Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

twani

Quote from: dazzdax on April 16, 2014, 00:18:44
Sorry for the late reply. Hoewel ik beperkte ervaring heb met Devialet, heb ik wel een zekere indruk gekregen van de sound.
Ik vind dat via de Devialet muziek hoewel uitermate "clean" ook minder "harmonic richness" heeft en ook minder "texture".
Dit zijn dingen die juist van belang zijn om een "live" gevoel te hebben bij muziek reproductie.

Chris

Hierin sta je niet alleen. Is niet persé mínder maar je moet ervan houden.

robje24b

Upgrade your D-Premier to a Devialet 240 before it's too late

Kreeg zojuist een email met dit bericht van Devialet. Is er een eindtermijn gesteld voor de upgrade? Dit kon ik namelijk niet terugvinden op de site.


Eddye

Quote from: robje24b on April 18, 2014, 16:21:35
Upgrade your D-Premier to a Devialet 240 before it's too late

Kreeg zojuist een email met dit bericht van Devialet. Is er een eindtermijn gesteld voor de upgrade? Dit kon ik namelijk niet terugvinden op de site.
Lijkt me sterk, volgens mij is het pas iets meer dan een half jaar mogelijk om de D-Premier te upgraden naar een 240.

Ik vermoed dat er nieuwe software aan zit te komen, die dan misschien niet op een D-Premier draait.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

robje24b

Je hebt deels gelijk, kreeg dit antwoord

Dear Rob,

Thank you for your message and your interest in the upgrade program.

We do not have a specific deadline for the end of the program yet. That being said, we think that the upgrade program could stop later this summer.
As you probably understand, the increase in demand for Devialet products will eventually force us to bring this operation to an end.

If you are planning on upgrading your D-Premier in the future, just send me an e-mail and I will put you on a waiting list.

I would like to take this opportunity to let you know that we will soon offer a new major software update that will only be compatible with the new line offer (including the Devialet 240) due to its new and improved DSP.

Thank you again, and please feel free to ask should you have any further questions.

Kind regards,

Quentin

Charlemagne

Kreeg de mail ook vandaag. Bij mij niet zo van toepassing; ik heb de upgrade al laten doen. Daar heb ik zeker geen spijt van. Ben benieuwd naar de nieuwe ontwikkelingen.

Zijn er al anderen die de upgrade hebben laten doen?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

robje24b

Charlemagne: Je hebt de geupgrade D-premier nu al een tijdje. Kan je aangeven wat de winst voor jou is? Ik was eigenlijk niet van plan de upgrade te laten uitvoeren maar nu ik zie dat toekomstige functionaliteit niet meer beschikbaar gaat zijn voor de D-premier ga ik toch twijfelen. En gebruik je nog steeds de Air-streamer of stream je via bv een Linn, aurender of wat dan ook?


Charlemagne

#2006
Quote from: robje24b on April 25, 2014, 11:58:05
Charlemagne: Je hebt de geupgrade D-premier nu al een tijdje. Kan je aangeven wat de winst voor jou is? Ik was eigenlijk niet van plan de upgrade te laten uitvoeren maar nu ik zie dat toekomstige functionaliteit niet meer beschikbaar gaat zijn voor de D-premier ga ik toch twijfelen. En gebruik je nog steeds de Air-streamer of stream je via bv een Linn, aurender of wat dan ook?

Over de 'winst' heb ik al een review geschreven. Ik quote het hieronder nog maar even. Aan de bevindingen is niets veranderd: meer focus, rust en ruimtelijkheid, door de upgrade. Een groot winstpunt is ook het streamen met de Airstreamer via de ethernetkabel. Nooit meer een hiccup gehoord sinds ik van het wifi-gedoe af ben en het klinkt echt beter. Ik stream dus met de Devialet met Air(cliënt-)streamer vanaf een superstille Streacom HTPC; ik kan je verzekeren dat klinkt heel goed. Als streamingsoftware gebruik ik JRiver die wasapi uitstuurt. Verder stream ik veel met Qobuz vanaf de HTPC met behulp van de Qobuz desktop app. Daarover ben ik heel enthousiast. Qobuz streamt met flac's en kan ook ingesteld worden om wasapi uit te sturen. Daarnaast heb ik nog een naar Magna Ultimo niveau gemodde Sonos. Die doet het ook heel goed op de Devialet, maar haalt als het puntje bij paaltje komt toch niet het niveau van de Airstreamer. De Sonos houd ik erbij vanwege het onovertroffen bedieningsgemak, als ik wat minder kritisch luister, wat ik gelukkig nog kan. Als ik er echt voor ga zitten dan wordt het de Airstreamer.

Af en toe luister ik ook nog naar eigen gemaakte opnames vanaf de DAT, via de RCA S/PDIF. Die klinken sinds de upgrade ook beter dan ooit.

Ik heb nog geen moment spijt gehad van de upgrade. Als je tijd en zin hebt ben je welkom om bij me thuis te komen luisteren. Ik woon in hartje 020 (en ik gooi niet met vuurwerk  ;) ). Stuur maar een PM als je interesse hebt. Geldt ook voor andere 'twijfelaars' trouwens. We kunnen er een leuke M&G van maken.

Charlemagne

Quote from: Charlemagne on February 12, 2014, 16:08:58
Upgrade van D-Premier naar 240

De Devialet D-Premier is inmiddels inderdaad omgetoverd tot een 240. Hij was precies twee weken weg. Sinds vrijdag jl heb ik hem terug. Alles keurig opgepoetst en geseald en voorzien van nieuwe handschoenen. Als bonus zat er een Poloshirt bij met het Devialet logo erop. Ik had niet eerder tijd om iets te posten; mijn huis staat een beetje op zijn kop vanwege de winterschilder. Tussendoor en 's avonds laat heb ik gelukkig wel tijd om te luisteren.

De upgrade geeft meer focus en ruimtelijkheid, een schoner hoog, met meer snelheid en precisie. Violen hebben echt het prachtige timbre zoals ik dat maandelijks live in het Concertgebouw mag ervaren. Ook de bassen worden met meer focus neergezet. En dat deed de Premier ook al niet slecht, maar de 240 een graadje beter. Het is alsof ik op alle fronten echt een klasse hoger luister. Er is meer rust in de weergave. Ik hoor een stage en een diepte in het geluid, zoals ik die thuis niet eerder heb gehoord, maar wel goed ken uit het Concertgebouw. De verschillen die tijdens de hierboven beschreven test bij Beter Beeld & Geluid, met de D1 en de 240 side-to-side, al had geconstateerd worden ook in mijn setup helemaal waargemaakt.

Streamen gaat nu, met de ethernet-aansluiting, al dagenlang helemaal foutloos; geen hapering gehoord, ook niet met highres in de hoogste resolutie. Terwijl mijn wifi-setup aan alle eisen voldeed die Devialet er bij de D1 aan stelde (accespoint in de buurt van de amp met een krachtige wifi met -32 dB ontvangst in de amp) had ik bij de Premier nog regelmatig hiccups , vooral bij highres). Ik denk dat het goed is dat Devialet het wifi pad verlaat. Ik heb het in de setup ook uitgezet op aanraden van BB&G. Zij hebben uitgetest dat dat ook nog winst gaf. Je bent dan van hoogfrekwente troep in je amp af.

Ik geniet ook erg van het streamen met Qobuz vanaf de desktop app op mijn htpc; ik hoor met Qobuz geen verschil in vergelijking wanneer ik stream vanaf mijn NAS met JRiver. Ik had me de moeite om al mijn cd's te rippen kunnen besparen. De meeste vind ik moeiteloos terug bij Qobuz. Ook mijn gemodde Sonos klinkt beter dan tevoren, is mijn indruk. Geldt voor alle aangesloten bronnen.

Je merkt: ik ben helemaal enthousiast en ik raad de upgrade zondermeer aan. Het kost wat, maar het is zijn geld meer dan waard vind ik. Ik zeg: 'doen'! ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Invader

Nog wat interessante info over de nieuwe updates vanuit Devialet. Ze zijn bezig met Speaker Active Matching, "SAM". Je kunt er iets over lezen op:
http://thestateofsound.net/2014/04/04/devialet-110-and-atohm-gt1-music-in-all-its-splendor/

Verder zijn er vanuit gebruikers op onderstaand forum vragen aan Devialet gesteld hierover. Schijnbaar komt er in mei, als de Munich High End beur is, een aankondiging hiervan. Ik vermoed dat er dan ook een nieuwe firmware update zal verschijnen. Zie:
http://www.hifiwigwam.com/showthread.php?52634-Devialet-D-Premier/page87

Daarmee wordt de Devialet (na upgrade) natuurlijk nog een stuk interessanter! Ik ga vrijwel zeker voor de upgrade, maar wacht wellicht nog even op deze aankondiging...
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Charlemagne

Ben benieuwd naar de firmware ontwikkeling. Ik begrijp dat er voor het lage frekwentiegebied (<150 Herz) correctie curven komen die specifiek speakerafhankelijk zijn? Zonder rekening te houden of te kunnen houden met de kamer-akoestiek lijkt me de bruikbaarheid daarvan à priori niet zo groot. Als het op de Trinnov manier gaat, met een slimme meting van de effecten in een specifieke ruimte en ook nog correctie van fase fouten van de speakers, verwacht ik er meer van. Lyngdorf heeft ook een RoomPerfect correctiesysteem met meting met een gekalibreerde microfoon.

De Lyngdorf met RP heb ik hier in huis. Het effect op de weergave na correctie is bij mij niet dramatisch. Ik denk dat er in mijn geval niet zoveel te corrigeren valt, omdat de akoestiek al vrij goed is. Wat ik wel weet dat mijn speakers veel beter matchen met de Devialet, zeker na de upgrade tot de 240. De Lyngdorf heb ik nog steeds, maar die voert nu een achterhoedegevecht in mijn surroundset.

We moeten maar afwachten. Wie weet gaat Devialet ons verrassen.

Er zijn andere goede redenen om te upgraden, denk ik, maar dat schreef ik al.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

#2009
Beta-versie van de nieuwe firmware 7.0 voor de nieuwe modellenreeks is uit:

Vandaag kreeg ik een mail over de nieuwe firmware. Die is als beta-versie nu al te downloaden. Onderaan staat ook wat de firmware update inhoudt. De final release is half mei met alle nieuws daaromheen (en nog meer opties?). De firmware update geldt alleen voor de nieuwe modellenreeks. Het is een soort testosteron voor de amp, kijk maar hieronder.

Voor een sneak preview klik hier

Info over hoe de nieuwe firmware te installeren vind je hier


■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Eddye

Vanavond even proberen. De mensen op hifiwigwam zijn overwegend positief.
(ik heb deze email overigens niet gekregen??)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Quote from: Eddye on April 30, 2014, 07:37:16
Vanavond even proberen. De mensen op hifiwigwam zijn overwegend positief.
(ik heb deze email overigens niet gekregen??)
... de Devialeit pc via het grijze circuit verkregen  :sly: ¿


:tounge:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Quote from: Xander32 on April 30, 2014, 08:29:26
... de Devialeit pc via het grijze circuit verkregen  :sly: ¿


:tounge:
LOL, ze noemen zichzelf niet voor niets "dealers"  :crazy:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Charlemagne

Quote from: Eddye on April 30, 2014, 07:37:16
Vanavond even proberen. De mensen op hifiwigwam zijn overwegend positief.
(ik heb deze email overigens niet gekregen??)

Je moet bij Devialet geregistreerd staan om mail te krijgen.

Bij hifiwigwam zijn ze inderdaad overwegend positief:


QuoteOriginally Posted by jwg1749 
Does it sound better? Very sure here. Lots of new microdetails and the few moments when it still sounded a little agressive do not exist anymore. And the Devialet has excelled in this domain already...
It's as if someone has optimized the focus.

QuoteI agree. Firmer footing, smoother sound but with great separations and resolution. Good job Devialet.

