3d op een standaard tv of projector

Started by eduard, December 21, 2012, 11:47:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

Er zijn al een tijdje diverse toverdoosjes tekoop waarmee je van een 2d tv of projector een 3d device maakt.
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben. Ik kom deze doosjes tegen voor onder de 100 euro soms zelfs met 4 brillen.

Ik kom oa een doosjes van koning 2d to 3d tegen enig idee of dit nog een beetje werkt op bijvoorbeeld een epson 5500?

http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss_1?url=search-alias%3Daps&field-keywords=2d%20to%203d

Eduard

eduard

Heeft er dan niemand hier ervaring met dit soort toverdoosjes?

konijntje

Kan me bijna niet voorstellen dat dit net zo goed werkt als ingebouwde 3D. heeft toch ook te maken met hoeveel HZ je paneel kan weergeven?

Perely2005

Beste vriend
Ik geloof niet in deze toverdoosjes, ik weet wel dat je van 2D naar 3D kan converteren op de goedkope oplossing door te converteren met rood/ blauw beelden, ik denk dat, dat het doosje doet.....

Gr
Hebert

Daddy

Ik heb geruime tijd met een HDFury4 (aka HDFury3D) gewerkt in combinatie met mijn Sony G70 CRT projector.
Dat ging PRIMA! Dit is een toverdoosje dat wel degelijk uitstekende kwaliteit levert. Kost ook wel zo'n 300 euro maar dan heb je ook wat. Een IR of RF emitter naar keuze (met bijhorende brillen) aanschaffen en aansluiten en kijken maar.
Ik heb een Optoma 3D RF bril gebruikt.

Helaas is mijn CRT projector defect geraakt en aarzel ik wat ik nu met de HDFury gaan doen. Voorlopig werkt hij ook als uitstekende HDMI signaalversterker in mijn huidige Epson TW9000 setup.

Hier een link naar HDFury: http://www.hdfury.com/

Epson TW9000, Popcorn C-200
Marantz DV8400, Rotel 1066 / 1075
B&W CDM1NT / CDM7NT / CDM-CNT / CDM ASW

SpeedyAndré

Het is de vraag of een TW5500 720p@120 accepteert, zo ja dan is een Hdfury4 of Optoma 3d-xl een mogelijkheid.
Ik kijk 3D met m'n Sony crt, zelfde idee als Daddy dus, maar dan met een Optoma 3d-xl, een Moome box en een Optoma rf bril.
De 3d-xl is een kastje met 2 hdmi ingangen, 1 hdmi uitgang en een uitgang voor een 3d-bril aansturing.
Dit werkt ongetwijfeld een stuk beter dan zo'n goedkoop kastje met gekleurde brillen, die uiteraard de kleurweergave verzieken.
Het geheel is niet echt goedkoop, de 3d-xl vind je voor rond €200 en de bril met emitter voor €90.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

eduard

Mooi dat er ook betere oplossingen lijken tezijn.

hdnoob

VIP heeft ook een oplossing met echte 3D voor alle tv en beamers.   Output resolutie is 720p maar wel echte 3D. Werkt op bijvoorbeeld 3D bluray, PS3, nvidia 3Dnow, SBS.

het werkt al op 60hz maar beter is natuurlijk 120hz schermen voor het flikkeren.

http://www.3d-vip.com/