Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Deleted Member 2

Quote from: YamahaRXV on June  6, 2014, 11:37:23
Henk, zoals Eddy al aangaf is de reden van het testen van de Devialet hier met name gebaseerd op een stukje nieuwsgierigheid naar de "match" tussen Devialet en Adam Audio Pencil MK3 ;)
Daarbij voor mij ook nog eens interessant om de Devialet als eerste van een te testen/vergelijken trio "de aftrap" te laten doen. Later zullen op een andere lokatie de Adam,'s aangestuurd gaan worden met resp. de Moon 600i en de Pass Labs Int. 150 (zoals je weet  8))

Mijn MM in de huidige "trim" zal via USB out aan de interne DAC van Eddy zijn Devialet gelinkt worden  ;)
Ben erg benieuwd naar hetgeen te horen zal worden gegeven  :coffee:

:thumbs-up:
Wordt weer interessant!

Gr
Henk

garmtz

Ik ga niets zeggen over mijn voorkeur, ieder moet voor zichzelf bepalen wat hij/zij in reproductie zoekt, maar Naim en Devialet zijn aardig Yin/Yang, hoewel de laatste update het wel iets dichter naar elkaar brengt (de 200 klinkt IETS rijker en organischer in het middengebied en de overgang naar het hoog gaat gelijkmatiger).

De voordelen van de Naim set zijn natuurlijkheid, timing, levendigheid, drive, 'muzikaliteit'. De Devialet is schoon, open, gedetailleerd, strak... Take your pick... ;)

Martin!!!

Quote from: garmtz on June  6, 2014, 12:19:47
Ik ga niets zeggen over mijn voorkeur, ieder moet voor zichzelf bepalen wat hij/zij in reproductie zoekt, maar Naim en Devialet zijn aardig Yin/Yang, hoewel de laatste update het wel iets dichter naar elkaar brengt (de 200 klinkt IETS rijker en organischer in het middengebied en de overgang naar het hoog gaat gelijkmatiger).

De voordelen van de Naim set zijn natuurlijkheid, timing, levendigheid, drive, 'muzikaliteit'. De Devialet is schoon, open, gedetailleerd, strak... Take your pick... ;)

Hoe verhoudt e.e.a. zich prijstechisch Gramt?
mainly British stuff

Jumping Jack

8.500 (naim) vs 7000 (devialet)....

Een tijdje terug devialet gehoord op de PMC Fact.12, en ik werd er niet warm van. Zeker niet vergeleken met de SN2/ND5XS op de PMC 26...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Eddye

#2080
Quote from: Jumping Jack on June  6, 2014, 12:34:34
8.500 (naim) vs 7000 (devialet)....

Een tijdje terug devialet gehoord op de PMC Fact.12, en ik werd er niet warm van. Zeker niet vergeleken met de SN2/ND5XS op de PMC 26...
Tja, zo word ik niet blij van Naim... zoveel mensen, zoveel meningen
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

YamahaRXV

Quote from: garmtz on June  6, 2014, 12:19:47
Ik ga niets zeggen over mijn voorkeur, ieder moet voor zichzelf bepalen wat hij/zij in reproductie zoekt, maar Naim en Devialet zijn aardig Yin/Yang, hoewel de laatste update het wel iets dichter naar elkaar brengt (de 200 klinkt IETS rijker en organischer in het middengebied en de overgang naar het hoog gaat gelijkmatiger).

De voordelen van de Naim set zijn natuurlijkheid, timing, levendigheid, drive, 'muzikaliteit'. De Devialet is schoon, open, gedetailleerd, strak... Take your pick... ;)

Mooi weergegeven zo, en geeft toch ook wel weer een beeldvorming die aansluit op de verschillen in klanksignatuur zoals je ze ook vaker uitgesproken hoort en leest  ;)

Ik kan er (nog) niet over oordelen, maar ben erg benieuwd naar de verschillen die we zeker zullen gaan horen....
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Quote from: Eddye on June  6, 2014, 12:46:22
Tja, zo word ik niet blij van Naim... zoveel mensen, zoveel meningen

Heb je gelijk in hoor Eddy, iedereen heeft zijn eigen smaak en voorkeur qua klanksignatuur van componenten, maar zeker ook van speakers  ;)
We gaan het meemaken morgen  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Eddye

Quote from: YamahaRXV on June  6, 2014, 12:53:27
Heb je gelijk in hoor Eddy, iedereen heeft zijn eigen smaak en voorkeur qua klanksignatuur van componenten, maar zeker ook van speakers  ;)
We gaan het meemaken morgen  ;D
Ik heb er in ieder geval zin in!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

YamahaRXV

#2084
Vandaag voor het eerst echt goed kennis kunnen maken met de Devialet 200 doordat ik de mooie kans kreeg om de Devialet 200 van Eddye hier thuis te kunnen testen.  Zowel Eddy als ik waren zeer benieuwd naar de klankmatige performance van Devialet 200 - Adam Audio Pencil MK3 combinatie en vandaag was het eindelijk zover dat wij beiden in de mogelijkheid waren om e.e.a. te kunnen testen.

De set up met de Devialet 200 was als volgt: gemodificeerde Mac Mini via Vertere D-fi usb kabel aan de usb ingang van de Devialet 200 en dus gelinkt aan de interne dac.  De Devialet 200 werd met de door Eddy meegebrachte van den Hul CS122 speakerkabels gekoppeld aan de Adam,s.
Vooraf had Eddy al de nodige configuratie instellingen gemaakt en na het op spanning zetten moesten we alleen nog de dac selecteren in Pure Music op de MM en die werd keurig netjes en snel aangegeven als ''Devialet''.

Vanaf de eerste minuten luisteren was goed te horen dat er een zeer mooie en uiterst gebalanceerd klinkende weergave ten gehore werd gegeven en al snel werd duidelijk dat de match van Mac mini via usb aan de interne dac een erg mooie bleek te zijn. De Adam,s daarbij heerlijk neutraal en ''slaafs'' de klanksignatuur van de Devialet weergevende; gedetailleerd, schoon met uiterste precisie en focus van plaatsing van vocalen en instrumenten (absoluut zonder klinisch of niet-muzikaal te klinken !) en vooral krachtig en tonaal rijkelijk in de weergave van het mid en mid-laag gebied en een mooi open en nimmer scherp klinkend hoog.

Doordat ik inmiddels al de nodige ervaringen heb opgedaan met de klankmatige invloeden van netbekabeling was ik vooraf erg benieuwd hoe de Devialet zou reageren op een tweetal vooraf geselecteerde netkabels; de Furutech Alpha 3 met IeGo koper connectoren en de (oranje) Lapp FD 781 CP met IeGo koper/gold connectoren. Na de eerste indrukwekkende luistersessie hebben we de Alpha 3 geplaatst en hebben we een tijdje aandachtig geluisterd. Al snel viel het ons op dat de Alpha 3 absoluut geen succes was in vergelijking met de standaard netkabel; stemmen kregen een scherp en nasaal klinkend randje en de dynamiek die met de standaard kabel goed hoorbaar was leek grotendeels te zijn verdwenen.

De switch van Alpha 3 naar de Lapp FD 781 CP met IeGo gold iec en koper schuko bleek een regelrecht klankmatig schot in de roos te zijn en zowel Eddy als ik konden in eerste instantie niet geloven dat de invloed zo groot kon zijn  :o
Dit was het moment dat de Devialet 200 ruimschoots zijn klankmatige performance met de originele netkabel overtrof en een erg grote indruk maakte op mij.
De toename in ruimtelijkheid, het hoger en nauwkeuriger plaatsen van stemmen, en vooral de continue aanwezig hoorbare autoriteit, controle en rust in de weergave waren met name erg indrukwekkend te noemen en het was duidelijk dat de Devialet volledig grip had op de Adam,s.

Voor mij is in ieder geval duidelijk geworden dat de (voor)oordelen die bestaan (té klinisch en niet-muzikaal klinkend) in ieder geval in de vandaag beluisterde set up m.i. onterecht zijn  ;)  Als ik mijzelf de vraag zou moeten stellen of ik goed met de combinatie van Mac mini - Devialet 200 - Adam Audio Pencil MK3 zou kunnen leven dan is het antwoord zonder twijfel: Ja, alleen dan nog wel met een voorkeur voor een andere speakerkabel  ;)

Eddy, bedankt voor de geboden mogelijkheid en de gezellige en interessante middag/avond  :thumbs-up:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Goed verhaal, jammer dat je je eigen speakerkabel niet geprobeerd hebt.
Ik had niet verwacht dat het een succes zou worden, moet dus mijn idee nu bijstellen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

garmtz

Verhaal dat wel overeenkomt met mijn bevindingen!

Streamz

Die CS122 heb ik lang geleden ook nog gehad. Zou ik zeker vervangen, dit type klinkt nogal soft en donker.

Deleted Member 2

Quote from: YamahaRXV on June  8, 2014, 01:51:48
Vandaag voor het eerst echt goed kennis kunnen maken met de Devialet 200 doordat ik de mooie kans kreeg om de Devialet 200 van Eddye hier thuis te kunnen testen.  Zowel Eddy als ik waren zeer benieuwd naar de klankmatige performance van Devialet 200 - Adam Audio Pencil MK3 combinatie en vandaag was het eindelijk zover dat wij beiden in de mogelijkheid waren om e.e.a. te kunnen testen.

De set up met de Devialet 200 was als volgt: gemodificeerde Mac Mini via Vertere D-fi usb kabel aan de usb ingang van de Devialet 200 en dus gelinkt aan de interne dac.  De Devialet 200 werd met de door Eddy meegebrachte van den Hul CS122 speakerkabels gekoppeld aan de Adam,s.
Vooraf had Eddy al de nodige configuratie instellingen gemaakt en na het op spanning zetten moesten we alleen nog de dac selecteren in Pure Music op de MM en die werd keurig netjes en snel aangegeven als ''Devialet''.

Vanaf de eerste minuten luisteren was goed te horen dat er een zeer mooie en uiterst gebalanceerd klinkende weergave ten gehore werd gegeven en al snel werd duidelijk dat de match van Mac mini via usb aan de interne dac een erg mooie bleek te zijn. De Adam,s daarbij heerlijk neutraal en ''slaafs'' de klanksignatuur van de Devialet weergevende; gedetailleerd, schoon met uiterste precisie en focus van plaatsing van vocalen en instrumenten (absoluut zonder klinisch of niet-muzikaal te klinken !) en vooral krachtig en tonaal rijkelijk in de weergave van het mid en mid-laag gebied en een mooi open en nimmer scherp klinkend hoog.

Doordat ik inmiddels al de nodige ervaringen heb opgedaan met de klankmatige invloeden van netbekabeling was ik vooraf erg benieuwd hoe de Devialet zou reageren op een tweetal vooraf geselecteerde netkabels; de Furutech Alpha 3 met IeGo koper connectoren en de (oranje) Lapp FD 781 CP met IeGo koper/gold connectoren. Na de eerste indrukwekkende luistersessie hebben we de Alpha 3 geplaatst en hebben we een tijdje aandachtig geluisterd. Al snel viel het ons op dat de Alpha 3 absoluut geen succes was in vergelijking met de standaard netkabel; stemmen kregen een scherp en nasaal klinkend randje en de dynamiek die met de standaard kabel goed hoorbaar was leek grotendeels te zijn verdwenen.

De switch van Alpha 3 naar de Lapp FD 781 CP met IeGo gold iec en koper schuko bleek een regelrecht klankmatig schot in de roos te zijn en zowel Eddy als ik konden in eerste instantie niet geloven dat de invloed zo groot kon zijn  :o
Dit was het moment dat de Devialet 200 ruimschoots zijn klankmatige performance met de originele netkabel overtrof en een erg grote indruk maakte op mij.
De toename in ruimtelijkheid, het hoger en nauwkeuriger plaatsen van stemmen, en vooral de continue aanwezig hoorbare autoriteit, controle en rust in de weergave waren met name erg indrukwekkend te noemen en het was duidelijk dat de Devialet volledig grip had op de Adam,s.

