Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

garmtz

Quote from: S@m on June 22, 2013, 18:16:36
En Guido, voor minder dan 15K heb je op zeker (heel veel) meer versterkers die net zo goed of mooier presteren hoor, als je een andere mening bent toegedaan dan adviseer ik je ten strengste je horizon te verbreden...  ;D

Mee eens...

Deleted member

#1101
De vraag is of je dan ook een net zo'n goede streamer en MM/MC phono pre-amp er bij hebt (en vergeet de interlinks en powercables voor die extra devices niet), in de toekomst DSP/room correction en wie wat wat voor extra functionaliteit er elk half jaar nog bij komt, of je 't zelfde hoogwaardige design hebt (als je daar voor kiest en 't je smaak is), net zo weinig ruimte in je kamer/meubel kwijt bent en net zo weinig energie verbruikt.  ;)

S@m

Quote from: Antoine on June 22, 2013, 18:38:20
De vraag is of je dan ook een net zo'n goede streamer en MM/MC phono pre-amp er bij hebt (en vergeet de interlinks en powercables voor die extra devices niet), in de toekomst DSP/room correction en wie wat wat voor extra functionaliteit er elk half jaar nog bij komt,

Ja.

Quoteof je 't zelfde hoogwaardige design hebt (als je daar voor kiest en 't je smaak is)

Ja.

Quotenet zo weinig ruimte in je kamer/meubel kwijt bent en net zo weinig energie verbruikt.  ;)

Nee.


Deleted member

#1103
Nou kom maar op met de "kit list" (boodschappenlijst) dan, kunnen een hoop mensen dan voordeel uit halen lijkt me! ;)

edit: o ja, dit moet je overigens sinds 9 mei binnen de 6990 euro lukken want dat is de prijs van de D-170 die bovenstaande ook allemaal kan of heeft. (helaas...grrr.... :devil: ;))

Guido42

S@m, ik ben ze persoonlijk nog niet tegen gekomen, maar hou me echt aanbevolen. Ik sta op het punt de devialet 170 aan te schaffen. Dus als jij me je Geheimtips kunt geven, ben ik je wellicht nog jaren dankbaar.
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

Dirk

er werd door Guido verwezen naar 15K, waarop S@m terecht dit opmerkte

Quote from: S@m on June 22, 2013, 18:16:36
...
voor minder dan 15K heb je op zeker (heel veel) meer versterkers die net zo goed of mooier presteren hoor, als je een andere mening bent toegedaan dan adviseer ik je ten strengste je horizon te verbreden...  ;D

dat jij daar nu van wil maken dat het voor 6990 moet lukken is voor jouw rekening ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

S@m

Quote from: Dynky on June 22, 2013, 19:08:57
er werd door Guido verwezen naar 15K, waarop S@m terecht dit opmerkte

dat jij daar nu van wil maken dat het voor 6990 moet lukken is voor jouw rekening ;)

Dank!

;D  ;)

Deleted member

Je hebt op zich gelijk Dynky. Ik had me zelf even aangepast aan de huidige realiteit, ik dacht nog te veel aan de D-Premier waarvan de opvolger (240) nu 12900 kost. Maar hij mag 't ook voor de door Guido42 genoemde 15k doen, wordt al moeilijk zat verwacht ik.

Wel zie ik dat Guido de 170 op 't oog heeft dus hij weet ook al dat 't eigenlijk voor 7k moet lukken tenzij hij er nu al voor zichzelf andere apparaten bij heeft in gedachten. (Guido?)

Guido42

Ik zit nog serieus aan een symphonicline rg10 te denken. Iemand biedt hem voor 3000,-- aan. Ik heb contact gehad met de ontwerper/fabrikant Rolf Geheim. Hij kan hem upgraden tot de laatste versie "reference HD". Dat schijnt een topversterker te zijn (130 punten in audio). Maar ik heb hem nog niet gehoord. Ga ik nog werk van maken.
Ik hoorde gisteren de marantz pm 11s3. Die haalt het niet bij de devialet.
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

Guido42

Mijn "uitdaging" aan s@m was om iets beters onder de 15k aan te geven. Moet dan inderdaad wel met streamer zijn.
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

eddy135

Quote from: Guido42 on June 22, 2013, 20:03:52
...Moet dan inderdaad wel met streamer zijn.

...maar dan liefst zonder het update gelazer, waar ik hier week in weet uit over lees. ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Guido42

Een update van een modulair opgebouwde versterker door de fabrikant, lijkt me toch safe?!
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

S@m

Imo hoeven een goede streamer en goede DAC niet veel te kosten, blijft een smak over voor een versterker, en dan is de keus groot.

