Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

YamahaRXV

#2350
Quote from: Kerkhoffd on December 13, 2015, 14:53:35
Na een dagje spelen hoor ik al verschillen met de D200 direct uit de doos. Ik herken de beschrijving van Jan wel. In eerste instantie wat geforceerd in m.n. de hogere tonen. Laag is wat minder aanwezig en ook rommeliger dan ik voorheen hoorde. Het inzicht in de lagen ontbreekt nog een beetje. Nu heb ik aan een aantal andere zaken ook nog geen aandacht besteed. Stroomkabel is standaard en de coax is een eenvoudige AudioQuest Cinnamon. Eerst maar eens de Devialet op stoom laten komen, dan kan ik daarna gaan checken welke effecten andere kabels hebben.

Exact overeenkomstig mijn bevindingen, vooral ook het nog niet volledig horen van lagen en melodielijnen in de muziek  ;)

Voor wat betreft een voor de Devialet perfecte netkabel kan ik je de volgende tip van harte aanbevelen: probeer nog een stuk oranje Lapp FD 781 CP van 1,5 meter lengte te pakken te krijgen en plaats daar IeGo 8055 (aan de IEC zijde) en IeGo 8085 (aan de schuko zijde) connectoren aan en gebruik deze als netkabel. Als alternatief voor de IeGo 8055 IEC kan je evt. ook de Furutech FI-15 gold gebruiken, deze connector is platter zodat het losse sluitdeel over je aansluitingen aan de achterzijde van de Devialet gewoon geplaatst kan worden.
Ik heb al vele netkabels getest aan de Devialet (Furutech FP-3TS20, Acoustic Revive Powermax, LessLoss, Transparent Cable), maar de betreffende Lapp laat de Devialet ontzettend mooi homogeen, organisch, en muzikaal klinken.


Quote from: Kerkhoffd on December 13, 2015, 14:53:35
Wat heb je onder je D200 staan Jan?Welk plateau is dat en hoor je een geluidsverbetering als je de Devialet daarop plaatst?

Het plateau wat onder mijn D200 staat is vervaardigd van bamboe hout en niets anders als twee Ikea snijplaten die verzaagd zijn en geconstrueerd tot één grote vierkante baseplate, met daaronder geplaatst vier aluminium schijven voorzien van een soort kurkachtig dempingmateriaal.
Ik ben een tijdje aan het experimenteren geweest met dit materiaal alsmede een volledig op maat gemaakte en gepolijste aluminium baseplate, maar hoorbare verschillen tussen beide materialen zijn overduidelijk waarneembaar bij de Devialet.

De aluminium variant:





Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Leuk experimenteren dus weer. Ik neem de tijd. Als ik hoor hoe de Devialet bijtrekt in een dag tijd is het voorbarig om nu al met kabels of andere tweaks te gaan variëren. Maar leuk is dat natuurlijk wel. Zal t.z.t. van mijn broer ook eens een Shunyata netkabel lenen. Hij heeft er verscheidene. Gewoon uit nieuwsgierigheid of het wat brengt. Leuke tips voor alternatieve snoeren. Ik houd mijn ogen open.

Heb onder de Linn nu nog wat Finite Elemente dempers zitten. Ook even geprobeerd onder de Devialet toen ik het gebrek aan focus merkte bij het inschakelen van de Devialet, maar dat werd zo'n wankele constructie dat ik die maar snel weer verwijderd heb. Wie weet toch maar een keer ook experimenteren met een base plate. Ook daarvoor geldt: eerst maar eens een weekje of wat laten spelen. Met de kerstvakantie straks voor de deur is er tijd genoeg om er weer eens lekker voor te gaan zitten.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

#2352
Quote from: Kerkhoffd on December 13, 2015, 16:31:32
Leuk experimenteren dus weer. Ik neem de tijd. Als ik hoor hoe de Devialet bijtrekt in een dag tijd is het voorbarig om nu al met kabels of andere tweaks te gaan variëren. Maar leuk is dat natuurlijk wel. Zal t.z.t. van mijn broer ook eens een Shunyata netkabel lenen. Hij heeft er verscheidene. Gewoon uit nieuwsgierigheid of het wat brengt. Leuke tips voor alternatieve snoeren. Ik houd mijn ogen open.

Heb onder de Linn nu nog wat Finite Elemente dempers zitten. Ook even geprobeerd onder de Devialet toen ik het gebrek aan focus merkte bij het inschakelen van de Devialet, maar dat werd zo'n wankele constructie dat ik die maar snel weer verwijderd heb. Wie weet toch maar een keer ook experimenteren met een base plate. Ook daarvoor geldt: eerst maar eens een weekje of wat laten spelen. Met de kerstvakantie straks voor de deur is er tijd genoeg om er weer eens lekker voor te gaan zitten.

Groot gelijk, eerst lekker inspelen en dan pas evt. wat zaken gaan testen en vergelijken  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LexiconLogan

even mijn Devialets
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

YamahaRXV

Quote from: LexiconLogan on December 13, 2015, 21:23:44
even mijn Devialets

Devialet(s)....ik zie er (met moeite) maar ééntje achter die prominente Wilson speaker  :D

Een 2x D200 = D400 set up dus, hoe bevalt dat i.c.m. de Wilson Sasha ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LexiconLogan

dit zijn 2 keer de 400's en de Sasha, een vreselijk mooie combinatie.
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

YamahaRXV

#2356
Quote from: LexiconLogan on December 13, 2015, 21:47:38
dit zijn 2 keer de 400's en de Sasha, een vreselijk mooie combinatie.

Die snap ik even niet...2 keer de 400 configuratie, dus in totaal 4 Devialet 200 units ?  :wacko:
De unit die ik aan de wand bevestigt zie zitten is in ieder geval een 200.

Maar ik geloof zeker dat het een erg mooie combi is  :thumbs-up:

Volgend jaar ook maar eens een 200 companion er bij proberen, eens kijken of dat nog een beetje de moeite waard is  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Oef! Mooi hoor. Welke bron gebruik je Lexicon?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

LexiconLogan

Quote from: YamahaRXV on December 13, 2015, 22:06:01
Die snap ik even niet...2 keer de 400 configuratie, dus in totaal 4 Devialet 200 units ?  :wacko:
De unit die ik aan de wand bevestigt zie zitten is in ieder geval een 200.

Maar ik geloof zeker dat het een erg mooie combi is  :thumbs-up:

Volgend jaar ook maar eens een 200 companion er bij proberen, eens kijken of dat nog een beetje de moeite waard is  8)

Je ziet het niet goed helaas. Dit is de 400
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

YamahaRXV

Quote from: LexiconLogan on December 13, 2015, 22:24:04
Je ziet het niet goed helaas. Dit is de 400

Ik denk dat we beiden hetzelfde bedoelen, maar het anders verwoorden... ;D
Een 400 configuratie bestaat in de basis uit een 2 keer 200 combinatie waarbij elke 200 mono wordt geschakeld en er uiteindelijk dus per Devialet unit 400 watt mono wordt gerealiseerd.
In dat geval zou je dus een in mono geschakelde 200 een 400 kunnen noemen zoals jij dat volgens mij dus doet  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

bmateijsen

Quote from: YamahaRXV on December 13, 2015, 22:06:01

Volgend jaar ook maar eens een 200 companion er bij proberen, eens kijken of dat nog een beetje de moeite waard is  8)


Dat is het 8)

YamahaRXV

#2361
Quote from: bmateijsen on December 14, 2015, 11:54:18
Dat is het 8)

Altijd interessant te horen, temeer omdat de meningen daarover redelijk sterk uiteenlopen (ook bij vele dealers)  ???

Bjorn, zou je (naast uiteraard vermogenswinst) aan kunnen geven op welke klankmatige aspecten er een winst behaald kan worden door er een ''companion'' bij te plaatsen ?

Niet dat ik ontevreden ben, integendeel zelfs...., maar als het nog beter kan, waarom niet ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Ben ook geïnteresseerd in de reactie van Bjorn. Hoorde recent een dealer een berekening maken (van 1,5 x vermogen luidsprekers) om te bepalen of een D400 t.o.v. de D200 nut zou kunnen hebben. Mijn luidsprekers zouden voldoende moeten hebben aan een D200, maar op de een of andere manier vermoed ik dat er ook bij mijn luidsprekers toch voordelen kunnen zijn als je de D400 gebruikt.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

bmateijsen

Quote from: YamahaRXV on December 14, 2015, 12:29:17
Altijd interessant te horen, temeer omdat de meningen daarover redelijk sterk uiteenlopen (ook bij vele dealers)  ???

Bjorn, zou je (naast uiteraard vermogenswinst) aan kunnen geven op welke klankmatige aspecten er een winst behaald kan worden door er een ''companion'' bij te plaatsen ?

Niet dat ik ontevreden ben, integendeel zelfs...., maar als het nog beter kan, waarom niet ?  ;)

De winst zit hem in het vermogen en voeding....

YamahaRXV

Quote from: bmateijsen on December 14, 2015, 19:15:51
De winst zit hem in het vermogen en voeding....

.......en dat uit zich in....?  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

bmateijsen


lynch1979

Quote from: YamahaRXV on December 14, 2015, 19:39:39
.......en dat uit zich in....?  ;D

Koop hem maar Jan, verwen jezelf met de kerst of voor het nieuwe jaar  :D

YamahaRXV

#2367
Quote from: lynch1979 on December 14, 2015, 20:09:29
Koop hem maar Jan, verwen jezelf met de kerst of voor het nieuwe jaar  :D

Hahaha, zou mooi zijn, maar nee... Staat evt. voor volgend jaar gepland, eerst maar weer eens de jaarlijkse snowboardtrip..... :headbanging: (als er tenminste nog een beetje sneeuw mag gaan vallen)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Men neme een versterker van 7 mille en die blijkt vervolgens niet alles uit 'een speaker' te kunnen halen?


Quote from: bmateijsen on December 14, 2015, 19:15:51
De winst zit hem in het vermogen en voeding....
Quote from: YamahaRXV on December 14, 2015, 19:39:39
.......en dat uit zich in....?  ;D
Quote from: bmateijsen on December 14, 2015, 19:56:49
Alles.... ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Quote from: Xander32 on December 15, 2015, 06:37:15
Men neme een versterker van 7 mille en die blijkt vervolgens niet alles uit 'een speaker' te kunnen halen?

Vreemde redenatie zeg, en inhoudelijk overigens ook zeker niet aan de orde kan ik je melden, integendeel zelfs... :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Denk dat Xander best weet dat het altijd beter kan. Welke versterker haalt wel alles uit een speaker?en als dat wel lukt zijn veel audio liefhebbers toe aan nieuwe luidsprekers. Deel van de hobby... Upgradevirus.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Xander32

Dag Jan, kan je aangeven wat er vreemd aan is?
Ik lees jouw vraag en de daarop volgende reacties van Bjorn; die riepen bij mij de vraag op.

"Er is winst te behalen aangaande het vermoigen en de voeding en dat uit zich in alles"


Wellicht een niet juiste interpretatie mijnerzijds?


Quote from: YamahaRXV on December 15, 2015, 07:44:32
Vreemde redenatie zeg, en inhoudelijk overigens ook zeker niet aan de orde kan ik je melden, integendeel zelfs... :music:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Daar kan ik mij alles bij voorstellen; de drang naar beter, `t virus.

Maar dan nog kan ik "die verbetering t.a.v. alles" niet geheel plaatsen versus de basis versterker, een Devialet 200.


Quote from: Kerkhoffd on December 15, 2015, 07:52:13
Denk dat Xander best weet dat het altijd beter kan. Welke versterker haalt wel alles uit een speaker?en als dat wel lukt zijn veel audio liefhebbers toe aan nieuwe luidsprekers. Deel van de hobby... Upgradevirus.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kerkhoffd

Dat zou ik ook best eens willen horen/ervaren. Maakt wel nieuwsgierig. Het kan zomaar zijn dat het een verbetering is. Meer controle en reserve als je graag klassieke muziek luistert is eigenlijk altijd wel welkom. Leuk dat er nog wat te wensen over blijft zo ;-)
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

Quote from: Xander32 on December 15, 2015, 07:53:50
Dag Jan, kan je aangeven wat er vreemd aan is?
Ik lees jouw vraag en de daarop volgende reacties van Bjorn; die riepen bij mij de vraag op.

"Er is winst te behalen aangaande het vermoigen en de voeding en dat uit zich in alles"


Wellicht een niet juiste interpretatie mijnerzijds?

Hoi Robert, met het aangeven van een vreemde redenatie doelde ik specifiek op het feit dat in je post de (jouw) indruk aanwezig lijkt te zijn dat een Devialet 200 niet in staat zou zijn om het beste uit een speaker te halen en dat ook nog eens voor de (te hoge ?) prijscategorie waar deze zich in bevind.
Ik kan je inmiddels uit ervaring vertellen dat ik tot op heden nog geen versterker heb gehad die mijn speakers zo ontzettend stabiel en krachtig aanstuurt, ook de ex Pass Labs INT.150 moet hierin zijn meerdere erkennen aan de Devialet.

Aan de andere kant moet ik ook zeggen dat het antwoord van Bjorn niet echt uhm....gedetailleerd en technisch ''diepgaand'' te noemen is, dus ik snap ook wel dat dit mogelijk reacties zoals die van jou op kan roepen  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8