Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Eddye

Quote from: Fred Mulder on December 10, 2013, 13:40:28
Voor de degene die naar een 240 omkijken, just curious: Wat maakt de 240 interessant, hebben de speakers het extra vermogen nodig, of is de woonkamer/luisterruimte zo groot??

Ik had namelijk de indruk dat de 110 voldoende zou zijn voor een kleinere ruimte (ik heb geen extra aansluitingen nodig). Weet iemand of een 170 of zelfs de 240 ook tot zijn recht komen in een kleinere kamer? (in mijn geval 4x5 meter). Huidige speakers zijn de kleine p3es2 Harbeths.

mvg, Fred
Ik heb zowel de 110 als de 170 gehoord op mijn luidsprekers. Beide Devialets hadden totaal geen moeite om ze aan te sturen, dus dat zal vermoedelijk niet het probleem zijn. De D170 geeft wat mij betreft een beter geluid. Het is wat grootser en breder, ik vind de plaating van stemmen en instrumenten ook wat beter met de 170. Uiteraard moet je dit echt voor jezelf gaan beluisteren, vind jij de 110 beter of goed genoeg? Daarnaast; misschien heb je nu geen extra aansluitingen nodig, maar later misschien wel?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Charlemagne

Quote from: Fred Mulder on December 10, 2013, 13:40:28
Voor de degene die naar een 240 omkijken, just curious: Wat maakt de 240 interessant, hebben de speakers het extra vermogen nodig, of is de woonkamer/luisterruimte zo groot??

Ik had namelijk de indruk dat de 110 voldoende zou zijn voor een kleinere ruimte (ik heb geen extra aansluitingen nodig). Weet iemand of een 170 of zelfs de 240 ook tot zijn recht komen in een kleinere kamer? (in mijn geval 4x5 meter). Huidige speakers zijn de kleine p3es2 Harbeths.

mvg, Fred

In mijn geval bezit ik al de Devialet D-Premier. Die ga ik nu laten upgraden naar een 240 om redenen die ik hierboven heb beschreven. Ja mijn speakers zijn lastig aan te sturen en vragen een versterker met veel sap. Daarbij komt dat mijn luisterruimte royaal is. Ik vermoed dat de kleinere Devialet modellen tekort zouden schieten in mijn geval. Daarbij: die bestonden nog niet toen ik de D-Premier kocht.

Geen idee hoe een Devialet met (kleine) Harbeths klinkt. Ik vermoed heel goed. Devialet is uiterst neutraal; daar moet je van houden. Sommige luisteraars houden juist van enige kleuring. De match moet ook goed zijn. Een kwestie van een demo aanvragen en proberen, zou ik zeggen. 110 Watt voor een Harbeth lijkt me meer dan voldoende. Maar de wereld is groter dan Devialet (en Harbeth)!
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

bmateijsen

Quote from: Fred Mulder on December 10, 2013, 13:40:28

Ik had namelijk de indruk dat de 110 voldoende zou zijn voor een kleinere ruimte (ik heb geen extra aansluitingen nodig). Weet iemand of een 170 of zelfs de 240 ook tot zijn recht komen in een kleinere kamer? (in mijn geval 4x5 meter). Huidige speakers zijn de kleine p3es2 Harbeths.

mvg, Fred

Kom anders luisteren! Wij hebben de 110 staan en P3ES2 toevallig ook nog een paar...

Groet,

Bjorn

Fred Mulder

Quote from: Eddye on December 10, 2013, 13:47:17
Ik heb zowel de 110 als de 170 gehoord op mijn luidsprekers. Beide Devialets hadden totaal geen moeite om ze aan te sturen, dus dat zal vermoedelijk niet het probleem zijn. De D170 geeft wat mij betreft een beter geluid. Het is wat grootser en breder, ik vind de plaating van stemmen en instrumenten ook wat beter met de 170. Uiteraard moet je dit echt voor jezelf gaan beluisteren, vind jij de 110 beter of goed genoeg? Daarnaast; misschien heb je nu geen extra aansluitingen nodig, maar later misschien wel?

Ben benieuwd naar de verschillen tussen de 110 en 170, eens goed luisteren zal inderdaad meer inzicht geven. Ik heb me voorgenomen om eerst de akoestiek aan te pakken, en daarna naar apparatuur te kopen (zodat deze in de bewerkte kamer kunnen worden beluisterd).

mbt aansluitingen, dit is vrij beperkt: Ik heb geen LP's en alle muziek staat op een harddisk. Hierdoor is één bron voor stereo voldoende op de versterker/DAC. Verder is er nog een AV receiver voor films, al hecht ik hier niet zoveel waarde aan de geluidskwaliteit dan bij stereo. Op dit moment is er één optische drive in huis (netwerk DVD speler/brander), dit kan voor cd's een bron zijn voor luisterkamer en de woonkamer (of eigenlijk overal waar een netwerkaansluiting is). Deze drive wordt eigenlijk alleen gebruikt om cd's te rippen en om muziek van bezoek direct te kunnen afspelen. Een spelcomputer zou in de toekomst een uitbreiding kunnen zijn, maar deze zal dan ook via de av-receiver worden aangesloten ivm surround sound. Ik probeer het zo simpel mogelijk te houden.

Fred Mulder

Quote from: Charlemagne on December 10, 2013, 14:04:59
In mijn geval bezit ik al de Devialet D-Premier. Die ga ik nu laten upgraden naar een 240 om redenen die ik hierboven heb beschreven. Ja mijn speakers zijn lastig aan te sturen en vragen een versterker met veel sap. Daarbij komt dat mijn luisterruimte royaal is. Ik vermoed dat de kleinere Devialet modellen tekort zouden schieten in mijn geval. Daarbij: die bestonden nog niet toen ik de D-Premier kocht.

Geen idee hoe een Devialet met (kleine) Harbeths klinkt. Ik vermoed heel goed. Devialet is uiterst neutraal; daar moet je van houden. Sommige luisteraars houden juist van enige kleuring. De match moet ook goed zijn. Een kwestie van een demo aanvragen en proberen, zou ik zeggen. 110 Watt voor een Harbeth lijkt me meer dan voldoende. Maar de wereld is groter dan Devialet (en Harbeth)!

Ah natuurlijk, bij ombouw van de D-premier is het een ander verhaal.
Het zou me niets verbazen als een neutrale klank me goed zou bevallen. Zolang het maar niet klinisch wordt, moet wel muziek blijven. Mijn (beperkte) ervaring is dat kleuring mn bij een demo leuk is, om te imponeren, maar thuis in rustige omgeving kan dit tegen gaan staan.
ps. Overigens begreep ik dat Devialet in de toekomst klankprofielen wilde introduceren (via software update). Dan zou het mogelijk worden om (in bepaalde situaties) als nog gewenste kleuring/emotie in te zetten.

M'n kleine Harbeths hebben op mijn vorige versterker (Naim Supernait) een vrij warme klank, soms te warm. Terwijl een topset (eveneens Naim) op dezelfde speakers een veel neutralere signatuur laat zien. Hier was ik erg van onder de indruk. Zou dus misschien zomaar kunnen werken, fingers crossed.

Fred Mulder

Quote from: bmateijsen on December 10, 2013, 14:13:33
Kom anders luisteren! Wij hebben de 110 staan en P3ES2 toevallig ook nog een paar...

Groet,

Bjorn

Dank voor het aanbod. Ik volg de ontwikkelingen en ervaringen al een tijdje met interesse, misschien inderdaad de hoogste tijd om eens te gaan luisteren. Fijn dat jullie de P3ES2 al hebben staan, dat scheelt weer wat gesjouw ;-)

Eddye

Quote from: Fred Mulder on December 10, 2013, 19:58:24
Ben benieuwd naar de verschillen tussen de 110 en 170, eens goed luisteren zal inderdaad meer inzicht geven. Ik heb me voorgenomen om eerst de akoestiek aan te pakken, en daarna naar apparatuur te kopen (zodat deze in de bewerkte kamer kunnen worden beluisterd).

mbt aansluitingen, dit is vrij beperkt: Ik heb geen LP's en alle muziek staat op een harddisk. Hierdoor is één bron voor stereo voldoende op de versterker/DAC. Verder is er nog een AV receiver voor films, al hecht ik hier niet zoveel waarde aan de geluidskwaliteit dan bij stereo. Op dit moment is er één optische drive in huis (netwerk DVD speler/brander), dit kan voor cd's een bron zijn voor luisterkamer en de woonkamer (of eigenlijk overal waar een netwerkaansluiting is). Deze drive wordt eigenlijk alleen gebruikt om cd's te rippen en om muziek van bezoek direct te kunnen afspelen. Een spelcomputer zou in de toekomst een uitbreiding kunnen zijn, maar deze zal dan ook via de av-receiver worden aangesloten ivm surround sound. Ik probeer het zo simpel mogelijk te houden.
Dus je doet alles via de surround receiver. Die receiver sluit je via passthrough aan aan de Devialet? Sluit je wel een bron rechtstreeks aan op de Devialet? Anders ontgaat het me een beetje waarom je een Devialet zou nemen. Als alleen eindversterker lijkt het me wat prijzig...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on December 11, 2013, 09:08:07
Dus je doet alles via de surround receiver. Die receiver sluit je via passthrough aan aan de Devialet? Sluit je wel een bron rechtstreeks aan op de Devialet? Anders ontgaat het me een beetje waarom je een Devialet zou nemen. Als alleen eindversterker lijkt het me wat prijzig...
Zoals ik het lees, streamt Fred via de Devialet. Voor films en later wellicht een game console gebruikt hij een receiver.

Overigens zou ik persoonlijk puur een versterker van Devialet wel een aanwinst van hun gamma vinden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Quote from: Bas Akkerman on December 11, 2013, 18:06:24Overigens zou ik persoonlijk puur een versterker van Devialet wel een aanwinst van hun gamma vinden.
Hahaha waarom denk je dat ze dat niet doen?  Dan zou je 'm juist gewoon kunnen vergelijken...

Fred Mulder

Inderdaad, voor stereo zou de Devialet maximaal worden gebuikt. Bron kan via USB (de  stille pc staat in hetzelfde meubel) of via CAT (stevige installatie CAT 7 kabel naar meterkast voor -al is dit me nog niet helemaal duidelijk-NAS, met progje/App voor direct stream). Zal afweging zijn tussen geluidskwaliteit en bedieningsgemak. Zonder te veel op feiten vooruit te willen lopen :-)

De receiver is alleen bedoeld voor fun (film/games), dus niet voor serieus/ontspannen luisteren via Harbeths (sorry.. kon het niet laten, zie naim forum ;-)

I_Guardian_I

Kijk al een tijd met plezier film/serie via een mac mini met plex HT i.c.m. Devialet Air. Prima HT moet ik zeggen, al is het wel stereo ;) Het enige wat ik hier nog bij mis, is een automatische lip sync functie... Gelukkig is het te doen door het handmatig aan te passen. Daar zouden ze nog wat op moeten vinden daar in Parijs!
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

Bas Akkerman

Quote from: AbZ on December 11, 2013, 18:15:35
Hahaha waarom denk je dat ze dat niet doen?  Dan zou je 'm juist gewoon kunnen vergelijken...
Dat begrijp ik. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Charlemagne

Quote from: Fred Mulder on December 11, 2013, 18:24:18
Inderdaad, voor stereo zou de Devialet maximaal worden gebuikt. Bron kan via USB (de  stille pc staat in hetzelfde meubel) of via CAT (stevige installatie CAT 7 kabel naar meterkast voor -al is dit me nog niet helemaal duidelijk-NAS, met progje/App voor direct stream). Zal afweging zijn tussen geluidskwaliteit en bedieningsgemak.

Streamen rechtstreeks vanaf een NAS gaat met de Devialet niet lukken. Je hebt altijd een streamingprogramma nodig op een htpc of laptop of MacMini o.i.d. Dus iTunes, Foobar, JRiver etc. Bedienen doe je dan met een iPad of andere tablet. Via de netwerkkabel verbonden met de Devialet klinkt dat het beste. De USB doet het volgens Bjorn minder goed.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Linx

#1888
 :withstupid:

Linx

#1889
 :withstupid:

Linx

#1890
 :withstupid:

Eddye

Quote from: Fred Mulder on December 11, 2013, 18:24:18
Inderdaad, voor stereo zou de Devialet maximaal worden gebuikt. Bron kan via USB (de  stille pc staat in hetzelfde meubel) of via CAT (stevige installatie CAT 7 kabel naar meterkast voor -al is dit me nog niet helemaal duidelijk-NAS, met progje/App voor direct stream). Zal afweging zijn tussen geluidskwaliteit en bedieningsgemak. Zonder te veel op feiten vooruit te willen lopen :-)

De receiver is alleen bedoeld voor fun (film/games), dus niet voor serieus/ontspannen luisteren via Harbeths (sorry.. kon het niet laten, zie naim forum ;-)
Wat Charlemagne ook al schreef, rechstreeks streamen vanaf je NAS gaat niet lukken. En Ethernet zal het inderdaad winnen van USB. Kwa gebruiksgemak is het beide redelijk gelijk, denk ik zo.

Quote from: I_Guardian_I on December 11, 2013, 19:24:00
Kijk al een tijd met plezier film/serie via een mac mini met plex HT i.c.m. Devialet Air. Prima HT moet ik zeggen, al is het wel stereo ;) Het enige wat ik hier nog bij mis, is een automatische lip sync functie... Gelukkig is het te doen door het handmatig aan te passen. Daar zouden ze nog wat op moeten vinden daar in Parijs!
Met USB heb ik totaal geen last van lipsync problemen. Via AIR loopt het bij mij achter al naar gelang ik de groote van de buffer in het AIR appje instel.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

I_Guardian_I

@Eddye. Klopt ja, het zit hem ook in de vertraging die Air hem geeft. Echter zit ik er net naast als ik een delay meegeef in plex HT zoals ik het in AIR ingesteld staat.... Plus als de Devialet even uit geweest is, komt er soms een kleine delay bij of gaat hij eraf.. Misschien Thierry hierover maar eens contacteren! Verder, ik heb nog geen usb....  :dry: Heb het wel via optisch geprobeerd, lipsync problemen zijn er dan niet maar dat vond ik wel een forse stap terug in geluidskwaliteit..
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

Eddye

Quote from: I_Guardian_I on December 11, 2013, 20:53:37
@Eddye. Klopt ja, het zit hem ook in de vertraging die Air hem geeft. Echter zit ik er net naast als ik een delay meegeef in plex HT zoals ik het in AIR ingesteld staat.... Plus als de Devialet even uit geweest is, komt er soms een kleine delay bij of gaat hij eraf.. Misschien Thierry hierover maar eens contacteren! Verder, ik heb nog geen usb....  :dry: Heb het wel via optisch geprobeerd, lipsync problemen zijn er dan niet maar dat vond ik wel een forse stap terug in geluidskwaliteit..
Ga je upgraden naar 240?
Optisch heb ik met de mac mini niet geprobeert. Ik heb optisch wel m'n UPC kastje aangesloten, maar sinds ik dat geconfigureerd heb (al een paar weken terug) heb ik nog geen TV gekeken. Ik ga in ieder geval niet testen welke aansluiting voor de UPC box beter klinkt, daarvoor kijk ik veel te weinig TV.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

YamahaRXV

Quote from: Linx on December 11, 2013, 20:31:52
Dus hij streamed niet... Wat heb ik aan een streaming functie als ik vervolgens nog een computer nodig heb tussen de NAS en Devialet.

+1  Dus toch (zoals al door meerdere personen aangegeven) geen totaal ''all in one'' concept !  :unhappy:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Eddye

Quote from: YamahaRXV on December 11, 2013, 21:12:05
+1  Dus toch (zoals al door meerdere personen aangegeven) geen totaal ''all in one'' concept !  :unhappy:
Ik heb de site van Devialet door zitten bladeren, maar de term all-in-one komt ik niet tegen. Het is ook geen all-in-one. Misschien heb je het ergens anders gelezen?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

I_Guardian_I

@Linx en in het algemeen: Kunnen we er nu over kappen? Denk dat deze discussie in dit topic al genoeg plaatsgevonden heeft met elke keer dezelfde conclusie... Het telkens opnieuw herhalen van deze discussie, met als gevolg het topic vervuilen is onnodig... Het product continu afzeiken doe je maar in een ander topic/forum... De mensen die een Devialet bezitten of er interesse in hebben, weten wat het apparaat kan en wat de limitaties ervan zijn, of vragen beschaafd wat er wel en niet mee kan. Tevens kan daar op een normale manier verder over gediscussieerd worden. Dat is een hele andere manier, en ook de manier zoals verwacht mag worden in dit daarvoor bestemde topic en op dit forum of niet heren?
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

Linx

#1897
 :withstupid:

Linx

#1898
 :withstupid:

I_Guardian_I

#1899
@Eddye: Nog niet zeker... Eerst nog maar eens Dual Mono uitproberen denk ik, mocht ik die stap "nodig" hebben/veel positief verschil merken doe ik dat nu liever. Anders heb ik straks 2 Devialets in 2 verschillende kleuren... Upgraden kan altijd nog!  :clapping:
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App