Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Charlemagne

Quote from: Rusher on December 29, 2016, 21:36:33Keep us posted about the shootout [emoji4]
En... ik ga graag met Zodiac mee...
En... Bas krijgen Zodiac en ik vast wel twee trapjes op!

OK, dan staan jullie vast alle drie op de lijst. Ik verwacht wel enige verslaggeving van jullie hand. Verder moeten we de groep natuurlijk niet te groot maken om het een beetje werkbaar te houden. In de loop van januari ga ik het verder organiseren. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

YamahaRXV

Zojuist AIR beta versie 3.0.2. wederom een kans gegeven, ditmaal met de laatste firmwareversie voor de Devialet (10.0.5).
Klinkt wel degelijk anders nu als mijn eerder weergegeven ervaringen met AIR 3.0.2 i.c.m. firmware versie 9.0.1
Ik heb sterk het gevoel dat de betreffende software veel meer op mekaar afgestemd is en dus ook hoorbaar is.

Speelt heerlijk naar mijn zin nu en zit klankmatig zeker op het niveau van de usb optie  :thumbs-up:
Nu maar eens kijken of het zonder problemen blijft functioneren....
Vanmorgen al geen geluid weergave ondanks dat alle settings gewoon goed stonden.
Inmiddels geconstateerd dat het probleem weg is als ik eerst de Devialet inschakel en daarna pas de CAT renderer  :wacko:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Charlemagne

Ook ik speel hier met een recente firmware in combi met de AIR beta 3.0.2 RC (Release Candidate). Dat klinkt als een klok. Op het Dev Chatforum is wel eens een poll gehouden over welke ingang men het beste vindt klinken. De AIR ethernet wint daarbij. Ik moet wel zeggen dat er ook een behoorlijke club usb adepten is. Er zijn ook altijd discussies over welke firmware beter klinkt. Ik heb bij de respectievelijke upgrades wel subtiele veranderingen gehoord, maar die waren altijd ten goede.

Mijn usb ingang gebruik ik vooral voor Netflix streaming. Die buffert niet of nauwelijks en geeft daarom geen lipsync problemen. En die klinkt ook heel goed vind ik.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Zodiac

Quote from: Charlemagne on December 29, 2016, 23:22:15
OK, dan staan jullie vast alle drie op de lijst. Ik verwacht wel enige verslaggeving van jullie hand. Verder moeten we de groep natuurlijk niet te groot maken om het een beetje werkbaar te houden. In de loop van januari ga ik het verder organiseren. ChM
Deal! Gezellig!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Rusher

Veel advertenties vergelijkend, valt mij op dat de ene keer wordt gesproken over een "Devialet 200" en de andere keer over een "Devialet Expert 200".

Wat is het verschil?

Of mag ik uit de post van KraaijCheck (29-12-2016) opmaken dat geen verschil bestaat? De ene adverteerder laat het woordje "Expert" weg, de ander niet?

Charlemagne

Klopt helemaal. Devialet kwam op de proppen met de toevoeging 'Expert' om hun oorspronkelijke amp reeks te onderscheiden van de Phantoms. Dat is alles. En inderdaad het wordt door elkaar gebruikt. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Zodiac

Wat voor powercords en interlinks gebruiken jullie (Devialet eigenaren)?




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

KraaijCheck

Ik gebruik nog steeds het standaard meegeleverde netsnoer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

LABO

#2834
Powercord Siltech SPX-30 MkII, Interlink Siltech 330i
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Bas Akkerman

Quote from: Charlemagne on December 29, 2016, 20:09:36
Tuurlijk Bas. Ik woon wel twee hoog zonder lift. Is dat een probleem? Stuur evt. een PM.
Geen probleem. Als iemand mijn rolstoel mee kan nemen, is het helemaal perfect.

Quote from: Rusher on December 29, 2016, 21:36:33
Wat betekent dat feitelijk? Heb je dan beide in mono configuratie staan en is dit daarom net zo sterk als een 400?

Keep us posted about the shootout [emoji4]
En... ik ga graag met Zodiac mee...
En... Bas krijgen Zodiac en ik vast wel twee trapjes op!
Geregeld! ;D :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Charlemagne

Quote from: Zodiac on December 31, 2016, 08:59:36
Wat voor powercords en interlinks gebruiken jullie (Devialet eigenaren)?

Gewoon meegeleverd standaard spul. Ik heb hem wel aangesloten op een Quintet Power Centrum; maar dat is meer ter bescheming tegen rampen op het lichtnet. Hij gaat er niet beter van klinken vind ik.

Mijn toekomstige 1000 krijgt fraaie netsnoeren meegeleverd en een mooie digitale interlink tussen de twee apparaten door Devialet zelf. Devialet heeft in het verleden altijd beweerd dat hun amps niet zo gevoelig zijn voor het soort netsnoer, maar ze leveren nu wel een duurdere/(betere?) soort mee. Kennelijk zijn ze van gedachte veranderd.

Analoog gebruik ik van den Hul the First koolstofkabels.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Pjotr27

Quote from: Charlemagne on December 31, 2016, 12:11:24
Gewoon meegeleverd standaard spul. Ik heb hem wel aangesloten op een Quintet Power Centrum; maar dat is meer ter bescheming tegen rampen op het lichtnet. Hij gaat er niet beter van klinken vind ik.

Mijn toekomstige 1000 krijgt fraaie netsnoeren meegeleverd en een mooie digitale interlink tussen de twee apparaten door Devialet zelf. Devialet heeft in het verleden altijd beweerd dat hun amps niet zo gevoelig zijn voor het soort netsnoer, maar ze leveren nu wel een duurdere/(betere?) soort mee. Kennelijk zijn ze van gedachte veranderd.

Analoog gebruik ik van den Hul the First koolstofkabels.

Ik vind het verschil tussen het 'meegeleverde' en de Furutech best groot.
Ik zou zeker daar wat extra geld voor reserveren...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Charlemagne

#2838
Quote from: Pjotr27 on December 31, 2016, 12:21:16
Ik vind het verschil tussen het 'meegeleverde' en de Furutech best groot.
Ik zou zeker daar wat extra geld voor reserveren...

Bij mijn toekomstige dual mono Dev heb ik er dan twee nodig. Past het ook een beetje netjes onder de klep/kabelafscherming?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Pjotr27

Ja,met een FI-15 past het prima. YamahaRXV gebruikt dacht ik ook deze stekker.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

YamahaRXV

Quote from: Pjotr27 on December 31, 2016, 12:45:27
Ja,met een FI-15 past het prima. YamahaRXV gebruikt dacht ik ook deze stekker.

Ja klopt, i.c.m. de Furutech FP-3TS30 netkabel  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Shunyata Z-PC10 Analog. Zeer tevreden over. Binnenkort (ik vermoed lancering tijdens de CES) komen volgens Shunyata de Delta EF en Alpha EF netsnoeren uit die zouden moeten passen onder de Devialet behuizing en welke ik wel eens thuis wil horen op de Devialet.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

bmateijsen

Quote from: Charlemagne on December 31, 2016, 12:38:55
Bij mijn toekomstige dual mono Dev heb ik er dan twee nodig. Past het ook een beetje netjes onder de klep/kabelafscherming?

Wij hebben ook al veel geëxperimenteerd en de huidige bijgeleverd netsnoeren zijn echt heel goed. Natuurlijk ken ik ook non-plus ultra netsnoeren die het nog beter kunnen maken, maar het moet ook wel in verhouding blijven. Een netsnoer van 1500 - 2000 euro op een versterker van 7000 euro vind ik uit balans.

Charlemagne

Quote from: bmateijsen on December 31, 2016, 13:47:55
Wij hebben ook al veel geëxperimenteerd en de huidige bijgeleverd netsnoeren zijn echt heel goed. Natuurlijk ken ik ook non-plus ultra netsnoeren die het nog beter kunnen maken, maar het moet ook wel in verhouding blijven. Een netsnoer van 1500 - 2000 euro op een versterker van 7000 euro vind ik uit balans.

