Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 21 Guests are viewing this topic.

twani

Zal wel met mijn "platte smaak" te maken hebben maar ik vind 'm juist erg mooi :inlove:

knubbe

 :withstupid:

Een heel stuk mooier dan de chrome originele versie  :pompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

garmtz

Ik vind hem wel lekker 'steampunk' in het koper... :)

Kerkhoffd

Benieuwd hoe de eerster ervaringen zijn met deze über-Devialet. Misschien ook wel de aanzet naar een update van de Expert range? Wie weet, bij de hifi show in München in mei 2016...
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

#2329
Quote from: garmtz on November 30, 2015, 09:30:51
Marketing is sterk, maar ook de perceptie van producten... Mijn mening was uit 2012, toen klonk de D-Premier behoorlijk anders dan bijv. een 250 nu.

Maar... Er worden zoveel zaken door elkaar gehaald hier... De Devialet is niet 'digitaler' dan welke 'normale' DAC dan ook! Feitelijk is een Devialet 120/200/250 niets meer dan een uitstekende DAC met hierachter een ANALOGE klasse A versterker voor voltage gain en een ANALOGE klasse D versterker voor de 'current'.

De Lyngdorf is een power dac, die inderdaad PCM naar PWM omzet en dus 100% digitaal is, net als de NAD modellen.

Hypex modules kunnen uitstekend klinken mits goed geïmplementeerd. ICE ook. NCore zeker.

^^

De dac in de Devialet Expert line is inderdaad uitstekend te noemen, evenals de AIR streamer (mits men een beetje fatsoenlijk huiswerk heeft gemaakt van zijn netwerk set up)  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Vrijdag ga ik mijn eigen Devialet 200 ophalen  :pompom: Afgelopen jaar een aantal keren de Devialet van een kennis bij mij thuis gehoord en dolblij met mijn 'nieuwe' aanwinst.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

Quote from: Kerkhoffd on December  8, 2015, 00:06:43
Vrijdag ga ik mijn eigen Devialet 200 ophalen  :pompom: Afgelopen jaar een aantal keren de Devialet van een kennis bij mij thuis gehoord en dolblij met mijn 'nieuwe' aanwinst.

Kijk eens aan, toch gekozen voor de 200  ;)  Goede keuze, daar ga je absoluut geen spijt van krijgen  :thumbs-up:
Alvast gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Daan  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Thnx! Tsja, die zat er aan te komen. In een jaar tijd bron, luidsprekers en versterker ge-upgrade. Wordt moeilijk kiezen wat de beste koop van dit jaar was ;-).
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on December  7, 2015, 13:52:56
Ik vind hem wel lekker 'steampunk' in het koper... :)
Steampunk koper is cool! Deze foto lijkt meer op champagnekleur, een beetje zoals bij Marantz.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Carloz

Inderdaad wel bruut zo. Had hem bijna besteld. Kwam nog maar iets van 29999 euro tekort of zo  ;)

twani

#2335
Grappig.... De kleur van deze "Serie Limité" doet me eigenlijk meteen de link leggen tussen B&O en Devialet...

Maw, ze hebben bij Devialet heel goed buiten de deur én in de historie van "Upper Class priced" audio apparatuur gekeken.

Ze hebben hieruit terecht de conclusie getrokken dat dure apparatuur er ook echt duur uit moet zien.

Grootste verschil tussen beide merken gaat de geleverde geluidskwaliteit zijn.

B&O alléén looks, Devialet looks én klank...


Hieronder een foto van de gelimiteerde 90 jaar B&O "Rosé serie"




YamahaRXV

#2336
Ben best wel benieuwd naar de reviews die op een gegeven moment gaan komen over deze ''opzienbarende'' Devialet... 8)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

eric_audio

Quote from: Charlemagne on May 24, 2015, 11:32:08
Devialet heeft ter gelegenheid van de highend show van München nieuwe firmware ontwikkeld. Ik heb die op mijn amp gezet en ik ben enthousiast over het effect. De klank heeft een duidelijke upgrade ondergaan, met meer detail in het hoog en meer ruimtelijkheid en focus. Het lijkt er op dat alles wat losser is en sneller is gaan klinken. De weergave van stemmen is er ook op vooruit gegaan.

Meer over de nieuwe firmware en alle nieuwe technische ontwikkelingen lees je in de white Paper:

https://fr.devialet.com/docs/whitepaperfirmwarev8.pdf

Vanwege het feit dat mijn set een behoorlijke tijd niet beschikbaar was (ik ben verhuisd, en er moest een gesneuvelde tweeter vervangen worden), heb ik pas een week geleden de nieuwe firmware geinstalleerd. Het valt me op dat de versterker VEEL minder heet wordt. Dan zou je zeggen, de klasse A versterker doet minder mee in het geheel. Maar toch vind ook ik het wat losser en ruimtelijker klinken. Met minder klasse A? Vreemd. Heeft iemand hier een verklaring voor?
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

eric_audio

Quote from: Kerkhoffd on December  8, 2015, 00:06:43
Vrijdag ga ik mijn eigen Devialet 200 ophalen  :pompom: Afgelopen jaar een aantal keren de Devialet van een kennis bij mij thuis gehoord en dolblij met mijn 'nieuwe' aanwinst.

Gefeliciteerd!!  Hoe bevalt hij? Misschien te vroeg om iets te zeggen, hij is nog aan het inspelen...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

twani

Quote from: YamahaRXV on December 10, 2015, 18:55:18
Ben best wel benieuwd naar de reviews die op een gegeven moment gaan komen over deze ''opzienbarende'' Devialet... 8)



:inlove: :inlove:

Kerkhoffd

Quote from: eric_audio on December 10, 2015, 20:36:30
Gefeliciteerd!!  Hoe bevalt hij? Misschien te vroeg om iets te zeggen, hij is nog aan het inspelen...

Dank je. Morgen is de dag... De demo D200 was een revelatie voor me. Ben benieuwd hoe een nieuwe het direct uit de doos doet. Als ik even terug haal waarom ik voor de D200 viel, dan was dat onder andere de veel grotere ruimtelijkheid dan mijn vorige versterker en de enorm lage noise floor. Ik speelde tot voor kort met een Primare i32. Ergens wel logisch dus dat een bijna drie keer duurdere Devialet het beter doet, maar de verschillen zijn niet subtiel te noemen. De match van Devialet met de Audio Physic luidsprekers is dan ook erg goed. Als de versterker is ingespeeld deel ik zeker mijn ervaringen weer.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

#2341
Quote from: Kerkhoffd on December 10, 2015, 23:00:02
Dank je. Morgen is de dag... De demo D200 was een revelatie voor me. Ben benieuwd hoe een nieuwe het direct uit de doos doet. Als ik even terug haal waarom ik voor de D200 viel, dan was dat onder andere de veel grotere ruimtelijkheid dan mijn vorige versterker en de enorm lage noise floor. Ik speelde tot voor kort met een Primare i32. Ergens wel logisch dus dat een bijna drie keer duurdere Devialet het beter doet, maar de verschillen zijn niet subtiel te noemen. De match van Devialet met de Audio Physic luidsprekers is dan ook erg goed. Als de versterker is ingespeeld deel ik zeker mijn ervaringen weer.

Even uit nieuwsgierigheid..... hoe klinkt de Devialet 200 nieuw uit de doos ?
Ik heb hier een aantal dagen een demo 200 gehad van Audiofile, maar toen ik mijn 200 kreeg schrok ik toch wel even van de verschillen tussen een volledig ingespeelde en een nieuwe  :blink:

Na 2,5 week continu (in)spelen speelde het nagenoeg gelijk aan de demo.
Een niet ingespeelde Devialet herken je vrij makkelijk aan een nogal korrelige hoogweergave en het feit dat het nogal "geforceerd" klinkt bij niet al te hoge volumestanden.
Na verloop van tijd is dat geheel verdwenen en verbaas je je zelfs over de haast grenzeloos strakke en onvervormde weergave bij absurd hoge volumestanden  :music:

Ik "tik" hier net zo makkelijk met de Kharma,s regelmatig volumestanden aan van -2 tot zo,n +2  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

