt VOLLEDIG off-topic aangezien je PM box vol is en ik je geen PM kan sturen Reinier:
Zou jij eens naar mijn topic willen kijken en je oordeel over mijn vragen kunnen vellen? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129633.0

eddy135

Leuk! :smile:
Voor schijfjes ben je ook aangewezen op de kringloop.
Hier staan hele rijen op 't moment...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Rowdy

Heb sinds september 1993 een Philips CD-i 220/39 met een CDM-9 loopwerk.

Heb voor een aantal jaren terug een nieuwe snaar ingedaan, omdat de lade niet open cq. dicht wou. Op dit moment werkt het geheugenopslag niet. Als je hem uit zet is alles wat in het geheugen was opgeslagen verwijderd. Moet nog een keer nakijken.

Mijn 3-jarige dochter maakt soms gebruik van de CD-i speler. Via MP heb ik een aantal CD-i software zoals Tim & Beer voor haar kunnen aanschaffen. Ze maakt gebruik van de trackerball, ook via MP aangeschaft.

Melbury

QuoteHier staan hele rijen op 't moment...

Ik wist niet dat die schijfjes nog zo gewild zijn..hele rijen voor de deur  ;)

eddy135

C :inlove:
Quote from: Melbury on January  3, 2013, 15:25:02
Ik wist niet dat die schijfjes nog zo gewild zijn..hele rijen voor de deur  ;)

Ach man, wordt gewoon om gevochten...
Schaarste he?    :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN