Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Pjotr27

Quote from: frank2 on September  7, 2016, 14:46:13
Belachelijke prijzen devialet mag goed zijn, maar ze zijn echt heel duur, voor 2500€ kun je echt een serieus goede versterker kopen, de vraag die je zou moeten stellen is devialet dan zoveel beter of is het meer het ontwerp en de streamer mogelijkheid waar je zo dik voor betaald.

Tja dat was mijn gedachte ook, tot ik hem gehoord heb. Laat ik maar duidelijk zijn met een versterkertje van 2,5K ga je het niet redden tegen een Devialet.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Ach wat een ieder het waard vindt moet men zelf weten. Ik krijg alleen een beetje jeuk bij die upgrade's.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Quote from: chansig on September  7, 2016, 16:44:49
Ach wat een ieder het waard vindt moet men zelf weten. Ik krijg alleen een beetje jeuk bij die upgrade's.

Gr. Hans

Ik ook....ik had het liever niet...
Het ging mij meer om de ongenuanceerde uitspraak van Frank....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Snap ik. Ik wilde er ook bijna op reageren totdat ik me bedacht dat ik me voorgenomen heb niet meer op Frank zijn posts te reageren.  Ging maar net goed. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

#2704
Zo ongenuanceerd is het niet, een nieuwe devialet 6900 plus 2500€ upgrade, mijn versterker kost minder incl vv, betwijfel of een devialet kan tippen aan een plinius klasse A met een goede voorversterker. Ik heb ze nooit gehoord, maar kan het mij niet voorstellen, als een devialet al een usher be10 kan trekken. Maar voor zoveel geld dan zijn er ook veel andere merken te koop.

Maar als ik een devialet zou hebben zou ik mij zwaar bekocht voelen want als je de upgrade niet doet is je devialet meteen minder waard.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted User

Devialets zijn prototypes, die zonder upgrades niet volmaakt zijn. Daar krijg IK jeuk van... Ik zou me ook flink bekocht voelen na zoveel euriesmurries neergeteld te hebben.

Maar goed ieder zijn ding...

Kerkhoffd

Tja, net als bij alle andere merken is een 'verouderd model' minder waard op de tweedehands markt. Geldt dus ook voor Devialet. Maar gaat ie daardoor minder klinken of moet ik me dan bekocht voelen? Ben er gewoon nog steeds heel blij mee.

En die upgrade moet zich eerst gaan bewijzen. Vooralsnog heb ik de nieuwe versie nog niet gehoord. Dus ik ga pas oordelen over het upgradebedrag als ik gehoord heb of en hoeveel beter de D220Pro beter klinkt dan mijn D200.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Xander32

Een goed bedacht verdienmodel  8).

Quote from: jazzman on September  7, 2016, 20:44:31
Devialets zijn prototypes, die zonder upgrades niet volmaakt zijn. Daar krijg IK jeuk van... Ik zou me ook flink bekocht voelen na zoveel euriesmurries neergeteld te hebben.

Maar goed ieder zijn ding...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

henkt1

Quote from: frank2 on September  7, 2016, 17:05:08
Zo ongenuanceerd is het niet, een nieuwe devialet 6900 plus 2500€ upgrade, mijn versterker kost minder incl vv, betwijfel of een devialet kan tippen aan een plinius klasse A met een goede voorversterker. Ik heb ze nooit gehoord, maar kan het mij niet voorstellen, als een devialet al een usher be10 kan trekken. Maar voor zoveel geld dan zijn er ook veel andere merken te koop.

Maar als ik een devialet zou hebben zou ik mij zwaar bekocht voelen want als je de upgrade niet doet is je devialet meteen minder waard.

Maar jij hebt dan ook een referentie set.  Niet iedereen heeft dat geluk  ;)

Dan kan een Devialet een mooi alternatief zijn...

Misschien met de juiste zekering en een goed stekkerblok kan een Devialet zo'n referentie Usher ook de baas  :angel:

ok, ik ga wel een weekje afkoelen.

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

whoknows

#2709
Quote from: jazzman on September  7, 2016, 20:44:31
Devialets zijn prototypes, die zonder upgrades niet volmaakt zijn. Daar krijg IK jeuk van... Ik zou me ook flink bekocht voelen na zoveel euriesmurries neergeteld te hebben.

Maar goed ieder zijn ding...

Ha knuppel in het hoenderhok, this is going to be great...
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

twani

#2710
Quote from: whoknows on September  8, 2016, 12:38:38
Ha knuppel in het hoenderhok, this is going to be great...

Valt wel mee denk ik.

Een Devialet eigenaar is denk ik meer dan zelfbewust genoeg om zich de hier in dit topic geuite rubish te laten aanleunen.

Ik vind ze ook duur maar Hey, er staat nergens dat je er één moet kopen en geen enkele upgrade wordt je opgedrongen bovendien.

Dus BOEIE  :pompom:

erwinh

Precies en verder is Devialet echt rete fantastisch!!! T'is dat ik het geld er niet voor over heb maar anders wist ik het wel!!!
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

chansig

Quote from: twani on September  8, 2016, 20:57:52
Een Devialet eigenaar is denk ik meer dan zelfbewust genoeg om zich de hier in dit topic geuite rubish te laten aanleunen.


Welke rubish bedoel je ?

Wat iets kost en wat iemand betaalt kan ik alles van vinden (en dat doe ik ook)...maar ach..er zijn altijd mensen die daar een ei over kwijt moet. Inderdaad niet boeiend. Zo ook over mijn aanschaf van de D&D speakers....nogmaals: Boeiend.

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: chansig on September  8, 2016, 21:18:50
Welke rubish bedoel je ?

Wat iets kost en wat iemand betaalt kan ik alles van vinden (en dat doe ik ook)...maar ach..er zijn altijd mensen die daar een ei over kwijt moet. Inderdaad niet boeiend. Zo ook over mijn aanschaf van de D&D speakers....nogmaals: Boeiend.

Gr Hans
D&D?

chansig

Ja..maar welke rubish bedoel je ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Misschien even on-topic. De discussie gaat wel nu wel heel erg over duur, zijn geld niet waard, bekocht voelen enz... Dat zeggen we toch ook niet over een auto? Zodra je wegrijdt nieuw is er al een nieuw model op komst.

Mijn vraag was: zijn er mensen die gaan updaten?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

David1

Ik bezit tot volle tevredenheid een Devialet 250. Wat de upgrade betreft, wacht ik op de demo bij Beter Beeld en Geluid. Ben benieuwd of daar nog een upgrade in 'sound' te horen is.

David

bmateijsen

Quote from: David1 on September  9, 2016, 14:31:52
Ik bezit tot volle tevredenheid een Devialet 250. Wat de upgrade betreft, wacht ik op de demo bij Beter Beeld en Geluid. Ben benieuwd of daar nog een upgrade in 'sound' te horen is.

David

De 1000 is inmiddels gearriveerd... dus vergelijking bij ons met 250 en 800 zijn makkelijk te maken ;). Set staat zelfs klaar! 8)

David1

Bedankt voor de tip, Bjorn. Maar ik wacht even op de demo. Groet, David

YamahaRXV

#2719
Quote from: Pjotr27 on September  7, 2016, 16:06:39
Tja dat was mijn gedachte ook, tot ik hem gehoord heb. Laat ik maar duidelijk zijn met een versterkertje van 2,5K ga je het niet redden tegen een Devialet.

^^ 

Quote from: frank2 on September  7, 2016, 17:05:08
Zo ongenuanceerd is het niet, een nieuwe devialet 6900 plus 2500€ upgrade, mijn versterker kost minder incl vv, betwijfel of een devialet kan tippen aan een plinius klasse A met een goede voorversterker. Ik heb ze nooit gehoord, maar kan het mij niet voorstellen, als een devialet al een usher be10 kan trekken. Maar voor zoveel geld dan zijn er ook veel andere merken te koop.

Maar als ik een devialet zou hebben zou ik mij zwaar bekocht voelen want als je de upgrade niet doet is je devialet meteen minder waard.

Niet ongenuanceerd.. ??  :crazy:  Wordt eens wakker Frank en probeer toch eindelijk eens wat zaken vanuit een meer objectieve beeldvorming te benaderen. Een Plinius SA-103 eindversterker zoals jij die hebt met een nieuwprijs van € 8800 + daarbij een Tsjakka Alexander pre met een nieuwprijs van zo,n € 3400 maakt nog steeds € 12200 voor enkel de versterking, en dan hebben we het nog niet eens gehad over de daarbij benodigde dac, renderer/streamer, en tevens een grote benodigde hoeveelheid dure en voor velen ook zwaar onrust veroorzakende kabels en stekkers toestanden die schijnbaar het ''maken of breken'' van de uiteindelijke klankmatige performance van een set moeten bewerkstelligen...
Voor dat geld koop ik een Devialet 250 en minimaal een Devialet 200 en geloof mij; die sturen met het grootste gemak een set Usher BE 10 aan hoor en zullen je daarbij ook nog eens van de bank kunnen blazen qua klankmatige performance  ;)

Die € 6900 die jij noemt is gebaseerd op een Devialet 200, en die levert voor die prijs met het grootste gemak een zeer hoogwaardige versterking, een hoogwaardige dac, een hoogwaardige phono pre, zeer uitgebreide en perfect online te configureren settings v.w.b. het versterkergedeelte, dac, ingebouwde actieve high - en low pass filtering.
De AIR streaming mogelijkheid die natuurlijk ook aanwezig is noem ik bewust separaat omdat dat i.m.o. qua functionering (niet klankmatig) nog achter blijft t.o.v. de hierboven genoemde aanwezige positieve en al lang bewezen kenmerken.
Als je al deze kenmerken combineert met de uitstekende klankeigenschappen dan kan ik niet anders dan concluderen dat de € 6900 voor een Devialet 200 zelfs een ''koopje'' genoemd mag worden en dat is op basis van de eigenschappen zoals die zijn zonder de evt. upgrade mogelijkheden die nu aangeboden worden en waarvan ik nog moet zien, of beter gezegd horen óf het wel de verbetering in rato zal gaan brengen...

Voor mij is de aanschaf van de Devialet 200 er één geweest die eindelijk volledige tevredenheid en daardoor ook rust heeft gebracht en dat kon zelfs een € 8000 kostende en op nagenoeg alle voor mij doorslaggevende facetten minder goed presterende Pass Labs INT.150 hier niet voor mekaar krijgen...
''Bekocht'' voel ik mij als Devialet eigenaar dus totaal niet, integendeel zelfs !
Geen gekloot meer met kabels, stekkers, maar volop genieten van een fysiek minimaal aanwezige ''all in one'' met zeer grootse klankmatige prestaties; heerlijk gewoon  :music: :thumbs-up:


   
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Koop gewoon een Kenwood M2....ben je voor (als je hem 2e hands koopt...door Jerry even na lijkt kijken) max 400 euro klaar. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Quote from: chansig on September 10, 2016, 13:14:43
Koop gewoon een Kenwood M2....ben je voor (als je hem 2e hands koopt...door Jerry even na lijkt kijken) max 400 euro klaar. :D

Gr. Hans

Dat kan natuurlijk ook, scheelt idd. de nodige euro,s....  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

@Yamaha: Hoe kijk jij naar die update's ? Uiteraard los van het geld.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Quote from: YamahaRXV on September 10, 2016, 12:21:26
^^ 

Niet ongenuanceerd.. ??  :crazy:  Wordt eens wakker Frank en probeer toch eindelijk eens wat zaken vanuit een meer objectieve beeldvorming te benaderen. Een Plinius SA-103 eindversterker zoals jij die hebt met een nieuwprijs van € 8800 + daarbij een Tsjakka Alexander pre met een nieuwprijs van zo,n € 3400 maakt nog steeds € 12200 voor enkel de versterking, en dan hebben we het nog niet eens gehad over de daarbij benodigde dac, renderer/streamer, en tevens een grote benodigde hoeveelheid dure en voor velen ook zwaar onrust veroorzakende kabels en stekkers toestanden die schijnbaar het ''maken of breken'' van de uiteindelijke klankmatige performance van een set moeten bewerkstelligen...
Voor dat geld koop ik een Devialet 250 en minimaal een Devialet 200 en geloof mij; die sturen met het grootste gemak een set Usher BE 10 aan hoor en zullen je daarbij ook nog eens van de bank kunnen blazen qua klankmatige performance  ;)

Die € 6900 die jij noemt is gebaseerd op een Devialet 200, en die levert voor die prijs met het grootste gemak een zeer hoogwaardige versterking, een hoogwaardige dac, een hoogwaardige phono pre, zeer uitgebreide en perfect online te configureren settings v.w.b. het versterkergedeelte, dac, ingebouwde actieve high - en low pass filtering.
De AIR streaming mogelijkheid die natuurlijk ook aanwezig is noem ik bewust separaat omdat dat i.m.o. qua functionering (niet klankmatig) nog achter blijft t.o.v. de hierboven genoemde aanwezige positieve en al lang bewezen kenmerken.
Als je al deze kenmerken combineert met de uitstekende klankeigenschappen dan kan ik niet anders dan concluderen dat de € 6900 voor een Devialet 200 zelfs een ''koopje'' genoemd mag worden en dat is op basis van de eigenschappen zoals die zijn zonder de evt. upgrade mogelijkheden die nu aangeboden worden en waarvan ik nog moet zien, of beter gezegd horen óf het wel de verbetering in rato zal gaan brengen...

Voor mij is de aanschaf van de Devialet 200 er één geweest die eindelijk volledige tevredenheid en daardoor ook rust heeft gebracht en dat kon zelfs een € 8000 kostende en op nagenoeg alle voor mij doorslaggevende facetten minder goed presterende Pass Labs INT.150 hier niet voor mekaar krijgen...
''Bekocht'' voel ik mij als Devialet eigenaar dus totaal niet, integendeel zelfs !
Geen gekloot meer met kabels, stekkers, maar volop genieten van een fysiek minimaal aanwezige ''all in one'' met zeer grootse klankmatige prestaties; heerlijk gewoon  :music: :thumbs-up:




Nieuwprijs plinius is 6500€ en de pre 1400€. Ja met kabels heb ik gelukkig wel te maken kan ik iets veranderen in de klankkleur als ik dat wil. Bij devialet lees ik dat bij upgrades soft of hardware het geluid ook veranderd, dat zou ik toch echt niet willen. Maar ieder zijn ding, een ding is zeker de styling van devialet is erg mooi.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Quote from: chansig on September 10, 2016, 14:08:42
@Yamaha: Hoe kijk jij naar die update's ? Uiteraard los van het geld.

Gr Hans

Hans, als ik zeg dat ik al langere tijd volledig tevreden ben met de Devialet zoals die hier presteert dan is daar echt niets van gelogen.
Misschien saai, maar mede door die aanwezige tevredenheid en daardoor tevens aanwezige rust ben ik ook niet ''zoekende'' naar evt. veranderingen (veranderingen zijn tenslotte niet altijd verbeteringen) in de vorm van upgrades die ook nog eens prijzig genoemd kunnen worden en waarvan ik vooraf dus niet kan zeggen of de gehanteerde prijzen wel in verhouding staan tot evt. daadwerkelijke (?) verbeteringen.

Persoonlijk vind ik dat je zeker tevreden kan en moet zijn met een product als het daadwerkelijk brengt waar je naar op zoek was/bent, maar toch zeker ook een kritisch oog moet blijven houden voor zaken die voor verbetering vatbaar zijn.
In mijn geval is dat o.a. nog steeds het voortdurende en tergende geklooi met het probleemloos kunnen functioneren van AIR en de nogal hooghartige/chauvinistische manier van communiceren naar hun gebruikers/klanten, alhoewel het besef hiervan de laatste tijd wel wat door lijkt te schemeren bij ze...

Voor wat betreft de huidige upgrademogelijkheden waarvan ik nog niet weet of de gehanteerde prijs overeenkomstig het gebodene is vind ik het ''typisch'' te noemen dat er blijkbaar individueel gerichte mails worden verstuurd naar Devialet eigenaren waarin aangegeven wordt dat er een upgrade uitgevoerd kan worden voor zo,n € 1000 minder als de prijs die aangehouden wordt voor het gros van de Devialet eigenaren met evt. upgrade plannen. Als dit daadwerkelijk zo is dan vind ik dit absoluut onacceptabel te noemen en daardoor een zeer klant-onvriendelijke zet naar personen die onwetende dus de volle mep zouden moeten betalen  :devil:



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8