Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

AbZ

Denk dat keyser en ik hier op 1 lijn zitten en garmtz asymptotisch in de buurt?

AbZ

Ik kan me qua 'vergevingsggezindheid' niettemin iets voorstellen bij het punt van Bas, inzoverre dat meer detail niet altijd prettiger klinkt, maar dat hangt imho meer van de details in de opname af dan van de amp.  Het doet me denken aan dit lijntje:  (waarbij 'klinisch' in mijn taal niet negatief is) 
Quote
Quote from: VANZOMERENG on March  4, 2013, 22:05:57Zelf prefereer ik bij klassiek een wat meer "smoother" en "laid-back" speaker en bij blues, pop, rock
mag e.e.a. best wat "pittiger" en meer "up-front" klinken
Quote from: AbZ on March  4, 2013, 22:09:33
Grappig.  Heb het eerder andersom.
Bij akoestische muziek kan een klinische sound imho minder kwaad dan bij machinale muziek.
Quote from: BuSpu on March  5, 2013, 09:17:34
grappig dat heb ik dus ook. Komt volgens mij omdat de harmonische verhouding bij klassiek , als je geluk hebt, wat natuurlijker is dan bij veel studio opnamen. Dan vliegt het eerder uit de bocht.

Deleted member

#1527
Quote from: Invader on August  5, 2013, 11:06:25
Dag Rob, ben zelf niet voldoende thuis in MacOS, maar in z'n algemeenheid ervaar ik wel dat bepaalde lopende processen op de PC/MAC waar vanaf de muziek via AIR komt veel invloed kunnen hebben. Mijn zelfgebouwde Windows 7 NAS heeft bijvoorbeeld naast het bedienen van AIR ook nog andere taken, zoals downloaden (soms automatisch). Een dergelijk proces kan tijdens het afspelen via AIR alle processorcapaciteit innemen, waardoor het geluid gaat stotteren. Ook het remote inloggen op mijn NAS zorgt bijna gegarandeerd voor een korte stottering. Denk bijvoorbeeld ook aan virusscanners en andere automatische updaters die op willekeurige momenten activiteit vertonen.

Je kunt eens proberen om een relatie te leggen tussen lopende processen en het stotterende geluid. Wellicht kom je er zo achter welke activiteiten dit kunnen veroorzaken en kun je deze beinvloeden. Het blijft natuurlijk wel lastig als jouw Macbook ook voor andere doeleinden gebruikt wordt dan dedicated muziek zenden.

Verder ervaar ik bij langere luistersessies toch nog problemen met de verbinding die opeens weg valt en gisteren ook een keer gehad dat er opeens keihard static "white noise" uit m'n speakers kwam. Ik ga dit maar eens bij Devialet melden.

Goede tips, zelf heb ik m'n NAS PC (windows 8 pro, 64 bit) ook getuned, minimaal aantal processen etc. actief en de prioriteit van de AIR2 en JRMC processen op hoog. Heb alleen nog last van 't af en toe (max 2 keer in een paar uur) wegvallen van de complete verbinding (uit- en aanzetten Devialet lost dit op).

Aangaande 't wegvallen van de complete verbinding, dit is een bevestigde bug waar aan wordt gewerkt. (zie ook eerder in dit topic.) We kunnen elkaar onderling trouwens best helpen maar issues (ook) melden lijkt me 't allerbeste zodat Devialet een goed idee krijgt van de omvang van de problemen.

De white noise heb ik meer over gelezen, zelf nog nooit meegemaakt. Momenteel ligt 't draadje op 't WhatBestForum (http://www.whatsbestforum.com/showthread.php?1856-Has-anyone-heard-the-Devialet-D-Premier-Integrated-Amp-DAC/) praktisch stil vanwege wat onderlinge irritaties tussen forumleden daar maar 't draadje op HiFiWigWam (http://www.hifiwigwam.com/showthread.php?52634-Devialet-D-Premier/) is daarentegen nu weer een stuk actiever.

Bas Akkerman

Quote from: bmateijsen on August  5, 2013, 13:30:28
Waarom denk je dit?
Dat kwam door jouw bericht:

Quote from: bmateijsen on August  3, 2013, 13:33:22
Het is niet helemaal een eerlijke vergelijking omdat ik wi-fi met ethernet ook vergelijk en daar hebben we al geconstateerd dat wij een voorkeur  hebben op basis van luisterervaring voor de ethernet aansluiting.. Maar er zijn verschillende facetten, zoals controle, waar de D-Premier de 170 outperformed. Er zijn echter ook punten waar de 170 te prefereren is, maar die verschillen vind ik ook terug in mijn vergelijking van wi-fi vs ethernet op de 170.

Het zijn voorzichtige uitspraken en vandaar dat het ook wel discussie materiaal is ;)

Groet,

Bjorn
Het zwart gedrukte gaf mij de idee dat de D-Premier misschien wel teveel controle had. Ik leidde daar weer uit af dat de D-Premier vanuit die controle details goed kon weergeven, maar dat de onderlinge verwevenheid van die details teveel op zichzelf kwamen te staan. Dat zijn mijn gedachten die misschien helemaal niet waar hoeven te zijn, maar waarvan ik dacht dat het misschien wel tot een leuke discussie kon leiden. Discussiemateriaal zoals jij al zei... ;)

Quote from: garmtz on August  5, 2013, 14:16:55
Het is zowiezo een misvatting te denken dat als een apparaat alle mogelijke details weergeeft, deze niet meer muzikaal zou kunnen klinken. Die twee aspecten sluiten elkaar naar mijn mening niet uit namelijk...

Een apparaat klinkt muzikaal als deze in staat is je aandacht op de muziek te houden en dat heeft veel meer met timing, dynamisch contrast en sfeer te maken dan met een 'vermindering van details'.

Dat sommige apparaten die enorm gedetailleerd klinken, soms ook onmuzikaal zijn, is een geïsoleerde waarneming en geen absolute waarneming.
Dat was ook mijn punt niet. Wat ik wel merk is dat sommige apparatuur wél die details weergeven, maar in verhouding minder sterk zijn in timing, dynamisch contrast en sfeer (al weet ik niet zo goed hoe je dat als eigenschap van een apparaat kan omschrijven). Dan valt de sterke detailweergave op, maar is deze minder in balans met die andere eigenschappen.

Quote from: AbZ on August  5, 2013, 14:26:19
Ik kan me qua 'vergevingsggezindheid' niettemin iets voorstellen bij het punt van Bas, inzoverre dat meer detail niet altijd prettiger klinkt, maar dat hangt imho meer van de details in de opname af dan van de amp.  Het doet me denken aan dit lijntje:  (waarbij 'klinisch' in mijn taal niet negatief is) 
Dat hangt volledig af van de opname. En voor degenen met veel slechte opnames kan een "vergevingsgezind" apparaat "beter" klinken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Quote from: Bas Akkerman on August  5, 2013, 15:53:20
Het zwart gedrukte gaf mij de idee dat de D-Premier misschien wel teveel controle had. Ik leidde daar weer uit af dat de D-Premier vanuit die controle details goed kon weergeven, maar dat de onderlinge verwevenheid van die details teveel op zichzelf kwamen te staan. Dat zijn mijn gedachten die misschien helemaal niet waar hoeven te zijn, maar waarvan ik dacht dat het misschien wel tot een leuke discussie kon leiden. Discussiemateriaal zoals jij al zei... ;)

Teveel controle? Bestaat zoiets ;). Ik denk dat jij een interpretatie over mijn uitspraak hebt gegooid, terwijl ik er dat zeker niet mee bedoelde!

Bas Akkerman

Quote from: bmateijsen on August  5, 2013, 18:36:44
Teveel controle? Bestaat zoiets ;). Ik denk dat jij een interpretatie over mijn uitspraak hebt gegooid, terwijl ik er dat zeker niet mee bedoelde!
Haha, zoals ik al zei gooide ik slechts een balletje op. Maar het lijkt wel een granaat. ;D
Het lijkt me beter dat we verder gaan in mijn topic of een andere plek. Het blijft nu wel erg off-topic.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Charlemagne

Quote from: Antoine on August  5, 2013, 14:52:14
Goede tips, zelf heb ik m'n NAS PC (windows 8 pro, 64 bit) ook getuned, minimaal aantal processen etc. actief en de prioriteit van de AIR2 en JRMC processen op hoog. Heb alleen nog last van 't af en toe (max 2 keer in een paar uur) wegvallen van de complete verbinding (uit- en aanzetten Devialet lost dit op).

Aangaande 't wegvallen van de complete verbinding, dit is een bevestigde bug waar aan wordt gewerkt. (zie ook eerder in dit topic.) We kunnen elkaar onderling trouwens best helpen maar issues (ook) melden lijkt me 't allerbeste zodat Devialet een goed idee krijgt van de omvang van de problemen.

De white noise heb ik meer over gelezen, zelf nog nooit meegemaakt. Momenteel ligt 't draadje op 't WhatBestForum (http://www.whatsbestforum.com/showthread.php?1856-Has-anyone-heard-the-Devialet-D-Premier-Integrated-Amp-DAC/) praktisch stil vanwege wat onderlinge irritaties tussen forumleden daar maar 't draadje op HiFiWigWam (http://www.hifiwigwam.com/showthread.php?52634-Devialet-D-Premier/) is daarentegen nu weer een stuk actiever.

Binnenkort krijg ik mijn dedicated HTPC in een Streacom jasje. Ik stream vanaf een NAS. De HTPC wordt zo geconfigureerd dat ie alleen streaming taken doet voor de Devialet en met XBMC voor de TV; verder komt er geen 'troep', op. Ik zal laten weten wat de ervaringen zijn.

@Antoine: dank voor de links. Ik ga ze eens bekijken. De white noise heb ik hier momenteel ook af en toe ervaring mee. Sinds de upgrade; daarvoor nooit. Ik schrik me de pleuris als het gebeurt, vooral als ik op een stevig niveau luister. Het klinkt als een ongecodeerde digitale datastream. Bij mijn Lyngdorf DAC heb ik precies hetzelfde, als je die een Dolby surround digitale stream aanbiedt, waar ie geen raad mee weet. Ik zit me af te vragen of de Interne Clock van de Devialet de controle over de data-stream verliest. Het is op te lossen door het afspelen te pauzeren en daarna te hervatten. Meestal, maar dus niet altijd, is het probleem dan weg. Het gebeurt zowel bij afspelen van streams met iTunes als met Foobar. Maar vooral bij Spotify. Daar laat de server zelf wel vaker een hiccup horen, waarna de Devialet kennelijk de kluts kwijt raakt.

Ik zal me aan je oproep houden en het probleem melden bij Devialet. Word ik op mijn oude dag toch een beta-tester. ;)

Vroeguh was alles betuh! (Ik bedoel in de goede oude tijd van de firmware 5.7.3)  :devil:
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

@Karel, hadden we eerder al 'besproken' inderdaad!  ;)

Mocht 't antwoord/de reactie van Devialet wat langer op zich laten wachten; ze zijn gewoon op vakantie gegaan die prutsers!!  ;) ;D


https://help.devialet.com/entries/25088953-Annual-leave-of-DEVIALET-happy-vacation-everyone-
QuoteDear friends,

From 5th Aug. to 18th Aug. is the annual leave of DEVIALET, you are welcome to visit this help center and continue to ask us questions if you would like to. But we can no longer guarantee a quick response within 24 hours. Please be patient and we will try to get back to you as soon as possible.

At the same time, the whole DEVIALET team wishes everybody a fantastic vacation!

Eddye

Een klein vraagje aan de Devialet bezitters. Men heeft het over een 'beugel' mocht je de versterker willen ophangen aan de muur. Zit deze er standaard bij of moet die apart worden gekocht?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted member

Bij de D-Premiers werd een 'template' meegeleverd zodat je op de juiste plekken in de muur gaten kon boren. Vervolgens kon je 'm eenvoudig aan schroeven ophangen. Voor de 110/170/240 gebeurt dat niet meer en kun je idd. een wall bracket aanschaffen van Devialet.

https://help.devialet.com/entries/23430268-How-to-mount-a-Devialet-on-a-wall

Eddye

Duidelijk, dank je Antoine  :thumbs-up:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted member

No problem!  :thumbs-up:

Voor degenen die 't gemist hebben: Eddye heeft een D170 besteld!! Nog een nieuwe Devialet eigenaar op komst dus!  :pompom:

Eddye

Haha, inderdaad, even wachten nog, totdat de Fransen weer beginnen met werken, en dan zal die er vast snel zijn :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

tompj

Gefeliciteerd! Mooi hoor.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

bva

Quote from: bmateijsen on August  3, 2013, 17:18:42
Nee toch? ;D. Ik laat hierboven mijn bevindingen al weten... ;), maar er is denk ik nog wel wat meer, maar wil dat nog in een iets andere situatie testen.

Heb je al tijd gehad om een en ander in een andere situatie te testen?

In het duitse blad Stereoplay, welke uitkomt op 13 september, zal een test staan van de Devialet 170.

JANJWJMC

Quote from: bva on August 22, 2013, 22:41:41
Heb je al tijd gehad om een en ander in een andere situatie te testen?

In het duitse blad Stereoplay, welke uitkomt op 13 september, zal een test staan van de Devialet 170.

Ben benieuwd  :inlove:
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Deleted member

Nudie time!  :D

Devialet D-Premier:




Wadia Intuition:


Eddye

Wat een verschil.
De Wadia vind ik van binnen en van buiten lelijk. Zal dus waarschijnlijk wel de sterren van de hemel spelen  :nowink:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

LaughingStock

Heb nog weinig kunnen vinden over de prestaties van de Wadia. Ben wel benieuwd naar een vergelijking tussen de Devialet en de Wadia...
Harbeth 40.2 Anniversary LE | Accuphase E-460 + DAC-40 | Accuphase DP-510 | Aurender N10

garmtz

Enorme ferrietkern om de luidsprekerkabels heen...

Kingpin

Quote from: garmtz on August 28, 2013, 08:00:09
Enorme ferrietkern om de luidsprekerkabels heen...
idd  :-X
Moet ook wel als je de 230V overal tussendoor legt om uiteindelijk de trafo te bereiken die je dan helemaal achterin plaatst.

Dan de Devialet die netjes gelijk aan de ingang een LC ontstoringsnetwerkje aanlegt en dan pas verder gaat.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack



Fred Mulder

had ik kunnen weten   :D

Kerkhoffd

Voor wie het zich kan permitteren: op hifi.nl wordt het testmodel van de redactie (Devialet 240) geveild. Er kan geboden worden vanaf 2.500 Euro.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio