Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

Eddye


Quote from: Mitch-- on June  8, 2014, 12:56:37
Even uit interesse Eddye, heb je ook het SAM systeem geïnstalleerd staan voor je 805D's?
Ja, en dat gaat ook niet meer uit :)
Over de hele linie een verbetering, maar met name in het laag.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

YamahaRXV

Quote from: garmtz on June  8, 2014, 11:20:26
De Naim pluggen passen overigens uitstekend in de Devialet... ;)

Grappig is dat toch de meesten (incl. Jan) meer luisteren naar frequentie-verschillen en 'details'. Technisch gezien doet op veel vlakken de Devialet dingen beter, maar er zijn zaken die de Naim set vooral op muzikaal relevante vlakken beter doet. Dit maakt de Devialet niet ON-muzikaal, maar zal wel qua smaak de meningen verdelen.

Dat zou moeten betekenen dat de pootjes van de Naim connectoren op exact dezelfde hart afstand zouden moeten zitten als de speakerconnectoren op de Devialet ? Hmm, als ik dat had geweten dan had ik zeker de naca 5 willen proberen achter de Devialet, want hier was ik wel benieuwd naar.

Verder denk ik dat als we praten over de term "muzikaliteit" dat er toch een grote groep mensen hier hun eigen interpretatie aan koppelt en dat het daarom een lastig te definiëren term is...
Voor de één zal de kenmerkende Naim sound als volmaakte muzikaliteit gezien worden omdat met name ritme en timing duidelijk geaccentueerd worden.
Voor de ander zal juist met name het niet volledig weergeven (bewust weglaten ?) van (micro) detail en het minder goed weergeven van technische aspecten als een gebrek aan muzikaliteit kunnen worden ervaren  ;)

Ik denk dat merken zoals Naim dit ook wel weten, en hier gaande weg meer op anticiperen en zo trachten een breder publiek te kunnen bereiken.
Mooi voorbeeld hiervan vind ik met name de Supernait 2, die duidelijk anders klinkt dan alle voorgangers met de bekende karakteristieke Naim sound  ;)



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Quote from: Charlemagne on June  8, 2014, 12:32:17
Mooi verhaal heren! Ben benieuwd naar de ervaringen met de voedingskabel op de Devialet bij je thuis Eddye. Houd ons op de hoogte.

Devialet zelf zegt dat de amp niet gevoelig is voor voedingskabels, maar jullie ervaring is kennelijk anders. Ook op andere fora wordt er al volop getweakt met kabels en voedingscomponenten.

Dat de Devialet zeker niet immuun is voor de invloed van andere netkabels was gisteren voor ons overduidelijk te horen. Mijn ervaring is dat dit overigens ook geldt voor vele andere merken en type componenten en dat er regelmatig toch wel redelijk grote stappen te behalen kunnen zijn  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mitch--

Quote from: Eddye on June  8, 2014, 13:02:37
Ja, en dat gaat ook niet meer uit :)
Over de hele linie een verbetering, maar met name in het laag.

Tof! Ik ben zeer geïnteresseerd van bijvoorbeeld een D120 kan op mijn speakers, en al helemaal met het SAM systeem mocht dat ook uitkomen voor mijn Harbeth's, we zullen zien wat de toekomst brengt maar Devialet staat erg hoog op de lijst!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Wat is "Sam", wat doet het?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Quote from: Xander32 on June  8, 2014, 15:49:17
Wat is "Sam", wat doet het?

http://en.devialet.com/technology/devialet-sam-en/ goeie uitleg en filmpje! duidelijker kan ik het niet uitleggen :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Quote from: Mitch-- on June  8, 2014, 15:55:30
http://en.devialet.com/technology/devialet-sam-en/ goeie uitleg en filmpje! duidelijker kan ik het niet uitleggen :)
Dank, een beetje lui van mij om niet even zelf te zoeken  :confused:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

Quote from: YamahaRXV on June  8, 2014, 13:05:31

Verder denk ik dat als we praten over de term "muzikaliteit" dat er toch een grote groep mensen hier hun eigen interpretatie aan koppelt en dat het daarom een lastig te definiëren term is...
Voor de één zal de kenmerkende Naim sound als volmaakte muzikaliteit gezien worden omdat met name ritme en timing duidelijk geaccentueerd worden.
Voor de ander zal juist met name het niet volledig weergeven (bewust weglaten ?) van (micro) detail en het minder goed weergeven van technische aspecten als een gebrek aan muzikaliteit kunnen worden ervaren  ;)



^^

Charlemagne

Er is maar een manier om er achter te komen wat muzikaliteit is. Dat is naar live concerten gaan. Dat doe ik met grote regelmaat. En voor thuis behelp ik me dan met een Devialet. Het lijkt er aardig op.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted User

 ^^

En daarom kom ik met enige regelmaat in het Bimhuis... een verdomd goede akoestiek ook..

Eddye

Quote from: Charlemagne on June  9, 2014, 02:36:08
Er is maar een manier om er achter te komen wat muzikaliteit is. Dat is naar live concerten gaan. Dat doe ik met grote regelmaat. En voor thuis behelp ik me dan met een Devialet. Het lijkt er aardig op.
^^
Maar helaas woont niet iedereen op steenworp afstand van het Concertgebouw ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted User

Er wordt bij mijn weten in het hele land MUZIEK gemaakt en niet alleen in het Concertgebouw.

eddy135

Quote from: Charlemagne on June  9, 2014, 02:36:08
Er is maar een manier om er achter te komen wat muzikaliteit is. Dat is naar live concerten gaan. Dat doe ik met grote regelmaat. En voor thuis behelp ik me dan met een Devialet. Het lijkt er aardig op.

Grappig, ik vind live concerten dan weer behelpen t.o.v. m'n thuissituatie, maar dat komt vooral omdat pop- en rockconcerten ALTIJD veel te hard zijn, de sweetspot meestal bezet is, mensen voor je neus met een telefoon staan te zwaaien en schreeuwen etc etc...

Klassiek heb ik geen ervaring mee, maar jazzconcerten zijn ook vaak gewoon te luid... :(
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mitch--

Quote from: eddy135 on June  9, 2014, 10:20:27
Grappig, ik vind live concerten dan weer behelpen t.o.v. m'n thuissituatie, maar dat komt vooral omdat pop- en rockconcerten ALTIJD veel te hard zijn, de sweetspot meestal bezet is, mensen voor je neus met een telefoon staan te zwaaien en schreeuwen etc etc...

Klassiek heb ik geen ervaring mee, maar jazzconcerten zijn ook vaak gewoon te luid... :(

Das voor mij juist 'part of the experience'! Vooral bij elektronische concerten, paar jaar terug bij The Chemical Brothers en de volgende dag bij Daft Punk geweest in de HMH, pffff inderdaad het staat hard maar mijn hemel dat was een ervaring ;)

Quote from: Xander32 on June  8, 2014, 16:50:04
Dank, een beetje lui van mij om niet even zelf te zoeken  :confused:.

No Problemo ;) zat toevalling nog op de site te lezen :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

eddy135

Ben met je eens dat het een experience is, ik ga er ook heen voor de sfeer, maar 't heeft weinig met muzikaliteit te maken.  :-\
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mitch--

Quote from: eddy135 on June  9, 2014, 11:26:35
Ben met je eens dat het een experience is, ik ga er ook heen voor de sfeer, maar 't heeft weinig met muzikaliteit te maken.  :-\

ooo ja absoluut, ik heb ook te vaak gemaakt dat vooral de bassdrum alles overstemde en de stem te zacht stond afgemikt, drama :P
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Staaled

Het begint er al mee dat je in de "mood" bent om vervolgens een ervaring te delen en meegesleept te worden.
Bij de meeste concerten of optredens vind ik het geluid sec niet bijzonder.
Helemaal als je in aanmerking neemt dat de bron/het instrument/de zanger(es) direct in de keten speelt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted User

Als ik naar het Bimhuis ga dan probeer ik altijd op de 1e of 2e rij te zitten... Voordeel?? Podium geluid.... een Roy Hargrove op max 2 meter afstand, of Benjamin Herman of Han Bennink (Drum) op max 2 meter afstand. De speakers hangen dan 2 a 3 meter boven je hoofd. Die hoor je nauwelijks..

Dit doe ik al jaren... zo leer je klankkleuren en muzikaliteit kennen... En dat in combinatie met de acoustiek... Petje af.. :worship:

YamahaRXV

Zaterdag maar eens kijken, of beter gezegd luisteren hoe het in de Devialet store klinkt... :music:

http://www.devialet-store.nl/new-sound-revolution-days
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Quote from: YamahaRXV on June 10, 2014, 21:50:34
Zaterdag maar eens kijken, of beter gezegd luisteren hoe het in de Devialet store klinkt... :music:

http://www.devialet-store.nl/new-sound-revolution-days

He Jan, ben jij daar zaterdag ook?

Gr
Henk

Eddye

Quote from: YamahaRXV on June 10, 2014, 21:50:34
Zaterdag maar eens kijken, of beter gezegd luisteren hoe het in de Devialet store klinkt... :music:

http://www.devialet-store.nl/new-sound-revolution-days
Quote from: Onder013 on June 10, 2014, 22:01:15
He Jan, ben jij daar zaterdag ook?

Gr
Henk
Veel (luister)plezier!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

YamahaRXV

#2121
Quote from: Onder013 on June 10, 2014, 22:01:15
He Jan, ben jij daar zaterdag ook?

Gr
Henk

Toevallig wel ja...  :angel:  Wil je misschien meerijden met mij ?  :D

Gezellig man  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Quote from: YamahaRXV on June 10, 2014, 22:08:59
Toevallig wel ja...  :angel:  Wil je misschien meerijden met mij ?  :D

Gezellig man  :thumbs-up:

Perfect. doen we  ;D

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2