Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

YamahaRXV

Quote from: Lion of Judah on June 11, 2014, 17:49:56
Weet je het zeker? ^^

Twijfel je aan mijn rijstijl Marius, of aan de Devialet sound.... ?  :withstupid:  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Eddye

Quote from: YamahaRXV on June 11, 2014, 18:41:54
Twijfel je aan mijn rijstijl Marius, of aan de Devialet sound.... ?  :withstupid:  :D
Of alletwee, misschien ;)  :P
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

YamahaRXV

Quote from: Eddye on June 11, 2014, 18:43:47
Of alletwee, misschien ;)  :P

Tja, het weet wat met die Naimees... :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Quote from: Eddye on June 11, 2014, 18:43:47
Of alletwee, misschien ;)  :P

Gelukkig ben jij getuige geweest van mijn keurig nette en beheerste rijstijl Eddy  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Eddye

Quote from: YamahaRXV on June 11, 2014, 18:55:46
Gelukkig ben jij getuige geweest van mijn keurig nette en beheerste rijstijl Eddy  8)

Inderdaad keurig. Ik herkende in jou geen typische "BMW-rijder"    8)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

YamahaRXV

Quote from: Eddye on June 11, 2014, 19:00:40
Inderdaad keurig. Ik herkende in jou geen typische "BMW-rijder"    8)

^^ ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Quote from: YamahaRXV on June 11, 2014, 19:08:52
^^ ;D

als je zo rijdt, dan kunnen we net zo goed met mijn franse glijder gaan 8)

Eddye

Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet echt tijd had om een bepaalde rijstijl te herkennen... 't was maar een seconde of 3. :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bensz

Quote from: Eddye on June 11, 2014, 19:00:40
Inderdaad keurig. Ik herkende in jou geen typische "BMW-rijder"    8)

BMW rijders hoeven zich ook niet te bewijzen...

Eddye

Quote from: Bensz on June 11, 2014, 19:30:55
BMW rijders hoeven zich ook niet te bewijzen...
Je voelt je aangesproken?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

YamahaRXV

Quote from: Onder013 on June 11, 2014, 19:25:23
als je zo rijdt, dan kunnen we net zo goed met mijn franse glijder gaan 8)

:D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bensz


YamahaRXV

Quote from: Eddye on June 11, 2014, 19:28:06
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet echt tijd had om een bepaalde rijstijl te herkennen... 't was maar een seconde of 3. :D

Toch een beetje jammer dit Eddy... help je mij net een beetje van mijn (felbekritiseerde) imago af, krijgen we dit weer  :devil:




:D :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Eddye

Quote from: YamahaRXV on June 11, 2014, 19:38:24
Toch een beetje jammer dit Eddy... help je mij net een beetje van mijn (felbekritiseerde) imago af, krijgen we dit weer  :devil:




:D :D
Allen: Jan heeft geen omgedraaide baseballcap op tijdens het autorijden!

(Helpt dit weer een beetje?)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted Member 2

Quote from: Eddye on June 11, 2014, 19:41:10
Allen: Jan heeft geen omgedraaide baseballcap op tijdens het autorijden!

(Helpt dit weer een beetje?)

selfie van Jan op weg naar de dagelijkse arbeid:


lynch1979


YamahaRXV

Quote from: Onder013 on June 11, 2014, 19:47:52
selfie van Jan op weg naar de dagelijkse arbeid:



Dat is mijn doordeweekse helm Henk  ;)

Voor in het weekend als het echt gek gaat worden (zaterdag a.s. ?) draag ik deze... 8)




Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Quote from: YamahaRXV on June 11, 2014, 20:05:00
Dat is mijn doordeweekse helm Henk  ;)

Voor in het weekend als het echt gek gaat worden (zaterdag a.s. ?) draag ik deze... 8)



ik zet de klep van m'n petje dan wel naar achteren

YamahaRXV

Quote from: Onder013 on June 11, 2014, 20:19:54
ik zet de klep van m'n petje dan wel naar achteren

Goed zo, dan vormen we in ieder geval een mooi duo zo  :wacko: ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

#2145
Vandaag met Onder013 (Henk) een bezoek gebracht aan Audiofile/Devialet Store 's-Gravenmoer die een drietal achtereenvolgende weekenden heeft georganiseerd met als thema ''The new sound revolution days''
Dit weekend stond de Devialet 200 centraal, gecombineerd met de prijzige, compacte en wat typisch vormgegeven Crystal Cable Minissimo speakers.
Het concept van deze dag was dat er muziek beluisterd kon worden aan de hand van een vooraf bepaalde en gemaakte playlist van verschillende nummers in een ''onbemande'' luisterruimte; ''onbemand'' in de zin van een luisterruimte die geheel ter beschikking stond voor luisteraars zonder de aanwezigheid van personeel.
Eventuele vragen m.b.t. de set konden buiten gesteld worden aan de gastheer die uiteraard aanwezig was en klanten voorzag van de nodige informatie en een hapje en een drankje bij de gezellig opgezette relax hoek.

Doordat Onder013 en ik het geluk hadden om op een relatief rustig moment te arriveren kregen wij de mooie mogelijkheid geboden om heerlijk met z,n tweeën gebruik te kunnen maken van de luisterruimte en via de iPad (gelinkt aan een rip server met daarop JRiver) muziek van onze eigen voorkeur te kunnen beluisteren. Een fijne en eigenlijk ideale situatie waar wij dan ook dankbaar gebruik van hebben gemaakt  ;D

De genoemde set up van rip server met JRiver - Devialet 200 - Crystal Cable Minissimo bleek in staat om ons vele uren op een dermate hoog niveau te betrekken in de gekozen muziek zonder dat er ook enige vorm van luistervermoeidheid naar voren kwam.
Bij het zien van de compacte Crystal Cable Minissimo monitors was mijn eerste verwachting dat dit mogelijk wat minder groots zou klinken, maar al snel bleek dit toch een verkeerde aanname te zijn geweest... De genoemde combi wist een erg grootse en ruimtelijke weergave te kunnen realiseren waarbij controle, detaillering, en plaatsing toch wel als kernwoorden genoemd mogen worden.
Indrukwekkend was ook de blijvende strakheid en autoriteit bij toch wel erg stevige volumes die je haast ongemerkt bereikt doordat een grens van clipping/vervorming nauwelijks lijkt te bestaan, erg indrukwekkend !!
Als liefhebber van een wat steviger fundament in het laag had het van mij nog wat heftiger mogen zijn op dit vlak, maar voor de rest was het nagenoeg perfect te noemen.

Dit was nu de 2e keer dat de Devialet een erg grote indruk op mij wist te maken en ook Onder013 was volgens mij aardig onder de indruk.. ::)
Volgende week donderdag staat er weer een luistersessie op de planning waarbij de Moon 600i en de Pass Labs Int.150 het mogen opnemen tegen de Devialet 200 op mijn Adam Audio Pencil,s.
Afgaande op de ervaring met Eddy zijn Devialet hier op de Adam,s en de ervaring van vandaag denk ik dat zowel de Moon als de Pass Labs van erg goede huize moeten komen om de erg positieve indrukken van de Devialet 200 te doen vergeten.

Henk, ik vond het een bijzonder interessante en leuke dag en bedankt voor het vergezellen en je eerlijke mening  ;)
(gelukkig ben je ook weer heelhuids thuis gearriveerd ondanks dat je nu met mij meegereden was  ;D)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Daar begint een voorkeurskandidaat zichtbaar te worden 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

#2147
Quote from: YamahaRXV on June 15, 2014, 00:45:30

Dit was nu de 2e keer dat de Devialet een erg grote indruk op mij wist te maken en ook Onder013 was volgens mij aardig onder de indruk.. ::)
Volgende week donderdag staat er weer een luistersessie op de planning waarbij de Moon 600i en de Pass Labs Int.150 het mogen opnemen tegen de Devialet 200 op mijn Adam Audio Pencil,s.
Afgaande op de ervaring met Eddy zijn Devialet hier op de Adam,s en de ervaring van vandaag denk ik dat zowel de Moon als de Pass Labs van erg goede huize moeten komen om de erg positieve indrukken van de Devialet 200 te doen vergeten.

Henk, ik vond het een bijzonder interessante en leuke dag en bedankt voor het vergezellen en je eerlijke mening  ;)
(gelukkig ben je ook weer heelhuids thuis gearriveerd ondanks dat je nu met mij meegereden was  ;D)

Vooraf had ik verwacht dat de rit in het voor mijn doen racemonster van Jan spannender zou zijn dan de demo met devialet en crystal.....
dat was een totaal verkeerde inschatting:
Jan rijdt keurig (hoewel ik me afvroeg waarom bmw geen vering heeft gemonteerd onder deze auto :alien:).
De devialet - crystal combi bracht iets heel spannends. Een ragfijn en gestoken scherp geluidsbeeld dat voortdurend weet te boeien en je muziek laat beleven. Het laag waar Jan over sprak was wellicht een beetje dun, maar ik miste het op geen enkel moment. Kerkorgel werd neergezet met de ambience van de kerk en bracht op die manier heel goed het karakter van dit orgel over alsof je zelf aanwezig bent bij dit concert.

Alle vooroordelen over het concept van devialet kon overboord gezet worden. Het meest overtuigend vond ik het vermogen van dit concept om de ambiance van live uitvoeringen heel goed over te brengen. Het maakte niet uit of het een volledig akoestisch concert van een kwartet betreft of een stadionconcert. Je voelde je onderdeel van het publiek. De stompen in de maag of het gevoel van trillend beton in een stadion was met deze kleine luidsprekers en dan ook nog zonder ondersteuning van een sub uiteraard niet mogelijk.   

Wellicht was de conclusie van de luistersessie het beste weer te geven door de vraag die we elkaar stelden: zullen we maar gelijk beiden één meenemen.....?

Gr
Henk

PS
Volgende devialet luistersessie met mijn auto gaan? Die heeft meer laadruimte 8) ;D

frank2

Ik geloof jullie meteen, maar een EV van pass labs is vlgs mij toch een andere klasse. Meer kracht?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Quote from: Xander32 on June 15, 2014, 08:08:51
Daar begint een voorkeurskandidaat zichtbaar te worden 8).

Daar lijkt het haast wel op ja....  ;)

Zoals gezegd hangt het nu af van het presteren van een tweetal andere zeer mooie geïntegreerde versterkers, maar dat gaan we beleven.
Het verwijderen van de Naim componenten in mijn onderschrift zegt al genoeg denk ik... :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8