Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

twani

#1150
Quote from: Guido42 on June 25, 2013, 22:44:52
Ik heb uiteraard niet alle focals gehoord, maar toen ik mijn (focal) jm labs kocht, heb ik ze vergeleken met de b&w 801's. Ik vond de mezzo Utopia's muzikaler klinken en zeker niet kil of clean.

Ik kreeg zondag bericht dat chattelin eind van de week of begin volgende week de 170's krijgt. Dan kan ik eindelijk thuis gaan testen. Ondertussen zenuwachtig wachten.
Gisteren heeft mijn zoon van 14 een sonos play 3 gekocht. Hij zit de hele dag op spotify. Hij maalt niet om (nog best acceptabele) geluidskwaliteit. Hij zit  gewoon blij te zijn voor 300 euro. Zucht....
"Audiofilus Nervosa" heeft in het gemeen een incubatietijd van zo'n 18 tot 25 jaar  ;D

twani

#1151
Quote from: twani on June 26, 2013, 07:22:00
"Audiofilus Nervosa" heeft in het gemeen een incubatietijd van zo'n 18 tot 25 jaar  ;D

Mmm, hoeft maar 1 keer, sorry.....

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on June 25, 2013, 22:17:54
Kan het wel eens zijn met de 'involvement' factor... De Devialet kan wat 'platter' en 'kaler' klinken dan Britse producten, met wat minder rijke klankkleuren. Aan de andere kant klinkt hij vaak ook wat schoner en strakker, vooral in midlaag en laag. Dit alles gebaseerd op de D-Premier. Kan niet wachten om deze eens te vergelijken met 170 en 110...
Damn, dat zou wel eens een upgrade voor de toekomst kunnen zijn als ik je beschrijving zo lees...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Quote from: Bas Akkerman on June 26, 2013, 07:48:40
Damn, dat zou wel eens een upgrade voor de toekomst kunnen zijn als ik je beschrijving zo lees...

Alsnog aan de NAIM dus.....  :D
mainly British stuff

Deleted member

Iedereen kent 't gezegde: "Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"!  :D

Zelf hecht ik de minste waarde aan subjectieve ervaringen van eindgebruikers, nog minder dus dan die van reviewers. Kortom, altijd zelf gaan luisteren! :)

garmtz


S@m

Quote from: Antoine on June 26, 2013, 12:00:09
Iedereen kent 't gezegde: "Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"!  :D

Zelf hecht ik de minste waarde aan subjectieve ervaringen van eindgebruikers, nog minder dus dan die van reviewers. Kortom, altijd zelf gaan luisteren! :)

Jaja, ken je ook het gezegde: 'hoe de wind waait, waait het jasje'...?   ;)

Quote from: Antoine on June 24, 2013, 19:21:47
De Devialet niet alleen in de Duitse in elk geval!  ;)


;D



chansig

Rokje toch ? Of is dat mijn vrouwelijke kant die weer spreekt ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

#1158
Quote from: Guido42 on June 25, 2013, 22:44:52
Ik heb uiteraard niet alle focals gehoord, maar toen ik mijn (focal) jm labs kocht, heb ik ze vergeleken met de b&w 801's. Ik vond de mezzo Utopia's muzikaler klinken en zeker niet kil of clean. [...]
Ik heb ook niet gezegd dat Focal kil of clean is, maar persoonlijk vind ik ze wel pittig in het hoog. Net als Symphonic Line. Maar zoals hieronder, zelf luisteren natuurlijk.

Quote from: Martin!!! on June 26, 2013, 10:53:44
Alsnog aan de NAIM dus.....  :D
Naim schoner en strakker in het midlaag? Mwah.

Quote from: Antoine on June 26, 2013, 12:00:09
Iedereen kent 't gezegde: "Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"!  :D

Zelf hecht ik de minste waarde aan subjectieve ervaringen van eindgebruikers, nog minder dus dan die van reviewers. Kortom, altijd zelf gaan luisteren! :)
Ken je me zo slecht Antoine? ;) In Garmts voorkeur in weergave-eigenschappen kan ik me vaak wel vinden, maar om dan maar klakkeloos over te nemen wat hij zegt of vindt... Zoals ik dat bij niemand heb dus. Meningen (waaronder ik recensies ook schaar) zijn leuk en geven een richting, maar meer ook beslist niet! Mijn eigenwijs lange zoektocht naar mijn huidige set zegt wel genoeg.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Guido42

Mannen, een vraagje: ik wil een nas aanschaffen en op de devialet aansluiten. Heeft iemand advies, ervaring, do's and don'ts? Zou wel handig zijn als je die via je iPad naar je versterker/streamer kunt sluizen.
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

Jumping Jack

Dat kan toch niet met de Devialet? Geen UPnP-ondersteuning (nog niet?)....
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted member

Een standalone NAS werkt niet, dat is pas 100 keer besproken in dit topic. :D

Deleted member

#1162
Quote from: Bas Akkerman on June 26, 2013, 14:03:51
Naim schoner en strakker in het midlaag? Mwah.

Ken je me zo slecht Antoine? ;) In Garmts voorkeur in weergave-eigenschappen kan ik me vaak wel vinden, maar om dan maar klakkeloos over te nemen wat hij zegt of vindt... Zoals ik dat bij niemand heb dus. Meningen (waaronder ik recensies ook schaar) zijn leuk en geven een richting, maar meer ook beslist niet! Mijn eigenwijs lange zoektocht naar mijn huidige set zegt wel genoeg.


Was niet aan jouw adres hoor én Garmt is geen eindgebruiker.  ;) Het was meer een algemene opmerking over de enkele post hier en daar op een willekeurig forum zoals de link waar Fred M naar linkte.

Overigens bedoelde Garmt volgens mij de Devialet aangaande "schoner en strakker in laag/midlaag".

Guido42

Quote from: Antoine on June 26, 2013, 16:04:53
Een standalone NAS werkt niet, dat is pas 100 keer besproken in dit topic. :D

Je hebt het over de d-primeur, maar kan het met de nieuwe serie?
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

weust

Quote from: Guido42 on June 26, 2013, 22:18:41
Je hebt het over de d-primeur, maar kan het met de nieuwe serie?

Nee.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

garmtz

Quote from: Antoine on June 26, 2013, 16:08:51
Overigens bedoelde Garmt volgens mij de Devialet aangaande "schoner en strakker in laag/midlaag".

Klopt. Er zijn weinig versterkers met hetzelfde strakke, snelle en schone laag/midlaag... Echt duidelijk een sterk punt van de huidige D-Premier.

Martin!!!

Quote from: garmtz on June 26, 2013, 22:36:19
Klopt. Er zijn weinig versterkers met hetzelfde strakke, snelle en schone laag/midlaag... Echt duidelijk een sterk punt van de huidige D-Premier.

Ik  doelde op kaler en platter........ maar verder was het een plaagstootje richting  Bas  :D
mainly British stuff

Deleted member

#1167
Quote from: garmtz on June 25, 2013, 22:17:54
<knip> Dit alles gebaseerd op de D-Premier. Kan niet wachten om deze eens te vergelijken met 170 en 110...

Hoef ik jou waarschijnlijk niet te vertellen maar de vergelijking is dan pas eerlijk als je ze test met dezelfde soft- en firmware versies over de hele lijn dus ook op de D-Premier. Die 'GTiBoy' waar eerder naar werd gelinkt heeft dat niet gedaan bijvoorbeeld werd vandaag duidelijk op Whatsbestforum, waar hij dezelfde ervaring deelde als op 't NAIM forum. Inmiddels is al een tijd bekend dat Devialet ook op dat vlak (upgrades) werken aan verbeterd geluid of daar in elk geval invloed op hebben.

Charlemagne

Quote from: Guido42 on June 26, 2013, 22:18:41
Je hebt het over de d-primeur, maar kan het met de nieuwe serie?

Zoals weust al duidelijk zei: nee. De streamer in de nieuwe modellen is precies dezelfde als in de d-primeurD-Premier. Je blijft afhankelijk van streamersoftware op een laptop of htpc. De bediening kan dan wel met een app vanaf je iDevice. Met de nieuwe modellen en meer bepaald de nieuwe firmware/software kun je - als de kinderziektes eruit zijn streamen met andere streaming programma's dan iTunes. Bijvoorbeeld jRiver of Foobar e.a. Dat kan dan ook met de d-primeurD-Premier, tenminste als je de durf hebt om daar de nieuwe firmware op te zetten. Ik wacht eerst op het groene licht van DevialetAntoine!  ;)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

AbZ

Quote from: Charlemagne on June 27, 2013, 00:14:26
Zoals weust al duidelijk zei: nee. De streamer in de nieuwe modellen is precies dezelfde als in de d-primeurD-Premier. Je blijft afhankelijk van streamersoftware op een laptop of htpc. De bediening kan dan wel met een app vanaf je iDevice. Met de nieuwe modellen en meer bepaald de nieuwe firmware/software kun je - als de kinderziektes eruit zijn streamen met andere streaming programma's dan iTunes. Bijvoorbeeld jRiver of Foobar e.a. Dat kan dan ook met de d-primeurD-Premier, tenminste als je de durf hebt om daar de nieuwe firmware op te zetten. Ik wacht eerst op het groene licht van DevialetAntoine!  ;)

D-premier D-avant-hier, n'est-ce pas?

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Volgens mij kan, in theorie, best een software package geschreven worden voor een NAS zodat het werkt met de Devialet.
De software zoals die voor de computer gemaakt is, is immers niet meer dan een virtuele geluidskaart die je in afspeel software kan kiezen.

Zoals ik het dan bekijk, en dat is echt mijn idee/theorie/whatever, is dat je het dan als volgt kunt zien: zie de Devialet als een logisch apparaat (logical device) net als dat een multi-core processor met hyper threading eigenlijk maar (als voorbeeld) maar twee fysieke professoren heeft, maar door de HT er vier heeft. Het besturingssysteem ziet dan vier logische procesoren.

Op die manier is de Devialet dan de fysieke geluidskaart, maar dat ding zit immers niet fysiek in je computer. En daar zorgt de software dan voor, als een doorgeefluik.

Toen ik daar eind mei met Thierry over sprak kreeg ik de indruk dat het wel mogelijk moet zijn voor ze om zo'n software package te bouwen. Het heeft voorlopig alleen nog niet de focus.

Hopelijk is bovenstaande enigszins te volgens voor de niet technische mensen, ik zelf zit vrij diep in virtualisatie software voor mijn werk en dan is het voor mij volkomen logisch :D
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

AbZ

Zo ingewikkeld kan het idd niet wezen.
Niet gedacht aan de mogelijkheid dat de 'onmogelijkheid' een policy is?
Apple heeft er ook een handje van om alles dicht te timmeren in een mooi kastje.
Heeft voor- en nadelen.  Bij Apple werken de spullen meestal wel goed...

weust

Apple heeft een heel duidelijk filosofie over wat ze wel en wat ze niet aanbieden.
100% domme consument gericht. En of je het daar dan mee eens bent of niet, leuk voor een discussie maar het zal Apple een worst wezen. Uitzonderingen daar gelaten.
Daarnaast testen zij ook extreem uitgebreid. En ja, ook daar gaat wel eens wat mis. Een paar dozijn testers is natuurlijk niks vergeleken met duizenden testen (lees: de consument die het product koopt).

Devialet, naar mijn mening, staat er wel voor open maar is erg klein als bedrijf. Het zal dus keuzen moeten maken en prioriteiten moeten stellen.
En dan is het heel makkelijk. Iedereen heeft wel een computer met Mac OS X of Windows. Niet iedereen heeft een NAS.
Dus maak je eerst software die werkt voor iedereen in plaats van alleen de niche mensen gaan voorzien van software.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Leuk al die goedbedoelde ideëen maar een typische NAS draait op Linux zonder audiostack in de kernel dus hoe ga je daar een virtuele geluidskaart in hangen zonder de kernel te wijzigen en is dat laatste uberhaupt haalbaar voor de hobby/bobby gebruiker? En de Devialets hebben geen ingebouwde uPnP renderer software en de vraag is of de WiFi module de kracht en mogelijkheden heeft om als zodanig te draaien.

Wil je een Devialet dan zou je een kleine, zuinige PC neer kunnen zetten zonder keyboard, muis en toetsenbord en die 24/7 aan laten staan. Windows 8 er op, RAID controller erin of onboard RAID gebruiken et voila je hebt een "NAS" die je kunt gebruiken met de Devialets. Wil je zo'n typische Qnap/Synology etc. NAS dan moet je die kopen en niet de Devialet maar een uPnP streamer a la Linn.