2,5 week Jan? Dat is best een forse inspeelperiode maar als ik lees wat je er terug krijgt  :clapping:
mainly British stuff

YamahaRXV

Quote from: Martin!!! on December 13, 2015, 10:54:39
2,5 week Jan? Dat is best een forse inspeelperiode maar als ik lees wat je er terug krijgt  :clapping:

Hmm, valt nog mee vind ik, hoewel ik moet zeggen dat ik na die 2,5 week nog steeds kleine verschillen waarneem.
Het zijn van die kleine subtiele details die vaak niet eens opvallen als je aandachtig zit te luisteren, maar gewoon opvallen als je bijv. achter de laptop zit.

Geloof het of niet, maar mijn vorige versterker kwam pas volledig op stoom vlak voordat ik de switch maakte naar de Devialet; volgens mijn grove berekeningen zo,n dikke 900 inspeeluren....bizar  :crazy:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

De afgelopen dagen in de weinig aanwezige privé tijd toch nog lekker bezig geweest met een aantal zaken rondom de Devialet.
Zo was er het vergelijk tussen mijn inmiddels zeer gewaardeerde Siltech Explorer 180 L en de Vovox Textura speakerkabels welke volgens velen dé speakerkabels bij uitstek moeten zijn voor Devialet.
Verder erg mooie en grote stappen behaald met de verdere optimalisatie van het netwerk, plus de aanwezigheid van een nieuwe renderer (de Asus Vivo mini PC met SSD) die als dedicated Roon server gelinkt aan Devialet AIR zeer mooie dingen laat horen  :music:
Niets geen problemen zoals het vaak genoemde ''white noise'' verschijnsel, of drop outs, gewoon een zeer indrukwekkende ruimtelijke weergave met alle gewenste facetten volop aanwezig en de Moon 180 MiND met voedingupgrade via AES/EBU interlink aan de interne dac van de Devialet volledig voorbij strevend. Dat belooft nog wat als er straks nog een mooie voedingupgrade (een Teddy Pardo 19/3 of evt. een HD-Plex) aan de Asus Vivo mini PC gekoppeld gaat worden... :worship:


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Inclusive "La Base de Silence by J.F." ook alweer zie ik :worship:

Martin!!!

#2346
Ziet er zeer fraaii uit Jan   :thumbs-up:

En bevallen de Textura kabels beter dan de Siltechs?
mainly British stuff

YamahaRXV

Quote from: twani on December 13, 2015, 12:05:11
Inclusive "La Base de Silence by J.F." ook alweer zie ik :worship:

Inderdaad ja  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Quote from: Martin!!! on December 13, 2015, 12:06:11
Ziet er zeer fraaii uit Jan   :thumbs-up:

En bevallen de Textura kabels beter dan de Siltechs?

Thanks  ;)

De Vovox Textura laat een wat drogere, minder glansrijke en gulle weergave horen dan de Siltech Explorer 180 L in mijn set, dus voor mij niet beter.
De Vovox zit qua prijsklasse ongeveer in dezelfde categorie als de Siltechs, maar laatstgenoemde doet het super dus zeker geen wissel.
Ik kan mij wel voorstellen dat in andere combinaties waarbij de Devialet gelinkt wordt aan meer upfront/analytisch klinkende speakers de Vovox Textura een zeer goede speakerkabel moet zijn  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Na een dagje spelen hoor ik al verschillen met de D200 direct uit de doos. Ik herken de beschrijving van Jan wel. In eerste instantie wat geforceerd in m.n. de hogere tonen. Laag is wat minder aanwezig en ook rommeliger dan ik voorheen hoorde. Het inzicht in de lagen ontbreekt nog een beetje. Nu heb ik aan een aantal andere zaken ook nog geen aandacht besteed. Stroomkabel is standaard en de coax is een eenvoudige AudioQuest Cinnamon. Eerst maar eens de Devialet op stoom laten komen, dan kan ik daarna gaan checken welke effecten andere kabels hebben. Wat heb je onder je D200 staan Jan?Welk plateau is dat en hoor je een geluidsverbetering als je de Devialet daarop plaatst?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio