Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

twani

Quote from: AbZ on October 20, 2013, 20:35:44
terwijl wij daarentegen altijd aardig blijven  :coffee:
Zo "soms en dan" kun je dingen beter maar een keer subtiel ventileren :D

frank2

#1726
Quote from: garmtz on October 20, 2013, 20:22:04
Ik vind het een valide vraag eerlijk gezegd... Jammer van die geijkte vergelijkingen, maar soit... :)  Mijn persoonlijke mening is dat de Devialets zeer competent zijn in hun prijsklasse, maar dat ze niet alles in hun prijsklasse 'wegspelen'. Het is en blijft een sound die je moet liggen en ik kan vergelijkbare sets samenstellen met andere kwaliteiten die niet 'minder' zijn. Dus de wereld klopt weer... ;)   Denk dat er verder verschillende Devialet klanten zijn: de een zal echt puur op het geluid kopen, een ander zal als een blok vallen voor het uiterlijk, weer een ander voor de complete feature-set... En een gezonde mix van deze aspecten.

Het blijven wonderbaarlijk universele en complete apparaten. Is verder geen speld tussen te krijgen. Of het klankmatig je 'ding' is, moet vervolgens ieder voor zich bepalen. Ik vind dat ze op bepaalde vlakken absoluut 'class leading' zijn in ieder geval. Maar dus niet op alle vlakken... What's new? :)

Dank je voor het antwoord.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Charlemagne

#1727
Aansluitend op de discussie hierboven wil ik alleen maar zeggen, dat mijn Devialet door mij is gekozen na een zorgvuldige zoektocht door highendland en na hem thuis ook op proef te hebben gehad om te kijken/horen of de match goed was met mijn luidsprekers. Ik heb nog geen seconde spijt en ik weet dat er andere heel goed klinkende sets in die prijsklasse te vinden zijn; absoluut waar.

De laatste tijd zijn er diverse forumgenoten, in verband met de door mij georganiseerde shootouts, bij mij over de vloer geweest en die waren zonder uitzondering zeer enthousiast over mijn set. Daaronder zelfs twee uitgesproken buizen-adepten.

Uiteindelijk moet je keuzes maken en die mogen verschillen; we zijn net mensen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Xander32

Een charme van het apparaat is dat je met één component van ook nog eens een compact formaat, een gehele installatie (versterker & bron) in huis haalt.

Desondanks ben ik zelf meer old school; zet er voor dat geld bij mij maar een lekkere robuuste versterker of nog beter een pre en ev en separate bron neer. Maar dat zal wel een typisch mannen ding zijn; veel apparaten en knopjes om mee te spelen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Het gaat mij er totaal niet om om Devialet in een kwaad daglicht te stellen, maar meer dat het zeer serieus geld is, en dat je voor dergelijke bedragen ook andere apparatuur kunt kopen. Door dit topic kreeg ik een beetje het idee dat de Devialet het summum is. Gelukkig heeft Garmtz dat weerlegt. Dat je na een zorgvuldige afweging tussen meerdere apparaten en bij meerdere winkels dit merk kiest is prima, maar ik kreeg een beetje het idee dat velen door dit topic alleen naar Devialet gaan luisteren en dan kopen. Dat zou jammer zijn want er zijn zoveel merken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2

Quote from: Xander32 on October 21, 2013, 06:49:07
Een charme van het apparaat is dat je met één component van ook nog eens een compact formaat, een gehele installatie (versterker & bron) in huis haalt.

Ik heb begrepen dat je om te kunnen streamen ook een pc nodig hebt. Of dat ook met bijvoorbeeld een nas kan weet ik niet. Er is ook nog een tablet nodig om door je collectie te kunnen gaan. Dus één component.....

AbZ

Quote from: Onder013 on October 21, 2013, 10:20:20
Ik heb begrepen dat je om te kunnen streamen ook een pc nodig hebt. Of dat ook met bijvoorbeeld een nas kan weet ik niet. Er is ook nog een tablet nodig om door je collectie te kunnen gaan. Dus één component.....
Zo is dat

Quote from: AbZ on January  6, 2013, 15:00:48
Streamen is heel eenvoudig.  Je koopt gewoon een stuk of drie computers,
in een andere behuizing dan anders (namelijk streamer, NAS, iPad etc)
zodat je geen normale computer aan hoeft aan te zetten voor je muziek.
Je hebt er dus eigenlijk vier computers (incl. pc) voor nodig.

Deleted Member 2

Quote from: AbZ on October 21, 2013, 10:41:36
Zo is dat
Je hebt er dus eigenlijk vier computers (incl. pc) voor nodig.

;D :D

AbZ

#1733
Als je het geduld hebt om +/-1 uurtje naar muziek te luisteren
is een cd speler imho eigenlijk best handig  :smile:
maar dat is wel heel ver off-topic...

Deleted Member 2

Quote from: AbZ on October 21, 2013, 11:29:08
Als je het geduld hebt om +/-1 uurtje naar muziek te luisteren
is een cd speler imho eigenlijk best handig  :smile:
maar dat is wel heel ver off-topic...

Vergeet de draaitafel niet. De D. liefhebbers zeggen dat er een zeer goede phonoversterker in zit. Heb over de ervaringen nog niet veel gehoord. D. liefhebbers zijn wellicht niet zo gericht op het zwarte goud?

twani

Quote from: Onder013 on October 21, 2013, 11:33:42
Vergeet de draaitafel niet. De D. liefhebbers zeggen dat er een zeer goede phonoversterker in zit. Heb over de ervaringen nog niet veel gehoord. D. liefhebbers zijn wellicht niet zo gericht op het zwarte goud?
Of misschien niet eens op muziek, wie zal het zeggen :D

bmateijsen

Quote from: AbZ on October 21, 2013, 11:29:08
Als je het geduld hebt om +/-1 uurtje naar muziek te luisteren
is een cd speler imho eigenlijk best handig  :smile:
maar dat is wel heel ver off-topic...

In vergelijking met?

Charlemagne

Quote from: Onder013 on October 21, 2013, 10:20:20
Ik heb begrepen dat je om te kunnen streamen ook een pc nodig hebt. Of dat ook met bijvoorbeeld een nas kan weet ik niet. Er is ook nog een tablet nodig om door je collectie te kunnen gaan. Dus één component.....

De Devialet heeft veel aan boord, maar geen streamingsoftware en data-opslag, dat klopt. Streamen doe je vanaf een pc, laptop of htpc. Daarbij kunnen de data op de htpc zelf staan, zoals Antoine heeft, of op een aparte NAS, zoals ik heb. Een MacMini zou ook kunnen.

Quote from: frank2 on October 21, 2013, 10:08:39
Het gaat mij er totaal niet om om Devialet in een kwaad daglicht te stellen, maar meer dat het zeer serieus geld is, en dat je voor dergelijke bedragen ook andere apparatuur kunt kopen. Door dit topic kreeg ik een beetje het idee dat de Devialet het summum is. Gelukkig heeft Garmtz dat weerlegt. Dat je na een zorgvuldige afweging tussen meerdere apparaten en bij meerdere winkels dit merk kiest is prima, maar ik kreeg een beetje het idee dat velen door dit topic alleen naar Devialet gaan luisteren en dan kopen. Dat zou jammer zijn want er zijn zoveel merken.

Hier heb je absoluut een punt. Het gaat om veel geld en een zoektocht door hifi-land is leerzaam en vooral ook leuk. En maak vooral je eigen keuzes daarin. Laat wel moeder de vrouw thuis, anders wordt het toch een Devialet.

Laatst was ik bij forumgenoot "bones"; die heeft thuis een CAT-buizenbak staan van het formaat Hummer. Hij zei tegen mij: "mijn vrouw mag niet eens weten dat er een Devialet bestaat"!

Quote from: Onder013 on October 21, 2013, 11:33:42
Vergeet de draaitafel niet. De D. liefhebbers zeggen dat er een zeer goede phonoversterker in zit. Heb over de ervaringen nog niet veel gehoord. D. liefhebbers zijn wellicht niet zo gericht op het zwarte goud?

Ik heb nog een collectie zwart goud op zolder, dus wie weet krijg ik de kriebels en ga ik die weer waarderen. Met de Devialet kan het allemaal.

Gisteravond kwam er iemand luisteren, die had een highres-flac bij zich van een plaat die was gedigitaliseerd. Dat klonk heel mooi, moet ik zeggen. Daar leent de Devialet zich ook voor: om je platencollectie af te spelen, maar ook om hem te digitaliseren naar highres. "Es un projecto", zou van Gaal zeggen...
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

AbZ

Quote from: bmateijsen on October 21, 2013, 11:51:00
In vergelijking met?
in vergelijking met die vier computers bijvoorbeeld?  Happy streaming  ;D

Quote from: Onder013 on October 21, 2013, 11:33:42
Vergeet de draaitafel niet.
Dat heeft idd zo z'n charmes maar echt handig is het niet  :-\

Deleted Member 2

Quote from: Charlemagne on October 21, 2013, 11:53:59

Gisteravond kwam er iemand luisteren, die had een highres-flac bij zich van een plaat die was gedigitaliseerd. Dat klonk heel mooi, moet ik zeggen. Daar leent de Devialet zich ook voor: om je platencollectie af te spelen, maar ook om hem te digitaliseren naar highres. "Es un projecto", zou van Gaal zeggen...

Zit er dan ook een a/d omzetter in + de functie om de hires-file op te slaan op pc/nas?

Deleted Member 2

Quote from: AbZ on October 21, 2013, 11:56:04
in vergelijking met die vier computers bijvoorbeeld?  Happy streaming  ;D
Dat heeft idd zo z'n charmes maar echt handig is het niet  :-\

1/2 zo handig qua speelduur. Qua charme ligt dat voor iedereen weer anders.

Eddye

Quote from: Charlemagne on October 21, 2013, 11:53:59
De Devialet heeft veel aan boord, maar geen streamingsoftware en data-opslag, dat klopt. Streamen doe je vanaf een pc, laptop of htpc. Daarbij kunnen de data op de htpc zelf staan, zoals Antoine heeft, of op een aparte NAS, zoals ik heb. Een MacMini zou ook kunnen.
Zoals ik dus heb. Op mijn NAS staan de fysieke muziekbestanden. Op de Mini draait iTunes als blibliotheek en Audirvana als speler, die uitstuurt naar de USB poort. Op de USB zit de D170 aangesloten.

1 van de ingangen van de D170 heb ik geconfigureerd om via coax mijn UD5005 aan te sluiten, voor het nodige bluray/CD geweld. De andere poort heb ik geconfigureerd als pre-out voor een Sub (die ik nog niet heb aangesloten). Daarnaast kan ik 2 poorten configureren voor een nog aan te schaffen draaitafel (ik ben me aan het orienteren op een instapdraaitafel). Ook heb ik 2 analoge ingangen geconfigureerd voor de Horizon box.

Waarom Devialet? Voor mij is het de combinatie van alles. Erg goed geluid, erg mooi uiterlijk en erg breed configureerbaar. Ik heb ook andere versterkers gehoord bij b.v. andere forumleden, maar mijn huidige combinatie is gewoon geheel mijn smaak. En bij een hobby waarbij zowat niets kwantificeerbaar is, is smaak nog wel het belangrijkste.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Charlemagne

Quote from: Onder013 on October 21, 2013, 12:02:28
Zit er dan ook een a/d omzetter in + de functie om de hires-file op te slaan op pc/nas?

Yep! De amp heeft een ADC en de mogelijkheid een highres digital uit naar je computer te sturen. Die heb je immers toch al, of twee of drie ;)

Devialet legt op zijn website keurig uit hoe dat kan:

QuoteHow to digitalize your LP collection using Devialet products
You can make use of the Devialet's configurable phono stage and its Hi-Resolution digital output (which sampling rate can be set either to 96kHz or 192kHz) to digitize your LP collection. Recording the S/PDIF signal onto your computer requires an acquisition interface and appropriate software.

If you own a Desktop PC, the most economical way to get an up-to 192kHz Hi-Res digital input is to install an internal PCI or PCIe sound card. Although there are many equivalent boards available, we can suggest the following model:
http://www.creative.com/emu/products/product.aspx?category=505&pid=19169

If you need an external interface to do the acquisition of the digitized data, the offer is large. Here are a few models among many others we can suggest (our special recommendation goes to the Weiss INT203):
96k USB 2.0
http://www.creative.com/emu/products/product.aspx?category=610&pid=15185
192k USB 2.0
http://www.rme-audio.de/en_products_fireface_uc.php
192k Firewire
http://www.rme-audio.de/en_products_fireface_400.php
192k Firewire: Only the INT203 has an input.
http://www.weiss-highend.ch/int202/index.html
There is a long list of software available to convert vinyl to digital such as Soundforge, Bias Peak, RIP Vinyl etc. We advise you to visit your favorite audio store and evaluate the different software user-interfaces. You should feel comfortable with the software you choose, as you will probably spend many hours using it.


Bron: de helpdesk van Devialet

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted Member 2

Quote from: Eddye on October 21, 2013, 12:11:54
En bij een hobby waarbij zowat niets kwantificeerbaar is, is smaak nog wel het belangrijkste.

Eens

Smaak ontwikkelt zich overigens wel.

Deleted Member 2

Quote from: Charlemagne on October 21, 2013, 12:17:10
Yep! De amp heeft een ADC en de mogelijkheid een highres digital uit naar je computer te sturen. Die heb je immers toch al, of twee of drie ;)


mooie functie.

AbZ


Deleted Member 2

Quote from: AbZ on October 21, 2013, 12:21:40
Efficient tegen analoog  :thumbs-up:

Het is natuurlijk wel een barbaarse daad om van een fraaie vinyl-opname een digitaal aftreksel te maken... ;) ;D

twani

Quote from: Onder013 on October 21, 2013, 12:29:02
Het is natuurlijk wel een barbaarse daad om van een fraaie vinyl-opname een digitaal aftreksel te maken... ;) ;D
Tja, waarom zou je dát doen dan? :blink:

AbZ

Quote from: Onder013 on October 21, 2013, 12:29:02
Het is natuurlijk wel een barbaarse daad om van een fraaie vinyl-opname een digitaal aftreksel te maken... ;) ;D
Dat heet defying the purpose.

Deleted Member 2

Quote from: AbZ on October 21, 2013, 12:32:39
Dat heet defying the purpose.

Meneer A. zal wel weten wat dat inhoudt. Hij heeft namelijk een hoge opleiding ;)