Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 24 Guests are viewing this topic.

Deleted member

Quote from: tompj on June 23, 2013, 12:04:28
Ik zou me weinig zorgen maken. In het algemeen gaat de introductie van nieuwe producten gepaard met marketing bullshit. Uiteraard klinkt het nieuwe beter dan het oude....totdat de eigenaar van het pude model hiertegen ageren. Eerst allerlei marketing hokus pokus, dan de eerste reviewers goed uitkiezen (die vervolgens horen wat de fabrikant heeft gespind) en vervolgens is het publiek eveneens overtuigd en hoort hetzelfde.
Lekker je mooie Devialet houden als je blij bent en je vooral geen zorgen maken om dat nieuwe speelgoed en al dat gespin rondom zo'n nieuw product.

Mee eens, zelf heb ik 't inmiddels ook volledig los gelaten na de eerste initiële teleurstelling en natuurlijk de genoemde reacties van Devialet. :)

tompj

Quote from: Antoine on June 23, 2013, 12:07:57
Mee eens, zelf heb ik 't inmiddels ook volledig los gelaten na de eerste initiële teleurstelling en natuurlijk de genoemde reacties van Devialet. :)
Ik kan me je reactie van het begin voorstellen, maar met een systeem als het jouwe kun je rustig je energie steken in waar het allemaal om begonnen is..... :music:
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Deleted member

#1127
Quad mono Devialet 500's op Vivid Audio Giya G2's en een Devialet 110 op Giya G3's.

edit: niet Gaya maar Giya!  :-[


Deleted member

Quote from: tompj on June 23, 2013, 12:20:51
Ik kan me je reactie van het begin voorstellen, maar met een systeem als het jouwe kun je rustig je energie steken in waar het allemaal om begonnen is..... :music:

Absoluut!  :thumbs-up: En ik (maar ook Charlemagne) heb 't al eerder gezegd, het is en blijft genieten want 't is nog steeds een waanzinnig apparaat dat m'n muziek mooier dan ooit aan me presenteert!  :wub:

Deleted member

Vandaag al de hele dag regen, wind en koud hier dus een mooi moment om vanmiddag eens verder te gaan spelen met de nieuwe mogelijkheden van AIR2.  :)

Zo wil ik de installatie op een tweede PC in 't netwerk testen (m'n HTPC) en daar ook gaan testen met XBMC, Youtube etc. Ook ga ik eens gaan kijken naar Spotify (ik heb nog een aanbieding voor een jaartje gratis Premium via XS4all) en bijbehorende software als Fidelify en handige afspeelsoftware als SpotRemote en Remoteless.

http://www.fidelify.net/
http://spotremote.com/download/
http://remoteless.no/

Ook ga ik eens verder spelen met J River Media Center en JPlay.

http://www.jriver.com/
http://jplay.eu/

Het kan maar vast klaar staan wanneer er straks een goed werkende versie is! ;)

Charlemagne

Ben benieuwd naar je ervaring, naar welke streamingsoftware je uiteindelijk het best bevalt. Invader was eerder al enigszins teleurgesteld dat hij terug moest naar iTunes.

Quote from: Antoine on June 23, 2013, 11:50:55
Hey Charlemagne, ik kreeg nieuwe versies van zowel de AIR software (2.0.1-beta4) als de firmware (6.0.7.2). Deze stond klaar voor zowel Mac als PC maar uiteraard kan ik alleen in m'n eigen setup testen met de PC software. edit: en ik kan alleen de streaming functionaliteit testen, ik heb geen platenspeler in gebruik.

Of 't dus in de firmware of de AIR software zit weet ik niet zeker maar ik heb nu wel kunnen zien dat alleen een reboot van m'n PC 't issue tijdelijk oplost. Alleen een herstart van de AIR software geeft andere issues (noise, pops/clicks). Ook alleen een power-down&up van de D-Premier heeft geen effect. Mijn gevoel zegt dus dat de AIR software (of de onderliggende soundcard driver) de schuldige is maar 't zou wellicht ook een interactie met de D-Premier kunnen zijn. Helaas heb ik weinig verstand van de onderliggende werking.

@Antoine: je antwoord bevestigt mijn vermoeden dat de problemen meer specifiek in de wifi-verbinding liggen. De Canadees meldt een probleemloos afspelen via de netwerkverbinding. De AIR-streamer software zet dan digitale pakketjes op de netwerkkabel, die - getuige de Canadees - probleemloos worden uitgelezen in de client-streamer van de Devialet. Als hij hetzelfde doet via de wifi, dan gaat het mis en komen de pakketjes niet op het juiste moment aan. En wel pas na een poos spelen, heb ik begrepen.

