Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

garmtz

Quote from: Antoine on July 20, 2013, 15:21:20
Hey Garmt, ik begreep idd. dat het voor jou op de 110 andersom is dan voor mij op de D-Premier. Ik volg dan echter de interne markeringen (heb foto's gemaakt van de binnenkant toen ik de streaming module plaatste) van het IEC netfilter en niet m'n gehoor. Wellicht ga ik dan nog even luisteren als je het op de D-Premier nog niet had geprobeerd.

Dan zal het bij de D-Premier anders zijn. Die is ook fundamenteel anders van opbouw.

bva

Na het herstarten van zowel een apple als een windows computer is de devialet air streaming altijd disabled.
Weet iemand hoe je er voor kunt zorgen dat hij altijd enabled is bij opstarten van de computer?

Deleted member

#1377
@bva, in de AIR2 software kun je instellen of de streaming software automatisch actief wordt met de 'Autoswitch' functie. Zet je die op 'Always' dan wordt de Devialet automatisch herkend wanneer die aanstaat en zal de PC/Mac daar altijd zijn muzieksignaal naar toe sturen.

In de laatste beta kon ik nog vaststellen dat de setting niet altijd onthouden werd na een reboot maar door 't een paar keer in te stellen en tussendoor AIR2 handmatig af te sluiten werd 't uiteindelijk wel onthouden. Ik heb dit gemeld bij Devialet maar ben niet zeker of ze 't gefixt hebben in de uiteindelijke AIR2.1 software omdat een bij een deinstallatie de instelling toch ergens werd vastgehouden.

edit: puur interesse, ben je aan 't testen met een Devialet of heb je de aanschaf geregeld?

Deleted member

Nieuwe firmware staat klaar, v6.0.9. Onduidelijk is wat er is aangepast. Jammer dat Devialet geen release notes bijvoegt. :-\ Maar ik zie in elk geval in de ZIP een nieuwe versie van de WiFi en IHM firmware als ook de powersupply van de nieuwe modellen.

Hopelijk hebben ze 't issue gefixt van de heel af en toe compleet wegvallende WiFi verbinding waarna je de Devialet uit en aan moet zetten.

weust

Powersupply hebben ze bij de D-Premier ook al eens aangepast.
Ging het maximaal vermogen toen mee omhoog.
Toch gaaf dat ze dat met firmware kunnen doen :)

Dat vind ik nou gaaf aan het ding.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Absoluut, supercool. Ik geloof dat er 12 processors in een Devialet zitten!  :)

weust

Maar laten we die vooral niet verwarren met de processor in je Mac/PC ;)
De computer die de Apollo naar de maan bracht zat ook een processor is, maar toch een verschil in snelheid en kunnen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

#1382
Absoluut! De ene processor/microcontroller is de andere niet. :)

edit: ik heb trouwens overdreven, er zitten "slechts" 8 processors in!  ;)

http://fr.devialet.com/assets/Uploads/D-Premier-White-Paper-Munich.pdf
Quotesoftware-driven analog hardware platform with 8 processors

Xander32

Quote from: weust on July 22, 2013, 17:05:16
Powersupply hebben ze bij de D-Premier ook al eens aangepast.
Ging het maximaal vermogen toen mee omhoog.
Toch gaaf dat ze dat met firmware kunnen doen :)

Dat vind ik nou gaaf aan het ding.
... jij bent nou eenmaal een echte tweaker he ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Quote from: Xander32 on July 22, 2013, 17:55:17
... jij bent nou eenmaal een echte tweaker he ;).
Heb je wel eens in het Draaitafel subforum gelezen, DAAR zitten pas tweakers!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Quote from: Xander32 on July 22, 2013, 17:55:17
... jij bent nou eenmaal een echte tweaker he ;).

Klopt :)

Platenspelers zal ik minder snel tweaken. Andere tak van sport die mij minder interesseert.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

robje24b

#1386
Hmm, na updaten van de nieuwe firmware kan de 'Air' mijn Devialet niet meer vinden. Heb gewoon mijn oude config file teruggezet. Gebruik nog steeds de oude configurator, zou het hiermee te maken kunnen hebben?

edit: niks gezegd, computer herstarten lostte het op.

bva

Quote from: Antoine on July 21, 2013, 14:50:34
@bva, in de AIR2 software kun je instellen of de streaming software automatisch actief wordt met de 'Autoswitch' functie. Zet je die op 'Always' dan wordt de Devialet automatisch herkend wanneer die aanstaat en zal de PC/Mac daar altijd zijn muzieksignaal naar toe sturen.

In de laatste beta kon ik nog vaststellen dat de setting niet altijd onthouden werd na een reboot maar door 't een paar keer in te stellen en tussendoor AIR2 handmatig af te sluiten werd 't uiteindelijk wel onthouden. Ik heb dit gemeld bij Devialet maar ben niet zeker of ze 't gefixt hebben in de uiteindelijke AIR2.1 software omdat een bij een deinstallatie de instelling toch ergens werd vastgehouden.

edit: puur interesse, ben je aan 't testen met een Devialet of heb je de aanschaf geregeld?

Bedankt voor de informatie.

Ik heb de Devialet Premiere een aantal dagen thuis gehad om te testen en liep o.a. tegen dit probleem aan.
Een ander probleem was het afspelen van mijn flac files op mijn NAS via UpnP. Dit probleem heb ik nu opgelost maar kan het niet verder testen omdat de Devialet Premiere terug moest naar de dealer.

In de tussentijd heb ik ook de Audionet DNA 2.0 thuis gehad om te testen.
Voor mijn setup klinkt de Audionet wat beter in het laag en midden gebied. Wat mij vooral opviel was dat stemmen beter te verstaan waren  bij de Audionet.

Ik hoop nog een keer de Devialet 170 te kunnen testen.

Deleted member

@bva, UPnP wordt niet ondersteund door Devialet. Niet direct althans, je hebt altijd een PC of Mac nodig met daarop de AIR software geïnstalleerd.

BuSpu

Quote from: bva on July 22, 2013, 22:22:32
In de tussentijd heb ik ook de Audionet DNA 2.0 thuis gehad om te testen.
Zo zeg dat is ook wel een serieuse jongen zeg !!

garmtz

Wij krijgen onze 170 donderdag binnen!

bva

Quote from: Antoine on July 23, 2013, 12:15:00
@bva, UPnP wordt niet ondersteund door Devialet. Niet direct althans, je hebt altijd een PC of Mac nodig met daarop de AIR software geïnstalleerd.

Klopt. Maar op een windows pc met foobar2000  en de plugin 'UPnP MediaRenderer Output' is het mogelijk om je muziek met UPnP aan te sturen en af te spelen met foobar2000. Via de Air software (virtuele geluidskaart) gaat de muziek naar de Devialet. Met de UPnP plugin is het ook mogelijk om van foobar2000 een UPnP server te maken. Zo heb je aan 1 windows pc genoeg om je muziek te beheren en via UPnP op de Devialet af te spelen.

Weet iemand of er ook een UPnP MediaRenderer Output voor de MAC te krijgen is?

Deleted member

Quote from: garmtz on July 23, 2013, 16:49:07
Wij krijgen onze 170 donderdag binnen!

Gaaf! Interessant, zeker voor mensen die nu in de markt zijn, om te weten of ze anders klinken en in welke situaties. :)

Quote from: bva on July 23, 2013, 22:28:06
Klopt. Maar op een windows pc met foobar2000  en de plugin 'UPnP MediaRenderer Output' is het mogelijk om je muziek met UPnP aan te sturen en af te spelen met foobar2000. Via de Air software (virtuele geluidskaart) gaat de muziek naar de Devialet. Met de UPnP plugin is het ook mogelijk om van foobar2000 een UPnP server te maken. Zo heb je aan 1 windows pc genoeg om je muziek te beheren en via UPnP op de Devialet af te spelen.

Weet iemand of er ook een UPnP MediaRenderer Output voor de MAC te krijgen is?

Bewust zette ik er al bij dat UPnP "niet direct" door Devialet wordt ondersteund via een omweg zoals jij beschrijft inderdaad wel.  :thumbs-up:

Aangaande je vraag, ik ben helaas niet thuis in Mac dus hopelijk weet iemand anders dit of kent een alternatief voor de Foobar plugin op andere Mac software.

robje24b

Ik blijf dropouts houden ondanks een -22db wifi verbinding met de Devialet en computer bedraad op mijn time capsule. Hebben jullie hier ook nog last van? Zit serieus weer te denken aan downgraden naar 5.7 en air 1.5

Deleted member

Ik ben er gelukkig helemaal van af.  :)

Signaalsterkte zegt niet alles trouwens, als er sterke zenders in jouw kanaal actief zijn dan gaat 't alsnog mis.

Charlemagne

#1395
@robje 24: met het freeware progje INSSIDer kun je achterhalen welke kanalen in de wifi het minst gebruikt worden. Even downloaden en installeren; wel de wifi op je laptop aanzetten, anders ziet de software de kanalen niet.

Bij mij ziet ie dan een dikke 40 wifi-zenders/potentiële rustverstoorders. Dat ziet er dan zo ongeveer uit:



Er zijn ook app's die hetzelfde kunnen:




Bij mij na de upgrade geen dropouts, bij een wifi-signaalsterkte van -35 à 40 dB. Wel doet het zich af en toe het probleem voor dat de Airverbinding spontaan wegvalt. Na herstarten van de Airsoftware en/of de Devialet is het probleem opgelost. Antoine heeft het, dacht ik, ook al eens genoemd.

Verder heb ik bij Foobar het probleem dat tijdens de weergave af en toe de muziek wegvalt en ik een oorverdovend digitaal hoogfrekwent geknetter hoor. Ik schrik me dan wezenloos. Als ik de weergave m.b.v. MonkeyMote onderbreek/pauzeer en daarna hervat is het weer weg. Iemand een idee wat dat kan zijn? Ik heb de wasapi-pluginn geactiveerd in Foobar. Bij Spotify en/of iTunes doet zich het probleem niet voor.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Fred Mulder

In dit topic is een aantal keer gevraagd of de nieuwe Devialet reeks direct op een NAS kan worden aangesloten, wat zou dat handig zijn zeg..  :-X

Om geen zware (ht)pc te laten draaien, een alternatief:
http://www.computeraudiophile.com/content/533-geek-speak-how-build-beaglebone-black-mpd-music-server/

RJ45 erin, USB eruit. Bediening via mobile device, et voila!
Zo'n simpele oplossing is ook interessant voor DAC's met USB input.

Fred

Ps. Nu ik toch aan het delen ben, het volgende slik lifestyle product heeft zich aangediend. Van een respectabele fabrikant zo lijkt het.
http://www.avantgarde-acoustic.de/zero1/_en/zero-einfach.html

garmtz

Quote from: Fred Mulder on July 24, 2013, 19:27:14
Ps. Nu ik toch aan het delen ben, het volgende slik lifestyle product heeft zich aangediend. Van een respectabele fabrikant zo lijkt het.
http://www.avantgarde-acoustic.de/zero1/_en/zero-einfach.html

En klinkt uitmuntend... In München gehoord...

robje24b

Ik heb gekeken met Istumbler voor de Mac. Ik zie 15 andere wifi netwerken, twee op hetzelfde kanaal (11), dus dat zou het probleem wellicht kunnen zijn. Weten jullie hoe je handmatig je wifi kanaal aanpast op een mac? Ik zie trouwens in het lijstje ook 2 keer mijn eigen netwerk met dezelfde naam maar verschillende signal en noise waarden.

weust

Dat doe je niet op de Mac, maar in je Time Capsule via Airport Utility onder de Utilities.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4