Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

eddy135

En gezien het al voorgaande hier zou ik sowieso terughoudend zijn...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Quote from: weust on June 12, 2013, 19:37:22
Ligt er maar aan wat je bevalt :)
Blijf wel je nuchtere zelf hè? Naar mijn idee heb je eigenlijk de keuze al gemaakt en zoek je slechts bevestiging daarvoor. Daarnaast wil je wellicht af en toe gewoon even je toekomstige set weer een keertje horen totdat ie echt bij je thuis staat. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Quote from: Fred Mulder on June 12, 2013, 20:00:32
Het hangt natuurlijk af wat je uit de demo wilt halen, maar weet je in welke mate het prototype representatief is? Of deze in positieve óf negatieve zin afwijkt?
Wil je ook een externe bron op de digitale ingang aansluiten(a la Wadia), of verwacht je de streamer te gebruiken?

De verkopende partij zal waarschijnlijk aangeven dat het van (ver)gelijk(baar) niveau zal zijn.. Ik -maar dit is persoonlijk- zou hier wat terughoudend in zijn.

Ben benieuwd naar je ervaringen!

Ik ga voornamelijk gewoon lekker luisteren naar mijn muziek.
Het prototype is eigenlijk volledig representatief op de streaming module na.
De DAC en het versterker gedeelte is gewoon klaar. Deze zal dus niet afwijken.

Het uiteindelijk doel is om, als ik het ding zelf thuis heb, de streamer te gebruiken,
En zo lang er nog wat problemen zijn met de software zal ik de SBT er bij houden.
Die gaat natuurlijk weg zodra alles voldoende bruikbaar is.

Peter Chattelin is heel open in deze dingen, dus ik vertrouw hem op wat hij aangeeft.
Overigens gaat dit model eind deze week door naar de volgende dealer in Nederland.
Ik weet niet welke. Het is, of iig vorige week was, het enige 170 model in de Benelux.
De andere modellen zijn ergens anders in de wereld voor demo's.
Het model dat tijdens de Triple Music Days aanwezig was, samen met de 110, zijn al weer weg.
Dit protype model is vorige week donderdag, iirc, binnen gekomen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

garmtz

Wij zullen de 170 ook gaan langskrijgen als het goed is... Maar hoe de volgorde is, weet ik niet. Ik verwacht echter geen grote verschillen met de D-Premier die we hier al hebben.

Charlemagne

Quote from: Antoine on June 12, 2013, 16:23:23
Na het lezen van het genoemde support artikel besloten om toch nog een keer te upgraden en verder te testen, compleet met Wireshark en InSSIDer.

Helaas, ik kan 't niet oplossen wat ik ook geprobeerd heb. Mijn conclusie is echt dat 't in de software/firmware zit. Alle door Devialet gevraagde gegevens heb ik verzameld en ze toegestuurd.

Eerder contact gehad met Thierry en mogelijk ga ik nieuwe toekomstige versies beta testen. Hij heeft mijn gegevens doorgegeven aan de developers met de aanbeveling mij te benaderen wanneer er nieuwe versies komen.

Ik lees hier overigens dat sommigen denken dat problemen nieuw zijn maar ook bij een eerdere versie van AIR waren er issues (crashende AIR software) die later (in april 2012) zijn opgelost door Devialet in versie 1.3. Daarmee werd toen gelijk gapless support geboden.

De opzet van de software is compleet anders nu met de virtuele geluidskaart, die lijkt dus echt 'from scratch' opgebouwd te zijn.

Hopen op een snelle en goede oplossing nu! Maar 't kom ongetwijfeld goed. De communicatie is nog steeds niet optimaal maar daar verbeteren ze ook door klanten te informeren op de website en Facebook. Ook ik vind 't jammer dat de problemen in de meest recente communicatie niet direct worden erkend. Ik denk echter dat ze achter de schermen hard aan 't werk zijn en bang zijn dat ze nieuwe klanten afschrikken.

@Antoine: complimenten voor alle moeite die je steekt in het opnieuw testen en communiceren over de buggy firmware/software. Ik denk dat je zo een zeer positieve bijdrage levert om de problemen op te helpen lossen. Ik vind het ook een goed idee dat ze nu kennelijk een beta-testing circuit opzetten met een aantal kritische gebruikers. Die kunnen mooi de bugs terugkoppelen naar de ontwikkelaars. Heel gebruikelijk in het digitale domein deze aanpak. Op dat idee hadden wel eerder moeten komen, vind ik.

Bij mij is er zeker ook vertrouwen dat ze het gaan oplossen, maar tot die tijd durf ik echt niet te upgraden. En waarom zou ik ook? Nu draait alles soepeltjes met als beperking dat ik afhankelijk van iTunes als streaming software. Daar ben ik intussen wel aan gewend geraakt. Ik kan moeiteloos de muziek vinden, die ik wil horen, en de klank overtuigt zeer. Verder heb ik nog van niemand gehoord dat de nieuwe firmware een verbetering van de klank met zich mee brengt.

Ben wel benieuwd of de vaste netwerkverbinding het door jou genoemde probleem gaat oplossen. Zolang de prototypes van de nieuwelingen nog niet met streamers worden gedemo'od, zoals ik van weust heb gehoord, valt daar nog niets zinnigs over te zeggen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Luistersessie is verplaatst maar zaterdag.
Voor mij geen probleem aangezien ik erg slecht geslapen heb.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Quote from: weust on June 13, 2013, 10:34:09
Luistersessie is verplaatst maar zaterdag.
Voor mij geen probleem aangezien ik erg slecht geslapen heb.
Jammer en jammer. Maar soms komt het inderdaad beter uit dan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Invader

Lees dit net op het whatsbestforum:

"The software team responsible for Air just discovered a bug in the buffer management which gets corrupted as time increases. So what you experience at home (no problem during a couple of minutes and increasing problems after) is expected with the current version of Air. This shall be fixed before my venue (visit) to Oxford next week."

Mooi, eindelijk duidelijkheid! Volgende week dus lijkt het een nieuwe update.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Charlemagne

Quote from: Invader on June 13, 2013, 16:26:30
Mooi, eindelijk duidelijkheid! Volgende week dus lijkt het een nieuwe update.

Goed nieuws inderdaad! Of het volgende week al wordt? Antoine moet het eerst nog uittesten natuurlijk. Kost ook tijd.  :D
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Martin!!!

Quote from: weust on June 13, 2013, 10:34:09
Luistersessie is verplaatst maar zaterdag.
Voor mij geen probleem aangezien ik erg slecht geslapen heb.

Op tijd naar bed dan morgenavond. En veel luistergenoegen zaterdag!
mainly British stuff

weust

Vanavond vooral ook :)
Vroeg er uit om twee servers te configureren. Netwerk, maar ietsje verder dan een standaard huis, tuin en keuken kaart zeg maar.
Half uur per kaart, dan instellingen en de zaak weer aan de praat krijgen in het cluster waar ze beiden onderdeel van zijn.
Doe maar een uur per server dus.

En ja, ik weet dat dit in de lucht roepen is omdat toch niemand eenieder heeft waar ik het over heb :D

Dank je, gaat zeker lukken.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

twani

#1011
Ga je op enig moment ook nog de Wadia Intuition luisteren Weust?

weust

#1012
Quote from: twani on June 13, 2013, 22:32:19
Ga je op enig moment ook nog de Wadia Intuition luisteren Weust?

Nee. Spreekt mij niet aan qua uiterlijk.

Daarbij is het alleen maar een DAC met versterker.
Geen streamer ingebouwd, geen phonostage ingebouwd.
De eerste heb ik al wel, de tweede moet ik dan alsnog aanschaffen aangezien ik er wel op vooruit wil gaan op mijn huidige basis Pro-ject phono voorversterker.

Verder zitten er voor mij net te weinig optische ingangen op.
De Devialet heeft er maar twee, maar daar kan ik mee overweg.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

twani

Quote from: weust on June 14, 2013, 00:00:45
Nee. Spreekt mij niet aan qua uiterlijk.

