Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Deleted member

Quote from: garmtz on September 13, 2013, 22:39:48
Ik wil ook wel geïnteresseerden een kopie sturen, maar wordt dan na het weekend.

Top, die zou ik ook graag ontvangen!  :thumbs-up: Als je m'n emailadres niet meer hebt PM ik je die uiteraard even.

Deleted member

Quote from: Mordante on September 14, 2013, 20:28:02
Nee sorry ik ga nooit meer bij Chattelin audio of Rhapsody naar binnen. Ik ben 1 keer in beide zaken geweest en vond de uitbaters van beide zaak zeer onaangename persoonlijkheden.

Zelfs als zou ik het geld hebben voor een Diavalet valt deze direct af vanwege dit feit. Ik heb gekeken op de site. De versterker doet aan upsamplen, wat volgens mij geen goed idee is, bovendien heeft een Diavalet weinig analoge ingangen en zet bovendien deze ook nog om in een digitaal signaal.

Hmmm, ik heb een hele andere ervaring met Peter Chattelin! Zeer vriendelijke, servicegerichte en bevlogen man!  :)


De Devialets zijn analoge versterkers met geïntegreerde DAC maar knopen alle inputs direct aan een DSP en doen dus inderdaad een A/D conversie op de analoge inputs plus upsampling van digitale inputs naar 40 bit voor onder meer volume control. Dit direct afschrijven als 'not done' is m.i. te veel gebaseerd op vooroordelen. Zoals Eddye al zegt het gaat om 't eindresultaat dat telt en dus de kwaliteit van de implementatie. Ik denk dat je met de Devialet dichter bij de bron komt dan wat dan ook. Maar goed, 't hoeft niet voor iedereen te zijn, meer versterkers dan kerken!  ;)


http://fr.devialet.com/assets/Uploads/D-Premier-White-Paper-Munich.pdf
QuoteD-Premier has been designed as an open platform which integrates numerous configurations and meets everyone's need, by adding a DSP at the crossroad between inputs and outputs (ADH, S/PDIF output, analog pre/sub-out): in standalone stereo mode, the DSP acts as a straight wire and only performs volume control and RIAA phono correction; yet, this full-featured floating-point engine (SHARC) is available for extended uses.

Careful studies proved that the optimal (read: most linear) volume control is today achieved in the digital domain, that's why the analog inputs are also internally routed and handled as balanced inputs, the outer RCA ring being insulated (doubled chain, removing the traditional ground noise and distortion), then sampled at 24 bits, 96 or 192 kSPS by a professional, ultimate performance ADC (T.I. PCM4220)

Charlemagne

Quote from: Antoine on September 15, 2013, 00:41:44
Hmmm, ik heb een hele andere ervaring met Peter Chattelin! Zeer vriendelijke, servicegerichte en bevlogen man!  :)

+1
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Kerkhoffd

Idem met harry en Michael van Rhapsody. Aanstekelijk enthousiasme en geweldige service.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

garmtz

Quote from: Antoine on September 15, 2013, 00:29:57
Top, die zou ik ook graag ontvangen!  :thumbs-up: Als je m'n emailadres niet meer hebt PM ik je die uiteraard even.

Ik heb wel iets op xs4all. Is dat 'em?

Deleted member

Quote from: garmtz on September 16, 2013, 12:30:11
Ik heb wel iets op xs4all. Is dat 'em?

Klopt Garmt, ik heb de review zojuist ontvangen. Dankjewel!!  :thumbs-up:

Deleted member

Laatste dag vandaag om je 110 of 170 te bestellen met "gratis" streaming module, morgen kost deze €1000 euro!

AbZ

Quote from: Antoine on September 30, 2013, 16:17:24
Laatste dag vandaag om je 110 of 170 te bestellen met "gratis" streaming module, morgen kost deze €1000 euro!
Zal er nog 'ns nachtje over slapen  :dozingoff:

BuSpu

Quote from: AbZ on September 30, 2013, 22:14:33
Zal er nog 'ns nachtje over slapen  :dozingoff:
Kan een duur nachtje worden.  ;)

AbZ

#1609
Quote from: BuSpu on September 30, 2013, 22:16:32
Kan een duur nachtje worden.  ;)
Ja ik had het geld vandaag weg moeten gooien  :sly:


Deleted member


AbZ



Deleted member

Zojuist heb ik een nieuwe versie van de AIR software (2.1.1 beta 4) en firmware (6.0.10) ontvangen van Thierry om te testen. Hopelijk is hiermee de af en toe optredende uitval van WiFi opgelost. Dit weekend ga ik testen.

