Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Xander32

... betreft `n Devialet de nieuwe HT-Forum hype ¿ Al zal dat wellicht gaan meevallen, gezien de prijsklasse waarin Devialet actief is.



                    ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AbZ

Quote from: denoontje on June 15, 2014, 20:22:47
en dat te bedenken dat we vroeger juist alles in losse componenten wilde hebben.....

;-)
Kwestie van mode, het is afwisselend all-in-one en dan weer separates.

In de jaren '50 had je ook al van die multifunctionele keukenmachines.  Ook met veel chroom  8)

Rudi64

QuoteIs er een interface voor android-ios beschikbaar om deze te gebruiken met de Devialet?

Quote from: garmtz on June 15, 2014, 19:30:43
Nee.

Heb zopas even wat ge experimenteert met foobar en blijkbaar is er een app die je toelaat om foobar op je pc te bedienen via remote en je zo het gemak bied om je muziek op je Devialet te controleren vanuit een android toestel...(Google Nexus)
Je pc moet wel blijven draaien...maar het werkt..


http://foobar2000controller.blogspot.com.es/p/how-to-start.html
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz

Quote from: Rudi64 on June 15, 2014, 21:04:30
Heb zopas even wat ge experimenteert met foobar en blijkbaar is er een app die je toelaat om foobar op je pc te bedienen via remote en je zo het gemak bied om je muziek op je Devialet te controleren vanuit een android toestel...(Google Nexus)
Je pc moet wel blijven draaien...maar het werkt..


http://foobar2000controller.blogspot.com.es/p/how-to-start.html

Uiteraard kan dat... Maar wat ik bedoelde was de Devialet bedienen (volume, ingangskeuze etc.). Dat kan alleen met een ios app...

garmtz

Quote from: Mitch-- on June 15, 2014, 19:36:05
is dat iets wat je ziet gebeuren voor de toekomst, Garmt?

Geloof me, wij hebben 0% meer inside information dan jullie, dus jouw gok is zo goed als de mijne... ;)

Rudi64

Quote from: garmtz on June 15, 2014, 21:07:56
Uiteraard kan dat... Maar wat ik bedoelde was de Devialet bedienen (volume, ingangskeuze etc.). Dat kan alleen met een ios app...

Okido... ;)
Maar is in mijn ogen een bruikbaar alternatief...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz

Quote from: Rudi64 on June 15, 2014, 19:45:00
Met dank Garmtz...

Hoe verhoud dit in verhouding met mijn active Linn set up t.ov een Devialet 200?
Beluisteren is absoluut een must,maar kan je dit even duiden..zijn wel 2 verschillende werelden..
Kan deze matchen met bv. Linn M140?
ik hou van het one box concept...maar wil ook niet inleveren in SQ .. 

Je zal sowieso een stap teruggaan omdat je de speakers weer passief aan gaat sturen... En voor de rest is het onmogelijk te beantwoorden zonder een eigen luistertest...

garmtz

Quote from: Rudi64 on June 15, 2014, 21:11:04
Okido... ;)
Maar is in mijn ogen een bruikbaar alternatief...

Met die ios app kun je je muziek niet kiezen... Laat ik het zo zeggen: er zijn echt LEGIO manieren om op een Android, IOS, Mac, PC, etc. etc. de muziek te bedienen die draait op een PC of Mac. Er is echt veel software beschikbaar die dat kan. Makkelijkst is iTunes met Remote, maar ook JRiver met JRemote werkt goed.

Rudi64

Quote from: garmtz on June 15, 2014, 21:12:07
Je zal sowieso een stap teruggaan omdat je de speakers weer passief aan gaat sturen... En voor de rest is het onmogelijk te beantwoorden zonder een eigen luistertest...

Dat dacht ik wel....
Maar luisteren is inderdaad de boodschap,en dan nog is ieders smaak verschillend... ::)
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Deleted Member 2

Quote from: garmtz on June 15, 2014, 21:07:56
Uiteraard kan dat... Maar wat ik bedoelde was de Devialet bedienen (volume, ingangskeuze etc.). Dat kan alleen met een ios app...

Kan deze het ook niet:



https://play.google.com/store/apps/details?id=com.devialet.remote&hl=nl

Beschrijving
Devialet Remote lets you remote control your Devialet amplifier from Android devices and includes a deported information screen for the best possible Devialet user experience.

Features:
- Sleek user interface
- Volume and source selection
- Remote control your Devialet from your Android device
- Deported display of your Devialet volume and source settings
- Support for multiple Devialet
Android is a trademark of Google Inc

YamahaRXV

Quote from: Xander32 on June 15, 2014, 20:33:02
... betreft `n Devialet de nieuwe HT-Forum hype ¿ Al zal dat wellicht gaan meevallen, gezien de prijsklasse waarin Devialet actief is.



                    ::)

Zolang het verhaal niet gepusht wordt door ''belanghebbenden'' , maar louter en alleen door personen uitgesproken wordt die hun eigen bevindingen op basis van testen en vergelijken hebben opgedaan zal dat best wel meevallen denk ik zo...  ::)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Charlemagne

Quote from: garmtz on June 15, 2014, 21:07:56
Uiteraard kan dat... Maar wat ik bedoelde was de Devialet bedienen (volume, ingangskeuze etc.). Dat kan alleen met een ios app...

De website van Devialet vermeldt dat er ook een android app is

Quote from: Charlemagne on June 15, 2014, 19:52:20
Er is een android app die als afstandsbediening dienst kan doen. Zie https://help.devialet.com/entries/23681251-How-to-use-the-remote-app-in-Android

Op deze helpdesk van de Devialet worden de meeste vragen ook wel beantwoord.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

garmtz

Quote from: Onder013 on June 15, 2014, 21:47:55
Kan deze het ook niet:



https://play.google.com/store/apps/details?id=com.devialet.remote&hl=nl

Beschrijving
Devialet Remote lets you remote control your Devialet amplifier from Android devices and includes a deported information screen for the best possible Devialet user experience.

Features:
- Sleek user interface
- Volume and source selection
- Remote control your Devialet from your Android device
- Deported display of your Devialet volume and source settings
- Support for multiple Devialet
Android is a trademark of Google Inc

O.k. Inderdaad...

Xander32

Quote from: YamahaRXV on June 15, 2014, 22:11:44
Zolang het verhaal niet gepusht wordt door ''belanghebbenden'' , maar louter en alleen door personen uitgesproken wordt die hun eigen bevindingen op basis van testen en vergelijken hebben opgedaan zal dat best wel meevallen denk ik zo...  ::)
... indien het product een goede prijs kwaliteitverhouding kent, zal het vanzelf door de liefhebbers worden opgepakt. Een extra podium zoals hier zal dan niet nadelig zijn.

Zelf heb ik met Devialet kennis mogen maken bij Eddy, op zijn fraaie 805D's; dat was een overtuigende kennismaking. Echter ben ik wel benieuwd hoelang zo'n uitgesproken design, eigentijds blijft. De recht toe recht aan componenten zijn er in overvloed en blijven relatief tijdloos, een ontwerp als de Devialet werkt verfrissend, maar of dat over een aantal jaren nog zo is :unsure:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JANJWJMC

#2189
Quote from: Xander32 on June 16, 2014, 06:58:52
... indien het product een goede prijs kwaliteitverhouding kent, zal het vanzelf door de liefhebbers worden opgepakt. Een extra podium zoals hier zal dan niet nadelig zijn.

Zelf heb ik met Devialet kennis mogen maken bij Eddy, op zijn fraaie 805D's; dat was een overtuigende kennismaking. Echter ben ik wel benieuwd hoelang zo'n uitgesproken design, eigentijds blijft. De recht toe recht aan componenten zijn er in overvloed en blijven relatief tijdloos, een ontwerp als de Devialet werkt verfrissend, maar of dat over een aantal jaren nog zo is :unsure:.

Als dat gebeurt en je stoort je er dan aan dan kun je nog altijd de Devialet in een kastje plaatsen?
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Eddye

Quote from: JANJWJMC on June 16, 2014, 09:54:03
Als dat gebeurt en je stoort je er dan aan dan kun je nog altijd de Devialet in een kastje plaatsen?
Dat kan zeker. De afstandbediening is niet infrarood en via je netwerk kan je de Devialet ook met een IOS/Android app bedienen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Mitch--

Quote from: Xander32 on June 16, 2014, 06:58:52
... indien het product een goede prijs kwaliteitverhouding kent, zal het vanzelf door de liefhebbers worden opgepakt. Een extra podium zoals hier zal dan niet nadelig zijn.

Zelf heb ik met Devialet kennis mogen maken bij Eddy, op zijn fraaie 805D's; dat was een overtuigende kennismaking. Echter ben ik wel benieuwd hoelang zo'n uitgesproken design, eigentijds blijft. De recht toe recht aan componenten zijn er in overvloed en blijven relatief tijdloos, een ontwerp als de Devialet werkt verfrissend, maar of dat over een aantal jaren nog zo is :unsure:.

als het echt zo goed klinkt als dat het doet, maakt het me weinig uit hoe iets daadwerkelijk eruit ziet, vind je het lelijk, stop je hem in de kast, zo niet gebruik je hem als pronkstukje ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

YamahaRXV

Quote from: Mitch-- on June 16, 2014, 10:56:09
als het echt zo goed klinkt als dat het doet, maakt het me weinig uit hoe iets daadwerkelijk eruit ziet, vind je het lelijk, stop je hem in de kast, zo niet gebruik je hem als pronkstukje ;)

Goede stelling  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Gisterenavond was weer een zeer interessante avond met daarin centraal staande het uitvoerig vergelijken van drie toch wel zeer mooie versterkers.
Het werd weer laat in de avond, en ook heeft het sjouwen en transporteren van mijn speakers de nodige energie gekost, maar het was het dubbel en dwars waard  :worship:

Zowel Onder013 als ik hadden duidelijk de voorkeur voor één versterker die zich in combinatie met de Adam Pencil,s kenmerkte door een prachtige muzikale weergave op zeer hoog niveau.
Het was dan ook deze versterker die ons vanaf de eerste tonen al bij de strot greep en garant stond voor ultiem genieten op het gebied van betrokkenheid, emotie overdracht, puurheid, en het bizarre gemak waarmee deze versterker weergeeft  :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

YamahaRXV

Quote from: Eddye on June 20, 2014, 11:15:08
Spannend....

Zeker.... komt ook een tijdje ''logeren'' hier  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Quote from: YamahaRXV on June 20, 2014, 11:03:44
Gisterenavond was weer een zeer interessante avond met daarin centraal staande het uitvoerig vergelijken van drie toch wel zeer mooie versterkers.
Het werd weer laat in de avond, en ook heeft het sjouwen en transporteren van mijn speakers de nodige energie gekost, maar het was het dubbel en dwars waard  :worship:

Zowel Onder013 als ik hadden duidelijk de voorkeur voor één versterker die zich in combinatie met de Adam Pencil,s kenmerkte door een prachtige muzikale weergave op zeer hoog niveau.
Het was dan ook deze versterker die ons vanaf de eerste tonen al bij de strot greep en garant stond voor ultiem genieten op het gebied van betrokkenheid, emotie overdracht, puurheid, en het bizarre gemak waarmee deze versterker weergeeft  :music:
... je weet het wel spannend te houden KOM OP MAN  :sly:



:)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

Quote from: Xander32 on June 20, 2014, 13:03:14
... je weet het wel spannend te houden KOM OP MAN  :sly:



:)
Dit is het Devialet topic. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

MMmm, als ik een ander topic lees dan is het dus geen devialet, maar een Pass Lab. die zo goed klonk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Quote from: Xander32 on June 20, 2014, 13:03:14
... je weet het wel spannend te houden KOM OP MAN  :sly:



:)

Hij staat nu hier... :inlove:

;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8