Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

LABO

Zou inderdaad beide opties (120/200) nog maar niet afschrijven. Eerst luisteren is het advies want hij is echt de moeite waard.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Zodiac

Als iemand er een weet te staan.....(een 200) . Ik hoor het graag.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

LABO

Quote from: Zodiac on December 28, 2016, 12:06:35
Als iemand er een weet te staan.....(een 200) . Ik hoor het graag.
Op Marktplaats
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

YamahaRXV

Quote from: LABO on December 28, 2016, 12:08:06
Op Marktplaats

Inderdaad  ;)

De verleiding is voor mij erg groot om er nog een mooie gebruikte D200 bij te kopen en dus naar een D400 setting te upgraden, maar ik vind het voorlopig best zo aangezien ik nog steeds erg tevreden ben en niet het gevoel heb dat ik iets mis.

Ondanks het feit dat ik gezworen heb dat ik niet meer van de USB ingang af zou wijken op de Devialet zit ik toch weer sterk in dubio om vandaag de beta AIR versie (3.0.2) te testen  :angel:

Zijn er hier personen die deze Windows beta versie al getest hebben op het vlak van goed functioneren en klankmatig ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Charlemagne

#2804
Quote from: YamahaRXV on December 28, 2016, 12:41:58
Ondanks het feit dat ik gezworen heb dat ik niet meer van de USB ingang af zou wijken op de Devialet zit ik toch weer sterk in dubio om vandaag de beta AIR versie (3.0.2) te testen.
Zijn er hier personen die deze Windows beta versie al getest hebben op het vlak van goed functioneren en klankmatig ?

Ik heb deze AIR bèta (release candidate) versie hier draaien in combinatie met de laatste firmware voor de amp. Hij draait goed en zonder haperingen en klinkt mooi open en ruimtelijk op de Devialet Expert 220 Pro die ik tijdelijk hier als leenamp heb staan in afwachting van de Devialet 1000 Pro die ik in bestelling heb.

Met de oudere AIR versies had ik overigens ook geen problemen. De nieuwere AIR klinkt zeker wat rijker vind ik; meer gelaagdheid lijkt het wel. Uitproberen maar en de oude versie achter de hand houden voor als je terug wilt. Da's het mooie van Devialet: je kunt altijd terug naar oudere firmware en/of AIR versies als je heimwee krijgt.

De Expert 220 Pro klinkt prachtig ruimtelijk met een mooie gelaagdheid in het geluidsbeeld en met veel focus. Het enige punt van kritiek dat ik er op heb is dat hij - in vergelijking met mijn oude D-250 - een minder rijke bas neerzet. Die loopt minder diep door en mist contour ten opzichte wat ik gewend ben met de D-250. De Expert Pro 1000 laat de bas en al het overige daarentegen nog fraaier klinken dan de D-250. En die is nu dus in bestelling. Ongelooflijk wat een live gevoel krijg je bij deze amp met een onovertroffen controle van laag tot hoog en een prachtige ruimtelijkheid en focus.

Bij de demo bij BB&G in Hilversum heb ik volop kunnen genieten van de AIR streamer in combi met Roon op een set die speelde met Vivid Giya 2 luidsprekers. Wat een juweeltjes zijn dat. Ik kon zelfs naar Super Audio downloads luisteren. Roon converteert die netjes en heel overtuigend naar highres wat dan vervolgens via de AIRstreamer werd weergegeven zonder haperingen.

Ik heb de oude D-250 daar eerst vergeleken met de D-250 Pro en later de D-1000 Pro. Die laatste won de wedstrijd met overtuiging en is in bestelling gegaan. Maar ook de upgrade van D-250 naar D-250 Pro was al erg de moeite waard vond ik. Devialet is erg goed bezig vind ik.

Bij Beter Beeld & Geluid hebben ze hun grote luisterruimte akoestisch laten behandelen met allemaal panelen boven en rondom en dat was te horen. Een enorme verbetering ten opzichte van wat ik gewend was bij eerdere bezoeken. Hier bij mij thuis heb ik overigens ook niet te klagen over de akoestiek en dat zonder moderne panelen. Ik doe het hier met eeuwenoude balken en dikke velours gordijnen, vloerbedekking en hier en daar wat meubilair en dat blijkt ook goed te werken. Zelfs de diepste orgeltonen en basedrums daveren door de (riante) kamer; zeker sinds mijn speakers zijn geSAM'd is het genieten. En straks met 1000 Pro helemaal.

Edit: Hier is nog een link naar een review van de 1000 Pro:

http://positive-feedback.com/reviews/hardware-reviews/devialet-expert-1000-pro-integrated-amplifier/
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

chansig

Quote from: Zodiac on December 28, 2016, 12:06:35
Als iemand er een weet te staan.....(een 200) . Ik hoor het graag.

Op ebay.de onder andere een nieuwe voor 4500 euro. Geen idee of dat een goede prijs is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

YamahaRXV

Quote from: chansig on December 28, 2016, 16:07:12
Op ebay.de onder andere een nieuwe voor 4500 euro. Geen idee of dat een goede prijs is.

Gr. Hans

Als het echt een nieuwe betreft zeker wel  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Is van een dealer...wel uit Duitselandia maar dat zou mij niets uitmaken als ik op zoek zou zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Quote from: chansig on December 28, 2016, 17:16:27
Is van een dealer...wel uit Duitselandia maar dat zou mij niets uitmaken als ik op zoek zou zijn.

Gr. Hans

Nee hoor, zeker geen probleem, integendeel wat mij betreft.
Heb tot nu toe louter en alleen goede ervaringen met al mijn aankopen in Duitsland; vlotte en gedetailleerde communicatie en correcte afhandeling  :thumbs-up:

Hetgeen Maz in het verleden mee heeft gemaakt met de aankoop van die gebruikte Vivids heb ik (gelukkig) nog nooit meegemaakt  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

#2810
Quote from: Charlemagne on December 28, 2016, 16:00:51
Ik heb deze AIR bèta (release candidate) versie hier draaien in combinatie met de laatste firmware voor de amp. Hij draait goed en zonder haperingen en klinkt mooi open en ruimtelijk op de Devialet Expert 220 Pro die ik tijdelijk hier als leenamp heb staan in afwachting van de Devialet 1000 Pro die ik in bestelling heb.

Met de oudere AIR versies had ik overigens ook geen problemen. De nieuwere AIR klinkt zeker wat rijker vind ik; meer gelaagdheid lijkt het wel. Uitproberen maar en de oude versie achter de hand houden voor als je terug wilt. Da's het mooie van Devialet: je kunt altijd terug naar oudere firmware en/of AIR versies als je heimwee krijgt.

De Expert 220 Pro klinkt prachtig ruimtelijk met een mooie gelaagdheid in het geluidsbeeld en met veel focus. Het enige punt van kritiek dat ik er op heb is dat hij - in vergelijking met mijn oude D-250 - een minder rijke bas neerzet. Die loopt minder diep door en mist contour ten opzichte wat ik gewend ben met de D-250. De Expert Pro 1000 laat de bas en al het overige daarentegen nog fraaier klinken dan de D-250. En die is nu dus in bestelling. Ongelooflijk wat een live gevoel krijg je bij deze amp met een onovertroffen controle van laag tot hoog en een prachtige ruimtelijkheid en focus.

Bij de demo bij BB&G in Hilversum heb ik volop kunnen genieten van de AIR streamer in combi met Roon op een set die speelde met Vivid Giya 2 luidsprekers. Wat een juweeltjes zijn dat. Ik kon zelfs naar Super Audio downloads luisteren. Roon converteert die netjes en heel overtuigend naar highres wat dan vervolgens via de AIRstreamer werd weergegeven zonder haperingen.

Ik heb de oude D-250 daar eerst vergeleken met de D-250 Pro en later de D-1000 Pro. Die laatste won de wedstrijd met overtuiging en is in bestelling gegaan. Maar ook de upgrade van D-250 naar D-250 Pro was al erg de moeite waard vond ik. Devialet is erg goed bezig vind ik.

Bij Beter Beeld & Geluid hebben ze hun grote luisterruimte akoestisch laten behandelen met allemaal panelen boven en rondom en dat was te horen. Een enorme verbetering ten opzichte van wat ik gewend was bij eerdere bezoeken. Hier bij mij thuis heb ik overigens ook niet te klagen over de akoestiek en dat zonder moderne panelen. Ik doe het hier met eeuwenoude balken en dikke velours gordijnen, vloerbedekking en hier en daar wat meubilair en dat blijkt ook goed te werken. Zelfs de diepste orgeltonen en basedrums daveren door de (riante) kamer; zeker sinds mijn speakers zijn geSAM'd is het genieten. En straks met 1000 Pro helemaal.

Edit: Hier is nog een link naar een review van de 1000 Pro:

http://positive-feedback.com/reviews/hardware-reviews/devialet-expert-1000-pro-integrated-amplifier/

Prachtig spul zo,n Expert Pro 1000, gefeliciteerd met de aankoop  :thumbs-up:

Heb de 250 zelf ook een aantal keren mogen beluisteren en vond hem zelf erg goed klinken.
Op een aantal punten beter als de 200, alleen was het mij het meerprijs verschil tussen een nieuwe 200 en 250 niet helemaal waard.


Zojuist druk bezig geweest met het klankmatige vergelijk tussen Devialet AIR 3.0.2. (ethernet) en de setting zoals die was (CAT renderer met lineaire voeding + PPA PCIe - USB module + Acoustic Revive USB-1 OPLS usb kabel + JPLAY en Fidelizer Pro software op de usb ingang van de D200) maar buiten het wel/niet goed functioneren van AIR heb ik toch zeker de klankmatige voorkeur voor de usb ingang.

Wat mij is opgevallen met de laatste AIR beta versie is dat deze organischer klinkt als de vorige, maar wel meer druk laat horen waardoor ik het in mijn beleving wat artificieel en daardoor minder natuurgetrouw vind klinken. Op een gegeven moment heb ik zelfs de SAM regeling uitgezet omdat ik het té vond worden.
Iets wat mij eerder al was opgevallen met AIR en nu weer onmiddellijk naar voren kwam is het beeld wat AIR t.o.v. de usb optie hier laat horen; met AIR wordt het gehele plaatje wat groter en ruimtelijker, maar verliest het wel degelijk aan natuurgetrouwheid en diepte in het beeld en is de plaatsing van instrumenten en vocalen minder ''pin point'' waardoor mijn gehele beleving minder intens is en de muziek mij minder raakt.
De track ''Remedy'' van Adele 25 bijv. kon mij altijd kippenvel momenten geven via de usb setting, maar via AIR weergegeven raakt het mij gewoon veel minder...

Voor mij dus gewoon het vertrouwde usb pad wat een geheel feilloze werking laat zien en horen i.c.m. Roon, JPLAY, en Fidelizer Audio op de CAT renderer.
Binnenkort gaat de PPA PCIe - USB module plaats maken voor de JCAT USB Femto module en daar verwacht ik eerlijk gezegd best veel van  :music: 






Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Leuk te lezen Jan. Houd ons op de hoogte.

De 1000 Pro heeft ook op mij een verpletterende indruk gemaakt. Daar gaat Karel veel plezier van beleven. Ik was al erg blij met mijn stap naar een 400. Misschien dat ik nog een keer aan de bronzijde ga experimenteren. Een Aurender N10 zou ik ook wel eens thuis willen vergelijken met mijn huidige setup. Alleen houd de prijs me voorlopig nog even met beide voeten op de grond.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Rusher

Quote from: Zodiac on December 28, 2016, 09:01:36
Heb jij inmiddels ook een Devialet Rusher?
Nope, ik ben nog steeds een Pink Faun fan.

Maar... in mijn standaard opgeslagen favorietenzoeklijstje op Marktplaats staat Devialet wel tussen. Met name zo'n tweehondertje...

Zodiac

#2813
Het begint wel te kriebelen. Ik hoor echt louter jubelverhalen over dit apparaat. "Een dag niet geïnnoveerd is een dag niet ondernomen". Zo zo!

Het was wellicht nog mooier geweest als er ook een hoofdtelefoon uitgang op zat. Of zit die er vanaf de expert pro nu wel op? Zijn er dan op de expert wel voldoende uitgangen voor een hoofdtelefoonversterker?

Als je nu instapt (met een ex demo, occ), welk type is dan verstandig om mee te beginnen (qua prestaties, aanschaf, waardevastheid, etc)?
Ik meen begrepen te hebben minimaal een D200. Maakt leeftijd nog uit?

En laatste , streamen via air is toch per definitie mogelijk , vanaf de 200 (?)? Of moet je upgraden? Of ook alleen in de expert pro?

Heeft iemand van jullie wel eens een sonos magna ultimo gedraaid op een devialet (charlemagne misschien) en wat vond je daarvan?

(Veel "domme" vragen, maar dat mag wel in dit topic hoop ik).

Ik meen nu enigszins overzicht te hebben via
http://www.devialet-store.nl/merken/devialet

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

KraaijCheck

Zowel de oude als de nieuwe modellen zijn Devialet expert lijn apparaten. Sinds september zijn de pro versies te koop. Het gaat dan om de 130, 220, 250 pro.
De "oude" modellen die daardoor nu als demo en tweedehands te koop zijn, zijn de 120, 200, 250.

Welke je koopt hangt af van budget en wat je mooi vind klinken. Prijstechnisch is de meest aantrekkelijke instap op dit moment en 200 aangezien die prijzen het meest gezakt zijn ivm de upgrade prijs naar een 220. Je koopt dan in mijn ogen (maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld) een geweldige versterker waar je nog vele jaren plezier aan gaat beleven. Maar luisteren naar de verschillen tussen de oude serie en de pro serie is natuurlijk het verstandigst. Afhankelijk van je budget kun je dan bv de 120, 130 pro, 200 en 220 pro vergelijken. Vraag me alleen af of je nog een plek gaat vinden waar al deze modellen te beluisteren zijn.

Zodiac

Hoi KC, dat was een snelle reactie. Ik ben van het luie type. Ik heb mijn post een beetje ge-edit nav het lezen van de genoemde site.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

KraaijCheck

No problem. ik laat mijn reactie staan zoals ie was als je dat goed vind. Vwb waardevastheid is de nieuwe pro serie het meest aantrekkelijk. Aan de andere kant, als je nu een 200 op de kop weet te tikken voor zo'n 4000-4500 euro zal deze ook niet veel meer zakken in waarde de komende jaren schat ik in. En dan heb je voor de helft van de prijs van een nieuwe 220 pro een briljante versterker. Qua prijs/kwaliteit niet te overtreffen (is mijn bescheiden mening).

Charlemagne

@Zodiac: de Devs hebben geen hoofdtelefoon uitgang. Wel kun je in de configuratie een analoge uitgang configureren waarop je een externe hoofdtelefoon versterker aansluit. De andere apparaten sluit je natuurlijk zoveel mogelijk digitaal aan, vanwege de mooie ingebouwde DAC. Als ik naar mijn hoofdtelefoon luister doe ik dat trouwens hier op mijn iPad Pro. Die klinkt ook heel goed. Met de iPad kan ik met Qobuz en Spotify streamen of naar de radio luisteren.

Over de combi met Sonos Connect Magna Ultimo ben ik nog steeds heel tevreden. Die gebruik ik nog dagelijks. Maar als ik eerlijk ben dan is de AIR streamer net een graadje beter. Dus als ik er echt voor ga zitten gebruik ik die. De Sonos is er vooral voor het gebruiksgemak; dat is onovertroffen.

Over niet al te lange tijd ga ik trouwens weer een shootout houden met de Sonos Connect in de Cinemike versie in vergelijk met de Magna Ultimo en mogelijk nog een andere streamer. Als ik mijn Devialet Expert Pro 1000 binnen heb gaat dat gepland worden. Handig want dan heb ik twee keer zoveel aansluitingen. Je bent welkom om te komen luisteren als je wil. Hartje 020 woon ik op loopafstand van het CS.

Op het ogenblik heb ik tijdelijk de Dev Expert Pro 220 als leenapparaat.

De 200 is zeker een heel fraaie amp. Op het ogenblik in de tweede hands markt betaalbaar. Je kunt hem in de toekomst ongetwijfeld nog laten upgraden, naar keuze door uitbreiding met een tweede 200 zodat het een 400 wordt; of door een upgrade naar de 220 Pro.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Zodiac

[emoji106] leuk! Die shoot out wil ik graag meemaken. Dank voor de uitnodiging. Misschien wil Rusher ook wel. En die pro 1000 wil ik natuurlijk ook graag eens horen. Wanneer krijg je die binnen?


Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Charlemagne

Quote from: Zodiac on December 29, 2016, 17:47:25
[emoji106] leuk! Die shoot out wil ik graag meemaken. Dank voor de uitnodiging. Misschien wil Rusher ook wel. En die pro 1000 wil ik natuurlijk ook graag eens horen. Wanneer krijg je die binnen?

Devialet is Frans en daar houd men van lange kerstvakanties (anders gaan ze staken). Half januari mik ik op. Ik heb al contact met vik van Cinemike over zijn Sonos. Zodra de shootout zijn beslag krijgt ga ik er waarschijnlijk een aparte topic over starten. Ik zit te overwegen nog een Bluesound Node 2 in de test mee te nemen. Dus er valt e.e.a. te regelen. Natuurlijk ben je welkom. Ik zal je daarover tzt per PM benaderen. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Bas Akkerman

Heel brutaal, ben ik ook nog welkom?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Charlemagne

Quote from: Bas Akkerman on December 29, 2016, 19:35:28
Heel brutaal, ben ik ook nog welkom?

Tuurlijk Bas. Ik woon wel twee hoog zonder lift. Is dat een probleem? Stuur evt. een PM.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Rusher

Quote from: Charlemagne on December 29, 2016, 10:49:54
De 200 is zeker een heel fraaie amp. Op het ogenblik in de tweede hands markt betaalbaar. Je kunt hem in de toekomst ongetwijfeld nog laten upgraden, naar keuze door uitbreiding met een tweede 200 zodat het een 400 wordt;

Wat betekent dat feitelijk? Heb je dan beide in mono configuratie staan en is dit daarom net zo sterk als een 400?

Keep us posted about the shootout [emoji4]
En... ik ga graag met Zodiac mee...
En... Bas krijgen Zodiac en ik vast wel twee trapjes op!

Kerkhoffd

Yep. Beide 200's in monoblok configuratie. Daarna beschik je over 200 Watt per kanaal (in 6 Ohm). Maar daarnaast heeft dual mono nog andere voordelen, waaronder een nog verdere verlaging van de ruisvloer, meer rust en gemak, etc. Ik was verrast wat dat nog bracht en in vergelijking met de upgrade naar 220 Pro had de stap naar 400 ook mijn persoonlijke voorkeur.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio