Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

JANJWJMC

Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Charlemagne

Quote from: JANJWJMC on November  5, 2013, 11:20:26
Devialet 170 recensie op hifi.nl

http://www.hifi.nl/artikel/21215/Recensie-Devialet-170-de-toekomst-van-high-end.html

Een fraaie lovende recensie van René Smit. De eerste keer dat er ook de bedrade weergave wordt vergeleken met de wifi-streamer. Hij geeft duidelijk de voorkeur aan de USB-aansluiting boven de wifi-streamer. Over de preciese setup van de usb-weergave ontbreken jammer genoeg de details. De weergave via de netwerkkabel is ook niet getest. Dat had ik wel op prijs gesteld.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

chansig

Quote from: Charlemagne on November  5, 2013, 12:11:39
Een fraaie lovende recensie van René Smit.

Dat verrast je hopelijk niet heel erg.  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

LoL, nog nooit zoiets gezien op die site  :D

Quote from: Charlemagne on November  5, 2013, 12:11:39De weergave via de netwerkkabel is ook niet getest. Dat had ik wel op prijs gesteld.
Kan je toch zelf testen?  Of heb je het oude model?

twani

Ik las dat de veel lagere prijzen van de 170 tov de DP voor een groot gedeelte zitten in het slimmer en goedkoper kunnen produceren van "de nieuwe". Dan hebben ze daar wel veel "gevonden" zeg :blink:

Mordante

Quote from: twani on November 12, 2013, 22:26:28
Ik las dat de veel lagere prijzen van de 170 tov de DP voor een groot gedeelte zitten in het slimmer en goedkoper kunnen produceren van "de nieuwe". Dan hebben ze daar wel veel "gevonden" zeg :blink:

grotere series, meer uitbesteden in lage lonen landen, slimmer inkopen?

Bas Akkerman

Quote from: twani on November 12, 2013, 22:26:28
Ik las dat de veel lagere prijzen van de 170 tov de DP voor een groot gedeelte zitten in het slimmer en goedkoper kunnen produceren van "de nieuwe". Dan hebben ze daar wel veel "gevonden" zeg :blink:
Ontwikkelingskosten van de eerste er uit.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

10 miljoen Euro investering wil ook helpen gelukkig.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Quote from: weust on November 13, 2013, 13:17:41
10 miljoen Euro investering wil ook helpen gelukkig.
Dat kan iedereen goed gebruiken ja. :smile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

robje24b

Hij update bij mij niet na schrijven van de bestanden naar mijn SD-schijf en herstarten van de Devialet. Hebben jullie dit probleem ook?

Invader

Rob: je moet eerst de stroom geheel van de Devialet af halen en dan weer er op. Dan zul je zien dat de update direct begint. Mogelijk ook eerst config-file van de SD-kaart afhalen, dat doe ik altijd.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

robje24b

Je hebt gelijk, dank. Kan me niet herinneren dat ik eerder ook de stroom eraf haalde bij het upgraden, maar hij doet het nu wel inderdaad.

garmtz

Even tussen het updaten door... :)  De Devialet modellen 110 en 170 voortaan met GRATIS Air streaming module! http://www.beterbeeldengeluid.nl/nieuws/431-air-streamer-standaard-op-alle-devialet-modellen

robje24b

Bij mij zijn de drop-outs met de update niet opgelost, lijken juist vaker voor te komen (gebaseerd op een uurtje of 2 luisteren via Itunes en Spotify).

twani

Quote from: robje24b on November 20, 2013, 22:26:16
Bij mij zijn de drop-outs met de update niet opgelost, lijken juist vaker voor te komen (gebaseerd op een uurtje of 2 luisteren via Itunes en Spotify).
Heb je dan wellicht een "Local Netwerk" gerelateerd probleem? Ofwel je router instellingen?


Jumping Jack

Quote from: garmtz on November 20, 2013, 21:40:38
Even tussen het updaten door... :)  De Devialet modellen 110 en 170 voortaan met GRATIS Air streaming module! http://www.beterbeeldengeluid.nl/nieuws/431-air-streamer-standaard-op-alle-devialet-modellen

Garmt, de prijs van de 240 in het bericht lijkt me wat aan de hoge kant  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

bmateijsen

Quote from: Jumping Jack on November 21, 2013, 09:44:18
Garmt, de prijs van de 240 in het bericht lijkt me wat aan de hoge kant  ;).

Thx! Gaan we aanpassen.

robje24b

Quote from: twani on November 21, 2013, 08:22:18
Heb je dan wellicht een "Local Netwerk" gerelateerd probleem? Ofwel je router instellingen?

Volgens mij niet. Ik heb een netwerk zoals door Devialet 'geadviseerd'. Bedraad van computer naar Time Capsule. Devialet dichtbij Time Capsule met constant signaal van -25dB. Verder zo goed als geen storing op Wifi netwerk vanuit de omgeving. 

twani

Mmmm, overigens is Spotify zélf ook niet bepaald vrij van Bugs. Heb gisteren Spotify (premium) geheel van m`n laptop verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Weg zijn alle vage problemen. Er was geen land meer mee te bezeilen..... Remoteless wilde geen albums opstarten, haalde de volgorde door elkaar. Ná de hérinstallatie alles weer helemaal prima.

Ik denk niet dat dit jouw probleem is maar het kan geen kwaad om het een keer te proberen.

Al je instellingen en playlists blijven gewoon in tact... ;)

hifich

Hallo, ik heb een Devialet 110 en gisteren de nieuwe software AIR 2.11 en Firmware geinstallerd.
Dedicated Muziek Laptop met Win 8 en 8GB RAM, software Jriver versie 19.xx

Ik vind de nieuwe AIR App trager als de vorige versie, ook funktioneert nu het level -40dB bei het omschakelen van de ingangen niet meer. Met de AB gaat dit wel goed.

Dropouts; nog steeds.
de Laptop is met een Ethernetkabel op de Router aangesloten, de Devialet Wireless op een Apple Wireless.

Sorry voor mein taalgebruik, ben al 25 weg uit NL en het schrijfen behoorlijk verleerd.

MFG
Herman

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on November 21, 2013, 09:44:18
Garmt, de prijs van de 240 in het bericht lijkt me wat aan de hoge kant  ;).

en een "n" te veel. ;D

I_Guardian_I

Zojuist ook maar eens naar de nieuwe firmware geüpdatet. Eerste indruk is prima! Dropouts had ik al niet, en van uitval ook geen last meer zo ver. Zwarte display ziet er ook erg netjes uit!

Las nog een nuttige tip op het whatsbestforum waar een soort gelijk topic loopt, welke voor mij erg goed uitpakt op het eerste gezicht. Deze aanpassing brengt mij een voller en ruimtelijker geluid, zeker het proberen waard!

Wat houdt deze aanpassing in en waar kunnen we hem vinden? Als volgt: bij de online configurator, vervolgens bij algemene instellingen, dan bij toonregeling beide sliders naar links schuiven. (dit zou de cut-off freq. van 100 naar 20 brengen voor lage tonen en voor hoge tonen van 2000 naar 1000 brengen.)

Met de hoge tonen ga ik nog eens verder testen wat dit voor impact heeft, echter de meer aanwezige laagweergave bevalt mij prima. Volgens mij hoort het ook zo, en heeft Devialet de lage regionen standaard al afgesneden. Aanrader!
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

Eddye

Ik heb ook de nieuwe firmware erop gezet. Ook de nieuwe Air software, maar helaas krijg ik het, ook met deze versie, niet goed werkend met Audirvana. Ik heb de Mac Mini dus via USB aangesloten, en dat is ook beslist geen straf.
Ik heb ook even de config aangepast met de tooninstellingen helemaal naar links, nu ga ik lekker luisteren wat het allemaal brengt.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

I_Guardian_I

@Eddye: Ben erg benieuwd naar jouw bevindingen. Zie dat je zelf de 170 hebt, heb jij misschien al een verschil tussen Ethernet en Wifi(Air) t.o.v. usb kunnen waarnemen? Ook hierover erg benieuwd naar jouw bevindingen.
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App