Dat klinkt veelbelovend. Maar ik begrijp dat de final release nog meer in petto heeft. Dat zal iets met dat "SAM"-verhaal zijn, vermoed ik.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Eddye

Quote from: Charlemagne on April 30, 2014, 09:38:20
Je moet bij Devialet geregistreerd staan om mail te krijgen.

Ik ben geregistreerd, net als mijn Devialet.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Charlemagne

Quote from: Eddye on April 30, 2014, 09:41:20
Ik ben geregistreerd, net als mijn Devialet.

Plan van aanpak:

Eerst in je spambox kijken of de mailing daar in zit.
Anders melding van maken bij Devialet dat je mailing niet krijgt, dan komt het vast wel goed.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

twani

#2016
Quote from: Charlemagne on April 29, 2014, 23:27:02
Beta-versie van de nieuwe firmware 7.0 voor de nieuwe modellenreeks is uit:

Vandaag kreeg ik een mail over de nieuwe firmware. Die is als beta-versie nu al te downloaden. Onderaan staat ook wat de firmware update inhoudt. De final release is half mei met alle nieuws daaromheen (en nog meer opties?). De firmware update geldt alleen voor de nieuwe modellenreeks. Het is een soort testosteron voor de amp, kijk maar hieronder.

Voor een sneak preview klik hier

Info over hoe de nieuwe firmware te installeren vind je hier



En wederom worden de D-premier eigenaren (niet voor het eerst) "keihard genaaid".......

Eddye

Quote from: Charlemagne on April 30, 2014, 10:57:47
Plan van aanpak:

Eerst in je spambox kijken of de mailing daar in zit.
Anders melding van maken bij Devialet dat je mailing niet krijgt, dan komt het vast wel goed.
Stap 1 kan ik overslaan :)
Die tweede stap ga ik vanavond inderdaad oppakken. Ik heb eerder vragen gesteld aan de Devialet mensen en dat komt altijd vrij snel goed.

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Zojuist de 7.0.0 Beta geplaatst.
Opvallend: tijdens het opstarten zijn wat zaken veranderd, zo zie je logo's ''ADH'' en ''SAM''. Mijn 170 is nu een 200 en is het lettertype op het display wat strakker. In het info menu krijg je een extra scherm met wat output waardes, geen idee wat.

Ik vermoed dat het gewoon een uitgeklede release versie is ipv een Beta.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Charlemagne

Quote from: Eddye on April 30, 2014, 18:34:02
Zojuist de 7.0.0 Beta geplaatst.
Opvallend: tijdens het opstarten zijn wat zaken veranderd, zo zie je logo's ''ADH'' en ''SAM''. Mijn 170 is nu een 200 en is het lettertype op het display wat strakker. In het info menu krijg je een extra scherm met wat output waardes, geen idee wat.

Ik vermoed dat het gewoon een uitgeklede release versie is ipv een Beta.

Dank voor de info. Enig effect op het geluid?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Eddye

Quote from: Charlemagne on April 30, 2014, 18:43:50
Dank voor de info. Enig effect op het geluid?
Ik heb nog niet lang genoeg kunnen luisteren om daar iets over te zeggen, het is m.i. Niet slechter geworden.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Charlemagne, je linkt twee keer dezelfde URL.
Heb je de URL naar de release notes nog?

Ik moet de mijne nog altijd registreren, dus ook geen mail ontvangen.
Straks ook maar eens doen... En meteen de beta er op gooien.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Charlemagne

@weust: sorry voor de fout! Ik heb de link op oorspronkelijke plaats hierboven gecorrigeerd. Over release is op de website verder vrijwel geen info te vinden. Behalve wat je ziet in het screenshot van mijn mail van Devialet.

Half mei wordt onze nieuwsgierigheid bevredigd. Ik wacht lekker met updaten tot de final version uit is en er meer bekend is.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Dank je wel. Zo even lezen.

Ik heb de beta er ook op gezet, en even een nummer gedraaid.
Merk echt meer drive door de hogere output.
Ben onder de indruk.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

weust

Ik weet niet waarom, maar ik las release notes ipv firmware upgrade tutorial...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4