Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Charlemagne

#1475
Zojuist een mail gekregen over het upgraden van mijn devialet D-Premier naar de 240. Als ik wil kan ik intekenen op de upgrade.

De Full Conversion gaat € 3490,- kosten.

Quote- Full integration of the new Devialet 240 electronic platform (new V5 platform)
- New USB input
- New Ethernet input
- Extended signal processsing capacities to fully benefit from future firmware updates
- 5-year warranty Extension
Alleen de aanpassing van de ingangen naar ethernet/usb gaat € 1990- kosten.
Quote
- New USB input
- New Ethernet input
- Extended signal processsing capacities to fully benefit from future firmware updates

Daarmee zijn de prijzen van de aanpassing wel definitief. Ik ga er eerst maar eens goed over nadenken en de reviews van de 240 afwachten denk ik
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

robje24b

#1476
Toch mooi dat er nog 10 euro van de prijs af is gegaan  :thumbs-up:

Inmiddels trouwens wel een beter functionerende air, bedraad via ethernet van computer naar router, kanaal 6 op mijn time capsule die 20 cm van de devialet af staat. Nog wel af en toe onderbrekingen maar hooguit eens of tweemaal per avond tijdens een paar uur luisteren. Beter dan dit gaat het bij mij niet worden denk ik. Ik ga me even richten op nieuwe luidsprekers, over een half jaartje kijk ik wel of ik behoefte heb om te upgraden. Ik lees namelijk hier en daar ook nog wel wat problemen met de nieuwe modellen.

Deleted member

Heb de mail vanavond ook ontvangen, prijs valt me tegen. Idd. leuk dat ze er een tientje van af hebben gehaald maar ik had op een scherpere prijzen gehoopt. Weet ook nog niet wat ik doe en of ik uberhaupt iets ga doen. Reviews van de 240 en eventueel een direct vergelijk thuis zouden dat kunnen veranderen.

Trouwens grappig dat ze in de mail refereren naar 26 improvements voor de "kleine" upgrade en 88 voor de full upgrade maar tegelijk nergens de improvements noemen of daar naar hinten in deze email.

QuoteYou were among the first to start using Devialet, and as promised, you'll be able to convert your D-Premier to the Devialet 240 for a great price.

You will be able to place your order on our website in the fall.

Take a look at the 3 upgrade offers we have for your D-Premier, and so you get priority access, we would be grateful if you could take a 30 seconds to answer 2 questions.

Charlemagne

Quote from: robje24b on August  1, 2013, 22:58:52
Toch mooi dat er nog 10 euro van de prijs af is gegaan  :thumbs-up:

Inmiddels trouwens wel een beter functionerende air, bedraad via ethernet van computer naar router, kanaal 6 op mijn time capsule die 20 cm van de devialet af staat. Nog wel af en toe onderbrekingen maar hooguit eens of tweemaal per avond tijdens een paar uur luisteren. Beter dan dit gaat het bij mij niet worden denk ik. Ik ga me even richten op nieuwe luidsprekers, over een half jaartje kijk ik wel of ik behoefte heb om te upgraden. Ik lees namelijk hier en daar ook nog wel wat problemen met de nieuwe modellen.

@robje24: het is natuurlijk de vraag of die problemen aan wifi liggen en of een ethernet-aansluiting die problemen mogelijk zou oplossen. Ook bij mij draait het toch niet helemaal foutloos via de wifi. Een beetje zoals bij jou. Af en toe een hiccup en dan weer vele uren niet. Ik kan er geen peil op trekken. En nog steeds het probleem van het af en toe helemaal wegvallen van de stream. Problemen die ik met de vorige firmware niet had. Na opnieuw opstarten van de Air-software en/of de de Devialet is het probleem weer voor uren opgelost. Maar stabiel draait het nog niet. Ik denk dat het meer een software probleem is. Het lijkt me dat de nieuwe modellen daar ook mee te maken hebben. Of doel jij op andere problemen? Bron?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Eddye

Wat ik me afvraag is of, als je na 30 september een 110/170 aanschaft, je dan later alsnog de airmodule kan aanschaffen, weet iemand dat?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on August  2, 2013, 19:17:29
Wat ik me afvraag is of, als je na 30 september een 110/170 aanschaft, je dan later alsnog de airmodule kan aanschaffen, weet iemand dat?
Volgens mij wel, maar dan kost de module €1000,- in plaats van €1,- die er tot 30 september voor wordt gevraagd.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Quote from: Bas Akkerman on August  2, 2013, 19:21:29
Volgens mij wel, maar dan kost de module €1000,- in plaats van €1,- die er tot 30 september voor wordt gevraagd.
Dat de module een tikje duurder wordt, wist ik. Maar als ik na 30 september een 110/170 aanschaf en ik ga de MacMini via USB aansluiten, echter, volgend jaar ofzo, besluit ik toch dat het via air moet, kan de module dan achteraf worden ingebouwd (of zelf inprikken)?

Stiekum hoop ik dat de actie 'wegens succes verlengd' wordt, maar daar reken ik even niet op.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Dat zou mooi zijn, 30 september komt al in zicht.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

bmateijsen

Ik ben voorzichtig de D-Premier met de 170 aan het vergelijken.... en dat levert best interessant discussie materiaal op.... ;)

Deleted member

Ben benieuwd Bjorn, houd je niet in zou ik zeggen!  ;) :)

bmateijsen

Quote from: Antoine on August  3, 2013, 13:29:04
Ben benieuwd Bjorn, houd je niet in zou ik zeggen!  ;) :)

Het is niet helemaal een eerlijke vergelijking omdat ik wi-fi met ethernet ook vergelijk en daar hebben we al geconstateerd dat wij een voorkeur  hebben op basis van luisterervaring voor de ethernet aansluiting.. Maar er zijn verschillende facetten, zoals controle, waar de D-Premier de 170 outperformed. Er zijn echter ook punten waar de 170 te prefereren is, maar die verschillen vind ik ook terug in mijn vergelijking van wi-fi vs ethernet op de 170.

Het zijn voorzichtige uitspraken en vandaar dat het ook wel discussie materiaal is ;)

Groet,

Bjorn

eric_audio

Quote from: bmateijsen on August  3, 2013, 13:10:16
Ik ben voorzichtig de D-Premier met de 170 aan het vergelijken.... en dat levert best interessant discussie materiaal op.... ;)

En met deze cliffhanger sluiten we deze aflevering af......
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Rach

#1488
Quote from: eric_audio on August  3, 2013, 13:43:41
En met deze cliffhanger sluiten we deze aflevering af......

Een recensie van de Devialet 170 kan je ook lezen in het september nummer van HifiNews.

Deleted member

Quote from: Rach on August  3, 2013, 16:44:46
Een recensie van de Devialet 170 kan je ook lezen in het september nummer van HifiNews.

Klopt!  ;)

Quote from: garmtz on July 18, 2013, 15:21:37
Review van de 170 in Hifi News:

http://www.absolutesounds.com/pdf/main/press/2013_09_HFN_D-170.pdf

bmateijsen

Quote from: eric_audio on August  3, 2013, 13:43:41
En met deze cliffhanger sluiten we deze aflevering af......

Nee toch? ;D. Ik laat hierboven mijn bevindingen al weten... ;), maar er is denk ik nog wel wat meer, maar wil dat nog in een iets andere situatie testen.

Deleted member

Quote from: Eddye on August  2, 2013, 19:29:12
Dat de module een tikje duurder wordt, wist ik. Maar als ik na 30 september een 110/170 aanschaf en ik ga de MacMini via USB aansluiten, echter, volgend jaar ofzo, besluit ik toch dat het via air moet, kan de module dan achteraf worden ingebouwd (of zelf inprikken)?

Stiekum hoop ik dat de actie 'wegens succes verlengd' wordt, maar daar reken ik even niet op.

Zelf inprikken zal denk ik geen probleem zijn. Althans bij de D-Premier was dat geen probleem. De eerste D-Premiers zijn ook geleverd zonder streaming module. Toen deze was uitontwikkeld is deze gratis beschikbaar gesteld aan bestaande eigenaren en deze kregen de keus of ze de module zelf wilde plaatsen of kostenloos door hun dealer. Ik heb 'm toen ook zelf geplaatst, vijf minuten werk. Het enige dat zou kunnen is dat de 110/170 dusdanig anders zijn opgebouwd intern waardoor 't niet meer kan zonder mogelijk gedeeltelijke demontage dus als je 't echt zeker wilt weten zou ik even navraag doen bij Devialet.


Algemeen: 1000 euro is een aardig bedrag en stel dat je over wilt gaan tot de aanschaf maar de financiën nog niet rond hebt dan zou ik persoonlijk een kleine lening overwegen. De rente die je daarvoor dan betaalt zal in 't niet vallen van 1000 euro die je "bespaart".  :)

Eddye

Quote from: Antoine on August  3, 2013, 17:35:01
Zelf inprikken zal denk ik geen probleem zijn. Althans bij de D-Premier was dat geen probleem. De eerste D-Premiers zijn ook geleverd zonder streaming module. Toen deze was uitontwikkeld is deze gratis beschikbaar gesteld aan bestaande eigenaren en deze kregen de keus of ze de module zelf wilde plaatsen of kostenloos door hun dealer. Ik heb 'm toen ook zelf geplaatst, vijf minuten werk. Het enige dat zou kunnen is dat de 110/170 dusdanig anders zijn opgebouwd intern waardoor 't niet meer kan zonder mogelijk gedeeltelijke demontage dus als je 't echt zeker wilt weten zou ik even navraag doen bij Devialet.


Algemeen: 1000 euro is een aardig bedrag en stel dat je over wilt gaan tot de aanschaf maar de financiën nog niet rond hebt dan zou ik persoonlijk een kleine lening overwegen. De rente die je daarvoor dan betaalt zal in 't niet vallen van 1000 euro die je "bespaart".  :)
Ik dacht het al ergens gelezen te hebben (volgens mij ook in dit topic), maar kon het zo snel niet terugvinden. Ik meen dat er plaatjes waren gepost van hoe de module eruit ziet.

De reden is meer dat ik chronisch tijdgebrek heb om luisterafspraken in te plannen en dergelijke. Daarnaast wil ik ook eerst mijn oude set verkocht hebben. Met de kans arrogant over te komen: ik heb het geld voor een Devialet beschikbaar, dus lenen zou niet hoeven. Ik denk ook niet dat ik zou lenen voor een audiocomponent, dan maar met iets minder genoegen nemen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted member

Klopt, fotootje van de streaming module heb ik een aantal pagina's terug gepost.  :thumbs-up:

En er lijkt me niks 'arrogants' aan zeggen 't geld beschikbaar te hebben hoor. Die tip was ook meer algemeen bedoeld.

twani

Quote from: twani on July 13, 2013, 22:48:12
Dan gaat het er maar net om wat je dan zelf mooier vindt toch?  Ik zie deze omschrijving nu niet bepaald als een degradatie van de Dpremier. Sterker nog, er klinkt iets van door als is de Dpremier nog steeds "the thing". 

Van meet af aan al was ik niet zo onder de indruk van de bewering dat de 170 zó maar even beter zou spelen als de Dprmier.  Dat lijkt me namelijk helemaal niet zo simpel voor een apparaat dat alleen maar giga goeie testen en reviews heeft meegemaakt. Daar ga je niet zo maar even overheen, zeker niet voor de helft van de prijs hoe weinig dat er ook mee te maken zou moeten hebben.
Interessante vergelijking tussen de D en de 170....  Sluit nauw aan bij wat ik al in een veel vroeger stadium riep ;).  Iets dat al zo goed is doe je niet zomaar even "outperformen"

Bas Akkerman

Quote from: twani on August  3, 2013, 18:50:47
Interessante vergelijking tussen de D en de 170....  Sluit nauw aan bij wat ik al in een veel vroeger stadium riep ;).  Iets dat al zo goed is doe je niet zomaar even "outperformen"
Soms kan een minder goed model juist wel muzikaler klinken omdat hij technisch gezien niet alles kan laten horen. Dat vergevingsgezinde kan voor sommigen juist aantrekkelijk zijn. Mijn gevoel zegt dat dat tussen de 170 en de D-Premier ook zou kunnen gelden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Quote from: Bas Akkerman on August  4, 2013, 09:19:26
Soms kan een minder goed model juist wel muzikaler klinken omdat hij technisch gezien niet alles kan laten horen. Dat vergevingsgezinde kan voor sommigen juist aantrekkelijk zijn. Mijn gevoel zegt dat dat tussen de 170 en de D-Premier ook zou kunnen gelden.
Jij hebt een eigenaardige definitie van "muzikaal"  :-\ 
Is de muziek goed, dan wil je toch gewoon alles horen.

twani

#1497
Quote from: AbZ on August  4, 2013, 09:26:08
Jij hebt een eigenaardige definitie van "muzikaal"  :-\ 
Is de muziek goed, dan wil je toch gewoon alles horen.
Ik snap je Abel, maar zoals jij natuurlijk ook wel weet heeft iedereen een ander idee/gevoel bij "muzikaal".  Dat is precies ook het fenomeen dat dit forum zo interessant én vervelend tegelijk maakt :P


Ik zélf bijv. prefereer muzikaal boven "alles horen" en details.

AbZ

#1498
Quote from: twani on August  4, 2013, 10:46:20
Ik snap je Abel, maar zoals jij natuurlijk ook wel weet heeft iedereen een ander idee/gevoel bij "muzikaal".  Dat is precies ook het fenomeen dat dit forum zo interessant én vervelend tegelijk maakt :P
Tja wat is vervelend.  Het is imho nogal vreemd woordgebruik.

Quote from: twani on August  4, 2013, 10:46:20Ik zélf bijv. prefereer muzikaal boven "alles horen" en details.
Ik zie daar geen tegenstelling in.


Charlemagne

 Heren jullie lopen vooruit op de review die er nog steeds niet (volledig) is. Ik hang hier nog steeds 'aan de clif'.  ;)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■