Voor mij is in ieder geval duidelijk geworden dat de (voor)oordelen die bestaan (té klinisch en niet-muzikaal klinkend) in ieder geval in de vandaag beluisterde set up m.i. onterecht zijn  ;)  Als ik mijzelf de vraag zou moeten stellen of ik goed met de combinatie van Mac mini - Devialet 200 - Adam Audio Pencil MK3 zou kunnen leven dan is het antwoord zonder twijfel: Ja, alleen dan nog wel met een voorkeur voor een andere speakerkabel  ;)

Eddy, bedankt voor de geboden mogelijkheid en de gezellige en interessante middag/avond  :thumbs-up:

Een voor mij verrassende uitkomst goed onder woorden gebracht Jan. :thumbs-up:

Het is nog verrassender omdat jullie de vdHul 122 hebben gebruikt. Vooraf zou ik dat niet verwacht hebben van deze wat suf klinkende kabel. Wie weet is deze nou juist op z'n plaats in de samenstelling die jullie getest hebben.

Het maakt mij nog meer benieuwd naar de wadia Intuition en hoe deze het doet met de Adams en MM.

Is een test zoals jullie gedaan hebben een voorbode van het afscheid nemen van naim, of....?

Gr,
Henk

Eddye

Ook ik heb het erg naar mijn zin gehad gistermiddag. We hadden om 13:00 afgesproken, dus 's morgens rustig de tijd gehad om de D200 af koppelen en mijn speaker kabels (vd Hul CS122) in te pakken. De vd Hul hangt al sinds aankoop aan mijn set, en ik heb nog niet de behoefte gehad om te gaan zoeken naar een alternatief, de CS122 doet het gewoon goed in mijn set. Jan vroeg me speaker kabel mee te nemen omdat zijn kabels zijn gesoldeerd op Naim schoentjes.

Iets voor 13:00 meldde ik me bij huize YamahaRXV, waar precies op dat moment de grijze BMW van Jan aan kwam rijden (op een zeer net tempo!). Terwijl Jan zijn boodschappen uitlaadde heb ik mijn spullen uit de auto gehaald, en ben daarna getrakteerd op koffie met soesjes (jum!)

Jan heeft me even kennis laten maken met zijn nieuwe apparatuur. Naim V1 voorversterker en Naim NAP 250 eindversterker. Wat uiterlijk betreft heeft Naim een hoge 'aaibaarheidsfactor', het geheel voelt solide en heeft een erg mooi design. Klankmatig is het uiteraard ook van hoog niveau en zeer zeker muzikaal.

Daarna de Devialet aangesloten op de Mac Mini en de Adam's met de standaard meegeleverde netkabel. Jan heeft me met mijn eigen meegenomen muziek laten wennen aan zijn speakers. De hernieuwde kennismaking met deze Adam's was voor mij weer heel erg aangenaam. Als iemand nieuwe speakers wil aanschaffen, vergeet dan niet deze in je lijst op te nemen! Eerlijk, natuurgetrouw en volgens de specs makkelijk aan te sturen. De D200 had er in ieder geval geen moeite mee.

Zoals Jan al vermelde is de standaard netkabel losgekoppeld en vervangen voor de Furutech Alpha 3 groene kabel. Geen success. Het geluid werd dichtgeklapt. De muziek werd 'dun' en de stemmen 'hees'. Na het aansluiten van de Oranje Lapp kabel was er een verschil van dag en nacht. Het geluid ging weer open, werd prachtig sprankelend en niemand klonk meer verkouden (behave John Mayer). Ik had nooit kunnen voorspellen dat een andere netkabel zo erg veel invloed heeft op het geluid. Jan heeft me zijn oranje Lapp kabel uitgeleend en vanmiddag/vanavond ga ik luisteren of dat bij mij thuis ook dit grote verschil geeft.

