Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Charlemagne

#1625
Hoi Antoine,

De settings in de AIR software heb ik precies zo staan als jij aanbeveelt. Met Autoswitch 'Always', dus. Bij mij moet na een reboot van de htpc de ingang van de amp op AIR staan, anders staat het vinkje van 'My Devialet' niet aan na de herstart en valt er niet te streamen. Het grappige is dat als ik 'My Devailet' aanvink in AIR, de ingang van de Devialet automatisch op Air springt. Het is dus wel op te lossen, maar ik heb liever dat het niet opgelost hoeft te worden. 's Nachts zet ik de htpc uit om stroom te sparen(hoewel ie 'idle' maar 20 Watt gebruikt). Ons Zeeuwen benne zunig  ;)

Ik luister wel graag naar Spotify en ik ervaar geen problemen als op de htpc ook JRiver draait. Ik kan ze gewoon naast elkaar allebei gebruiken. JRiver klinkt inderdaad beter, maar Spotify doet het via de Airstreamer helemaal niet slecht. De beperking zit daar voor mijn gevoel meer in het streamen met mp3'tjes (wel in de hoogste resolutie). Of implementatie van ASIO en/of wasapi daar nog veel aan toevoegt, weet ik niet. Het klinkt via de Airstreamer in ieder geval beduidend beter dan via mijn Sonos.

Maar als je tips hebt om via een workaround de kwaliteit van Spotify via de Airstreamer nog te verbeteren, graag!

(edit: typo)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Met 'zunigheid' als in niet willen verspillen is natuurlijk helemaal niets mis!  :) Ik heb eigenlijk geen idee waarom 't bij jou anders werkt dan bij mij. Je zou de applicatie eens kunnen proberen af te sluiten terwijl die draait én de Devialet actief is of dat een paar keer herhalen achter elkaar. In een van de beta's had ik ook gezien dat 'ie anders niet automatisch de Devialet selecteert/activeert wanneer je 'm aan zet. Is de Devialet verder als de default geluidskaart in je systeem ingesteld?

Ik begrijp ook niet waarom JRiver en Spotify bij jou wel tegelijk goed samen werken. Als ik na een reboot eerst JRiver gebruik werkt Spotify daarna niet meer goed. Spotify gebruikt in Windows de Directsound drivers en JRiver 18 en 19, als je 't zo hebt ingesteld althans, WASAPI. Met WASAPI in JRiver heb je bitperfect output. Het kan bij mij wel samen maar dan moet ik of de exclusive access van WASAPI uitzetten of DirectSound gebruiken. Met beide verlies je echter de bitperfect output weer. Gebruik je ook JRemote voor JRiver en Remoteless voor Spotify?

Ik denk dat ik anders toch weer de workaround toepassen en de onboard soundcard van m'n NAS PC'tje weer enablen om vervolgens de loopback interface van JRiver te kunnen gebruiken voor Spotify. Dat minuscule beetje extra stroomverbruik neem ik dan maar voor lief.

Charlemagne

Quote from: Antoine on October  5, 2013, 16:43:57
Ik heb eigenlijk geen idee waarom 't bij jou anders werkt dan bij mij. Je zou de applicatie eens kunnen proberen af te sluiten terwijl die draait én de Devialet actief is of dat een paar keer herhalen achter elkaar. In een van de beta's had ik ook gezien dat 'ie anders niet automatisch de Devialet selecteert/activeert wanneer je 'm aan zet. Is de Devialet verder als de default geluidskaart in je systeem ingesteld?

Ik begrijp ook niet waarom JRiver en Spotify bij jou wel tegelijk goed samen werken. Als ik na een reboot eerst JRiver gebruik werkt Spotify daarna niet meer goed. Spotify gebruikt in Windows de Directsound drivers en JRiver 18 en 19, als je 't zo hebt ingesteld althans, WASAPI. Met WASAPI in JRiver heb je bitperfect output. Het kan bij mij wel samen maar dan moet ik of de exclusive access van WASAPI uitzetten of DirectSound gebruiken. Met beide verlies je echter de bitperfect output weer. Gebruik je ook JRemote voor JRiver en Remoteless voor Spotify?
<knip>

Heb even nog eens goed naar mijn settings gekeken:

Devialet AIR is inderdaad mijn default geluidskaart. In de AIR software heb ik verder 'wasapi enabled' ingesteld.

Ik gebruik JRiver 18, waarvan ik de settings op 'wasapi' heb staan en ook op 'exclusive access' net als jij. Ik gebruik inderdaad de JRemote app (voor JRiver 18) en de Remoteless voor Spotify app op  de iPad.

In mijn geluidsmixer zie ik beide applicaties verschijnen als ze zijn opgestart. Als ik er een afsluit (bijvoorbeeld Spotify), verdwijnt die uit de mixer, om daarna weer te verschijnen als Spotify weer wordt opgestart. Ik kan ze dus probleemloos naast elkaar gebruiken en beide applicaties open laten staan of afsluiten naar behoefte. En de applicaties afwisselend gebruiken. Geen probleem. Omdat ik de streamer software op de htpc via de Remote(less) app's op iPad aanstuur laat ik de applicaties op de htpc eigenlijk altijd open.

Verder heb ik hieronder nog wat screenshots gemaakt waarin mijn settings in de geluidsmixer en de JRiver software duidelijk worden. Mijn Streacom htpc draait overigens onder Windows 8. Volgens mij heb ik de settings net zo staan als jij, lijkt mij.

De geluidsmixer:



De settings in JRiver 18:





■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

twani

Een losse streamer, of een amp met een streamerfunctie aan boord is nu eenmaal een zinloze toevoeging. Rechtsreeks vanaf de HTPC of laptop waarop je toch alles moet inregelen is de kortere weg. Een streamer is overbodig en achterhaald. Over een paar jaar kennen we het begrip streamer niet meer.  Computers, thats all.....

Deleted Member 2

Quote from: twani on October  5, 2013, 21:49:58
Een losse streamer, of een amp met een streamerfunctie aan boord is nu eenmaal een zinloze toevoeging. Rechtsreeks vanaf de HTPC of laptop waarop je toch alles moet inregelen is de kortere weg. Een streamer is overbodig en achterhaald. Over een paar jaar kennen we het begrip streamer niet meer.  Computers, thats all.....

+1
Maar dat is vloeken in deze kerk.

twani

#1630
Quote from: Onder013 on October  5, 2013, 22:46:15
+1
Maar dat is vloeken in deze kerk.
Ohw een kerk :o. Ik ben atheïst, vandaar het "unheimische" gevoel :P

Charlemagne

Quote from: twani on October  5, 2013, 21:49:58
Een losse streamer, of een amp met een streamerfunctie aan boord is nu eenmaal een zinloze toevoeging. Rechtsreeks vanaf de HTPC of laptop waarop je toch alles moet inregelen is de kortere weg. Een streamer is overbodig en achterhaald. Over een paar jaar kennen we het begrip streamer niet meer.  Computers, thats all.....

^^

Bij de Devialet ben je voor het streamen inderdaad afhankelijk van een htpc of laptop. Dus je hebt gelijk! De clientstreamer werkt tegenwoordig als externe geluidskaart van de computer. Dat kan met wifi, tenminste als het werkt, en met de nieuwe modellen ook met een netwerkkabel of USB-kabel.

Twani vloekt dus niet in de kerk. "Computers, thats all...." En die bedienen we lekker met een app op de iPad, ook al een computer. Die Devialet zelf is trouwens ook al een soort computer....

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Quote from: Charlemagne on October  5, 2013, 19:10:39
Heb even nog eens goed naar mijn settings gekeken:

Devialet AIR is inderdaad mijn default geluidskaart. In de AIR software heb ik verder 'wasapi enabled' ingesteld.

Ik gebruik JRiver 18, waarvan ik de settings op 'wasapi' heb staan en ook op 'exclusive access' net als jij. Ik gebruik inderdaad de JRemote app (voor JRiver 18) en de Remoteless voor Spotify app op  de iPad.

In mijn geluidsmixer zie ik beide applicaties verschijnen als ze zijn opgestart. Als ik er een afsluit (bijvoorbeeld Spotify), verdwijnt die uit de mixer, om daarna weer te verschijnen als Spotify weer wordt opgestart. Ik kan ze dus probleemloos naast elkaar gebruiken en beide applicaties open laten staan of afsluiten naar behoefte. En de applicaties afwisselend gebruiken. Geen probleem. Omdat ik de streamer software op de htpc via de Remote(less) app's op iPad aanstuur laat ik de applicaties op de htpc eigenlijk altijd open.

Verder heb ik hieronder nog wat screenshots gemaakt waarin mijn settings in de geluidsmixer en de JRiver software duidelijk worden. Mijn Streacom htpc draait overigens onder Windows 8. Volgens mij heb ik de settings net zo staan als jij, lijkt mij.

Karel, dankjewel voor je uitgebreide onderzoek en opsomming! :thumbs-up: Ik heb inderdaad alles exact zo staan als jij dus ik ben verder gaan testen en het werkt inmiddels wel goed. Ik vermoed toch dat JRiver iets heeft gedaan met m'n feedback op 't Interact forum. Als ik nu netjes op stop druk in JRemote voor ik iets afspeel in Spotify via Remoteless en andersom netjes op pause druk in Remoteless voor ik terugschakel naar JRemote dan werkt het.  :pompom:

Eerder vandaag had ik ook de workaround met de live loopback functie in JRMC weer hersteld door de onboard soundcard weer aan te zetten in de BIOS. Al 't geluid dat Spotify dan naar de default onboard geluidskaart stuurt wordt dan met WASAPI naar de Devialet gestuurd. Dit vanmiddag ook getest en dat werkte ook prima maar is dus niet meer nodig!  :)

twani

Ik snap de "loskoppeling" van streaming en amplificatie bij Devialet ook wel. De versterkers zijn conceptueel gezien uniek, vernieuwend, super klinkend en alom gewaardeerd. Op streaming gebied kan men zich veel lastiger onderscheiden. Ik zou, indien in de markt, voor een "Devi" zónder streaming mogelijkheid kiezen, dat kan toch dacht ik?

Deleted member

Quote from: Charlemagne on October  5, 2013, 23:38:06
^^

Bij de Devialet ben je voor het streamen inderdaad afhankelijk van een htpc of laptop. Dus je hebt gelijk! De clientstreamer werkt tegenwoordig als externe geluidskaart van de computer. Dat kan met wifi, tenminste als het werkt, en met de nieuwe modellen ook met een netwerkkabel of USB-kabel.

Twani vloekt dus niet in de kerk. "Computers, thats all...." En die bedienen we lekker met een app op de iPad, ook al een computer. Die Devialet zelf is trouwens ook al een soort computer....

Precies, de Devialets zijn geen streamers in klassieke zin maar zijn een directe link met een virtuele geluidskaart in een computer of Mac. Als hardware interface kan gekozen worden voor AIR (WiFi), USB of wired ethernet. Ook geen gezeur meer met 't performance limiting en zwakke S/PDIF protocol en alle software kan direct muziek/geluid afspelen op de Devialet! :)

AbZ

Quote from: Charlemagne on October  5, 2013, 23:38:06
^^

Bij de Devialet ben je voor het streamen inderdaad afhankelijk van een htpc of laptop. Dus je hebt gelijk! De clientstreamer werkt tegenwoordig als externe geluidskaart van de computer. Dat kan met wifi, tenminste als het werkt, en met de nieuwe modellen ook met een netwerkkabel of USB-kabel.

Twani vloekt dus niet in de kerk. "Computers, thats all...." En die bedienen we lekker met een app op de iPad, ook al een computer. Die Devialet zelf is trouwens ook al een soort computer....
Juist.  Verschil met conventionele 'streamers' zit alleen in het interfaceprotocol
en dat je niet direct met een NAS kunt communiceren.  Het is dus een beperkte streamer.
Verder lood om oud ijzer.

