Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

garmtz

Omdat hij 170 W vermogen heeft? :)

frank2

Wat goedkoper is en (geschat) beter zal klinken een anthem+ zware EV bijv. wat ik heb gekocht, gaat een stuk verder dan een Audionet. (adv. prijs 8500+ 1700) heb je ook nog surround en via usb rechstreeks muziek vanaf HDD. Maar meer richting vergelijkbaar met audionet: een P10 Plinius met Anthem MRX 500, ben je voor 5500 klaar.
(of andere EV)
Quote from: bva on June 19, 2013, 14:53:32
Welke alternatieven zijn dat dan? Dat zou dan ook een alternatief voor de Devialet zijn neem ik aan.

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted member

Quote from: bva on June 19, 2013, 15:13:32
Ik ben een gebruiker.
Ik ben aan het kijken of ik meer uit mijn systeem kan halen welke op dit moment bestaat uit de Lyngdorf 2200, Linn ds en Magico V2. Een plaatselijke dealer kwam met het merk Audionet. Ik hoop in de nabije toekomst de Audionet DNA 2.0 thuis te kunnen proberen en de Devialet te kunnen beluisteren. Ook komt Lyngdorf zelf uit met een opvolger voor de 2200 welke ze om onbegrijpelijke reden TDAI 2170 zullen noemen.

Welkom op 't forum! De TDAi2200 had ik voor ik de Devialet kocht hier thuis staan. De Devialet klinkt een stuk beter naar mijn smaak, was echt een vooruitgang.  :)

Succes met de zoektocht, ik ben benieuwd naar je ervaringen. Thuis luisteren is perfect, de beste manier om te vergelijken.  :thumbs-up: Volgens mij is er nog een Audionet eigenaar actief hier op 't forum. Hij verkoos de Audionet weer boven de Devialet als ik 't me goed herinner. Zoveel mensen zoveel smaken.

weust

Het is natuurlijk geen alternatief als je één apparaat gaat vervangen door meerdere apparaten.
Dan ga je het doel van een all-in-one voorbij.
En hoogst waarschijnlijk ook de kosten van één apparaat tegenover meerdere apparaten.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

bva

Quote from: Antoine on June 19, 2013, 13:40:04
Ik ken de AudioNet niet maar Stereoplay waardeert de Devialet D-Premier ("Stereoplay Referenz") qua klank boven de AudioNet DNA. En dat zelfs terwijl AudioNet Duits is!  ;)

Wel mooie specs en een zeer compleet ontwerp met veel mogelijkheden!! Devialet werkt nog aan DSP/RoomCorrection waar de AudioNet dat nu al standaard levert.

Dat was een test van de Audionet DNA welke 58 punten kreeg tegen 60 punten voor de Devialet D-Premier en het is maar de vraag hoeveel waarde je moet hechten aan dit soort testen. Ze hebben nu een opvolger de Audionet DNA 2.0. Volgens mij is voornamelijk de mediaplayer verbeterd.
Maar goed ik neem aan dat de  Devialet 240 ook beter is dan de Devialet D-Premier.

frank2

Quote from: weust on June 19, 2013, 15:27:46
Het is natuurlijk geen alternatief als je één apparaat gaat vervangen door meerdere apparaten.
Dan ga je het doel van een all-in-one voorbij.
En hoogst waarschijnlijk ook de kosten van één apparaat tegenover meerdere apparaten.

Klopt, je moet wel lezen.
1 apparaat kost 11000 euro, 2 app. kosten 5500 tezamen. Maar goed het is een alternatief.

Het gaat hier om Devialet
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted member

Quote from: bva on June 19, 2013, 15:29:19
Dat was een test van de Audionet DNA welke 58 punten kreeg tegen 60 punten voor de Devialet D-Premier en het is maar de vraag hoeveel waarde je moet hechten aan dit soort testen. Ze hebben nu een opvolger de Audionet DNA 2.0. Volgens mij is voornamelijk de mediaplayer verbeterd.
Maar goed ik neem aan dat de  Devialet 240 ook beter is dan de Devialet D-Premier.

Klopt inderdaad, ik wist niet dat de 2.0 in dit geval voor een versie 2 stond, ik dacht 2.0 als in stereo. Uiteraard reviews altijd met een korreltje zout nemen en zelf gaan luisteren.