Daarbij is het alleen maar een DAC met versterker.
Geen streamer ingebouwd, geen phonostage ingebouwd.
De eerste heb ik al wel, de tweede moet ik dan alsnog aanschaffen aangezien ik er wel op vooruit wil gaan op mijn huidige basis Pro-ject phono voorversterker.

Verder zitten er voor mij net te weinig optische ingangen op.
De Devialet heeft er maar twee, maar daar kan ik mee overweg.
Clear :thumbs-up:

Deleted member

#1014
@Charlemagne, thanks voor het eerdere compliment. Als gebruiker die de issues ervaarde is dat het minste dat ik kon doen (duidelijk en volledig melden welk issue er speelt). Ik heb zelf een zware IT achtergrond en er is niets zo vervelend wanneer je bij vage issues als enige informatie om iets te onderzoeken doorkrijgt 'hij doet ut niet". ;)

Quote from: Charlemagne on June 13, 2013, 17:41:04
Goed nieuws inderdaad! Of het volgende week al wordt? Antoine moet het eerst nog uittesten natuurlijk. Kost ook tijd.  :D

Haha, nog niks gezien of gehoord aangaande beta's.  :D Maar ik verwacht ook niet dat ze nu eerst met een beta komen als het probleem duidelijk een bug/programmeerfout is. Daarbij is 't maar de vraag of ze me werkelijk gaan benaderen, het zou ook een tactiek kunnen zijn om me meer tevreden te maken/minder kritisch te laten zijn. Devialet doet toch nog niet altijd wat ze zeggen/beloven tenslotte en de aanbeveling van Thierry hoeft voor de ontwikkelaars ook geen doorslaggevend iets te zijn.  ;)

Hoe dan ook, hopen dat de nieuwe software snel wordt gereleased. Dat 'event' in Oxford waar over gesproken wordt (door Mathieu Pernot van Devialet) is op woensdag 19-6 as. maar een fix is weer iets anders dan een bugfix release naar de klant. Tot die tijd blijf ook ik in elk geval lekker op 5.7.3 en AIR1.5.  :)

Charlemagne

Quote from: Antoine on June 14, 2013, 12:17:38
Tot die tijd blijf ook ik in elk geval lekker op 5.7.3 en AIR1.5.  :)

@Antoine: die 5.7.3 release, daar ben ik wel in geïnteresseerd. Ik neem aan dat je die nu niet meer kunt downloaden op de website van Devialet. Die heeft er maar heel kort op gestaan, en wel precies in mijn vakantie. Heb ik goed onthouden dat die verbeteringen bevat t.a.v. Hdmi? Heb je daar iets gemerkt? Werkt de hdmi-passthrough nu wel naar behoren? Of verschilt hij niet wezenlijk van de 5.7.1 release die ik nu heb?

Nog een vraag: heb je ook de Devialet app van de iPad kunnen downgraden? Of kun je die nu niet meer gebruiken, in combinatie met de oude firmware? ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

De 5.7.3. firmware en AIR 1.5 staan nog op de website. Beiden staan net als 6.0.6 en AIR2 achter de login 'My Maison Online'. De Devialet iPad/iPhone app heb ik niet meer kunnen downgraden omdat je de 1.2 versie niet meer kan downloaden en ik die ook niet bewaard had. iTunes gooit bij mij oude versies in de prullenbak en die staat ingesteld op direct verwijderen.

HDMI heb ik zelf nog niet mee getest omdat ik dat eigenlijk niet gebruik (ook geen plannen voor). Sinds 5.7.1 is er wel een update op gedaan (maar die is nog van december 2012) dus wellicht werkt 't beter in jouw situatie en anders zou ik na de upgrade gewoon een helpdesk call aanmaken via: https://help.devialet.com/anonymous_requests/new

Charlemagne

@Antoine: dank je! Ik kon het nergens vinden, eerder! Na de registratie is het gelukt de release te downloaden. Ik ga het maar eens uittesten. Ik had eerder met Thierry een correspondentie gevoerd over de falende passthrough van de hdmi. Hij verwees me destijds naar een komende versie 5.7.2 waarin het mogelijk zou zijn opgelost. Maar die heb ik nooit zien verschijnen. En nu is er dan wel een release 5.7.3. Communicatief kan het wel wat beter allemaal. Hoewel: ik moet zeggen, ik heb zelf ook niet meer aan de bel getrokken.