Antoine heeft één punt en da's de ruimte en kabel'zooi'...

Neem idd bv zo'n Symphonic Line RG10, prachtige versterker met een hoger vermogen dan de D170 (nl 2x 140W @ 8 Ohm) en ook een MM en MC phonotrap. 1600 voor een DAC en wat kost een beetje streamer...?

En al zou je de nieuwprijs van de RG10 nemen (6K MkIV) dan zit je nog ruim onder de 15K... ;)

eddy135

Quote from: Guido42 on June 22, 2013, 20:41:21
Een update van een modulair opgebouwde versterker door de fabrikant, lijkt me toch safe?!

Misschien moet je de voorgaande 20 pagina's eens teruglezen... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Charlemagne

Quote from: Antoine on June 22, 2013, 16:49:23
Juist, ik sluit me volledig bij Guido42 aan, niks meer aan toe te voegen! :)

<knip>

De oude firmware/software werkt nog altijd prima.

Ik sluit me hier ook bij aan. Ik heb trouwens van niemand (zelfs van Antoine niet) gehoord dat de D-premier met de nieuwe firmware beter klinkt. Of heeft niemand daar in de consternatie op gelet? ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Fred Mulder

Quote from: Antoine on June 22, 2013, 19:21:55
Je hebt op zich gelijk Dynky. Ik had me zelf even aangepast aan de huidige realiteit, ik dacht nog te veel aan de D-Premier waarvan de opvolger (240) nu 12900 kost. Maar hij mag 't ook voor de door Guido42 genoemde 15k doen, wordt al moeilijk zat verwacht ik.

Wel zie ik dat Guido de 170 op 't oog heeft dus hij weet ook al dat 't eigenlijk voor 7k moet lukken tenzij hij er nu al voor zichzelf andere apparaten bij heeft in gedachten. (Guido?)

Kijkende naar de adviesprijs van 5.000 ben ik benieuwd hoe de 110 presteert. Mede getriggert door de Davialet uitspraak dat deze (iets) beter is dan de huidige D Premier.

Eerder heb ik eens een vergelijk gemaakt met Naim componenten, zie http://forums.naimaudio.com/topic/devialet-d110---the-future?reply=27190667426548599#27190667426548599
Dit laat een ongebalanceerde en/of onvolledige set zien (waarbij kabels en evt streamer nog niet zijn inbegrepen), waarbij het nog maar de vraag is of de klank beter is dan Devialet (het zal sowieso een andere klank zijn, maar daar ben ik juist naar opzoek)

Gezien de introductie aanbieding lijkt het me bijzonder moeilijk hier een beter alternatief voor te vinden, al blijft het nog steeds enorm koffiedik kijken allemaal: Ik heb nog niet eerder een Devialet gehoord, én er is nog steeds geen productieversie van de 110 in omloop....... Hiernaast zijn de software issues bepaald geen goede voorbode, dit het laatste waar ik mee bezig wil zijn  :nopompom:

Nu er nog steeds geen stabiele firmware is, ben ik meer gaan nadenken over alternatieven: is het dan toch verstandiger om het digitale gedeelte (streamer/DAC) te separeren (en dus naar andere merken uit te kijken, Linn?? Zij zullen binnenkort waarschijnlijk met de DS/2 reeks komen).

Hopelijk kan met de firmware bij Devialet (..slik..) ook eea moeten kunnen worden verbeterd, er is een ethernet aansluiting dus verbinding met NAS zou wel zo prettig zijn. Ik was juist gecharmeerd versimpeling, direct verbonden met NAS, geen wirwar aan kabels en dus minimaal signaal verlies.

Anders lijkt een fiber st aansluiting me interessant, deze wordt nog erg summier aangeboden, maar schijn niet/aanzienlijk minder gevoelig te zijn voor verstoring buiten af (zie recent Computeraudiophile.com artikel over Belcanto).

Kortom: Het is er allemaal niet overzichtelijker/makkelijker op geworden tegenwoordig, elk voordeel heb zijn nadeel zo lijkt het..

Dus vooralsnog fingers crossed of/wanneer er een goed werkend en klinkend 110 model komt.. Jammer, want de nieuwe reeks lijkt zo'n mooie propositie. Met de aanloop issues/vertraging helpt het niet mee dat het introductie aanbod tot september loopt.. Dan is er nog geen bewezen stabiliteit, wie weet ontstaan er bij een volgende firmware update weer nieuwe issues  :confused: Er zijn gelukkig voldoende andere merken met betere reputatie. Ben benieuwd..

Bas Akkerman

Quote from: Guido42 on June 22, 2013, 20:00:00
Ik zit nog serieus aan een symphonicline rg10 te denken. Iemand biedt hem voor 3000,-- aan. Ik heb contact gehad met de ontwerper/fabrikant Rolf Geheim. Hij kan hem upgraden tot de laatste versie "reference HD". Dat schijnt een topversterker te zijn (130 punten in audio). Maar ik heb hem nog niet gehoord. Ga ik nog werk van maken.
Ik hoorde gisteren de marantz pm 11s3. Die haalt het niet bij de devialet.
Ik heb wel eens Symphonic Line gehoord, op Von Schweikert. Nu heeft de laatste geen overdreven hoog volgens mij, maar ik vond de Symphonic Line behoorlijk pittig in het hoog en vrij hard in het midden, strak in het laag en snel in het algemeen. Kortom: ik weet niet of het zo'n fijne combinatie is met JMlab.
Just my 2 cents.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Quote from: Bas Akkerman on June 23, 2013, 09:31:34
Ik heb wel eens Symphonic Line gehoord, op Von Schweikert. Nu heeft de laatste geen overdreven hoog volgens mij, maar ik vond de Symphonic Line behoorlijk pittig in het hoog en vrij hard in het midden, strak in het laag en snel in het algemeen. Kortom: ik weet niet of het zo'n fijne combinatie is met JMlab.
Just my 2 cents.

Vergeet niet dat er meerdere types Symphonic Line zijn evenals meerdere types VS en vele soorten akoestiek... ;)

Charlemagne

#1118
Quote from: Fred Mulder on June 23, 2013, 08:53:31
Kijkende naar de adviesprijs van 5.000 ben ik benieuwd hoe de 110 presteert.

<knip>

Hopelijk kan met de firmware bij Devialet (..slik..) ook eea moeten kunnen worden verbeterd, er is een ethernet aansluiting dus verbinding met NAS zou wel zo prettig zijn. Ik was juist gecharmeerd versimpeling, direct verbonden met NAS, geen wirwar aan kabels en dus minimaal signaal verlies.

<knip>

Je moet toch aannemen dat de nieuwe modellen pas worden uitgeleverd als de firmware problemen zijn opgelost.

De Air-streamer van Devialet blijft wel een client-streamer. Of je nu met het oude model werkt of het nieuwe, via wifi of via de netwerkaansluiting, je blijft afhankelijk van streamer software op een htpc of laptop. De data-opslag kan natuurlijk op een NAS. Zo heb ik het thuis nu ook draaien. Met iTunes op de laptop en met de muziek op de NAS. En met de oude firmware en zonder hiccups. De nieuwe firmware maakt het mogelijk andere streamer software te gebruiken, zoals JRiver of Foobar. Maar maakt niet de htpc-achtige opzet overbodig. Direct vanaf een NAS streamen is er voorlopig nog niet bij. Maar wie weet! De ontwikkelingen staan niet stil.

(edit:typo)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

#1119
Ik reageer even heel feitelijk, iedereen moet natuurlijk z'n eigen conclusies trekken.

Quote from: Fred Mulder on June 23, 2013, 08:53:31
Kijkende naar de adviesprijs van 5.000 ben ik benieuwd hoe de 110 presteert. Mede getriggert door de Davialet uitspraak dat deze (iets) beter is dan de huidige D Premier.

Deze uitspraken van Devialet zijn inmiddels teruggetrokken en ook verdwenen uit de marketingteksten op de website. In directe communicatie met klanten wordt gesteld dat ze de hele familie hetzelfde klankkarakter heeft en dat ze onderling waarschijnlijk moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn.

Quote from: Fred Mulder on June 23, 2013, 08:53:31
Gezien de introductie aanbieding lijkt het me bijzonder moeilijk hier een beter alternatief voor te vinden, al blijft het nog steeds enorm koffiedik kijken allemaal: Ik heb nog niet eerder een Devialet gehoord, én er is nog steeds geen productieversie van de 110 in omloop....... Hiernaast zijn de software issues bepaald geen goede voorbode, dit het laatste waar ik mee bezig wil zijn  :nopompom:

Ze zijn inmiddels in omloop en dat geldt voor alle drie de nieuwe modellen. Er is uiteraard geen massaproductie zoals bij een Apple maar ze worden dus uitgeleverd in elk geval in Amerika/Canada. Het lijkt er op dat modellen direct vanuit de fabriek in Normandië, Frankrijk worden verscheept. Vraag is nu nog hoger dan 't aanbod. In Engeland worden ze uiterlijk half juli verwacht. Ik zag dat Audiofile in Nederland ze volgende week verwacht.

Ook zijn de eerste modellen uitgeleverd aan reviewers. De eerste voor publicatie aangekondigde review -waar ik van weet- is Hifi & Records dat verschijnt op 24/9/2013. Of er eerder al andere reviews worden gepubliceerd weet ik dus niet.

Quote from: Fred Mulder on June 23, 2013, 08:53:31
Nu er nog steeds geen stabiele firmware is, ben ik meer gaan nadenken over alternatieven: is het dan toch verstandiger om het digitale gedeelte (streamer/DAC) te separeren (en dus naar andere merken uit te kijken, Linn?? Zij zullen binnenkort waarschijnlijk met de DS/2 reeks komen).

In de huidige firmware zijn de issues met WiFi nog niet opgelost. De issues treden ook op in de nieuwe modellen. De wired (ethernet/USB) aansluitingen werken volgens de eerste berichten van eigenaren wel juist.

Er wordt zoals je kunt lezen hier gewerkt aan een oplossing voor deze problemen. Het lijkt me niet dat het nog lang duurt voor die oplossing er is nu Devialet hard aan 't werk is en ook laat beta testen.

Quote from: Fred Mulder on June 23, 2013, 08:53:31
Hopelijk kan met de firmware bij Devialet (..slik..) ook eea moeten kunnen worden verbeterd, er is een ethernet aansluiting dus verbinding met NAS zou wel zo prettig zijn. Ik was juist gecharmeerd versimpeling, direct verbonden met NAS, geen wirwar aan kabels en dus minimaal signaal verlies.

Werken met een standalone NAS is nog niet aangekondigd. Vereist ook een andersoortige oplossing dan nu geboden wordt dus ik zou daar niet op wachten. (de Devialet is géén UPnP renderer maar werkt met een virtuele geluidskaart op een PC of MAC.)


Hier nog even een quote van iemand uit Canada die zijn nieuwe 240 vrijdag heeft ontvangen. Op zijn bericht kwam een vraag die er onder staat, net als 't antwoord daarop.

Quote
Hello!

I'm a new owner of a Devialet 240. Firmware 6.06

The Air2 is still malfunctioning, with constant rupture of the flow of signal after only a few minutes. I had to disable the Wi-Fi module.
When connected to the music server with Ethernet connection, everything seems normal.

And there is an interaction between the Air module and the phono section :
music from a LP is suddenly muted and I need to cycle through all sources to hear again the music of the LP.
No such problem with the Wi-Fi module disabled.

And there is still no Configurator on the Devialet site for the new model 240. The installer had to do his magic by tweaking the "dp_cfg" file manually.

He assure me that these are normal growing pains for a complex new product.
Linn apparently also had logic problems for long time, for their Linn Majik DS-I D/A integrated.

QuoteCongratulation! When did you get it?

Did you know about the bug with the buffer management before buying it? Did your dealer inform you? Have you contacted him when you became aware of it? What did he say? Or did you find the answer to the problem here in the forum?

Unbelievable, that they sell the first pieces of the new Devialets knowing they will not work well due to the buffer bug.

Quote
New model 240 arrived in Canada about a week ago. I got mine yesterday.

This forum alerted me about the bugs. And the dealer had contacts with Devialet.

He is confident that Devialet will soon have a solution to that software problem.

This is still a superb machine.


En nog even mijn mening: Devialet heeft de nieuwe modellen en website te snel geïntroduceerd (de HighEnd in München kwam ze uiteindelijk wat te vroeg ben ik bang) en veel fouten gemaakt of dingen niet handig aangepakt rond de communicatie. Gelukkig zie ik dat ze er hard aan werken om die fouten recht te zetten en te verbeteren. Ze zijn duidelijk slachtoffer nu van hun eigen succes. Desalniettemin blijven bepaalde zaken onbegrijpelijk voor mij, bijvoorbeeld dat ze nieuwe modellen mét de problemen in WiFi uitleveren (in Canada althans) en ook de firmware niet hebben teruggetrokken tot de problemen waren opgelost. Wat ik echter niet vergeet is dat Devialet een nieuwkomer is, 't bedrijfje 35 medewerkers heeft en niet de jarenlange ervaring en resources van grotere spelers.

Voor mij is 't, zoals iedereen kan lezen in dit topic, teleurstellend want zo goed als ze hun zaakjes voor elkaar hadden bij hun oprichting en de introductie van de D-Premier zo stroef loopt 't nu. Jammer, maar helaas, ik wens ze echter heel veel succes en "voel eigenlijk aan m'n water" dat ze deze lastige periode snel gaan afsluiten.

Wil je absolute zekerheid ga dan voor de grote bekende namen en spelers in HiFi land of wacht nog even tot Devialet hun, laat ik 't maar 'achterstanden' noemen hebben ingelopen.

Deleted member

Quote from: Charlemagne on June 22, 2013, 21:02:48
Ik sluit me hier ook bij aan. Ik heb trouwens van niemand (zelfs van Antoine niet) gehoord dat de D-premier met de nieuwe firmware beter klinkt. Of heeft niemand daar in de consternatie op gelet? ChM

Zelf wacht ik nog even met m'n conclusies aangezien de nieuwe soft-/firmware zoals we nu zien nog in de steigers staat. ;) Ik heb 't idee dat 't iets anders klinkt maar heb m'n vinger er nog niet op kunnen leggen en was natuurlijk ook weer snel terug geswitcht naar de vorige firmware. Op de inmiddels bekende fora (zoals Whatsbestforum) en ook Facebook lees ik wel over mensen die de nieuwe firmware/AIR beter vinden klinken. Heb nog niemand negatief gezien over de geluidskwaliteit, uitgezonder de hikken natuurlijk!  ;)

Charlemagne

#1121
Ben het met je eens dat de nieuwe modellen overhaast op de markt zijn gezet. Een 'jeugdzonde' van het nog jonge bedrijf, zullen we maar denken. Het is goed te lezen dat streaming via de netwerkverbinding wel goed lijkt te werken. De problemen liggen nu meer specifiek in de wifi-verbinding, zo lijkt het.

Maar nu is de vraag: ligt aan het aan de firmware of de Air-software op de laptop/htpc die digitale data aanlevert via wifi.

@Antoine: hulde voor alle werk dat je hebt gedaan in de beta-testing. Heb je bij de beta-testing alleen de nieuwe firmware getest of ook een nieuwe beta-versie van de Air-software?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

#1122
Hey Charlemagne, ik kreeg nieuwe versies van zowel de AIR software (2.0.1-beta4) als de firmware (6.0.7.2). Deze stond klaar voor zowel Mac als PC maar uiteraard kan ik alleen in m'n eigen setup testen met de PC software. edit: en ik kan alleen de streaming functionaliteit testen, ik heb geen platenspeler in gebruik.

Of 't dus in de firmware of de AIR software zit weet ik niet zeker maar ik heb nu wel kunnen zien dat alleen een reboot van m'n PC 't issue tijdelijk oplost. Alleen een herstart van de AIR software geeft andere issues (noise, pops/clicks). Ook alleen een power-down&up van de D-Premier heeft geen effect. Mijn gevoel zegt dus dat de AIR software (of de onderliggende soundcard driver) de schuldige is maar 't zou wellicht ook een interactie met de D-Premier kunnen zijn. Helaas heb ik weinig verstand van de onderliggende werking.

tompj

#1123
Quote from: Antoine on June 23, 2013, 11:17:04
Deze uitspraken van Devialet zijn inmiddels teruggetrokken en ook verdwenen uit de marketingteksten op de website. In directe communicatie met klanten wordt gesteld dat ze de hele familie hetzelfde klankkarakter heeft en dat ze onderling waarschijnlijk moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn.
Ik zou me weinig zorgen maken. In het algemeen gaat de introductie van nieuwe producten gepaard met marketing bullshit. Uiteraard klinkt het nieuwe beter dan het oude....totdat de eigenaren van het oude model hiertegen ageren. Eerst allerlei marketing hokus pokus, dan de eerste reviewers goed uitkiezen (die vervolgens horen wat de fabrikant heeft gespind) en vervolgens is het publiek eveneens overtuigd en hoort hetzelfde.
Lekker je mooie Devialet houden als je blij bent en je vooral geen zorgen maken om dat nieuwe speelgoed en al dat gespin rondom zo'n nieuw product.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Deleted member

#1124
Ik schreef trouwens net nog dit: "Wil je absolute zekerheid ga dan voor de grote bekende namen en spelers in HiFi land of wacht nog even tot Devialet hun, laat ik 't maar 'achterstanden' noemen hebben ingelopen."

Eigenlijk moet ik daar van maken: Wil je absolute zekerheid blijf dan weg van computer georiënteerde oplossingen en blijf bij de klassieke analoge of digitale bronnen zoals een CD speler. Bij computer audio treden altijd issues op, of in 't begin zoals nu bij Devialet of later bij de release van nieuwe software. Zo had zeer recent Apple met firmware 11.0.3 een fuckup gemaakt waarna iedereen met Amarra en die andere bekende audiofiele Mac speler geen muziek meer kon maken. Ook de Linn en NAIM fora staan vol met issues, actief of uit 't verleden.