Of de 240 beter is dan de D-Premier is iets waar we in dit topic allen zéér benieuwd naar zijn. De marketing talk zegt van wel maar naar bestaande eigenaren wordt dit weer afgezwakt en wordt gezegd dat we ze waarschijnlijk niet kunnen onderscheiden van elkaar.

Ik heb trouwens de persoon ('zegel') gevonden die ze beide zegt te kennen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=92716.msg2126957;topicseen#msg2126957

bva

Quote from: frank2 on June 19, 2013, 13:28:35
Audionet klinkt wel heel erg clean, dat moet je smaak dus wel zijn.

Wat bedoel je daar precies mee?

frank2

#1083
Precies zoals ik het schrijf: clean schoon, geen warmte, kil, strak. analytisch ipv gemoedelijk warm.

Ik heb ze bij Karel beluisterd en bij iemand anders die een gehele set van audionet had met usher speakers.
Klonk niet verkeerd maar totaal geen warmte, dus ook geen beleving. Maar als je daar van houd, niets mis mee.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Quote from: AbZ on June 19, 2013, 15:12:28
Leuke dac, leuke amp, en klaar is kees  :smile:

Dit soort merken zijn voor mensen die exclusiviteit zoeken in de prijs.
Zeg Ab, je bevind je hier wel in het Dévialet topic hé.., pas je een beetje op ;D

twani

Quote from: frank2 on June 19, 2013, 21:51:28
Precies zoals ik het schrijf: clean schoon, geen warmte, kil, strak. analytisch ipv gemoedelijk warm.

Ik heb ze bij Karel beluisterd en bij iemand anders die een gehele set van audionet had met usher speakers.
Klonk niet verkeerd maar totaal geen warmte, dus ook geen beleving. Maar als je daar van houd, niets mis mee.
Maar om daarmee nou het hele merk Audionet mee wég te schrijven is wel iets kort Frank.

Het merk staat zeer hoog aangeschreven en zal het wellicht met bepaalde (warme?) speakers juist erg goed doen....

Ik heb bij W&W voor het eerst Ushers gehoord en vond die toe dun, hard en kil klinken op mijn oude Musical Fidelity M6i versterker.

AbZ

Quote from: twani on June 19, 2013, 23:09:01
Zeg Ab, je bevind je hier wel in het Dévialet topic hé.., pas je een beetje op ;D
Ik verstrek gewoon wat informatie  :xmas:

frank2

Quote from: twani on June 19, 2013, 23:13:10
Maar om daarmee nou het hele merk Audionet mee wég te schrijven is wel iets kort Frank.

Het merk staat zeer hoog aangeschreven en zal het wellicht met bepaalde (warme?) speakers juist erg goed doen....

Ik heb bij W&W voor het eerst Ushers gehoord en vond die toe dun, hard en kil klinken op mijn oude Musical Fidelity M6i versterker.

Klopt op warme speakers....
Usher speakers zijn geen gemakkelijke speakers, maar met een goede match vind ik ze heerlijk klinken, maar is dat niet altijd zo?  Usher klinkt nooit dun, dus is de match hier slecht geweest, hard komt vaker voor maar is ook op te lossen. Mijn Belles EV is en zeer neutrale EV, maar audionet was nog "kouder" .
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vanzomereng

#1088
Quote from: garmtz on June 18, 2013, 14:17:17
Ik vind het hoog altijd wat vervelend (onrustig, vermoeiend, maar niet scherp) bij Marantz, maar daar zal ik wel weer commentaar op krijgen... :)

Mag Garmtz dit zeggen?  Ja natuurlijk dit mag Garmtz zeggen..... :D

Zoals ik altijd zeg, neem mijn luisterervaringen met een grote korrel zout, is maar een mening & is maar mijn smaak,
ik neem andermans meningen/luisterbevindingen ook met een korrel zout.


Vertrouw alleen je eigen oren, zoals vele tevreden Marantz bezitters ook op hun oren vertrouwen  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

garmtz


Deleted member

Drie keer raden wat ik net heb ontvangen van Devialet?  :)

Er is me verzocht om de beta's niet te delen dus dat doe ik dan ook niet maar dan weten jullie in elk geval dat er voortgang is op 't issue! :)

Invader

#1091
Nice! Over 5-10min uitsluitsel dusch...  8)
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Deleted member

Haha, nou zo snel ben ik niet. Moet ook eerst even boodschappen doen maar ik zal later vandaag of dit weekend zeker m'n (eerste) bevindingen terugkoppelen. Ik zie trouwens aan 't nummer dat het niet de eerste beta's zijn dus ze zijn al langer aan 't testen. Ben hoopvol dus! :)

garmtz


Charlemagne

Quote from: Antoine on June 21, 2013, 16:05:02
Haha, nou zo snel ben ik niet. Moet ook eerst even boodschappen doen maar ik zal later vandaag of dit weekend zeker m'n (eerste) bevindingen terugkoppelen. Ik zie trouwens aan 't nummer dat het niet de eerste beta's zijn dus ze zijn al langer aan 't testen. Ben hoopvol dus! :)
Goed nieuws! Gaat het toch wat langer duren door de beta-testing. Maar dat vind ik een prima ontwikkeling. We wachten in spanning af.....
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Nou heren, helaas nog geen goed nieuws.  :(

M'n eerste testen laten nog geen verbetering zien. Sterker nog, naast de stille hickups die nog steeds optreden na verloop van tijd worden sommige nummers (vooral die nummers met nogal wat compressie, dus arm qua dynamiek en luid gelimit) reproduceerbaar vervormd en dat was me niet eerder opgevallen. Dit treedt zowel met JRMC als iTunes op.

De beta is maar naar een klein groepje gestuurd (voor zo ver ik kon zien) dus hopelijk ervaren zij dezelfde issues. Morgen test ik nog even verder met andere buffer settings maar met de 6.0.6 en AIR2.0 release maakte dat 'in the end' niet uit. Ik heb in elk geval diverse zaken getest en veel notities gemaakt dus ga een uitgebreid verslag maken en terug sturen naar Devialet (ze hadden gevraagd dit weekend te testen en om een reactie op maandag). Ook zal ik een voorbeeld sturen van een nummer dat via de D-Premier vervormd raakt maar op m'n PC prima afspeelt. Hopelijk kunnen ze daarmee verder troubleshooten.

@Karel, ik zag dat de HDMI firmware ook een update heeft gekregen op 18-6 dus die zal ik later ook nog even testen in mijn HTPC setup (de pass-trough dus). Mocht ik daar nog geen succes hebben dan meld ik dat ook.

S@m

#1096
Verkopen dat ding, levert ie niks op als amp dan vast als weegschaal en vervolgens op zoek naar een échte versterker. 't Is al die ellende toch niet waard?!  ;)



Erg flauw weer... :blush:

Maar is het iedere keer die ellende waard? Voordat je de Devialet had, Antoine, leek je me een blije kerel. Nu niet meer...

Guido42

Heren, even samenvattend: de devialet dprimeur is een topversterker. Dat wordt door niemand ontkend en ik vraag me af of je onder de 15.000 iets beters kunt krijgen. Hij ziet er ook nog eens fantastisch uit. De streamer werkte tot voor kort excellent, maar door software upgrade treden er nu haperingen op. Daar wordt aan gewerkt. Ondertussen kun je nog steeds met de oude software uit de voeten. Dan is er toch geen reden tot verdriet en wanhoop? Even geduld zou ik zeggen.
Vervelender is natuurlijk dat de nieuwe serie op de markt komt, die meer voor minder lijkt te leveren. Maar dan nog, je hebt nog steeds de fantastische dprimeur in huis. Jaloersmakend!
:tongue2:
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

Deleted member

Juist, ik sluit me volledig bij Guido42 aan, niks meer aan toe te voegen! :)


Vanmiddag trouwens nog even verder getest en m'n log en m'n bevindingen vanuit m'n aantekeningen netjes opgeschreven. Helaas hebben de verschillende buffersettings geen invloed. Ook HDMI passthrough werkt nog niet. Jammer maar helaas!

Het documentje (toch vijf kantjes geworden :blink:) is opgestuurd naar Devialet.

Het komt ongetwijfeld goed maar het is dus verder afwachten en dat is vervelend maar geen man overboord. De oude firmware/software werkt nog altijd prima.

S@m

Gelukkig ben je nog steeds uiterst tevreden  ;)

En Guido, voor minder dan 15K heb je op zeker (heel veel) meer versterkers die net zo goed of mooier presteren hoor, als je een andere mening bent toegedaan dan adviseer ik je ten strengste je horizon te verbreden...  ;D