Begrijp ik goed dat ik de huidige app van Devialet op de iPad in iTunes kan backuppen en later terugzetten, als ik dat zou willen?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Fred Mulder

Quote from: garmtz on June 12, 2013, 23:21:38
Wij zullen de 170 ook gaan langskrijgen als het goed is... Maar hoe de volgorde is, weet ik niet. Ik verwacht echter geen grote verschillen met de D-Premier die we hier al hebben.

Hallo Garmt,

Is bekend wanneer de productieversie van de 110 beluisterbaar is?
En heb je de D Premier al eens op Harbeths aangesloten?

Mvg, Fred

garmtz

Quote from: Fred Mulder on June 16, 2013, 12:14:21
Hallo Garmt,

Is bekend wanneer de productieversie van de 110 beluisterbaar is?
En heb je de D Premier al eens op Harbeths aangesloten?

Mvg, Fred

Die zou binnen enkele weken binnen moeten zijn.

Ik heb de D-Premier inderdaad op M30.1's gehad. Ging goed!

weust

Gisteren ben ik gaan luisteren naar de 170 op de Django L in combinatie met de Wadia CD speler (met XLR aangesloten, dus DAC van de Devialet word gebruikt). Luidspreker bekabeling van ik meen Shunyata. Voedingskabel dacht ik ook Shunyata maar dat weet ik niet meer zeker.
Deze set stond nu opgesteld in de luisterruimte van Chattelin.

Het is goed te merken welke CD's wel goed gemasterd zijn en welke niet.
Sarah Blasko (I Awake) klinkt gewoon ruk, erg jammer, terwijl Pink Floyd (Wish you were here, digital remaster uit 1992/1994) absoluut waanzinnig klinkt.
Was natuurlijk te verwachten dat dit zou gebeuren...

Aangezien ik niet van het omschrijven met kleuren of andere vage termen ben kan ik alleen maar zeggen dat de manier hoe de muziek, en dus het geluid, word neergezet, mij helemaal bevalt.
Het is dan ook echt een set die ik thuis wil hebben staan.

Gisteravond nog eens wat gemeten in de woonkamer ivm de omvang van de Django L's, en dat moet net kunnen.
Groter moet het ook echt niet worden. De hoogte is alles bij elkaar hetzelfde als nu mijn Millon Phantoms (luidspreker met VT plaatjes en granieten tegel), de breedte is prima en de diepte kan net als ik de luidspreker 20 tot 25cm van de kant plaats.
En voor diegene die menen dat luidsprekers perse een meter van de muur moeten, dat is bij deze luidsprekers niet perse nodig.
Hier heb ik de importeur over gesproken tijdens de Triple Music Days, en hijzelf draait met een model uit de Coltrane serie.
Voordeel van deze luidsprekers is dat de bass reflex poort aan de onderkant zit en niet de voor- of achterkant.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Quote from: Charlemagne on June 15, 2013, 13:05:52
<knip>

Begrijp ik goed dat ik de huidige app van Devialet op de iPad in iTunes kan backuppen en later terugzetten, als ik dat zou willen?

Yep. Zie voor een korte instructie bijvoorbeeld: http://appadvice.com/appnn/2011/02/restoring-app-versions-hard-files

eddy135

Quote from: weust on June 16, 2013, 14:13:33


Gisteravond nog eens wat gemeten in de woonkamer ivm de omvang van de Django L's, en dat moet net kunnen.
Groter moet het ook echt niet worden...

Is dat dan wel de ideale luidspreker in jouw kamer?  ???
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

weust

Quote from: eddy135 on June 16, 2013, 16:14:30
Is dat dan wel de ideale luidspreker in jouw kamer?  ???

Daar ga ik nog achter komen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Fred Mulder

Quote from: garmtz on June 16, 2013, 13:51:38
Die zou binnen enkele weken binnen moeten zijn.

Ik heb de D-Premier inderdaad op M30.1's gehad. Ging goed!

Je maakt het spannend..  :hehe: En hoe klonk de combinatie?