De aanbeveling van Thierry is hoopvol!  ;D :pompom:

QuoteI have been testing the new version extensively at a show in Milano the last week-end and there is ABSOLUTELY NO hick-up anymore. Just fantastic streaming at any bit-rate with a sound blowing ANY streamer I have heard so far and I heard quite a few. Period.

Eddye

Quote from: Antoine on October  4, 2013, 14:49:55
Zojuist heb ik een nieuwe versie van de AIR software (2.1.1 beta 4) en firmware (6.0.10) ontvangen van Thierry om te testen. Hopelijk is hiermee de af en toe optredende uitval van WiFi opgelost. Dit weekend ga ik testen.

De aanbeveling van Thierry is hoopvol!  ;D :pompom:
Alleen verbeterde WiFi? Of zijn er ook andere zaken geupdate?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted member

Geen idee, helaas zitten er nooit release notes o.i.d. bij. Wel zie ik bij meerdere bestanden in de ZIP van de firmware dat ze zijn gewijzigd (26-9-2013) dus er is ongetwijfeld meer werk verricht.

Eddye

Quote from: Antoine on October  4, 2013, 15:54:24
Geen idee, helaas zitten er nooit release notes o.i.d. bij. Wel zie ik bij meerdere bestanden in de ZIP van de firmware dat ze zijn gewijzigd (26-9-2013) dus er is ongetwijfeld meer werk verricht.
Jammer, zeker om te testen is het toch altijd wel makkelijk om te weten wat er is aangepakt. Geeft toch wat extra houvast.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Charlemagne

Ben benieuwd of het lek boven is. De af en toe uitvallende wifi is de enige moppers die ik nog heb. Je moet wel voldoende lang testen, want soms gebeurt het dagen niet. Op een of andere manier heb ik het vaker als ik Spotify luister, is mijn indruk. Ik weet niet of dat bij jullie ook zo is, maar het valt me op. Als ik met JRiver stream gebeurt het maar zelden. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Xander32

... wel bijzonder dat mijn €200,- SBT probleemloos aan het wifi hangt  ;) (100% signaal).
Ligt het niet aan het wifi signaal an sich?  Dat zal je vast al hebben uitgesloten?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

Nee, geen signaalissue. Het ging om een issue dat de WiFi in de D-Premier af en toe compleet uitviel. Ook de app op de smartphone/tablet had dan geen verbinding meer met de D-Premier en het apparaat even uit- en aanzetten met de remote verhielp dit dan weer. Ze hebben dit met de fabrikant van de module moeten onderzoeken.

Zoals Charlemagne al opmerkte kon 't heel lang goed gaan maar ik heb 't ook wel eens twee keer in een paar uur gehad. Niks ernstigs dus maar wel fijn als ze 't hebben opgelost. Gisteren is 't bij mij met de nieuwe software in elk geval niet gebeurd maar idd. even langer "testen" is een goed idee.

Xander32

#1620
Quote from: Antoine on October  5, 2013, 08:13:21
Nee, geen signaalissue. Het ging om een issue dat de WiFi in de D-Premier af en toe compleet uitviel. Ook de app op de smartphone/tablet had dan geen verbinding meer met de D-Premier en het apparaat even uit- en aanzetten met de remote verhielp dit dan weer. Ze hebben dit met de fabrikant van de module moeten onderzoeken.

Zoals Charlemagne al opmerkte kon 't heel lang goed gaan maar ik heb 't ook wel eens twee keer in een paar uur gehad. Niks ernstigs dus maar wel fijn als ze 't hebben opgelost. Gisteren is 't bij mij met de nieuwe software in elk geval niet gebeurd maar idd. even langer "testen" is een goed idee.
:thumbs-up: goed dat het is opgelost.
Wel verbaas ik mij, dat men bij zo'n premium product dit issue niet voor de lancering hebben weten uit te sluiten en dat men vervolgens bijna een jaar de tijd neemt om het op te lossen ???. Dan moet je als klant wel erg trouw en geduldig zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

#1621
Een groot deel van de historie vind je terug eerder in dit topic. Zelf ben ik goed op de hoogte gehouden omdat ik de nieuwe firmwares kon gaan testen na de initiele release en ik heb de mede-eigenaren hier daardoor ook een beetje op de hoogte kunnen houden. edit: je zegt dat ze bijna een jaar nodig hebben gehad maar dat klopt niet: de nieuwe firmware waarmee de issues ontstonden is van juni dit jaar.