Deleted member

Quote from: twani on October  5, 2013, 23:49:26
Ik snap de "loskoppeling" van streaming en amplificatie bij Devialet ook wel. De versterkers zijn conceptueel gezien uniek, vernieuwend, super klinkend en alom gewaardeerd. Op streaming gebied kan men zich veel lastiger onderscheiden. Ik zou, indien in de markt, voor een "Devi" zónder streaming mogelijkheid kiezen, dat kan toch dacht ik?

Een kleine energiezuinige, mooi designed single box met voor-/eind versterker, DAC, phono pre-amp, en directe interfacing met een PC/Mac waar vanaf je alles dat je op die PC kan afspelen kunt horen op de Devialet. Dit alles zonder ook maar één enkele draad van binnen, intern in de Devialet is alles digitaal en verliesvrij aan elkaar geknoopt via een krachtige DSP.

Roomcorrection komt er aan en wie weet wat voor functionaliteit nog meer. Geen kabels vereist behalve luidsprekerkabels en een powercable want WiFi is een optie en is WiFi in jouw buurt lastig dan sluit je gewoon een ethernet kabeltje aan of als je netwerken eng vindt een USB kabel.

Daarnaast zijn er nog digitale en analoge inputs om andere apparaten aan te sluiten. Een  HT passthrough functionaliteit, digitale of analoge uitgang en een mono/stereo subwoofer pre-out met digitaal crossover. Dit alles configureerbaar via een webbrowser en speciale configs maakt Devialet op verzoek. Mooie remote of bediening via Apple/Android apps. Digitaal on-the-fly regelen van balance, bass & treble. Bi-amping, multi-zone, of daisy chaining tot acht 240's voor geavanceerde surround setups of 't actief aansturen van luidsprekers is ook mogelijk...wat wil je nog meer in een "stereo versterker"?  ;D ;D

Deleted member

#1637
Quote from: AbZ on October  6, 2013, 00:03:55
Juist.  Verschil met conventionele 'streamers' zit alleen in het interfaceprotocol
en dat je niet direct met een NAS kunt communiceren.  Het is dus een beperkte streamer.
Verder lood om oud ijzer.

Onze Devialets communiceren direct met een NAS. Op die NAS draait in Karels en mijn geval alleen geen beperkte kleine Linux distro maar Windows 8.  ;)

AbZ

Quote from: Antoine on October  6, 2013, 00:17:12
Karel en ik communiceren direct met een NAS.
Ik dacht al, tegen wie heeft ie het toch?

AbZ

Quote from: Antoine on October  6, 2013, 00:17:12Op die NAS draait in Karels en mijn geval alleen geen beperkte kleine Linux distro maar Windows 8.  ;)
Da's een pc zonder beeldscherm en zo.

Hey, het ding kan idd veel.  Net een computer met een geluidskaart.  O ja, en een versterker.
Fyi, zo bijzonder is een phono ingang en passthrough nu ook weer niet.  You'll get over it  ;)

Deleted member

You'll get over it, or buy one!  ;D

AbZ

Quote from: Antoine on October  6, 2013, 00:24:16
You'll get over it, or buy one!  ;D
:blink:  Jij maakt er toch reclame voor?
Heb ik niet nodig.  Ik gooi het geld wel anders over de balk  :smile:

Deleted member

Reclame? Gewoon wat feiten en een deel eigen visie/kijk op de zaak. Dat jij en ik 't anders willen zien dat mag, zelfs al valt 't op dat steeds 2 a 3 dezelfde personen met dezelfde terugkerende negatieve geluiden komen.

Dat 't sentiment in dit topic overwegend pro Devialet is en er geageerd wordt tegen die negatieve geluiden wanneer ze niet op de feiten zijn gebaseerd lijkt me logisch gezien de topictitel. Dit is een topic waarin geïnteresseerden en ook de circa 8 a 9 eigenaren van een Devialet, actief op dit forum, ervaringen en nieuwtjes uitwisselen. Dat jij je geld anders uit wilt geven is bij deze ook weer genoteerd en ter kennisgeving aangenomen. ;)

eddy135

Quote from: Antoine on October  6, 2013, 00:14:51
...wat wil je nog meer in een "stereo versterker"?  ;D ;D