Kijk aan zo'n advies heb ik wat! Die 1000 is trouwens wel wat duurder dan 7000 euro. Of heb ik soms teveel betaald?  ;)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Kerkhoffd

Quote from: bmateijsen on December 31, 2016, 13:47:55
Wij hebben ook al veel geëxperimenteerd en de huidige bijgeleverd netsnoeren zijn echt heel goed. Natuurlijk ken ik ook non-plus ultra netsnoeren die het nog beter kunnen maken, maar het moet ook wel in verhouding blijven. Een netsnoer van 1500 - 2000 euro op een versterker van 7000 euro vind ik uit balans.

Is ook niet in balans Bjorn. Niet op rationele argumenten althans. Desalniettemin vond ik de Shunyata het beste presteren. Spur of the moment beslissing waar ik alleen spijt van had toen er een tweede moest komen voor de tweede 200. De nieuwe Delta EF zou aantrekkelijker geprijsd moeten zijn. Benieuwd wat de prijs na lancering in Europa zal zijn. Zou zomaar concurrerender kunnen Ijn dan de Z-PC10.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Rusher

Zo'n "tweehondertje"... kan hij (of is het een zij?) mijn twee kinderen in bedwang houden? Of doen de C2's ondeugend waar ze zelf zin in hebben, ofwel blijven lui en bewegingsloos nietsdoen?

Charlemagne

Quote from: Rusher on January 12, 2017, 22:49:07
Zo'n "tweehondertje"... kan hij (of is het een zij?) mijn twee kinderen in bedwang houden? Of doen de C2's ondeugend waar ze zelf zin in hebben, ofwel blijven lui en bewegingsloos nietsdoen?

Ik heb tijdelijk een Devialet Expert 220 Pro te leen in afwachting van mijn 1000 Pro. Die kan mijn Dynaudio Sapphires wel aan. Ik neem aan dat je met de C2 de Dynaudio C2 bedoelt? Dynaudio's vragen wel een krachtige amp is mijn ervaring.

De 220 Pro zet een heel gecontroleerd ruimtelijk beeld neer. De focus van hoog en midden en de weergave van stemmen zijn werkelijk prachtig. De basweergave vind ik vergelijking met de D250 wat minder diep en met minder contour. Beide met het SAM profiel geactiveerd.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Sopper

Begrijp ik nou goed dat de nieuwe Devialet streaming software niet beschikbaar komt voor de expert series, alleen voor de nieuwe of geüpgrade pro's?
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Charlemagne

Quote from: Sopper on January 13, 2017, 21:09:25
Begrijp ik nou goed dat de nieuwe Devialet streaming software niet beschikbaar komt voor de expert series, alleen voor de nieuwe of geüpgrade pro's?

De nieuwe of geüpgrade Pro's krijgen later dit jaar een hardware toevoeging in de vorm van een streaming module. Wat die precies kan en met welke software die draait daarover is nog niets bekend. Aannemelijk is het dat het draait met Spark of een variant daarvan. Dat is de software waarmee de Devialet Phantoms en de Dialog draaien. Devialet komt voor de nieuwe Expert Pro's ook met een nieuw OS. Wat daarvan de nieuwe opties zijn is ook nog niet bekend. Ik verwacht dat een en ander pas rond de Hi-end beurs in München gaat bekend worden.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Sopper

Quote from: Charlemagne on January 14, 2017, 02:26:21
De nieuwe of geüpgrade Pro's krijgen later dit jaar een hardware toevoeging in de vorm van een streaming module. Wat die precies kan en met welke software die draait daarover is nog niets bekend. Aannemelijk is het dat het draait met Spark of een variant daarvan. Dat is de software waarmee de Devialet Phantoms en de Dialog draaien. Devialet komt voor de nieuwe Expert Pro's ook met een nieuw OS. Wat daarvan de nieuwe opties zijn is ook nog niet bekend. Ik verwacht dat een en ander pas rond de Hi-end beurs in München gaat bekend worden.

Dank voor de info.
Even afwachten dus of een upgrade noodzakelijk is/wordt.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables