Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: Maximus_Aurelius on July  8, 2016, 15:43:38
Heb net met de Devialet mijn klassieke muziek demo's volledig er door gejast.

Laten we eerst voorop stellen dat een Devialet een totaal andere sound heeft en daar was ik mij ook zeer bewust van. Het handige is dat je nu 1 op 1 kunt vergelijken want ik ga en wil niet zomaar mijn huidige set wegdoen om zo min mogelijk apparaten te krijgen. Nee mijn huidige set gaat pas weg wanneer de Devialet ook echt beter is ook al heeft hij en andere klankkleur en sound. Bepaalde aspecten moeten gewoon goed zijn en moet bevallen. Voor minder zal ik het niet doen.
De lat ligt hoog, misschien wel heel hoog. Maar zeg nooit nooit  ;).

Mijn muziek demo met klassieke nummers is afgesloten. Er zitten mooie stukken bij en heb afgesloten met Shostakovich no11 the Tocsin allegro. Dit nummer zal je niet veel horen op shows omdat dit een set zal kunnen breken  ;D. Ik heb het meegemaakt  ;)

De indruk:
Qua sound een mooi midden gebied en een subtiel hoog waarbij er wel uitschieters waren dat hoog iets fel wordt.( in mijn huidige set geen hinder van).
Detaillering zit er genoeg alleen nu komt één van mijn kritiek punt.Het laag is strak te noemen maar dit heeft ook een aandeel in de totale weergave en balans.
Betreft het laagweergave dan denk je nu pakt het door en klinkt het lekker strak en dan komen er bepaalde passage's in de muziek waarbij het laag aanwezig moet zijn want anders mis je wat en pakt het niet door, daardoor mis je gewoon wat body. Komt mij over van " meneer Devialet is een technisch verbluffend apparaat met mooie metingen maar ik speel liever op safe en wil niets fouts doen"  ;).
Bij veel klassieke nummers dit meegemaakt en omdat alles zo retesnel kan gaan gaat de totale balans fout en ten kostte van de muzikaliteit.
Positief is de mooie open weergave van de Devialet en komt de detaillering te goede  :thumbs-up:. Daar hou ik wel van. Strak laagweergave is ook goed te noemen maar daar schuilt ook het gevaar dat dit negatief kan uit pakken wanneer er wat meer gevraagd wordt, je mist dan body. ( let op dit is een persoonlijke ervaring in klassieke symphonie orkesten plus piano).

Nogmaals deze kleine review is alleen beoordeelt op klassieke muziek. Ik zit nu demo's van jazz, pop en sing & songwriter te beluisteren.
Precies mijn herinnering van mijn (beperkte) ervaring met Devialet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kerkhoffd

Verrassend! Hier heb ik een hele andere ervaring. Laag loopt heel ver en diep door. Geeft je huidige versterking wel het gewenste resultaat met de Trinity? Ook SAM al eens geprobeerd indien dit beschikbaar is?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

#2577
Quote from: Maximus_Aurelius on July  8, 2016, 15:43:38
Betreft het laagweergave dan denk je nu pakt het door en klinkt het lekker strak en dan komen er bepaalde passage's in de muziek waarbij het laag aanwezig moet zijn want anders mis je wat en pakt het niet door, daardoor mis je gewoon wat body. Komt mij over van " meneer Devialet is een technisch verbluffend apparaat met mooie metingen maar ik speel liever op safe en wil niets fouts doen"  ;).
Bij veel klassieke nummers dit meegemaakt en omdat alles zo retesnel kan gaan gaat de totale balans fout en ten kostte van de muzikaliteit.
Positief is de mooie open weergave van de Devialet en komt de detaillering te goede  :thumbs-up:. Daar hou ik wel van. Strak laagweergave is ook goed te noemen maar daar schuilt ook het gevaar dat dit negatief kan uit pakken wanneer er wat meer gevraagd wordt, je mist dan body. ( let op dit is een persoonlijke ervaring in klassieke symphonie orkesten plus piano).

Nogmaals deze kleine review is alleen beoordeelt op klassieke muziek. Ik zit nu demo's van jazz, pop en sing & songwriter te beluisteren.

Persoonlijk heb ik zeker niet deze ervaring in mijn set up moet ik zeggen, maar ik denk dat je hebt gespeeld zonder SAM regeling ? (aangezien ik meende te zien dat jouw Wilson Benesch speakers niet in de Devialet SAM database staan)
Met SAM activatie kan je juist net dat stukje ''body'' en grootsheid in weergave verkrijgen wat je lijkt te missen in bepaalde passages bij klassieke muziek.
Heb een tijdje geleden nog een luistersessie bijgewoond met de Devialet 200 in combinatie met de Sonus Faber Olympica 1 monitors en daarbij ervoer ik een nagenoeg zelfde effect als wat jij beschrijft en ik kon er niet echt warm van worden. We (de dealer en ik) zijn toen gaan spelen met SAM en kwamen toen met een ingestelde SAM waarde van ca. 30% en transformeerde de voor mij toch wat tegenvallende performance van deze combi van weinig indrukwekkend tot een ervaring waarbij het wel degelijk boeiend werd door de grotere stage, meer drukopbouw in het laag, kortom veel ''muzikaler'' in de totale beleving.

Verder denk ik dat de Devialet wel degelijk het betreffende frequentiespectrum in het laag goed weergeeft en dat het er zeker allemaal is, maar op een andere manier ten gehore brengt omdat het laag zeer strak, stabiel en nagenoeg vervormingsvrij aangestuurd wordt.
Dit is mij met name opgevallen toen ik hier een uitgebreid vergelijk heb gedaan tussen de Pass Labs INT. 150 en de Devialet 200.
In eerste instantie dacht ik in het laag soms wat te missen, maar bij langdurig luisteren en vergelijken kwam ik er achter dat de Pass in het laag gewoon minder dynamisch en vooral rommeliger klonk. 

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maximus_Aurelius

Quote from: Kerkhoffd on July  8, 2016, 19:57:59
Verrassend! Hier heb ik een hele andere ervaring. Laag loopt heel ver en diep door. Geeft je huidige versterking wel het gewenste resultaat met de Trinity? Ook SAM al eens geprobeerd indien dit beschikbaar is?

Trinity ontvangt geen SAM omdat SAM niet aanwezig is  ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Kerkhoffd

#2579
Dat is jammer. Sluit me aan bij de ervaring van Yamaha. Laagste registers van orgel komen hier bijvoorbeeld goed door. Toch niet het meest makkelijk weer te geven. Nu ken ik de Trinity niet, vandaar mijn vraag of de Lindeman ze wel de lage tonen weet te ontlokken.

Een vergelijkbaar model van Wilson Benesch (anders dan de Trinity) eventueel wel beschikbaar? Dit is natuurlijk niet optimaal, maar dat zou je wel een idee kunnen geven of SAM je eventueel nog kan brengen wat je nu mist.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

Quote from: Kerkhoffd on July  8, 2016, 20:46:25
Een vergelijkbaar model van Wilson Benesch (anders dan de Trinity) eventueel wel beschikbaar? Dit is natuurlijk niet optimaal, maar dat zou je wel een idee kunnen geven of SAM je eventueel nog kan brengen wat je nu mist.

+1  ;)

http://en.devialet.com/sam-ready-speakers/page/wilson-benesch/wilson-benesch-vertex


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maximus_Aurelius

#2581
Quote from: Kerkhoffd on July  8, 2016, 20:46:25
Dat is jammer. Sluit me aan bij de ervaring van Yamaha. Laagste registers van orgel komen hier bijvoorbeeld goed door. Toch niet het meest makkelijk we te geven. Nu ken ik de Trinity niet, vandaar mijn vraag of de Lindeman ze wel de lage tonen weet te ontlokken.

Een vergelijkbaar model van Wilson Benesch (anders dan de Trinity) eventueel wel beschikbaar? Dit is natuurlijk niet optimaal, maar dat zou je wel een idee kunnen geven of SAM je eventueel nog kan brengen wat je nu mist.

Heb de demo klassieke songs ook afgespeeld op mijn Lindemann set. Geen enkel probleem.
Lindemann weergeeft het voor mij heel goed en vooral met Shostakovich zet hij een mooie stage neer.
Heb tussen mijn demo songs ook een mooi orgel werkje staan.
Xrcd van Opus3. Tocata & Fuge in D minor. Performed by Mattias Wager.
Ook voor mij een van de mooiste Vivaldi four Seasons uitvoering(Summer Presto) performer by La Folia. Mis ik gewoon pressie en power, klinkt heel pover terwijl dit nummer snelheid, kracht in zich heeft. Niet voor niets een barroqorkest  ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

#2582
Zometeen de Luistersessie afsluiten voor vandaag met een mooi nummer van Melanie di Biaso - With all my Love.

Dan heb ik er weer aardig wat nummers beluisterd wat uiteen loopt van Jazz, Jazz vocal, Pop, Sing & Songwriter, laatste genre onze landgenoot Wende  :inlove:


Quote from: YamahaRXV on July  8, 2016, 21:10:38
+1  ;)

http://en.devialet.com/sam-ready-speakers/page/wilson-benesch/wilson-benesch-vertex

De Vertex mist gewoon de ruimtelijkheid die de Trinity wel heeft en neerzet.
Dus geen vergelijk.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Kerkhoffd

Quote from: Maximus_Aurelius on July  8, 2016, 21:16:57
Heb de demo klassieke songs ook afgespeeld op mijn Lindemann set. Geen enkel probleem.
Lindemann weergeeft het voor mij heel goed en vooral met Shostakovich zet hij een mooie stage neer.
Heb tussen mijn demo songs ook een mooi orgel werkje staan.
Xrcd van Opus3. Tocata & Fuge in D minor. Performed by Mattias Wager.
Ook voor mij een van de mooiste Vivaldi four Seasons uitvoering(Summer Presto) performer by La Folia. Mis ik gewoon pressie en power, klinkt heel pover terwijl dit nummer snelheid, kracht in zich heeft. Niet voor niets een baroroqorkest  ;).

Prachtig! Ben benieuwd of het beter klinkt met SAM aan. Ik zou beginnen met SAM op 100%.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

#2584
Quote from: Maximus_Aurelius on July  8, 2016, 21:20:13
De Vertex mist gewoon de ruimtelijkheid die de Trinity wel heeft en neerzet.
Dus geen vergelijk.

Ik geloof graag dat er hoorbare verschillen zijn tussen de Vertex en de Trinity, maar ik doelde op de optie om de SAM data voor de Vertex te downloaden en deze in je settings op te slaan waarna je kan testen met en zonder de SAM werking  ;)

Als ik mij niet vergis heeft de Trinity exact dezelfde midlaag/laag driver als de Vertex en qua kastvolume zal er ook niet heel veel verschil in zitten.
Ook al zal de filtering van beide speakers anders zijn dan nog blijven de specificaties van dezelfde driver aanwezig en zal je met de SAM data voor de Vertex m.i. toch zeker wel een aardig vergelijk kunnen maken aangezien SAM grotendeels is gebaseerd op met name de specifieke kenmerken/specs van de laagdrivers.

Ik denk dat het zeker de moeite waard is om te proberen...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

 ^^ misschien verrast het je. Kun je eenvoudig wijzigen in de Configurateur op de Devialet website.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Maximus_Aurelius

Dat had ik al geschoten hoe eenvoudig het is en eventueel wijzigen  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Pjotr27

QuoteHeb de demo klassieke songs ook afgespeeld op mijn Lindemann set. Geen enkel probleem.
Lindemann weergeeft het voor mij heel goed en vooral met Shostakovich zet hij een mooie stage neer.
Heb tussen mijn demo songs ook een mooi orgel werkje staan.
Xrcd van Opus3. Tocata & Fuge in D minor. Performed by Mattias Wager.
Ook voor mij een van de mooiste Vivaldi four Seasons uitvoering(Summer Presto) performer by La Folia. Mis ik gewoon pressie en power, klinkt heel pover terwijl dit nummer snelheid, kracht in zich heeft. Niet voor niets een barroqorkest  ;).

Welke vermogensstand heb je ingesteld? Wat minder vermogen in de configurator instellen klinkt soms veel beter...De Devialet krijgt meer 'lucht' i.p.v. op zijn maximum te moeten werken.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

vik

We kunnen hoog of laag springen maar het kan toch ook gewoon zo zijn dat je huidige Lindemann set gewoon beter is of zie ik dat verkeerd?

:yin-yang:  ::)




Quote from: Maximus_Aurelius on July  8, 2016, 21:16:57
Heb de demo klassieke songs ook afgespeeld op mijn Lindemann set. Geen enkel probleem.
Lindemann weergeeft het voor mij heel goed en vooral met Shostakovich zet hij een mooie stage neer.
Heb tussen mijn demo songs ook een mooi orgel werkje staan.
Xrcd van Opus3. Tocata & Fuge in D minor. Performed by Mattias Wager.
Ook voor mij een van de mooiste Vivaldi four Seasons uitvoering(Summer Presto) performer by La Folia. Mis ik gewoon pressie en power, klinkt heel pover terwijl dit nummer snelheid, kracht in zich heeft. Niet voor niets een barroqorkest  ;).
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

bmateijsen

Quote from: YamahaRXV on July  8, 2016, 21:41:10
Ik geloof graag dat er hoorbare verschillen zijn tussen de Vertex en de Trinity, maar ik doelde op de optie om de SAM data voor de Vertex te downloaden en deze in je settings op te slaan waarna je kan testen met en zonder de SAM werking  ;)

Zou ik niet adviseren...

QuoteAls ik mij niet vergis heeft de Trinity exact dezelfde midlaag/laag driver als de Vertex en qua kastvolume zal er ook niet heel veel verschil in zitten.
Ook al zal de filtering van beide speakers anders zijn dan nog blijven de specificaties van dezelfde driver aanwezig en zal je met de SAM data voor de Vertex m.i. toch zeker wel een aardig vergelijk kunnen maken aangezien SAM grotendeels is gebaseerd op met name de specifieke kenmerken/specs van de laagdrivers.

Trinity en Vertex zijn echt anders...

QuoteIk denk dat het zeker de moeite waard is om te proberen...

YamahaRXV

Quote from: bmateijsen on July  9, 2016, 10:57:43
Zou ik niet adviseren...

Licht eens inhoudelijk toe waarom niet...?

Mijn Kharma 3.2 CE,s staan ook niet in de SAM database, maar de SAM settings van de Kharma S7 werken hier toch zeer goed met de 3.2 CE,s.
Op papier misschien niet geheel perfect, maar het uiteindelijke klankmatige resultaat is zeer bevredigend...

Quote from: bmateijsen on July  9, 2016, 10:57:43
Trinity en Vertex zijn echt anders...

Klankmatig zal dat absoluut wel zo zijn (zoals al eerder aangegeven), maar ik heb meerdere keren begrepen dat de mid/laagdriver (de WB ''One'') voor de Trinity volledig gebaseerd is op die van de Vertex (''Tactic Drive''), met enkel het verschil dat het conus oppervlakte/vorm en de montage gaten van de ''Tactic Drive'' zijn aangepast aan de baffle van de Trinity ?

''The W.B. ONE builds upon the strengths of the 7'' Tactic II drive unit, retaining as it does the same cone technology and the lowest structural profile basket system in the world.''
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

bmateijsen

Quote from: YamahaRXV on July  9, 2016, 11:49:16

Mijn Kharma 3.2 CE,s staan ook niet in de SAM database, maar de SAM settings van de Kharma S7 werken hier toch zeer goed met de 3.2 CE,s.
Op papier misschien niet geheel perfect, maar het uiteindelijke klankmatige resultaat is zeer bevredigend...

Klankmatig zal dat absoluut wel zo zijn (zoals al eerder aangegeven), maar ik heb meerdere keren begrepen dat de mid/laagdriver (de WB ''One'') voor de Trinity volledig gebaseerd is op die van de Vertex (''Tactic Drive''), met enkel het verschil dat het conus oppervlakte/vorm en de montage gaten van de ''Tactic Drive'' zijn aangepast aan de baffle van de Trinity ?

''The W.B. ONE builds upon the strengths of the 7'' Tactic II drive unit, retaining as it does the same cone technology and the lowest structural profile basket system in the world.''

De kastinhoud is totaal anders, baffle is anders, etc...

Maximus_Aurelius

#2592
Quote from: vik on July  9, 2016, 10:18:41
We kunnen hoog of laag springen maar het kan toch ook gewoon zo zijn dat je huidige Lindemann set gewoon beter is of zie ik dat verkeerd?

:yin-yang:  ::)

Dat zie je absoluut niet verkeerd. En ik ben en was ook bewust dat de Devialet of een Devialet van hoge huizen moet komen om klankmatig over de Lindemann set heen te gaan.
Maar niets is onmogelijk en wanneer je niet probeert weet je ook niets.

Gisteren is het toch later geworden dan gedacht  ;). Ik melde hier dat Melanie Di Biaso laatste nummer was en dat het daarna goed was voor vandaag. Nou er zijn nog heel wat nummers erna de revue gepasseerd. Rond 3:30 uur vond ik het welletjes    :blush:


Quote from: Pjotr27 on July  9, 2016, 09:47:30
Welke vermogensstand heb je ingesteld? Wat minder vermogen in de configurator instellen klinkt soms veel beter...De Devialet krijgt meer 'lucht' i.p.v. op zijn maximum te moeten werken.

Heb de Devialet niet meer op volle vermogen staan.


APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

YamahaRXV

Quote from: vik on July  9, 2016, 10:18:41
We kunnen hoog of laag springen maar het kan toch ook gewoon zo zijn dat je huidige Lindemann set gewoon beter is of zie ik dat verkeerd?

:yin-yang:  ::)

+1

Als de Lindemann set daadwerkelijk bewezen beter speelt op de meest belangrijke persoonlijke facetten dan zou het voor mij ook heel simpel zijn; apparaat weer terug in de doos en terug brengen naar de dealer in kwestie die de mooie mogelijkheid tot vergelijken geboden heeft.
Dealer hartelijk bedanken voor de geleverde goede service en gewoon lekker verder spelen met hetgeen er staat en goed bevalt, simpel en verder zonde om er nog tijd en energie in te steken voor jezelf en ook voor anderen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Robiwan

Quote from: Maximus_Aurelius on July  8, 2016, 15:37:55
Hoe weet jij dit  :D


Inderdaad het is de Devialet of de Lindemann set die baas boven baas is klankmatig.

doe mij maar de Lindemann, veel fraaier om te zien ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

#2595
Ik blijf erbij dat je fan moet zijn van de "snaarstrak geregisseerde" Devialet klank.


Het menselijk gehoor reageert dikwijls aangenaam op enige mate van vervorming.

Dé reden ook dat er zoveel buizenliefhebbers zijn. 

De klank is misschien niet helemaal correct maar ligt wél lekker "romantisch" in het gehoor.  Denk ook aan de onverwisselbare sound van Marshall stage apparatuur die een enorme schare aanhangers kent.

Kortom, het draait allemaal om smaak.....


Daarbij is de Lindemann set natuurlijk ook niet de eerste de beste....



Dura

Dat SAM maakt me wel nieuwsgierig:
http://en.devialet.com/speakers/harbeth/harbeth-p3esr
Basextensie van 75Hz tot 19Hz? uit zo'n schoenendoosje met een 5 inch midwoofertje? En hoe hard gaat-ie dan, voordat er ongelukken gebeuren?
Snap wel hoe het werkt, voor iedere speaker met DSP een correctieprofiel maken, maar dit soort claims vind ik niet geloofwaardig.


Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Deleted User

 ^^

Erg ongeloofwaardig dit..

YamahaRXV

Quote from: Dura on July 11, 2016, 16:36:08
Dat SAM maakt me wel nieuwsgierig:
http://en.devialet.com/speakers/harbeth/harbeth-p3esr
Basextensie van 75Hz tot 19Hz? uit zo'n schoenendoosje met een 5 inch midwoofertje? En hoe hard gaat-ie dan, voordat er ongelukken gebeuren?
Snap wel hoe het werkt, voor iedere speaker met DSP een correctieprofiel maken, maar dit soort claims vind ik niet geloofwaardig.

Dan gaat er eindelijk toch nog eens een beetje laag uit zo,n Harbeth komen... :tounge2:

Maar zonder gekheid; ik kan de werking van SAM zeker wel waarderen en maak er ook gebruik van, maar wat Devialet met de SAM specs betreffende de Harbeth P3ESR aangeeft is i.m.o. ook pure waanzin  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

bva

Quote from: Dura on July 11, 2016, 16:36:08
Dat SAM maakt me wel nieuwsgierig:
http://en.devialet.com/speakers/harbeth/harbeth-p3esr
Basextensie van 75Hz tot 19Hz? uit zo'n schoenendoosje met een 5 inch midwoofertje? En hoe hard gaat-ie dan, voordat er ongelukken gebeuren?
Snap wel hoe het werkt, voor iedere speaker met DSP een correctieprofiel maken, maar dit soort claims vind ik niet geloofwaardig.

Volgens mij werkt SAM ook in de bypass mode.
Met een Trinnov system zou je dan een meeting met en zonder SAM kunnen uitvoeren. De Trinnov is dan de voorversterker.
Het verschil in in de grafieken voor de room correction komt dan door het gebruik van SAM.
Misschien een leuk experiment voor Bjorn of Garmt want zij verkopen Devialet en Trinnov apparatuur.

Is er nog een kans dat Devialet met een room correction system komt?