Ik ben ook behoorlijk pissed geweest op Devialet (en m'n geduld is ook behoorlijk op de proef gesteld) maar begrijp 't daarentegen ook wel enigszins. Het is een klein maar sterk groeiend bedrijf, een start-up die in eerste instantie een feilloos werkend product op de markt heeft gezet. Uiteraard hebben ze nog niet de resources die een Harman, Linn of NAIM heeft.

Met de introductie van de nieuwe modellen hebben ze tegelijk ook de architectuur achter de streaming functionaliteit volledig omgegooid door in feite van de Devialet een soundcard te maken op de PC. Mogelijk om de belofte twee jaarlijkse firmware release met nieuwe functionaliteit na te komen hebben ze m.i. de nieuwe software dit keer te snel op de markt gezet. En in combinatie met het werk dat volgde uit de introductie van de nieuwe modellen lijkt me die combinatie als een gevalletje 'te veel hooi op de vork'. Inmiddels lijken ze de achterstand goed te hebben ingelopen maar ik zie 't zelf dus als "growing pains".

Overigens is al die tijd wel de vorige firmware versie (5.7) gewoon beschikbaar gehouden incl. de bijbehorende online-configurator (en die is er nog steeds) dus klanten hadden de keuze om die te blijven draaien zonder issues maar dan uiteraard ook zonder de nieuwe functionaliteit. En verder is en blijft het een fantastisch product en is 't meer dan alleen een streamer..  :)

Als 't goed is verschijnt er eind dit jaar ook weer een nieuwe firmware met nieuwe "gratis" functionaliteit dus daar zijn ze ongetwijfeld ook al hard mee aan de slag. Het is even afwachten of en wat die zal zijn maar hopelijk hebben ze geleerd van 't afgelopen jaar en brengen ze die niet eerder uit tot die goed werkt.  ;)

Charlemagne

#1622
@Antoine: dank voor de fraaie relativerende woorden. Je kunt qua firmware inderdaad altijd terug, maar dan mis je aardig wat functionaliteit, die je niet wilt missen.

Ik denk dat Devialet inderdaad al heeft geleerd, omdat ze nu door een beta-testing gaan alvorens nieuwe firmware uit te brengen. Dat is bij digitale media heel gebruikelijk en alleen maar toe te juichen.

Nog even een vraag over de af en toe wegvallende wifi verbinding met inderdaad ook de Devialet app die de Amp dan niet meer ziet: heb je dat bij alle streamingsoftware even vaak? Of zoals bij mij meer bij Spotify? Bij streamen met JRiver gebeurt het bij mij zelden. Ben gewoon benieuwd hoe dat is bij jou (en ook bij andere Devialet bezitters) en of je daarin verschillen opmerkt. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

Er is nog een klein issue waar ik een vraag over heb:

Als ik 's morgens het spul opstart dan moet ik zorgen dat de Devialet eerst op de Air-ingang staat. Pas daarna start ik mijn htpc op. Doe ik dat niet zo en staat de Devialet bij het opstarten van de htpc op een willekeurige andere ingang dan staat in het Air achtergrond tooltje 'My Devailet' niet aangevinkt en kun je dus niet streamen, tenzij je het eerst op de htpc weer aanvinkt. Hebben jullie dat ook? ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Hey Karel, helaas gebruik ik Spotify te weinig om daar ervaring mee te hebben opgebouwd op dit punt. Ik gebruik vrijwel alleen JRiver. Ook omdat JRiver en Spotify samen op één PC nog niet lekker werkt. Ik baal ook echt dat je in Spotify geen soundcard kunt selecteren of ASIO/WASAPI kunt gebruiken. Er zijn wel workarounds maar die vind ik niet praktisch/moet ik nog eens verder mee gaan stoeien (nog geen zin/tijd voor gemaakt).

Aangaande de selectie van de D-Premier in AIR, dat issue heb ik niet. Mijn NAS staat welliswaar altijd aan maar na een reboot wordt automatisch de D-Premier geselecteerd als die aangezet wordt. Heb je in AIR onder de optie Autoswitch 'always' wel geselecteerd? Het kan helpen om na dat in te stellen ook AIR even handmatig af te sluiten zodat de setting wordt opgeslagen.