Ik neem aan dat als er gecommuniceerd wordt over de netwerkkabel, dat er dan ook gebufferd wordt, en dat gaat kennelijk goed. Ook de onderliggende soundcarddriver werkt dan kennelijk goed. Op het moment dat het over wifi gaat wordt er ook gebufferd (en dezelfde soundcarddriver gebruikt) en dan gaat het - na een poos spelen - mis. Dat zijn toch de feiten. Dan ligt het dus aan de wifi-verbinding en/of buffering! Zou ik denken.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

J River i.c.m. JRemote (http://www.jremote.net/) op de iPad werkt in elk geval briljant, beter/vollediger zelfs dan de Apple Remote die na JRemote zelfs wat spartaans aanvoelt. :D JPlay is een audiofiele toevoeging op J River maar ook andere streamingsoftware zoals Foobar2000.

QuoteJPLAY is the first audiophile player providing direct integration with many popular music management players on the market like JRiver Media Center, foobar2000, MediaMonkey, music streaming services: Spotify (via fidelify), Qobuz and many more – the only requirement is that host player supports ASIO output.

Aangaande de problemen met WiFi. Klopt helemaal denk ik je vermoeden. Ik was blij de reactie van die Canadees te lezen dat 't via ethernet wel prima werkt. Ook werd er met ethernet gedemo'd bij Chattelin zoals we eerder hebben kunnen lezen. De foto in 't verslag op HiFi.nl bevestigt dit ook.

Toch zou 't in de driver kunnen zitten of beter gezegd de interactie tussen WiFi en de driver. Met ethernet ben je vrij zeker dat al je pakketjes aankomen. Met wireless is de kans dat er een keer iets verloren gaat zeer aannemelijk. Ik heb gezien dat er wordt gestreamed over het UDP protocol dat ook geen gegarandeerde aflevering kent. Het zou dus kunnen dat wanneer er een of meerdere pakketjes verloren gaan de boel 'in de war raakt' wat het buffermanagement niet meer weet te herstellen. De driver/het streamingprotocol moet voldoende robuust zijn om dit te detecteren en tijdig te herstellen en dat lijkt 't nog niet te zijn.

Zonder monitoring software vanuit Devialet (die laat zien of er data verloren gaat en/of wanneer er pakketjes 'gerecalled' moeten worden) is en blijft 't allemaal gissen voor ons als gebruikers. Hopelijk hebben zij wel dergelijke tooling. Vroeger lieten eerdere versies van AIR bijvoorbeeld wel zien of er data verloren ging en werd de integriteit van de stream in de software getoond.

garmtz

#1132
Antoine, op dit moment zijn de oplossingen van Naim en Linn compleet stabiel. Denk overigens dat de oplossing van Devialet dat ook kan zijn, als je Wifi vergeet en gewoon een Ethernet kabel gaat gebruiken.

Edit: na bovenstaande post een beetje overbodig.

Deleted member

Toch verwacht ik dat Devialet het stabiel gaat krijgen. Het is nu namelijk met AIR1.5 en firmware 5.7.x ook stabiel als je een goed WiFi netwerk hebt.

En mijn punt, en voorbeeld van een Linn en NAIM, was meer dat ook die problemen hebben gekend of mogelijk weer gaan kennen bij nieuwe releases van software of hardware. Wil je echt de garantie dat alles goed werkt en blijft werken dan moet je gewoon een CD speler neerzetten, met technieken uit 1982 die inmiddels volledig volwassen zijn. :)

eddy135

Ook via kabel kunnen pakketjes niet (goed) aankomen.
Data-overdracht protocollen zijn er juist om ervoor te zorgen dat een gemist pakketje opnieuw verzonden wordt, binnen de buffer-tijd...
Lijkt eerder dat er daar iets mis gaat?  ???
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted member

#1135
Quote from: eddy135 on June 23, 2013, 13:20:42
Ook via kabel kunnen pakketjes niet (goed) aankomen.
Data-overdracht protocollen zijn er juist om ervoor te zorgen dat een gemist pakketje opnieuw verzonden wordt, binnen de buffer-tijd...
Lijkt eerder dat er daar iets mis gaat?  ???

Dat schreef ik ook. Devialet gebruikt haar eigen streamingprotocol en dat werkt dus nog niet goed.

De buffer is trouwens in te stellen tot 5000ms, met een maximum recall tijd van 1250ms. Ook een dergelijke lange buffer heeft geen invloed, zelfde probleem als met een buffer van 50ms en 15ms max recall time. Er gaat dus in 't buffermanagement of de foutafhandeling iets mis en altijd na het spelen van een aantal songs. Initieel werkt het prima, treedt 't probleem eenmaal op dan werkt 't weer even na een reboot van de PC (dan worden ook de drivers en virtuele hardware gereïntialiseerd). Herstart ik alleen de AIR software krijg ik andere issues, de driver raak ik daarmee niet aan.

Bas Akkerman

Quote from: S@m on June 23, 2013, 10:18:04
Vergeet niet dat er meerdere types Symphonic Line zijn evenals meerdere types VS en vele soorten akoestiek... ;)
Uiteraard, uiteraard. En vergeet smaak niet! Het was ook maar 2 cents en niet de hele portemonnee. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

#1137
Quote from: Bas Akkerman on June 24, 2013, 09:58:11
Uiteraard, uiteraard. En vergeet smaak niet! Het was ook maar 2 cents en niet de hele portemonnee. ;)

Dat is imo ook jouw kracht Bas. Je gebruikt altijd maar een paar centen uit je overvolle knip...

twani

Quote from: Bas Akkerman on June 23, 2013, 09:31:34
Ik heb wel eens Symphonic Line gehoord, op Von Schweikert. Nu heeft de laatste geen overdreven hoog volgens mij, maar ik vond de Symphonic Line behoorlijk pittig in het hoog en vrij hard in het midden, strak in het laag en snel in het algemeen. Kortom: ik weet niet of het zo'n fijne combinatie is met JMlab.
Just my 2 cents.
Beiden zélf gehad, wederom zit je er "kort op" Bas....  De SL is inderdaad "Rétesnel" en strak maar daardoor wellicht ook wat minder muzikaal....... Een beetje zoals Audionet elders op het forum ook wordt omschreven, technisch hoogstaand en superclean maar wat minder romantisch van klank.

Toevallig? Beiden zeer hoog gewaardeerd in de Duitste audiobladen..?.

Bas Akkerman

Quote from: S@m on June 24, 2013, 10:25:13
Dat is imo ook jouw kracht Bas. Je gebruikt altijd maar een paar centen uit je overvolle knip...
En dat kan voor anderen wel eens als zuinig overkomen, daar moet ik wel rekenschap van geven. Genoeg geldgrapjes, ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen omtrent Devialet en Guido's zoektocht in het bijzonder.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Charlemagne

Guido gaat de kat uit de boom kijken en afwachten tot de 'storm in het glas water' is geluwd. Het komt vast wel goed. Intussen kan ie zich eens mooi breed oriënteren, want er is meer op versterker-en streaming-gebied in de prijsklasse waarin hij zoekt. Of hij duikelt een vintage D-Premier op, een tweedehandsie, met de oude firmware erop en dan is ie gauw klaar.  ;D
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Quote from: twani on June 24, 2013, 10:51:12
Toevallig? Beiden zeer hoog gewaardeerd in de Duitste audiobladen..?.

De Devialet niet alleen in de Duitse in elk geval!  ;)

Fred Mulder

Quote from: Antoine on June 23, 2013, 12:05:37
Ik schreef trouwens net nog dit: "Wil je absolute zekerheid ga dan voor de grote bekende namen en spelers in HiFi land of wacht nog even tot Devialet hun, laat ik 't maar 'achterstanden' noemen hebben ingelopen."

Eigenlijk moet ik daar van maken: Wil je absolute zekerheid blijf dan weg van computer georiënteerde oplossingen en blijf bij de klassieke analoge of digitale bronnen zoals een CD speler. Bij computer audio treden altijd issues op, of in 't begin zoals nu bij Devialet of later bij de release van nieuwe software. Zo had zeer recent Apple met firmware 11.0.3 een fuckup gemaakt waarna iedereen met Amarra en die andere bekende audiofiele Mac speler geen muziek meer kon maken. Ook de Linn en NAIM fora staan vol met issues, actief of uit 't verleden.

Hallo Antoine,

Bedankt voor je reactie, en ook je overall constructieve reacties/betrokkenheid. Much appreciated  :thumbs-up:

Goed om te horen dat het issue naar verwachting Wifi gerelateerd is (ik werk met S/FTP). Jammer dat een directe NAS verbinding er waarschijnlijk niet in zal zitten. Dan zal JRiver een interessante optie zijn, ze hebben een goede naam. Ik wacht het nog maar eens af, ik merk dat m'n enthousiasme wat minder is geworden.

Hiernaast zijn op PFM ervaringen uitgewisseld, soortgelijk als eerder hier gedeeld: matige opnames klinken niet al te best.. Zie ook:
http://www.pinkfishmedia.net/forum/showpost.php?p=2038388&postcount=39
http://www.pinkfishmedia.net/forum/showpost.php?p=2038395&postcount=41

Hopelijk binnenkort een doorbraak, fingers crossed.

Ps. Eens dat computer audio gevoeliger is dan een CD afspelen, maar ik vind dat ze het wel bont maken. Eerder heb ik jaren een SB3 gebruikt (op digitale ingang Naim SN), bij aanschaf 1x squeezecenter geïnstalleerd. Daarna geen omkijken, werkt geweldig.

Deleted member

Geen probleem!  :)

Die thread op PFM ken ik, is zeer negatief van klank en dat mag, ieder zijn mening.

Dit zijn gewoon aanloopproblemen bij Devialet, komt vanzelf goed én de oude firmware werkt nog prima! Downgraden is net zo makkelijk als upgraden, het duurt nu alleen langer voor we over de nieuwe functionaliteit beschikken, that's all.  :)




Kleine algemene update, ik kreeg vandaag response van Devialet en ook zij kunnen het reproduceren. (Eerste keer dat ik dit hoorde) Als er een nieuwe beta komt dan krijg ik die ook weer. Wordt vervolgd dus!

twani

Quote from: Antoine on June 24, 2013, 19:21:47
De Devialet niet alleen in de Duitse in elk geval!  ;)
Wel jammer dat door alle commotie inderdaad buiten beeld is geraakt dat deze apparaten eigenlijk alleen maar "toptesten" hebben meegemaakt.

Deleted member

@Fred, excuus ik was enigszins gehaast net en dacht dat je een ander (ouder) topic op PFM bedoelde. (http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?p=2007349)

Het topic waar jij een paar berichten uit linkte (http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?t=139648) is echter een best interessant topic, ook omdat de nieuwe 110, 170 met de D-Premier worden vergeleken. (Met voor mij zeer verrassende uitkomsten, voor zover ze kloppen)

Hoe dan ook, meningen op fora zijn slechts wat 't zijn: meningen van verschillende mensen met verschillende voorkeuren en referenties. De beste tip die je kunt krijgen is 'zelf gaan luisteren' in je eigen set of bij een goede dealer. :)

Fred Mulder

#1146
Voor de liefhebbers, ervaringen D-Premier vs 170 vs Naim op Naimforum: http://forums.naimaudio.com/topic/heard-a-devialet-170-today?reply=27613035024227513

Bevestiging belang goede (warme) speaker matching
En... Roffel roffel roffel..... de 170 beter klinkt dan de D-Premier

Waarschijnlijk kunnen we de komende weken meer terugkoppeling van demo's verwachten  :popcorn:

garmtz

Kan het wel eens zijn met de 'involvement' factor... De Devialet kan wat 'platter' en 'kaler' klinken dan Britse producten, met wat minder rijke klankkleuren. Aan de andere kant klinkt hij vaak ook wat schoner en strakker, vooral in midlaag en laag. Dit alles gebaseerd op de D-Premier. Kan niet wachten om deze eens te vergelijken met 170 en 110...

Guido42

#1148
Ik heb uiteraard niet alle focals gehoord, maar toen ik mijn (focal) jm labs kocht, heb ik ze vergeleken met de b&w 801's. Ik vond de mezzo Utopia's muzikaler klinken en zeker niet kil of clean.

Ik kreeg zondag bericht dat chattelin eind van de week of begin volgende week de 170's krijgt. Dan kan ik eindelijk thuis gaan testen. Ondertussen zenuwachtig wachten.
Gisteren heeft mijn zoon van 14 een sonos play 3 gekocht. Hij zit de hele dag op spotify. Hij maalt niet om (nog best acceptabele) geluidskwaliteit. Hij zit  gewoon blij te zijn voor 300 euro. Zucht....
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

Charlemagne

Quote from: Guido42 on June 25, 2013, 22:44:52
Gisteren heeft mijn zoon van 14 een sonos play 3 gekocht. Hij zit de hele dag op spotify. Hij maalt niet om (nog best acceptabele) geluidskwaliteit. Hij zit  gewoon blij te zijn voor 300 euro. Zucht....

Tja! Een kinderhand is gauw gevuld. Wacht maar tot hij straks de Devialet 170 heeft gehoord. Als het allemaal goed komt met de firmware perikelen dan kan ie straks ook Spotify horen op de nieuwe aanwinst.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■