...een hoofdtelefoon uitgang zou 'm ECHT compleet maken... :unhappy:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted member

Quote from: eddy135 on October  6, 2013, 00:48:54
...een hoofdtelefoon uitgang zou 'm ECHT compleet maken... :unhappy:

Haha, ik zat er op te wachten! ;) Die ontbreekt inderdaad. :)

AbZ

#1645
Quote from: Antoine on October  6, 2013, 00:46:43
Reclame? Gewoon wat feiten en een deel eigen visie/kijk op de zaak. Dat jij en ik 't anders willen zien dat mag,
Ja, reclame.  Anderen geven een scheutje down-to-earth & matter-of-fact realisme, kan ook geen kwaad.  Tenslotte heb je ook in no-time een spectaculaire waardedaling geincasseerd.  Wordt niet beter als de hype over is. 

FYI, geen enkel all-in-one concept is een lang leven beschoren.  Dat geldt voor Devialet niet anders dan voor de all-purpose keukenmachines uit de fifties, die ongeveer dezelfde liefde voor chroom design vertoonden.  Verder een leuk ding.

Deleted member

In absolute zin heb ik een minimale waardedaling hier, ik heb de mijne namelijk als ex-demo gekocht. Relatief gezien eigenlijk ook want met een upgrade naar de 240 heb ik zelfs nog steeds minder betaald dan dat je nu vandaag voor een nieuwe 240 betaalt. Mensen die in 2013 de D-Premier hebben aangeschaft en willen upgraden worden gecompenseerd in de upgrade. Dat ik zelf vandaag de dag i.p.v. voor de 240 ook voor een 170 zou kunnen kiezen is wellicht wel jammer en dit kwam ook onverwacht, maar ik heb er al lang vrede mee. In de regel komen er bij de meeste fabrikanten na verloop van tijd betere modellen en dan zou iemand kunnen upgraden en dus ook weer geld uitgeven.

Het all-in-one concept zoals 't er nu staat bij Devialet staat niet stil. Er wordt op doorontwikkeld, zowel horizontaal (nieuwe modellen) als verticaal (binnen huidige modellen). Updates/upgrades zijn tot nu mogelijk, geheel volgens één van Devialets "kernbeloftes".

Een van de huidige trends (geen hype) in deze markt is design of verkleinen/vereenvoudigen. Wellicht draait die trend, geen discussie daar maar ik heb niet gekozen om een trend te volgen maar heb gekozen voor een product dat de meeste van mijn actuele wensen invult. Die wensen kunnen trouwens ook veranderen. Waar 't sowieso bottom line om gaat is dat de eigenaren tevreden zijn met de oplossing en de meesten zijn dat. Ik ben dat in elk geval, vandaag de dag nog steeds en wordt dat nog steeds meer. Dat anderen andere keuzes maken is prima, gelukkig is er die keuzevrijheid.

Deleted Member 2

Het lijkt wel of je een ghostwriter hebt...

Xander32

Quote from: twani on October  5, 2013, 21:49:58
Een losse streamer, of een amp met een streamerfunctie aan boord is nu eenmaal een zinloze toevoeging. Rechtsreeks vanaf de HTPC of laptop waarop je toch alles moet inregelen is de kortere weg. Een streamer is overbodig en achterhaald. Over een paar jaar kennen we het begrip streamer niet meer.  Computers, thats all.....
... een ICT man bij mijn voorgaande werkman opperde dat 6 jaar terug al. Die gebruikte zelf een Asus EeeBox pc voor al zijn media.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

#1649
Ik zelf hier ook, m'n eerste en laatste 'niet-PC only streamer' stamt uit 2004; een Pinnacle Showcenter.  :) http://www.tomshardware.com/reviews/home-broadcast-studio,739-4.html

Daarna in het pre HDMI/DVI tijdperk met s-video en later component outputs van een PC (al dan niet via SCART) op een CRT TV's gespeeld met belabberde beeldkwaliteit. Toen DVI/HDMI z'n intrede deed op PC's en TV's werd een (HT)PC echt leuk/ook goed geschikt voor videostreaming. :)