Jan en ik hadden graag ook een goede koperen luidspreker willen proberen, maar die was niet voorhanden. Dat had waarschijnlijk het laatste scherpe randje in het hoog gelijk getrokken.

Mijn indruk dan de middag is duidelijk. Mijn voorkeur gaat uit naar de Devialet (duh). Nu ik een 1 op 1 heb kunnen horen is me ook duidelijk waarom. Ik vind dat de Naim set niet alle details en microdetail van de muziek laat horen. Naar mijn menig concentreert de Naim zich op een bepaald frequentiegebied binnen de muziek, en doet minder zijn best op de rest. Alles rondom stemmen wordt ietsje vergroot ten opzichte van de rest. Dat resulteert wat mij betreft inderdaad in een muzikale weergave, maar beperkt de details in het laag/ultralaag, ook in mindere mate in het hoog. Ik vind het niet natuurlijk klinken. Gelukkig doet dit niets af aan de kwaliteit van Naim, maar is het een aan smaak gebonden keuze. 

Jan, ik heb echt genoten van deze middag/avond. Bedankt voor de gastvrijheid en het uitlenen van je netkabel. ik ben razend benieuwd.

*Ik heb wat woorden dik gedrukt. Hopelijk wordt daarmee een welles/nietus spelletje voorkomen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

garmtz

De Naim pluggen passen overigens uitstekend in de Devialet... ;)

Grappig is dat toch de meesten (incl. Jan) meer luisteren naar frequentie-verschillen en 'details'. Technisch gezien doet op veel vlakken de Devialet dingen beter, maar er zijn zaken die de Naim set vooral op muzikaal relevante vlakken beter doet. Dit maakt de Devialet niet ON-muzikaal, maar zal wel qua smaak de meningen verdelen.

YamahaRXV

Quote from: Onder013 on June  8, 2014, 09:39:44
Een voor mij verrassende uitkomst goed onder woorden gebracht Jan. :thumbs-up:

Het is nog verrassender omdat jullie de vdHul 122 hebben gebruikt. Vooraf zou ik dat niet verwacht hebben van deze wat suf klinkende kabel. Wie weet is deze nou juist op z'n plaats in de samenstelling die jullie getest hebben.

Het maakt mij nog meer benieuwd naar de wadia Intuition en hoe deze het doet met de Adams en MM.

Is een test zoals jullie gedaan hebben een voorbode van het afscheid nemen van naim, of....?

Gr,
Henk

Henk, vooraf had ik totaal geen beeldvorming of referentie hoe de Devialet het hier zou gaan doen.
Afgaan op (voor)oordelen van anderen vind ik sowieso erg gevaarlijk en onverstandig, en daarom stond ik er heel neutraal in.
Gisterenavond, na het vertrek van Eddy heb ik de opgedane indrukken nog eens goed voor mijzelf op een rijtje gezet en kwam tot de volgende constateringen:

> De Devialet 200 is een prachtig mooi stukje techniek; door de haast "foutloze", vloeiende en krachtige weergave die door dit toch wel compacte, maar vol mooie techniek zittende component wordt weergegeven maken evt. aanwezige scepsis plaats voor een groot stuk waardering voor het concept van de Devialet.

> De interne dac van de Devialet is van hoog niveau, usb implementatie van een Mac Mini, laptop, pc is klankmatig gezien erg goed te noemen en biedt veel mogelijkheden om zo een hoogwaardige pc-achtige streamer set up te kunnen realiseren.

> De Adam Audio Pencil MK3 is en blijft voor mij een (h)eerlijke neutrale en niet kleurende full range weergever die telkens weer in staat blijkt te zijn om "fouten" maar zeer zeker ook klankmatig goed presterende componenten zonder concessies hun ding te laten doen.
(Persoonlijk vind ik dat dit dit ook wel eens gezegd mag worden, want ik krijg de laatste tijd vaak het sterke gevoel dat door een grote mate van commercie en een daarop volgende "go with the flow" houding van velen de indruk ontstaat dat er tegenwoordig nog maar één merk speaker is wat goed muziek kan weergeven en dat is m.i. zeker niet aan de orde)

> De verschillen tussen Naim en Devialet in klanksignatuur, de presentatie van (alle) aanwezige informatie in de muziek, ruimtelijkheid,etc. zijn groot, erg groot te noemen.
Wil je een vloeiende en correcte weergave waarbij alle informatie in de muziek weergegeven moet worden (op een overigens indrukwekkende en aangename wijze) dan is de Devialet een absoluut mooie optie. Waar je met een Naim set denkt alle informatie in de muziek te kunnen horen, daar kom je bedrogen uit als je de Devialet aandachtig gaat beluisteren.
Het is als het opnieuw ontdekken van je muziek waarbij "verborgen" informatie vloeiend en ogenschijnlijk makkelijk als een openbaring ten gehore gegeven wordt.
Als bovenstaand echt je ding is dan is de te maken keuze niet moeilijk denk ik.... ;)

De Wadia heb ik nog niet kunnen horen, maar vind ik persoonlijk op basis van cosmetisch aspect niet om aan te zien en staat dus ook niet direct op een short list van nog te beluisteren versterkers.
De Devialet is wel op het lijstje bijgeschreven als zijnde beluisterd met als aantekening "positief bevonden". Verder staat er nog twee versterkers op het lijstje waarvan ik er voor één een voorkeur heb op basis van persoonlijke argumenten, of deze klankmatig naar volledige smaak zal zijn wordt nog even afwachten..
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Het kunnen van de Pencils is mij bekend, de Devialet heb ik bij Eddy mogen beluisteren op z'n eigen fraaie 805D's. Dat waren beide goede, positieve ervaringen. Dat vervolgens deze componenten ook een goede match geven, verbaast mij niet.

De signatuur van de match zoals door Jan en Eddy beschreven, herken ik dan ook in ruime mate.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Mooie review! Hebben jullie ook bewust gekozen om niet de interne streamer van de D200 te gebruiken? Ben zelf erg benieuwd naar de totale geïntegreerde oplossing, dus zonder mac mini ed.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Charlemagne

#2094
Mooi verhaal heren! Ben benieuwd naar de ervaringen met de voedingskabel op de Devialet bij je thuis Eddye. Houd ons op de hoogte.

Devialet zelf zegt dat de amp niet gevoelig is voor voedingskabels, maar jullie ervaring is kennelijk anders. Ook op andere fora wordt er al volop getweakt met kabels en voedingscomponenten.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Eddye

Quote from: Mitch-- on June  8, 2014, 12:23:53
Mooie review! Hebben jullie ook bewust gekozen om niet de interne streamer van de D200 te gebruiken? Ben zelf erg benieuwd naar de totale geïntegreerde oplossing, dus zonder mac mini ed.
De bedoeling was uit te vinden hoe de D200 en de Adam's combineren. Verschillende manieren van aansluiten hebben we dus over geslagen.
De Devialet is geen DLNA/uPnP streamer, dus zonder een PC kan je niet streamen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Quote from: Charlemagne on June  8, 2014, 12:32:17
Mooi verhaal heren! Ben benieuwd naar de ervaringen met de voedingskabel op Devialet bij je thuis Eddye. Houd ons op de hoogte.

Devialet zelf zegt dat de amp niet gevoelig is voor voedingskabels, maar jullie ervaring is kennelijk anders. Ook op andere fora wordt er er al volop getweakt met kabels en voedingscomponenten.
'As we type' aan het luisteren. Wat mij betreft heeft Devialet het niet bij het juiste eind. De Lapp kabel met de genoemde connectoren heeft naar mijn mening een heel positief effect op de weergave van de D200. Het verschil is niet zo groot als gisteren met de Furutech, maar toch een stuk beter dan mijn eigen netkabel.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Charlemagne

Bedoel je met 'eigen netkabel' de standaard stroomkabel van de Devialet?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Eddye

Mijn eigen Lapp met goedkopere connectoren.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Mitch--

Even uit interesse Eddye, heb je ook het SAM systeem geïnstalleerd staan voor je 805D's?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'